Pepsieliot
Możesz się śmiać, ale i tak za kilka godzin
zmienisz swoje życie...
214 843 084
12 online
35 406 VIPy

Najlepsza dieta, w tym dla Hashimoto, kontrowersje mogą Cię bardzo zdziwić

W sumie jestem ostatnią osobą, żeby coś tobie narzucać. Jednak, gdy Hashimoto, pomimo zwyczajowo zalecanych dietetycznych zmian jakie wprowadziłaś ciągle ma się dobrze, rzuć może gałką na to.

Chorując na Hashi zapewne usłyszysz o tym, że dobrze działa dieta wysokotłuszczowa, bardzo niskowęglowodanowa (nie więcej niż 10%, a nawet 5% w diecie) i co za tym idzie zwykle dość wysoko białkowa. Równie zalecana dieta Paleo (tak naprawdę na pewien sposób dość bliska witarianizmowi) jest dietą wysokobiałkową i tego należy mieć jasność. Oczywiście zero glutenu, a następnie często zero kazeiny zaleca się zawsze przy Hashimoto.

Historia jak było?

Przez bardzo długi czas straszono Cię tłuszczem, a piramida żywieniowa, z którą wciąż jeszcze możesz się spotkać, pozycjonowała tłuszcz jako ostateczność, czyli szpikulec piramidy, u której podstawy zalegały razowce. Jednak skoro nawet wtedy miałaś jasność, że całe populacje jedzące bardzo dużo tłuszczu mają się nieźle, stworzenie takiej piramidy było absurdalne i kłamliwe w założeniu.

Miałaś zapomnieć o tranowych Eskimosach, mleczno-krwawych Masajach, kokosowych Tokelau, czy reniferowo-pasterskich Sami? Czyli zdrowych populacjach jedzących bardzo dużo tłuszczu? No i jeszcze o fenomenie francuskim, z toną masła do każdego posiłku?

Co z tego wynikło?

Jak to zwykle bywa, nagle odwrócono kota ogonem i teraz zaczęła się „nagonka” na węglowodany, a ściślej na diety niskotłuszczowe.

Tak jakbyś z kolei zapomniała, że wiele bardzo zdrowych populacji jadło od dawna swoje diety skrobiowe, jak długowieczni z Okinawy (12% kalorii z tłuszczu), super biegacze Indianie Tarahumara (12% kalorii z tłuszczu), Tajowie przed uprzemysłowieniem (8.9 % kalorii z tłuszczu), tradycyjni Hawajczycy (10% kalorii z tłuszczu), czy Tajwańczycy (16% kalorii z tłuszczu), mieszkańcy Bantu w Afryce (14 – 17% kalorii z tłuszczu), lud Pima (8 – 12% kalorii z tłuszczu), górale z Papui-Nowej Gwinei (3% kalorii z tłuszczu) i inni zdrowi

Chodzi tylko o to, żebyś nie sądziła, że dieta zawierająca 30% kalorii z tłuszczu jest dietą niskotłuszczową, bo tak przeczytałaś w Necie

Dieta (keto?), której podstawą są tłuszcze (minimum 70, a właściwie 80% kalorii z tłuszczu), w następnej kolejności siłą rzeczy białko (25, lub 15%, różnica zasadnicza), a która zawiera jedynie 5% kalorii z węglowodanów. Wielu naturopatów i lekarzy holistycznych jest nią zafascynowanych, bowiem odchudza, uzdrawia z cukrzycy i chorób serca, a wszystko nie przerywając snu.

Dieta keto: ponad 70-80% tłuszczu, 5% węglowodanów, wypadkowa: prawie 15-25% białka

Możesz więc nazwać ją „filo fatoza”? Możesz

Oczywiście nieskończenie częściej pisałam o drugim końcu liny, czyli surowej diecie roślinnej niskotłuszczowej, tak zwanym witarianizmie 811, gdzie je się głównie surowe owoce i warzywa, natomiast bardzo mało tłuszczu, gdyż maksimum 10% i właśnie dużo węglowodanów 80%. Ta dieta również odchudza, leczy cukrzycę, serce, także łuszczycę, choroby serca i bywa, że yyy… niedoczynność tarczycy Hashimoto, również nie przerywając snu.

Możesz więc nazwać ją „filo carboza”? Możesz

Czy w takim razie ktoś tutaj oszukuje? Przecież to skrajności! Dwa unikalne stany metaboliczne znajdujące się na przeciwległych końcach dostawy tłuszczu do organizmu. Obie sytuacje mają swoje własne korzyści, a do tego mogą wywoływać zaskakująco podobne efekty.

Czyli uno:

Dzieje się jakaś magia przy bardzo wysokim spożyciu tłuszczu (i bardzo niskim spożyciu węglowodanów).

Ta magia nazywa się ketoza

Ciało stworzy ketony, gdy nie będzie miało glukozy pod dostatkiem, a metabolizm tłuszczu zostanie zoptymalizowany.

Teraz secundo:

Coś równie magicznego dzieje się, gdy mamy bardzo niskie spożycie tłuszczu (i bardzo wysokie spożycie węglowodanów).

Jest to stan, w którym dramatycznie poprawia się wrażliwość na insulinę i gdzie metabolizm węglowodanów jest zoptymalizowany

Oraz tertio:

Pomiędzy tymi skrajnościami, szczególnie na środku znajduje się coś na kształt makro-składnikowego bagna. To akurat nie musi być aż takie złe miejsce, gdy jesz zdrowe rzeczy, czyli wysokiej jakości pokarm. Jednak raczej nie zobaczysz spektakularnych efektów terapeutycznych pomimo że jesz przecież mniej tłuszczu, albo więcej.

W tej środkowej strefie następuje największe przejadanie się!

Gdy działasz w tej strefie i chcesz się odchudzać, to pewnie zaczniesz jeść więcej białka, bo ma to oczywiste konsekwencje metaboliczne, albo zaczniesz wymieniać złom na pożywienie, co też odnosi skutki.

W głowach ludzi zakodowało się, że niskie spożycie tłuszczu, to około 30% kalorii w diecie, ale to nie jest niskie spożycie tłuszczu, to jest bagno makroskładników!!!!!

Witarianie raczej pamiętają filmik Durianridera, jak to siedzi i je biały cukier z cukierniczki, żeby coś udowodnić. Niestety nie wytrzymał presji Internetu i zlikwidował filmik, a raczej teraz po wygooglaniu zobaczymy czarnego mężczyznę niespiesznie tańczącego. Aczkolwiek bardzo rytmicznie.

Pepsi już nie żałuje:)

Osobiście również ugięłam się pod ciężarem złego pijaru i zlikwidowałam kilka wpisów, co gorsze na amen, jednak wtedy też sądziłam że DR przesadził, aż do czasu, gdy przeczytałam to:

Brzmi to jak kompletny paradoks, ale:

Człowiek o imieniu Walter Kepner, Żyd, któremu udało się opuścić wrogie Niemcy, rozpoczął swoją misję leczenia chorób nerek. Co dziwniejszejuż wtedy naukowcy raczej nie wierzyli, że żywność może mieć jakiś wpływ na zdrowie. Jednak Kempner mało sobie z tego robił i w ciągu swojej praktyki wyciągnął z choroby jedynie za pomocą diety ponad 18 000 pacjentów cierpiących na otyłość, cukrzycę, łuszczycę, nadciśnienie tętnicze, niewydolność serca, chorobę wieńcową, czy zapalenie stawów.

zakupy Durianridera & Freelee, a z ploteczek, to już nie są razem, gdyż ona zapuściła włosy na nogach, a to pomimo potężnego ładunku naturalności, okazało się niekompatybilne z atrakcyjnością dla naszego rowerzystyWięc co składało się na jego mistyczną dietę?

Zanim przeczytasz, proszę oprzyj się i weź głębszy oddech, bowiem dieta składała się wyłącznie z yyy …

  • Białego ryżu
  • Owoców
  • Soku owocowego
  • Rafinowanego cukru stołowego

Oraz w niektórych przypadkach suplementów witaminowych (A,D, tiamina, ryboflawina, niacyna i paru innych).

Po bliższym zapoznaniu się z dietą wynikało, że ludzie zjadali dziennie 100 g czystego cukru dziennie (sic!).

Musicie przyznać, że to zadziwiające. I w kontekście tego co się słyszy obecnie na lewo i prawo może wzdrygać bardziej niż konieczność wypicia pół szklanki roztopionego łoju z rana. Choć niekoniecznie.

Oto wyniki diety ryżowej:

Ta urocza Pani straciła 45 kilogramów w 33 tygodnie, a jej cukier na czczo spadł z 315 mg/dl do 100 mg/dl, z kolei trójglicerydy spadły z 516 mg/dl do 79mg/dl, a to wszystko na diecie dosłownie składającej się z rafinowanego cukru i skrobi.

Na koniec jeszcze nie dość miłe zdjęcie, jak to dieta ryżowo cukrowa przyczyniła się do zwalczenia łuszczycy. Jest bardzo dużo takich przykładów, można wymienić Terry Wahls’a, który już pół wieku wcześniej mówił to co Roy Swank o diecie z niską zawartością tłuszczu i wysoką węglowodanów.

Mamy też tajemniczego Lestera Morrison’a (Google nie chcą ujawnić jego twarzy), Nathana Pritikin’a, no i R.James Barnard’a, który szefował badaniom w Centrum Pritikina.

Dlatego, gdy usłyszysz, że Ancel Who podobno wytrzepał teorię o niskiej zawartości tłuszczu z rękawa i zmanipulował obolałe serca Amerykanów, możesz go walnąć z liścia, gdyż już w starożytnym Egipcie leczono ludzi dietą bardzo niskotłuszczową.

Tyle tylko, że ludzie nie kumają co to jest tak naprawdę dieta wysoko węglowodanowa z niską zawartością tłuszcz. Zapominają, że 1 gram tłuszczu to 9 kalorii, a węglowodanów i białka przeszło 2 razy mniej, gdyż 4 kalorie.

Tak czy siak witarianie na 811 nie muszą się obawiać, że to jedynie dr. Douglas Graham wymyślił sobie dietę 811 i teraz na tym jedzie. Osobiście jadę na niej 7 lat

No i jeszcze mamy „Widelce ponad noże”, a dokładnie postać doktora Esselstyna, który w lipcu 2014 roku opublikował spory pakiet naukowych wniosków opartych na badaniach. Wprawdzie można by się czepiać, że nie stricte kliniczne z podwójnie ślepą próbą i placebo, ale i tak najważniejsze w tym wszystkim są faktyczne skutki diety roślinnej niskotłuszczowej i wysoko węglowodanowej dla chorych ludzi. Empiryczne, czyli takie, których matrix bardzo nie lubi.

Niech to zdjęcie arterii pacjenta przed i po wprowadzeniu takiej diety, dokumentujące prawdziwą chorobę serca i jej zatrzymanie, a nawet odwrócenie będzie ostatnim argumentem adwokackim w obronie diety, którą sama jem i polecam chorym i zdrowym.

Uważka:

Pamiętaj też, że jeszcze nie ma żadnych poważnych, publikowanych badań na dietę ketogeniczną. Takiego zdjęcia j.w. jeszcze nie spotkasz w Necie. Dlatego, gdy chorujesz na Hashimoto i wiele już zrobiłaś i poszukujesz nadal rozwiązania, rozważ surową dietę roślinną 80/10/10, w jak największym procencie organiczną (a z pewnością parszywa 12).

A jak taka dieta działa na zwykłych ludzi, oprócz tego, że łatwiej się wychodzi z matrixu?

w kuchni u rawfoodysty Markusa Rothkranz’a

Markus po lewej lat 27, po prawej lat 50 (wysoko-tłuszczowcy aż tak nie ładnieją:))

Jest to dieta, która dostarcza ogromnej energii, gdyż tak działają surowe węglowodany prosteDlatego tym łatwiej jest robić niezbędną przy Hashi aktywność fizyczną. Jest energia. Ludziom chorym poprawia się, są też wyleczeni.

Zaznaczam, że nikogo nie namawiam do zaglądania do cukiernicy!

owocek

Źródła:
Denise Minger „Death by food pyramid”,
Douglas Graham „The Diet 80/10/10”,
Durianrider (ksywka) „Carb the fack up”, czyli Follow Your Heart With No Fucks Given

To moja bromelaina:)

(Visited 32 547 times, 1 visits today)
-
Blog pepsieliot.com nie jest jedną z tysięcy stron zawierających tylko wygodne dla siebie informacje. Przeciwnie, jest to miejsce, gdzie w oparciu o współczesną wiedzę i badania, oraz przemyślenia autorki rodzą się treści kontrowersyjne. Wręcz niekomfortowe dla tematu przewodniego witryny. Jednak, to nie hype strategia, to potrzeba.
Może rzuć też gałką na to:

Dobre suplementy znajdziesz w Wellness Sklep
Disclaimer:
Info tu wrzucane służy wyłącznie do celów edukacyjnych i informacyjnych, czasami tylko poglądowych, dlatego nigdy nie może zastąpić opinii pracownika służby zdrowia. Takie jest prawo i sie tego trzymajmy.

Komentarze

  1. avatar Pawel_S 6 marca 2017 o 11:32

    Terry Wahls propaguje ketozę. Przynajmniej od czasu jak na diecie bezmięsnej, ubogiej w tłuszcze zachorowała na MS. Ketoza wprowadziła ją w remisję. Badań jest pełno. Pozwolę sobie przytoczyć:
    „Comparison of the Atkins, Zone, Ornish, and LEARN diets for change in weight and related risk factors among overweight premenopausal women: the A TO Z Weight Loss Study: a randomized trial. JAMA. 2007 March 7”
    czy
    „Dietary carbohydrate restriction as the first approach in diabetes management: Critical review and evidence base. Nutrition. 2015 Jan”

    1. avatar Jarmush 6 marca 2017 o 12:58

      Tyle, że graham fika koziołki a pan atkins nigdy nie był w stanie fikać, a teraz już go nie ma, ale to tylko tak na marginesie

  2. avatar NAJDROZSZA78 6 marca 2017 o 11:44

    Pepsi a masz przyklady tej diety surowej? Jz juz glupieje z tych sprzecznisci

    1. avatar Jarmush 6 marca 2017 o 12:56

      pół bloga jest o tym 🙂 wpisz w szukałkę 811, albo witarianizm FAQ

  3. avatar Sylwia 6 marca 2017 o 11:55

    Uderzam z pytankiem – czy jeśli nie ma pewności hashi a jest pewna niedoczynność tarczycy, to czy taka dieta (811) też jest wskazana? Dodatkowo szaleje mi otyłość i anemia i megaaaa problemy z koncentracją a co za tym idzie z zapamiętywaniem czegoś na dłuższą metę :/ I te ananaski bio to gdzie hurtem zamawiasz 🙂 Przydałaby się jakaś niższa hurtowa cena bo detal czasem odstrasza kwotami. Jak już pytam to zapytam jeszcze o uzupełnienie wit d – lepsze zwykłe TiB czy teraz ta liposomalna wersja?

    1. avatar Jarmush 6 marca 2017 o 12:54

      oczywiście, że tak

      1. avatar Sylwia 6 marca 2017 o 14:13

        Oczywiście, że 811 wskazana przy nt czy, że lepszy liposomal D3, a może jedno i drugie 🙂 😉 ?

  4. avatar Kasia 6 marca 2017 o 12:18

    bardzo ciekawy post (i dający do myślenia). możesz podać proszę swój dzienny jadłospis?\
    dzięki!
    Kasia

    1. avatar Jarmush 6 marca 2017 o 12:54

      wrzucę przy okazji, jest o tym sporo na blogu

  5. avatar beata herbata 6 marca 2017 o 12:34

    Pepsi, a jaką dietę poleciłabyś przy astmie? Takiej, która zaczęła się przez alergie na pyły (podczas rozwodu rodziców więc element psychologiczny niestety też występuje w historii). Jednak dużo psychoterapii i poszukiwań w sobie sporo w głowie i sercu ułożyły. Przypadek oporny do zmian i nawyków żywieniowych na czas dłuższy niż 3 miesiące, lubiący gluten, cukier i nabiał, nienawidzący mięsa w żadnej postaci, pracujący nad sobą nieustannie (aktulanie nie spożywający cukru) i byciem w tu i teraz 🙂 Próbujący rzucić nabiał i bułeczki, które to uporczywie pchają się do ust… Robale też były atakowane w ciemno od chemii po naturę 🙂 ściskam

    1. avatar Jarmush 6 marca 2017 o 12:53

      na takiej diecie astma będzie, oczywiście w pierwszej kolejności i tak trzeba zrobić vegatest Volla na pasożyty, i oczyścić się z nich temat: herbatka lecząca 60 różnych chorób + komentarze grzegorzadama przede wszystko=takim pod tym wpisem, duże dawki witaminy C, mamy dobry Liposomal, pomagają przy astmie, dr.Saul

  6. avatar Dari 6 marca 2017 o 12:44

    Pepsi jaki jest słuszny poziom ferrytyny? Norma 13-150. Rozrzut niemały .

    1. avatar Jarmush 6 marca 2017 o 12:49

      pierwsza połówka

    2. avatar beata herbata 6 marca 2017 o 14:49

      dzięki bardzo 🙂 czyli nabiał, gluten i cukier won 🙂 zbieram siły i zapoznaję się z resztą 🙂 <3

      1. avatar grzegorzadam 6 marca 2017 o 23:20

        Przyczyn astmy może być co najmniej kilka, ale wymienione na pewno trzeba wyeliminować.
        Polecam inhalacje również:
        http://www.pepsieliot.com/dziecko-w-tym-male-kaszle-co-ma-robic-skolowana-matka/

        * astma jest w 100% wypadków związana z małymi larwami askaryd (glist)
        http://www.pepsieliot.com/przepis-na-herbate-leczaca-ponad-60-chorob-i-zabijajaca-pasozyty/

        Ciekawe:
        http://drsircus.com/respiratory-disease/natural-treatments-for-asthma-and-copd/

  7. avatar Beata 6 marca 2017 o 13:41

    Tylką skąd na 811 czerpać aminokwasy? skąd pełnowartościowe białko? quinoa- ok ale przeciez nie codziennie. wiec jak naturalnie? bo nie chodzi mi o aminokwasy w proszku. Walter Kepner- Ci ludzie schudli ale czy zdrowo? przy takiej diecie mięśnie chyba strawili.

    1. avatar Jarmush 6 marca 2017 o 17:27

      Yyy… durianrider jest mistrzem świata w jexdxie na rowerze na ekstremalnie długie dystanse, więc nie martw się o nas na 811

      1. avatar Beata 6 marca 2017 o 18:29

        Pepsi ja się nie martwię! Ja bardzo chciałabym przejść na 811 tylko obawiam się co z aminokwasami. Nie rozumiem jak zapewnić sobie białko (wszystkie ważne aminokwasy) roślinami a nie proszkiem. I jak kiedyś to robiono o ile robiono. I jak z tą dietą Walter Kepnera czy ona ich nie wyniszczyła nie byli skinnny fat? bez białka mam problem z gojeniem sie ran i rozstępami. Co na polepszenie ran? ostatnio wszytko mi się zabliźnia a nie goji 🙁

        1. avatar Jarmush 6 marca 2017 o 19:17

          Nikt Cię tutaj do niczego nie będzie namawiał, w tej diecie jest 10% białka, ja dodatkowo zjadam kolagen TiB, Nie jesteś na 811, gdy nie zjadasz minimum 25 dkg zielonych liści warzyw, a to bardzo dużo.

        2. avatar Niki 6 marca 2017 o 20:12

          Beato! 🙂 białko konopne!

    2. avatar DEJZI 6 marca 2017 o 20:18

      BEATO! TAK NAPRAWDĘ WSZYSTKIE NIEZBĘDNE AMINOKWASY PRODUKUJE NASZA FLORA BAKTERYJNA!O WITAMINACH NIE WSPOMNĘ! A DLA NIEJ (TEJ FLORY) WYMARZONYM POKARMEM SĄ WŁAŚNIE OWOCKI! MY JESTEŚMY STWORZENI DO JEDZENIA WŁAŚNIE OWOCÓW! WIĘC NIE PRZEJMUJ SIĘ BIAŁKIEM!

  8. avatar Agampreet 6 marca 2017 o 14:03

    ja jestem kolejnym genialnym przypadkiem całkowitego zaleczenia łuszczycy na 8/1/1 😀
    piszę zaleczenia, bo gdy zjem coś tłustego, pogrzeszę w święta, np orzechami czy surowym makiem – od razu mam pogorszenie na skórze, widać jeszcze za krótko jestem na 8/1/1
    no i oczywiście – stresior.. to najgorzej działa, ale na to 8/1/1 też pomaga – właśnie wyjściem z matrixa

  9. avatar Bubus 6 marca 2017 o 14:31

    A można ryż zastąpić kaszą jaglaną i efekt będzie taki sam?

  10. avatar Pati 6 marca 2017 o 15:26

    Super wpis Pepsi! Dzięki tobie moja dieta już w 60-70 % staje się raw :D! Powolutku do celu! Chciałabym, zeby taka była chociaż w 80%! Nie mam hashi, ale dobrze się to czytało! Aaa i nurtuje mnie jedno! Jakie jest twoje dziennie spożycie tłuszczu? Chodzi mi tutaj np co jesz jako te 10%… czy awokado czy łyżkę oleju kokosowego itp. Aaaa i pytanko… czy polecasz cos na uporczywy trądzik? Mam tylu znajomych którzy jedzą zupki chińskie i nutelle a cerę maja jak pupa niemowlaka… a ja co? I odrobaczam sie, ruchu troche mam, kosmetyki bio i mineralne, suple i probiotyki, jem w 90% bardzo zdrowo, bez glutenu, kazeiny i tłuszczy trans… ehh, ściskam :*!

  11. avatar gosiula 6 marca 2017 o 15:40

    Witaj Pepsi, od niedawna śledzę Twojego bloga. Staram sie go przekopywać aby niczego nie ominąć. Ale od ponad tygodnia postanowiłam przejeść na dietę bezmięsna. Nie mam dużej wiedzy na temat plusów i minusów tej diety ( w necie jest wiele niejasności i wykluczających sie na zmianę informacji). Nie wiem czy pisałaś cos na ten temat a chętnie zapoznam sie z Twoja opinia. Mogłabym prosić o link lub komentarz w tej sprawie? Jesc mięso, noe jesc? Dodam, ze odrzuca mnie od mięcha…śmierdzi to, pryska woda przy smażeniu…ogólnie bleee
    Z gory dziekuje

    1. avatar Jarmush 6 marca 2017 o 17:22

      spytaj swojego ciała, ja nie jem od wielu, wielu lat

  12. avatar Nathasza 6 marca 2017 o 19:02

    Pepsi a co proponujesz na tzw. girlandy pod oczami, chodzi o zbierający się jakiś płyn na linii oczodołów? Z twoich artykułów wysnułam wnioski, że to nagromadzone toksyny i słaby układ limfatyczny, ale nie jestem pewna. Martwi mnie to, bo mam dopiero 27, a wygląda to strasznie. Prawdopodobnie to wynik mojego okrutnego traktowania ciała poprzez palenie i tragiczną dietę. Wszystko od kilku miesięcy zmieniam, ale poprawy nie widzę jeśli chodzi o twarz :/ Czy jest jakaś szansa, aby to naprawić?

    PS. Chętnie bym poczytała jakiś dział z przepisami na 811. Czy jest na to szansa? Pozdrawiam ciepło 🙂

    1. avatar Jarmush 6 marca 2017 o 19:12

      nie ma takich przepisów jak myślisz, bierzesz kilo jabłek i zjadasz, albo blendujesz 5 bananów z 2 garściami jarmużu, czy innych liści, dodajesz jeszcze jakiś owoc dla smaku i zjadasz. To jest dieta bardzo prosta, największa trudnoscią jest zdobycie dużo fajnego, surowego organicznego pożywienia w Polsce. Pozdro

  13. avatar ala 6 marca 2017 o 19:27

    Ej bez jaj , co to za focia z mlekiem ryżowy, przecież tam jest 7 łyżeczek cukru na 100 ml.

    1. avatar Jarmush 6 marca 2017 o 19:33

      no jak to? adekwatna do wpisu

    2. avatar Jarmush 6 marca 2017 o 19:42

      no jak to? adekwatna do wpisu, nie czytasz treści?

  14. avatar Beata 6 marca 2017 o 20:29

    „już wkrótce będę je robić w naszym naziemnym sklepie bio” – a co to jest naziemny sklep? I jeszcze pytanie: czy bez problemu mozna dostac w Krakowie ekologiczne owoe i warzywa? Inne miasta tez poprosze o odpowiedz.
    Nie mieszkam w PL i dwa lata temu bedac latem nad Baltykiem nie udalo mi sie znalezc nawet zdrowych jablek. Sklep eco po wielkich poszukiwaniach znalazlam, ale bez jablek, a pan straganiasz odebral mi nadzieje, ze takich chociaz z malym robaczkiem nie znajde bo wszyscy maja mutanty z hurtowni, „mniejsi” ogrodnicy i sadownicy chyba po prostu wygineli…
    dzieki za odpowiedz i usciski

    1. avatar Jarmush 6 marca 2017 o 20:38

      nie internetowy 🙂 mniejsi tak samo pryskają jak więksi

  15. avatar ania 6 marca 2017 o 21:48

    Pepsi,a pokazałabyś kiedyś jakieś zdjęcia sprzed „wybiegania” fatu na 811 ? Pliiiz… Wyglądasz tak fantastycznie,że trudno uwierzyć,że był inaczej:-)

    1. avatar Jarmush 7 marca 2017 o 07:19

      fat wybiegałam już 15 lat temu, ale źle mi się biegało z gotowanym czymś, a chleb razowy zalegał kilka godzin, a 27 lat a może więcej jestem roślinożercą, ale jadłam niby „zdrowe” rzeczy, dopiero na 811 mogę zjeść wielkiego szejka i zaraz biegać, albo odwrotnie biegać, biegać, a dopiero potem koło 13 zjeść szejka z 10 bananów, całego ananasa, 1 pęku jarmużu. Nie przechowuję żadnych zdjęć. Praktycznie wszystko wywalam, przeszłość mnie kompletnie nie interesuje.

  16. avatar Monia 7 marca 2017 o 00:01

    Próbowałam 811. Niestety czułam się źle, miałam wahania nastroju i ogólnie ciało się buntowalo. Przechodzę powoli na wysoki tłuszcz – czuje się fantastycznie. Najlepiej faktycznie spytać swojego ciała co mu najbardziej odpowiada 🙂 i obserwować zmiany, zapisywać sobie w jakimś dzienniczku jak działa na nas jedzenie 🙂

    1. avatar Beata 7 marca 2017 o 17:38

      kurcze, prawie intymne wyznanie, ale musze: od 3 miesiecy jestem na 80 – 90% raw, samopoczucie super ( mam nadzieje naprawic niedoczynnosc tarczycy), nie bylam gruba i nie mako ruchliwa. Teraz biegam „porzadniej” i schudlo mi sie calkiem fajnie, ale miesnie rak mi „zniknely”. Wyglada to nie najlepie ( wisi skora)j, troche ciezarki podnosze ( pewnie za malo ) ale boje sie, ze po 40-tce nie da sie za wiele zrobic…Czy jest szansa, ze jak ktos nawet pozno zaczal, w zwiazku z tym wiecej sie wysili i tez bedzie ladnie? z gory wielkie dzieki

  17. avatar Wisia 7 marca 2017 o 07:14

    eeh Pepsi, ja w końcu do Ciebie dołączę! <3 Gratuluję Ci mądrej decyzji te 6lat temu. Powiedz, czy muszę koniecznie intensywnie ćwiczyć, aby jakoś wyglądać, bo sił brak z tą boreliozą i trochę obawiam się pogłębionej chudości, jakby nie żałować tych węgli, to jest szansa, że nie schudnę jeszcze?
    Kochanie powiedz skąd szpinaki jarmuże, rozglądam się po sklepach eko i bieda, przez internet?
    Pewnie wszystko będzie w Twoim nowym sklepie! W jakich rejonach się otwiera?

    1. avatar Jarmush 7 marca 2017 o 07:24

      Jeśli nie będziesz intensywnie ćwiczyć 811 zupełnie nie jest dla Ciebie. Je się bardzo dużo i ma się masę energii z węglowodanów prostych, która uwalnia sie prawie natychmiast

      1. avatar Wisia 7 marca 2017 o 07:49

        ma się masę energii…więc jest szansa, że i mnie ta masa zaleje i ruszę na ścieżkę. Mam serdecznie dość „normalnego” nienormalnego jedzenia po którym ciągle coś uwiera. Serce od dawna rwało się do tych kolorowych pysznych owocków, startuję, chociaż wiem, że nie będzie łatwo, dzięki za inspirację Pepsi

  18. avatar Nadja 7 marca 2017 o 18:53

    Zna ktoś z Was sposób na zatkane ucho?

    1. avatar grzegorzadam 7 marca 2017 o 22:30

      Spróbuj kilka razy dziennie wodą utlenioną, po kilka kropli i naciskać to wystające koło ucha:
      https://youtu.be/bSWLp2yE2bI

    2. avatar grzegorzadam 7 marca 2017 o 22:36

      Mocny strumien ciepłej wody ze strzykawki 20 ml też dobry, nad umywalką.
      Z impetem, trafiając w otwór 3 – 4 razy, Nie trafione się nie liczą, woda mocno ciepła, ale nie nieprzyjemnie ciepła.
      Strzykawka 20 cm3, strumień z jednego ostrego naciśnięcia aż do opróżnienia 1-2 sek.

      SSanie oleju też może odblokować.

  19. avatar AgaAgata 7 marca 2017 o 22:13

    Droga pepsi, mam pytanie…

    usłyszałam dziś od dentystki, że mam tak słabe szkliwo, że powinnam brać fluor w tabletkach (!!!) przez… 260dni ciągiem, żeby się zremineralizowało. No fakt, zęby mi się posypały po dwóch ciążach i karmieniu piersią przez łącznie 3,5 roku.. ale nie po to NIE używam pasty z fluorem i innych syfów, żeby brać tabletki z fluorem… Czy są jakieś sposoby na wzmocnienie szkliwa poza robieniem sobie z mózgu rodzynki tabsami z fluorem? będę mega wdzięczna za podpowiedzi.

    1. avatar grzegorzadam 7 marca 2017 o 22:42

      Szkoda komentować ten fluor, eeech…

      Musisz suplementować wszystkie elementy które tworzą kościec, czyli

      krzem, bor, kolagen, wit.C, D , magnez, wapń (ostrożnie) i przede wszystkim sól> płukanki codzienne
      mocnym roztworem.

      Żucie żywokostu tez wskazane.
      Po 6-8 tygodniach efekty będą ”namacalne”, nie tylko w kwestii uzębienia.

  20. avatar Mystique 8 marca 2017 o 16:27

    Pepsi, szykuję się na 811 od jakiegoś czasu, przewertowałam Twoje artykuły – skarbnica wiedzy 🙂 Jednak chyba gdzieś uciekło mi info czy na 811 można stosować cukier kokosowy, syrop klonowy i na czczo rano ocet jabłkowy? Czy ten ocet wlicza się w post czy już w okienko żywieniowe?

    1. avatar Jarmush 8 marca 2017 o 18:14

      ocet post, ale na 811 wszystko się szybko trawi, nie trzeba też dodatkowej fruktozy, najważniejsze w tej diecie obok owoców są zielone liście warzyw

      1. avatar Mystique 8 marca 2017 o 18:38

        Dzięki! Już sobie przygotowałam listę zielonych warzyw czy też z zielonymi liśćmi, będę komponować 🙂 Ale kupię też u Ciebie w razie czego B12. Jeszcze jedno – to mleko ryżowe w porywach jest dozwolone czy dać sobie spokój?

        1. avatar Jarmush 8 marca 2017 o 18:42

          nie musisz być 100% surowa, to trudne i w sumie niepotrzebne

          1. avatar Mystique 8 marca 2017 o 18:50

            Cudnie 🙂 Będzie mi łatwiej, przynajmniej na początku. Dzięki!

        2. avatar Mystique 10 marca 2017 o 21:53

          Pepsi, od dwóch dni jestem na 811. Proporcje i ilości B/W/T wyliczyłam biorąc pod uwagę moją wagę. Wychodzą ogromne ilości, żeby dostarczyć 700g węgli – trudno mi to zmieścić w ciągu dnia, szok! I pytanie – czy jeśli przy okazji chcę schudnąć powinnam stosować standardowy przelicznik (10g węgli / kg m.c, itd.), co daje ok. 3.500kcal czy jednak obniżyć węgle i kcal wyliczając wszystko np. dla wagi jaką chcę osiągnąć. Szukam po necie info, ale wszędzie jest, że i tak się chudnie, pomimo tego ogromu pożywienia. Nie chcę popełnić jakiegoś błędu i przytyć…

          1. avatar Jarmush 11 marca 2017 o 08:00

            gdy nie biegasz maratonów obniż ilość węgli, jedz 2000 kalorii, chyba, że będziesz bardzo głodna i masę liści zielonych
            Na jakiej byłaś diecie przedtem? Jak nie byłaś długo weganką, albo chociaż wegetarianką, będziesz miał problem, to jest dieta harcore
            Chudnie się, ale dopiero po roku, czy 2, jak organizm się przestawi, ja jem minimum 3500 kalorii dziennie

  21. avatar Mystique 11 marca 2017 o 21:38

    Nie byłam weganką ani wegetarianką, choć nigdy nie miałam problemu z nie jedzeniem mięsa przez długi czas, za to uwielbiam owoce i warzywa, szejki, smoothie, kiełki, sałatki, itd. Bez wdawania się w szczegóły – bliżej mi do 'zdrowego stylu życia’ niż do 'junk food’. Od roku czasu mam zdiagnozowane hashi, więc przeszłam na dietę eliminacyjną (protokół) też bez żadnego problemu. Jeśli w coś wierzę i mam wewnętrzny imperatyw, daję radę. Chcę spróbować z 811, może okaże się ona moim stylem, którego od dawna poszukuję. Ale wiem też, że nic na siłę. Obniżę na razie kaloryczność, biegać raczej nie będę, ale nordic walking już wkrótce. Trochę szkoda, że efekt chudnięcia dopiero za jakiś czas, ale nic to. Piszesz o liściach zielonych, pewnie ze względu na białko, ale ogólnie chodzi o warzywa, które dostarczają białka, tak? Bo np. taka brukselka ma białka od groma, więcej niż np. jarmuż czy szpinak. Dobrze rozumiem, że nie muszą to być tylko liście?

    1. avatar Jarmush 11 marca 2017 o 22:14

      Dieta 811 nie nadaje się dla ludzi, którzy nie ćwiczą intensywnie/wytrzymałościówka chociaż 5 razy w tygodniu

    2. avatar grzegorzadam 12 marca 2017 o 08:23

      Póki co-na razie zrób sobie analizę APW i vegatest -Volla, ze wsakzaniem na Yersinię.
      Potrafi nieźle ”umilić życie i tarczycę.
      Oczyszczanie:
      http://www.pepsieliot.com/czy-w-twojej-solniczce-jest-juz-witamina-c-czyli-jak-prosto-zgladzic-plesn/

      1. avatar Mystique 13 marca 2017 o 15:41

        To powiem tak – chciałabym ćwiczyć i to mocno, bo całe życie byłam „sportowa”, ale przy hashi siadła mi energia totalnie, czułam się cały czas ociężała i ospała. Dodatkowo przyrosłam wagowo, więc poruta. Zmartwiłaś mnie tym, że jeśli nie ćwiczę intensywnie, mam sobie darować 811. Pisałaś o tym, że na 811 ma się ogrom energii, ja tego zupełnie nie czułam. Ale uparłam się i dalej odżywiałam się wg 811, bo nie mam w zwyczaju rzucać czegoś po paru dniach, szczególnie, że dobrze się czułam psychicznie i fizycznie. I dzisiaj szok – od rana mam w sobie tyle energii, że nie wiem, co z nią zrobić 🙂 Oprócz energii pojawiła się skądś dawno nie odczuwana mega mobilizacja, żeby tą energię zużyć. Poza moim umysłem i ciałem – po prostu nie mogłam usiedzieć w miejscu i nie mogłam nad tym zapanować 😉 Więc sobie pobiegałam! Tyle, na ile wystarczyło mi tej energii. Nie wiem czy to tylko dzisiaj, bo akurat miałam lepszy dzień, tyle że ja tych lepszych dni nie miałam od miesięcy. Dlatego na razie ciągnę dalej 811. Jeśli przy tej diecie (stylu życia) ma się takiego kopa energetycznego – choćby dlatego warto.

      2. avatar Mystique 13 marca 2017 o 15:52

        Grzegorzadam, dzięki za info. Właśnie szukałam jakichś dobrych testów na pasożyty, a na włosa już się umówiłam.

  22. avatar Paulina 14 marca 2017 o 00:33

    Świetny artykuł. Choroba potrafi sporo namieszać w życiu. Często jesteśmy skazani na specjalną dietę. Dużo osób tak naprawdę nie zdaje sobie sprawy z tego, że jest chorym dlatego warto robić regularnie badania aby uchronić nasze zdrowie przed nieprzyjemnymi skutkami.

  23. avatar Aga_Z 14 marca 2017 o 13:57

    Czy taka dieta będzie dobra dla osoby chorującej na Hashimoto i jednocześnie na hipoglikemię reaktywną? W przypadku tej drugiej choroby powinno się ograniczać węglowodany proste do minimum (max 2 owoce dziennie)?

    1. avatar grzegorzadam 11 lipca 2017 o 12:04

      Nawymyślali tych diet.
      jaki kolor i PH moczu?
      Poziom wit.D?

  24. avatar M 2 lipca 2017 o 06:51

    podpisuję się pod pytaniem Agi_Z

  25. avatar Mysz 27 kwietnia 2018 o 14:00

    Hej Peps, pytanko. W związku z tym, że mocno podejrzewam u siebie Hashimoto (lekarz twierdzi, że mam zapalenie, ale nie jest to Hashimoto (?) ) choć TPO mam w normie, TSH mieści się we widełkach (choć wiadomo, że to o niczym nie świadczy) a USG tarczycy jest ok (według pana lekarza) czuje się tragicznie, fatalnie. Trudno mi w sumie opisać jak się czuje, bo tego nie ma końca. Samopoczucie wskazuje na Hashimoto mimo całkiem znośnych wyników, albo na wirus Epsteina Barra, ale czy to się nie łączy? Nadnercza do naprawy, jelita przeciekają, wyszła mi spora ilość alergenów.
    I teraz do rzeczy.
    Chcę iść tą drogą aby polepszyć swój stan rzeczy. Wiem, że nie można się głodzić na 811, trzeba jeść dużo, ilość kalorii musi być prawidłowa. I czy jest to do osiągnięcia (811) jeśli nie mogę jeść bananów, ani ananasów, ani też pomarańczy, mandarynek i grapefruitów (alergia). Wiadomo, że szejki zielone z bananami są boskie na śniadanie. Co jeść żeby kalorie się zgadzały. Boje się, że jak zacznę pałaszować codziennie mango i winogrona to znów wyjdą jakieś alergie, a na warzywach, warzywo-owocach trudno wyrobić normę kaloryczną. Jak to ugryźć?
    Jestem tak zagubiona, ciągle krążę w kółko i mam wrażenie, że mój stan z dnia na dzień jest coraz gorszy.

    looove <3

    1. avatar Jarmush 27 kwietnia 2018 o 17:43

      Zacznij od tej kuracji:
      Ten art warto byłoby przeczytać:
      http://www.pepsieliot.com/o-najlepszych-dietach-dla-hashimoto-cz-i/
      Podstawowa suplementacja i trochę rozszerzona przy Hashimoto:

      Witamina D3 (w protokole z K2)
      Badanie 25(OH)D obowiązkowe i suplementacja (zwykle niezbędna, należy utrzymywać poziom około 80, a nawet wyżej, czyli zawsze w drugiej połowie normy). 
      Zanim nie poznasz wyników, należy przyjmować 4 D3 TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/57-vitamin-d3-1500iu-100tabl-tib-254475917305.html po śniadaniu i 1 witamina K2 TiB 
      https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2544-vitamin-k2-100mcg-60kaps-tib-254475917480.html
      Po śniadaniu wraz z D3 i K2, 1 Omega 3 TiB https://thisisbio.pl/zdrowe-tluszcze/16-omega-3-60kaps-tib-5905344040048.html

      Selen
      SELEN, niedobór selenu upośledza pracę tarczycy. https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2176-selenium-200mcg-120kaps-gg-5060040820971.html?search_query=selen&results=20
      Bierz  1 kapsułkę selenu G&G (nie łącz go z cynkiem, ale bierz go z witaminą E i C) około 17

      Witamina C albo kwas askorbinowy TiB 
      Witamina C (kalibracja i suplementacja) https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/1685-witamina-c-kwas-l-askorbinowy-170g-tib-254475917398.html
      albo C1000+TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/58-vitamin-c-1000-50tabl-tib-254475917206.html

      Braki witaminy C i przewlekłe i ostre stany zapalne
      Witamina C (kalibracja i suplementacja) https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/1685-witamina-c-kwas-l-askorbinowy-170g-tib-254475917398.html

      KALIBRACJA na podstawie protokołu witaminowego dr. Cathcarta:
      Idziesz do sklepu o nazwie Hipermarket i kupujesz dużo (4 kg, lub więcej) pomarańczy. W Lidlu są bio. Następnie wyciskasz (może być ręczna wyciskarka) z nich sok. Na każde pół szklanki dodajesz łyżeczkę kwasu askorbinowego. Podajesz ten specyfik osobie co pół godziny aż do wystąpienia biegunki. To jest właśnie ten próg jelitowy. Cała sztuka polega na systematycznym dozowaniu witaminy C z sokiem co 20-30 minut, ponieważ jest to okres pół-rozpadu.
      Następnie należy przyjmować codziennie 2 gramy kwasu askorbinowego TiB, albo przejść na Witaminę C 1000+TiB raz dziennie https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/58-vitamin-c-1000-50tabl-tib-254475917206.html
      Witamina E naturalna https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2530-vitamin-e-400iu-natural-bursztynian-120kaps-gg–5060040826713.html
      jest jeszcze druga tej firmy, też naturalna

      Cynk
      1 kapsułka ( nie łącz go z selenem) rano do śniadania razem z B complex
      https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/32-zinc-100tabl-scitec–728633108961.html?search_query=cynk&results=32

      cynk jest antagonistą miedzi, możesz nosiś bransoletkę, albo jeść suszone owoce, daktyle, rodzynki

      Jod
      Przy selenie konieczne jest branie jodu pierwiastkowego.
      Należy dla bezpieczeństwa podawać płyn Lugola ( w aptece) przez skórę robiąc plamę o śrenicy około 3 cm z 2-3 kropel płynu Lugola i ponowić po całkowitym wchłonięciu (czyli gdy zniknie brązowa plama)

      Magnez
      MAGNEZ jest niezbędny do prawidłowego wchłaniania jodu
      np. chlorek magnezu TiB https://thisisbio.pl/cialo-twarz/2165-chlorek-magnezu-900g-tib–254475917428.html łyżeczka do szklanki wody zcytryną w godzinach rannych. Gdyby okazało się , że Cię rozwalnia bierz łyżeczkę jabłczanu magnezu TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2494-jablczan-magnezu-90g-tib-254475917442.html
      magnez w godzinach porannych, możesz zastosować moją kurację 4 szklanek na rozpoczęcie dnia: http://www.pepsieliot.com/szybko-naturalnie-oczyscic-watrobe-toksyn/

      B complex – ten jest bez niacyny z B3 w formie nikotynamid https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2496-sub-lingual-vitamin-b-complex-50g-gg-5060040820216.html
      a ten z niacyną (niektórzy ludzie źle znoszą rumień po niacynie, albo są po prostu uczuleni) https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2183-super-balanced-b-complex-50-w-niacin-120kaps-gg-5060040826256.html
      Przy wysokiej homocysteinie (dobrze jest zbadać, obok B12, żelaza,ferrytyny i kwasu foliowego), należy rozważyć dodatkowo B6 G&G, B12 TiB i kwas foliowy G&G, ale dopiero po kuracji B complex, bo może się obniży już po samej B comlex właśnie.

      Zbadaj też przy okazji prolaktynę

      NIESZCZELNOŚĆ JELITA:

      Domowy test kwasowości żołądka:
      WYPIJASZ 3/4 szklanki wody z płaską łyżeczką sody oczyszczonej
      Czasy „odbicia”:
      Jeśli odbije Ci się jeszcze podczas picia mikstury, to nadkwasota. Małe prawdopodobieństwo, ale oczywiście istnieje.
      Jeśli do 40 sek po wypiciu: nadkwasota (im bliżej 40 sek tym mniejsza)
      Jeśli zmieścisz się w czasie 40 – 90 sek, oznacza to dobre zakwaszenie żołądka
      Jeśli od 90 do 3 minut, to słabe (im bliżej 3 minut, tym gorzej)
      Jeśli nie bekniesz powyżej 180 sek lub wcale, co się też zdarza, yyy … nie jest dobrze.
      Co robić więc?
      PICIE rozwodnionego soku z cytryny lub octu jabłkowego, lub wprowadzenie tak zwanego „gorzkiego trawienia” zwykle dobrze sprawdza się w łagodnych przypadkach niedokwasoty.
      Słabo zakwaszony żołądek plus nietolerancja glutenu zwykle jest przyczyną przeciekania jelit

      Glutamina
      Glutamina np. Amix https://thisisbio.pl/aminokwasy/140-l-glutamine-micro-powder-500g-amix–8594159531673.html?search_query=glutamina+&results=7
      albo Fit Max ( z B6) https://thisisbio.pl/aminokwasy/2528-base-l-glutamine-4000-300g-fitmax–5908264416511.html?search_query=glutamina+&results=7

      1 opcja

      Dawkowanie według protokołu przy celiakii- Naprawdę świetne wyniki działania tego silnego antykatabolika i budulca  dostrzeżemy podczas dawek 20 do maksymalnie 40 gramów dziennie
      JEŚLI jednak ktoś nie poczuje się dobrze, zawsze będzie miał możliwość po drodze przerwać suplementację. Tak samo jak w przypadku testowania chlorelli.
      Poniżej podaję przykład protokołu testowania opracowanego przez Stevena Wrighta, współautora popularnej strony o zdrowiu i zdrowym stylu życia – SCD Lifestyle, który sam borykał się przez wiele lat z chorobą autoimmunologiczną jaką jest celiakia dorosłych
      TEST:
      Dzień 1 – po 2,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 2 – po 2,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 3 – po 5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 4 – po 5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 5 – po 7,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 6 – po 7,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 7 – po 10 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 8 – po 10 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 9 – po 12,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 10 – po 12,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 11 – po 15 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 12 – po 15 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 13 – po 20 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 14 – po 20 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem

      JAK widać, pod koniec drugiego tygodnia będziesz już mogła przyjmować maksymalną dawkę 40g dziennie, czyli taką, przy której zarówno badania, jak i większość ludzi doświadcza bardzo dobrych rezultatów.
      Najlepiej, gdy ten aminokwas zostanie podany tuż po posiłku, gdyż będzie jeszcze lepiej wchłaniany wraz z innymi aminokwasami, które są obecne w jedzeniu.

      2 opcja

      ZAMIAST protokołu z dużą dawką glutaminy można, a nawet wskazane byłoby stosować szejk białkowy ( z powodu niskich poziomów albumin i globulin) składający się z jednej miarki odtłuszczonego izolatu serwatki CFM Shape Shake TiB, (zawiera wszystkie aminokwasy proteogenne, w tym glutaminę), dodatkowo wraz z 1 miarką glutaminy w proszku, 2 bananów, oraz garści truskawek. Uwaga
      https://thisisbio.pl/odchudzanie/83-shape-shake-420g-tib–254475917145.html

      GLUTAMINĘ testujemy powoli, najpierw zaczynamy od małej dawki tego aminokwasu (na przykład od 1/4 miarki), żeby powoli odbudowywać jelita, a nie zaszkodzić sobie

      Kolagen
      https://thisisbio.pl/stawy-wiezadla-kosci/2497-kolagen-peptan-f-150g-tib–254475917435.html

      Białko izolat serwatki CFM https://thisisbio.pl/odchudzanie/83-shape-shake-420g-tib–254475917145.html
      Jeden posiłek dziennie z szejka białkowego Shape Shake TiB 

      Chlorella 100% Organik This is Bio
      https://thisisbio.pl/chlorella/46-chlorella-100-organic-410tab-254475917299.html

      3 gramy dziennie (zaczynasz od pół grama i zwiększasz co tydzień o 1 tabletkę chyba, że już Twój organizm zna ten pokarm) jakbyś była uczulona odstaw i daj przyjaciółce. Jeśli decydujesz się na terapię 4 szklanek nie musisz brać jeszcze dodatkowo chlorelli,

      Kurkuma
      Kurkuma 100% Organik This is Bio
      https://thisisbio.pl/kurkuma/108-kurkuma-100-organic-110g-this-is-bio-254475917343.html
       1, 5 grama dziennie z pieprzem czarnym ( albo cayenne) i olejem kokosowym (możesz sobie dodać jeszcze octu balsamicznego i czosnek, oraz trochę soli himalajskiej i będziesz miała świetny sos winegret do sałatki), albo tak jak w pierwszej szklance w kuracji 4 szklanek.
      Olej kokosowy https://thisisbio.pl/oleje-oliwy-oliwki/976-olej-kokosowy-virgin-bio-400ml-bio-planete-4260355580572.html
      Używaj bio olej kokosowy surowy, olej kokosowy zwiększa biodostępność kurkumy. Czarny pieprz 20 razy zwiększa biodostępność kurkuminy z kurkumy.

      Siarka organiczna MSM TiB można stosować wraz z witaminą C kwasem askorbinowym TIB, zgodnie z tym protokołem Lasta:
      Witaminę C i MSM najlepiej jest stosować razem
      Walter Last zaleca 10 g witaminy C (kwas askorbinowy, lub askorbinianu sodu) i 10 g MSM. Można rozpuścić te proszki w 1 litrze wody lub świeżego soku i sączyć w ciągu dnia. W razie biegunki przerwać, albo zmniejszyć dawkę

      Omega 3 TiB https://thisisbio.pl/zdrowe-tluszcze/16-omega-3-60kaps-tib-254475917190.html
      1 kapsułka po śniadaniu (razem z D3 i K2) 

      Ashwaghandha https://thisisbio.pl/ashwagandha/115-ashwagandha-100-organic-110g-this-is-bio-254475917367.html łyżeczka do wody/herbaty bez kofeiny przed snem

      Glutation najlepeiej Liposomal https://thisisbio.pl/antyoksydanty/2517-liposomal-glutathione-100ml-tib–254475917572.html (zaraz znowu pojawi się w magazynie)

      Ogólne zalecenia uzupełniające:
      Zero cukru z cukiernicy
      Zero kazeiny
      Zero glutenu
      Minimum raz w tygodniu ćwiczenia o wysokiej intensywności
      Codziennie 10 000 kroków (biegnie się je znacznie szybciej, niż chodzi)
      Dużo surowych owoców i warzyw (nie przesadzaj z ilością krzyżowych, ale jedz je)
      Długo śpij
      Całkowicie odstaw kofeinę

      Nie jestem lekarzem

  26. avatar Alergia1 16 kwietnia 2019 o 05:41

    Cześć Pepsi, jestem od paru dni na 811. Od lat mam alergie(niewykryta przyczyna) zielony katar sienny całoroczny plus zielony glut w oskrzelach. Też całorocznie. Przypuszczam że to candida. Myślisz że ta dieta to zaleczy? Jak długo statystycznie czeka się na tym stylu odżywiania na poprawe stanu zdroeia?

    1. avatar Jarmush 16 kwietnia 2019 o 05:58

      ile jesz teraz owoców?

  27. avatar Alergia1 17 kwietnia 2019 o 09:26

    Np. wczoraj 1 ananas, ok. 10 daktyli, 5 bananów, 3 pomarańcze, 2 jabłka, 2 mandarynki, kiwi, też ćwiartka arbuza plus zielenina (kapusta, kalafior, zioła z ogrodu). To było 5 posiłków szejkowych, nie czułam głodu. Troche bywałam rozdrażniona.

    1. avatar Jarmush 17 kwietnia 2019 o 11:12

      za często jedzenie, za mało, a gdzie post? gdzie tłuszcz?wszystko BIO? dlaczego nic nie gryziesz?

  28. avatar Alergia1 17 kwietnia 2019 o 12:05

    Za często? W ciągu ostatnjego pół roku schudłam 10kg na diecie bebio i tam jadłam 5 posiłków w ciągu dnia. Takie przyzwyczajenie mi pozostało. Jak jem rzedziej za to więcej i tak jestem głodna. Za mało? Przy tej ilości jak pisałam wcześniej nie odczuwam głodu, nie czuję że muszę więcej. Jaki tłuszcz jest dozwolony i w jakich ilościach (mocno przypuszczam że za moimi wieloletnimi dolegliwościami stoi candida i z tego powodu zdecydowałam się na 811) ? Niekiedy bio ale większość nie. Nie gryze bo szejki smakują lepiej i sycą kepiej.
    Ale jeśli mi Pani zaproponuje co mogę zrobić by zoptymalizować dietę a przez to szybciej pozbyć się śluzu z dróg oddechowych to bardzo chętnie wszystko pozmieniam;))

    1. avatar Jarmush 17 kwietnia 2019 o 13:21

      nie piszę diet, nie jestem pani, czytaj bloga, jem i chudnę z postem przerywanym, szukałka świetnie działa, na tej diecie, którą masz może być niedożywienie, a po drugie, czy Ty jesteś oseskiem, żeby nic nie gryźć?

  29. avatar Alergia1 17 kwietnia 2019 o 13:21

    Ok. W ciągu istatniego pół roku schudłam 10 kg na diecie…. Jadłam w tamtym czasie po 5 posiłków dziennie, takie przyzwyczajenie pozostało mi do teraz. Za mało?? Jak jem więcej aczkolwiek rzadziej to jestem głodna:)) Jaki post?? Tłuszcz jaki i w jakich ilościach jest dopuszczalny? (Ale powodem dla którego zdecydowałam się na 811 jest to że mocno przypuszczam że za moimi problemami zdrowotnymi stoi candida. W ciągu ostatnich 10 lat w związku z zaostrzeniem problemów z zatokami\oskrzelami w sumie conajmniej m.in. 15x brałam antybiotyk jak i ostatnio prednizolon(kortyzol w tabl.) pare razy. Czyli myślę że nie ma bata że nie mam przerostu candidy).
    Bio? Rzadko tak, raczej nie (mieszkam w małym miasteczku z 3 dyskontami gdzie wybór w bio wprost powala a na targowisku teraz warzywa są tak czy siak z giełdy). Nie gryze bo szekji sycą i smakują lepiej.
    Bardzo chętnie dokonam wszelkich zmian w moich błędach tej diety gdyż chciałabym wreście pozbyć się śluzu z dróg oddechowych(infekcji zatok i oskrzeli). Ile miesięcy Pani szacuje może potrwać aż nadejdzie zmiana?

  30. avatar Alergia1 17 kwietnia 2019 o 13:23

    Ok dzięki za czas. Pozdrawiam.

  31. avatar Katarzyna 11 maja 2019 o 21:19

    Pepsi, a co z trawieniem przy takiej diecie?
    Jednak posiłki na ciepło, gotowane, są lepiej trawione, zastanawia mnie to bardzo co w przypadku osób u których z trawieniem i przyswajaniem składników odżywczych jest problem.

    1. avatar Jarmush 12 maja 2019 o 07:35

      Trawienie gotowanych pokarmów nie jest ułatwione, białko jest zdenaturalizowane, nie ma już żadnych żywych enzymów w pokarmie, pojawia się też zjawisko leukocytozy trawiennej. Ułatwia natomiast rozdrobnienie, zmiękczenie, dlatego stosujemy blendery i pijemy te nasze zielone szejki. Gdybyśmy mieli to zmielić zębiskami trwałoby wiele godzin, tym się zajmują cały dzień małpy,czy żyrafy, my nie mamy tyle czasu, a szkoda.

  32. avatar owoceek 13 maja 2019 o 11:25

    Droga Pepsi, zrobiłam badania wyszedł mi za niski poziom gluzkoy, co aż dziwne bo ja przed wieczorem zjedłam 100 gram daktyli, a tak nisko wyszło ( glukoza 66,6 ) czy mogę prosić Cb o radę dlaczego tak, czy to znaczy że mam się czym „martwić” ? dodam, że ostatnimi czasy staram się zrzucić ostatnie 3 k fatusa

    1. avatar Jarmush 13 maja 2019 o 13:17

      jaki poziom insuliny na czczo?

  33. avatar diuna 30 września 2019 o 05:51

    Hej Kochana Pepsi z rańca.
    Pepsi jak nie masz czasu teraz to odpisz w wolnej chwili, ja naprawde poczekam nawet kilka tygodni, ale odpisz prosze wiecej niz dwa zdania.
    Studiuje i pracuje, duzo robie, latam w tą wewtą, biegam sobie nawet po 2 godzinki i sobie aktywnie medytuje. Ogólnie sobie robie fajne życie, tak sobie gram od rana do wieczora. Niedługo pyknie mi 27 i bardzo bym chciała bardziej zadbać o ciało, niestazeć sie, wiec tzreba ograniczyc stres bardziej widze ale też druga rzecz z ktora mam mały problem (pomimo ze sama wprowadzam hashi w wyciszenie) to dieta…

    Pepsi, ja na hashi z grupą 0rh+ zaczęłam świetnie czuć się na diecie bialkowej ale mocno mięsnej.
    Pokochalam to mięso. No ale mentalnie jestem dalej, i przeszkadza mi jedzenie mieso od zwierzakow.
    Czuje ze to niekoniecznie zgodne z moimi wibracjami.

    Polega to na tym:
    (jaja, tofu, duzo miesa
    troche węgli złożonych dla tarczycy i trawienia (2 łyzki dziennie psyllium / dwie kromki bezglutenowego chleba / dwie łyzki ryzu lub kaszy])
    szejk: izolat bialka dwie miarki z bananem,
    porcja ananasa naczczo (uwielbiam goscia) i ocet na czczo,
    warzywa są dodatkiem – okolo garsci dziennie: pomidor, salata, papryka).

    I teraz jestem w kropce, bo chciałabym zamienić bialko zwierzece na rosline, ale tu zostaje mi jedynie tofu i jajka mam wrazenie. Chciałam przestac jesc zywe. problem jest taki:

    Tylko na tej diecie nie spadam energetycznie bo nie mam skokow cukru,
    co najwazniejsze nie mam ataków apetytu, pomimo zem najedzona nie mysle ciagle o jedzeniu jak to bywa gdy jestem na weglowodanowej prawiesurowej.

    Dużo robie, duzo sie u mnie dzieje, bywam przez to nakrecona ale medytkuje i staram sie wracac do uwaznosci i na ziemie. Fajnie jest naprawde. Ale znam siebie: przez stresik/emocje atakuje wtedy lodowke a jak jastem na takiej mocno warzywnej i nie trzymam wtedy chudej siebie, wagi jaka chce…
    Nie zawsze wcisne godzine na bieg, nie zawsze mam moc.

    Byłam wcześniej przed tą dietą miesną-białkową na warzywnej, gdzie w wiekszosci jadlam surowe warzywa. Jak jadłam surowe to doslownie seler, pietruszka, pomidory, papryka – wchodze do lidla, kupuje i jem od razu,z ręki tylko umyte, bo nie chce mi sie gotować i mi smakuje. Więc umiem i moge.

    Ale warzywa na które mnie na razie stać to tylko te ze zwyklego sklepu typubiedrona czy lidl. Czyli te z bombą pestycydową.
    Pisałam prace mgr, robilam badania w labie wszystko pod TZO w tym pestycydy. Siadło mi na łeb ile tego tam jest jak sobie zaczelam tak te stezenia w publikacjach porownywac i czytac jak ta chemia dziala na uklad hormonalny i mozg (ze w wiekszosci przenikaja bariere krew mozg indukują szereg zmian).
    Cale profile toksykologiczne obadane oraz stezenia w jedzeniu kiedys i dziś. Ile metali ciezkich. Jak mało jest w ogóle składników odżywczych jakichkolwiek w warzywach ze sklepu.

    A ja jak na surowej warzywnej to jem bez obrobki termicznej bo wtedy niski indeks, dluzej sie trawią, na dluzej mam spokoj i nie chce mi sie stac nad garami jak wole nad autocadem.
    Biore ze sklepu seler czy pietruche obieram i jem.
    Zamiast cieszyć sie jedzeniem warzywa patzre teraz na nie jak na malo wartosciowy posilek. Ale załozmy ze je jem, pal licho ze malo tam wszystkeigo dobrego, jem przecież suple tak? Czy tak to moze dzialać? Że supole to uzupelnienie?

    Jak jadłam surowe to unikalam wegli prostych, teraz w sumie tez czyli: owoców (maks 1 porcja dziennie na czczo rano: ananas/banan/grapefruit) no i banans do szejka. Wiec nadal malo witamin ale jakies są. reszta z supli. Zn, Mg, wit c (kwas plus skorki biale z pomaranczy czy grejpa (wielbiam je serio), selen, b-complex, cholina, omega 3.

    Po owocach rosnie mi apetyt, a po wiekszej ilości skonsumowanych tych superfoodsów owocków, zaczynam nabierac wagi, mam sklonnosci, wiec ograniczam wegle szczegolnie proste.

    Ale moja krew to 0rh+.
    Jak zaczelam iść bardziej w mieso to coś pyklo zaczelam sie czuc super, szczegolnie energetycznie, waga spadła, i jakos pozytywniej wiec weszlam w to.
    Potem sie okazało ze 0rh+ lubi mieso. Sądziłam, że to pewnie o to chodzi. I to jest ta moja dieta.

    Teraz nie zgadza mi sie to z moim oprogramowaniem umyslu, co jeśli bardzo bym chciałą nie jesc juz tego niskoenergetycznego jedzenia typu zwierze?

    Jest jakaś dieta/ kopozycja produktów która działaniem była by zbliżona do takiej niskowęglowodanowej, białkowej diety ale bez jedzenia mięsa? Żeby być chudą (lubie tak czuje sie jak sarenka i fajnie a mam metr50 nie chce inaczej).
    Sugerujesz coś?

    Poprostu ta duza ilość miesa – bialka pomaga w wadze i niejedzeniu tyle. Ponoc ta 0rh+ lubi mieso. Ale to niskie wibracje. No i te zwierzaki… Wazrywa – same pesty, malo wartości, skoki apetytu. Mam warzenie ze najwiecej dobrego maja ananasy, grapefruity i banany bio. No ale jak tak jesc jak moja krew lubi (ponoc) mieso i ze chcialabym miec swiety spokoj z lataniem do lodowki?

    Jak zrezyguje z miesa bedzie wygladac nastepująco:
    surowe warzywa w ilosci zapychajacej,
    1 lyzka zlozonych wegli dla hormonow tarczycy,
    zero tluszczu bo same prawie wegle w diecie – tylko omega3 w kapsułkach,
    gorszek i fasola, tofu, jajka wolnepodwórko.
    Porcja owoca na czczo + banan do szejka,
    czasem izolat+banan+kokosowy olej.
    Koniec.
    Ewentualnie zupy i miksy aka leczo jak sie przytrafią. Czy tak ma być? Czy to jest to rozwiązanie?

    Pepsi moge wyslać na maila i tam czekac na odp, wiecznosc, byle by dostac jakies potwierdzenie ze to dobry kierunek. Chętnie sie odwdziecze przyjezdzajac na Twoj wyklad i sluchajac z usmiechem na buzi, podarowujac Ci tez w prezencie ananasa. Ja je kocham Ty chyba też

    Z miłością
    Miej super dzień.

    1. avatar Jarmush 30 września 2019 o 07:04

      Kochana, nie układam diet, to nie jest moja domena, mogę coś zasugerować, ale jeśli chcesz dobiorę Ci supelmntację, ale naszą. Zasada jest taka, że jeśli chcesz wejść na surową dietę wysokofruktozową (całe, słodkie owoce) ilość kalorii z tłuszczu powinna oscylować w granicach 10%, i 20 dkg zielonych liści, można się wspierać naszymi zielonkami This is BIO.

  34. avatar diuna 30 września 2019 o 07:23

    Mogę na nią wejść lada dzień jak tylko opróżnie lodówkę – 2-3 dni.
    boje sie tylko o:
    1. wage – wiec rozumiem ze ograniczajac tluszcz do 10% i biegajac co drugi dzień godzine/półtorej to nie przytyje – czy to wystarczy?
    2. apetyt – jem ile chcę czy mam ograniczenia w jedzeniu?
    3. czy izolat białka z bananem mogę w tej diecie zostawić?
    5. kiszonki mogę?
    6. czy warzywa czasem bo ktos mi ugotuje bo chce dobrze to mogę czy wysokofruktozowa to tylko owoce?

    Tak Pepsi, dobór suplementacji pod wysokofruktozową byłby bardzo pomocny – mam to hashimoto autoagresję więc nie wiem co musialabym w tych suplach zmienić i u Ciebie domówić by grało…

    Teraz jest tak:
    selen (100)
    cynk
    magnez
    kwas askorbinowy
    b-complex
    niacyna, malutko bo rumień
    omega 3 (…)
    10 tys IU D3 co 2- 3 dzien z tabletką k2

    na czczo ocet jablkowy.
    popijam kurkume z pieprzem
    wywary z imbiru
    herbaty z cayenne

    Dziękuję

    1. avatar Jarmush 30 września 2019 o 08:24

      Nie wszyscy dobrze się czują na 811, to wielkie wyzwanie, szczególnie dla typów metabolicznych, które dobrze się czują z mięsem, dlatego białko Shape Shape TiB bym na razie zostawiła i kolagen TiB, ale tylko tej klasy białka, czyli nasz 100% izolat serwatki CFM, i kolagen peptan F TiB.

      Ten artykuł warto przeczytać:
      http://www.pepsieliot.com/o-najlepszych-dietach-dla-hashimoto-cz-i/
      Podstawowa suplementacja i trochę rozszerzona przy Hashimoto:

      Witamina D3 (w protokole z K2)
      Badanie 25(OH)D za 2 miesiąće na 5 dni przed, odstaw D3 i suplementacja (zwykle niezbędna, należy utrzymywać poziom chociaż 80). 

      Bierz 4 D3 TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3915-witamina-d3-60kaps-tib–5905344040758.html i 1 K2 https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3674-high-strength-vitamin-k2-90kaps-gg–5060040820261.html
      Uwaga, jeśli buerzesz leki na rozrzedzenie krwi, typu Warfaryna, nie można przekraczać 40 mcg K2, czyli trzeba otworzyć kapsułkę i podzielić wszystko na 5 części i zjadać z D3 jedną dzinenie.
      Po śniadaniu wraz z D3 iK2, 1 Omega 3 TiB https://thisisbio.pl/zdrowe-tluszcze/16-omega-3-60kaps-tib-5905344040048.html 

      Selen
      SELEN, niedobór selenu upośledza pracę tarczycy. https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2176-selenium-200mcg-120kaps-gg-5060040820971.html?search_query=selen&results=20
      Bierz  1/2 kapsułki selenu G&G (nie łącz go z cynkiem, ale bierz go z witaminą E i C) około 17
      dopóki nie zbadasz poziomu selenu, raczej trzeba będzie brać całą kapsułkę, czyli 200 mcg

      Witamina C albo kwas askorbinowy TiB  
      Witamina C (kalibracja i suplementacja) https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/1685-witamina-c-kwas-l-askorbinowy-170g-tib-254475917398.html
      albo C1000+TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/58-vitamin-c-1000-50tabl-tib-254475917206.html

      Braki witaminy C i przewlekłe i ostre stany zapalne
      Witamina C (kalibracja i suplementacja) https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/1685-witamina-c-kwas-l-askorbinowy-170g-tib-254475917398.html

      KALIBRACJA na podstawie protokołu witaminowego dr. Cathcarta:
      Idziesz do sklepu o nazwie Hipermarket i kupujesz dużo (4 kg, lub więcej) pomarańczy. W Lidlu są bio. Następnie wyciskasz (może być ręczna wyciskarka) z nich sok. Na każde pół szklanki dodajesz łyżeczkę kwasu askorbinowego. Podajesz ten specyfik osobie co pół godziny aż do wystąpienia biegunki. To jest właśnie ten próg jelitowy. Cała sztuka polega na systematycznym dozowaniu witaminy C z sokiem co 20-30 minut, ponieważ jest to okres pół-rozpadu.
      Następnie należy przyjmować codziennie 2 gramy kwasu askorbinowego TiB, albo przejść na Witaminę C 1000+TiB raz dziennie https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/58-vitamin-c-1000-50tabl-tib-254475917206.html
      Witamina E naturalna https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2530-vitamin-e-400iu-natural-bursztynian-120kaps-gg–5060040826713.html
      jest jeszcze druga tej firmy, też naturalna

      Cynk
      2 kapsułki , lub 1 gdy nie badałaś miedzi i cynku ( nie łącz cynku go z selenem) rano tuż przed śniadaniem https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2184-zinc-22mg-120kaps-gg–5060040827116.html?search_query=cynk&results=31
      B complex
      Do śniadania dobry B complex G&G, albo z niacyną https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2183-super-balanced-b-complex-50-w-niacin-120kaps-gg-5060040826256.html, albo z nikotynamidem https://thisisbio.pl/suplementy-diety/2678-super-balanced-b-complex-50mg-w-nicotimade-120k-5060040820490.html, gdy nie lubi się flesza, albo ma się nadwrażliwość na B3 w formie niacyny.

      Przy wysokiej homocysteinie (dobrze jest zbadać, obok B12, żelaza,ferrytyny i kwasu foliowego), należy rozważyć dodatkowo B6 G&G, B12 G&G i kwas foliowy G&G, ale dopiero po kuracji B complex, bo może się obniży już po samej B comlex właśnie.

      cynk jest antagonistą miedzi, możesz nosić bransoletkę, albo jeść suszone owoce, daktyle, rodzynki

      Jod
      Przy selenie konieczne jest branie jodu pierwiastkowego.
      Należy dla bezpieczeństwa podawać płyn Lugola ( w aptece) przez skórę robiąc plamę o śrenicy około 3 cm z 2-3 kropel płynu Lugola i ponowić po całkowitym wchłonięciu (czyli gdy zniknie brązowa plama)

      Magnez
      MAGNEZ jest niezbędny do prawidłowego wchłaniania jodu
      np. chlorek magnezu TiB https://thisisbio.pl/cialo-twarz/2165-chlorek-magnezu-900g-tib–254475917428.html łyżeczka do szklanki wody zvcytryną w godzinach rannych. Gdyby okazało się , że Cię rozwalnia bierz łyżeczkę jabłczanu magnezu TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2494-jablczan-magnezu-90g-tib-254475917442.html
      Zbadaj też przy okazji prolaktynę

      NIESZCZELNOŚĆ JELITA:

      Domowy test kwasowości żołądka:
      WYPIJASZ 3/4 szklanki wody z płaską łyżeczką sody oczyszczonej
      Czasy „odbicia”:
      Jeśli odbije Ci się jeszcze podczas picia mikstury, to nadkwasota. Małe prawdopodobieństwo, ale oczywiście istnieje.
      Jeśli do 40 sek po wypiciu: nadkwasota (im bliżej 40 sek tym mniejsza)
      Jeśli zmieścisz się w czasie 40 – 90 sek, oznacza to dobre zakwaszenie żołądka
      Jeśli od 90 do 3 minut, to słabe (im bliżej 3 minut, tym gorzej)
      Jeśli nie bekniesz powyżej 180 sek lub wcale, co się też zdarza, yyy … nie jest dobrze.
      Co robić więc?
      PICIE rozwodnionego soku z cytryny lub octu jabłkowego, lub wprowadzenie tak zwanego „gorzkiego trawienia” zwykle dobrze sprawdza się w łagodnych przypadkach niedokwasoty.
      Słabo zakwaszony żołądek plus nietolerancja glutenu zwykle jest przyczyną przeciekania jelit

      Glutamina
      Glutamina np. Amix https://thisisbio.pl/aminokwasy/140-l-glutamine-micro-powder-500g-amix–8594159531673.html?search_query=glutamina+&results=7
      albo Fit Max ( z B6) https://thisisbio.pl/aminokwasy/2528-base-l-glutamine-4000-300g-fitmax–5908264416511.html?search_query=glutamina+&results=7

      1 opcja

      Dawkowanie według protokołu przy celiakii- Naprawdę świetne wyniki działania tego silnego antykatabolika i budulca  dostrzeżemy podczas dawek 20 do maksymalnie 40 gramów dziennie
      JEŚLI jednak ktoś nie poczuje się dobrze, zawsze będzie miał możliwość po drodze przerwać suplementację. Tak samo jak w przypadku testowania chlorelli. Tu jest stosowny artykuł o glutaminie https://www.pepsieliot.com/l-glutamina-czyli-protokol-testowania-glutaminy-przy-nieszczelnym-jelicie/
      Poniżej podaję przykład protokołu testowania opracowanego przez Stevena Wrighta, współautora popularnej strony o zdrowiu i zdrowym stylu życia – SCD Lifestyle, który sam borykał się przez wiele lat z chorobą autoimmunologiczną jaką jest celiakia dorosłych
      TEST:
      Dzień 1 – po 2,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 2 – po 2,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 3 – po 5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 4 – po 5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 5 – po 7,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 6 – po 7,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 7 – po 10 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 8 – po 10 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 9 – po 12,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 10 – po 12,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 11 – po 15 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 12 – po 15 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 13 – po 20 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 14 – po 20 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem

      JAK widać, pod koniec drugiego tygodnia będziesz już mogła przyjmować maksymalną dawkę 40g dziennie, czyli taką, przy której zarówno badania, jak i większość ludzi doświadcza bardzo dobrych rezultatów.
      Najlepiej, gdy ten aminokwas zostanie podany tuż po posiłku, gdyż będzie jeszcze lepiej wchłaniany wraz z innymi aminokwasami, które są obecne w jedzeniu.

      2 opcja

      ZAMIAST protokołu z dużą dawką glutaminy można, a nawet wskazane byłoby stosować szejk białkowy ( z powodu niskich poziomów albumin i globulin) składający się z jednej miarki odtłuszczonego izolatu serwatki CFM Shape Shake TiB, (zawiera wszystkie aminokwasy proteogenne, w tym glutaminę), dodatkowo wraz z 1 miarką glutaminy w proszku, 2 bananów, oraz garści truskawek. Uwaga
      https://thisisbio.pl/odchudzanie/83-shape-shake-420g-tib–254475917145.html

      GLUTAMINĘ testujemy powoli, najpierw zaczynamy od małej dawki tego aminokwasu (na przykład od 1/4 miarki), żeby powoli odbudowywać jelita, a nie zaszkodzić sobie

      Jakie masz pH moczu rano na czczo i o 12 w południe? Mamy paseczki do badania pH moczu, starczają na długo. https://thisisbio.pl/paski-ph/3730-paski-wskaznikowe-ph-45-90-100szt-tib–5905344040727.html

      Kolagen
      https://thisisbio.pl/stawy-wiezadla-kosci/2497-kolagen-peptan-f-150g-tib–254475917435.html

      Białko izolat serwatki CFM https://thisisbio.pl/odchudzanie/83-shape-shake-420g-tib–254475917145.html
      Jeden posiłek dziennie z szejka białkowego Shape Shake TiB 

      Chlorella 100% Organik This is Bio
      https://thisisbio.pl/chlorella/46-chlorella-100-organic-410tab-254475917299.html

      3 gramy dziennie (zaczynasz od pół grama i zwiększasz co tydzień o 1 tabletkę chyba, że już Twój organizm zna ten pokarm) jakbyś była uczulona odstaw i daj przyjaciółce. Jeśli decydujesz się na terapię 4 szklanek nie musisz brać jeszcze dodatkowo chlorelli,

      Kurkuma
      Kurkuma 100% Organik This is Bio
      https://thisisbio.pl/kurkuma/108-kurkuma-100-organic-110g-this-is-bio-254475917343.html
       1, 5 grama dziennie z pieprzem czarnym ( albo cayenne) i olejem kokosowym (możesz sobie dodać jeszcze octu balsamicznego i czosnek, oraz trochę soli himalajskiej i będziesz miała świetny sos winegret do sałatki), albo tak jak w pierwszej szklance w kuracji 4 szklanek.
      Olej kokosowy https://thisisbio.pl/oleje-oliwy-oliwki/976-olej-kokosowy-virgin-bio-400ml-bio-planete-4260355580572.html
      Używaj bio olej kokosowy surowy, olej kokosowy zwiększa biodostępność kurkumy. Czarny pieprz 20 razy zwiększa biodostępność kurkuminy z kurkumy.

      Siarka organiczna MSM TiB można stosować wraz z witaminą C kwasem askorbinowym TIB, zgodnie z tym protokołem Lasta:
      Witaminę C i MSM najlepiej jest stosować razem
      Walter Last zaleca 10 g witaminy C (kwas askorbinowy, lub askorbinianu sodu) i 10 g MSM. Można rozpuścić te proszki w 1 litrze wody lub świeżego soku i sączyć w ciągu dnia. W razie biegunki przerwać, albo zmniejszyć dawkę

      Omega 3 TiB https://thisisbio.pl/zdrowe-tluszcze/16-omega-3-60kaps-tib-254475917190.html
      1 kapsułka po śniadaniu (razem z D3 i K2) 

      Ashwaghandha https://thisisbio.pl/ashwagandha/115-ashwagandha-100-organic-110g-this-is-bio-254475917367.html łyżeczka do wody/herbaty bez kofeiny przed snem

      Glutation
      Ogólne zalecenia uzupełniające:
      Zero cukru z cukiernicy
      Zero kazeiny
      Zero glutenu
      Minimum raz w tygodniu ćwiczenia o wysokiej intensywności
      Codziennie dużo chodzenia, kup krokomierz, gdyż 10 000 kroków byłoby idealnie
      Dużo surowych owoców i warzyw (nie przesadzaj z ilością krzyżowych, ale jedz je)
      Długo śpij, liczy się bardzo prozdrowotnie sen przed 12 w nocy, śpij 8 godzin, jak możesz.
      Całkowicie odstaw kofeinę
      Nie jestem lekarzem
      <3

  35. avatar diuna 30 września 2019 o 07:28

    aha endokrynolog powiedzial, ze skoro te przeciwciala siedza w ryzach bo nie jem gluta i nabialu to na razie hormony nie sa mi potzrebne. ja ich od poczatku nie biore bo od razu zaczelam dzialać dietą. tarczyca co prawda juz mala ale jest.

    jak juz mecze organizm to stresikiem ale tutaj tez wiem ze luzować i wybiegiwać i wysypiać.

  36. avatar Iza 16 stycznia 2020 o 16:06

    Witam,
    2.5 roku na roslinnej diecie 90% surowej – 16kg mniej ale pod koniec 2 roku, po eufori pojawilo sie duzo dziwnych objawow typu bole stawowe, wydluzony czas regeneracji po wysilku, czego wczesniej nigdy nie bylo, ciagle uczucie glody choc konsumowalam mega ilosci warzyw zielonych, owocow itd, wszystko ekologiczne/organiczne za kupe kasy. W koncu znajomi, ktorzy mnie nie widzieli kilka miesiecy zaczeli dopytywac czy na cos choruje, bo oczy mi sie mocno zapadly, byly podkrazona, chociaz ja ciagle bylam wesola i pelna energii i zapewnialam ,ze wszystko jest w najlepszym porzadku. Rodzina tez zaczela sie lekko niepokoic. Teraz wiem ze tak dziala cukier, jedzac mnowstwo swiezych calych owocow (fruktoza) i warzyw (wegle zlozone + blonnik) bylam na ciaglym „hajcu” cukrowym, a wiec szybka energia i po 2h znow jedzenie, bo cukier spadal. Poza tym w glowie mialam ciagle jedzenie. Mysle, ze moj mozg byl glodny, stad te mysli krecace sie wokol jedzneia i maniakalnego detoksu. Nawet zaczelam sie lekko zapominac jak wiecie taka juz staruszka.
    Byc moze dla wielu osob witarianski rodziaj diety jest odpowiedni, ale nie dla wszystkich i sama jestem tym wyjatkiem.
    Mysle, ze nie ma czegos takiego jak jedna dieta idealna dla wszystkich ludzi na swiecie. Kazdy musi znalezc swoje zywienie, ktore dla niego jest optymalne.
    Aktualnie jestem na Low carb, czyli na niskich weglowodanach – jest zima i bardzo mi to odpowiada. czy to jednak bedzie to, jeszcze nie wiem. gdy przyjdzie wiosna i lato, na pewno skusze sie na soki i wiecej warzyw (w koncu natura sama to podsuwa) bo odnioslam wrazanie, ze warzywa i owoce swietnie nas oczyszczaja, ale nie jestem pewna czy rownie dobrze nas buduja. Mnie niestety nie budowaly. Pozdrawiam wszystkich.

  37. avatar Agnieszka 3 maja 2020 o 09:07

    Pepsi co sądzisz o krótkich dietach owocowo warzywnych bez tłuszczu i białka? Czy według Ciebie nie jest to szkodliwe, ta cała autofagia?

    1. avatar Jarmush 3 maja 2020 o 09:29

      warzywa mają sporo białka, a owoce i warzywa niskotłuszczowe mają około 5% tłuszczu. Autofagia jest jedną z najlepszych umięjętności, wręcz cudownych, organizmu, ale mało kto jej doświadcza. W oknie postu nie można jeść żadnych kalorii, czyli również nie z węglowodanów, i po 8 godzinach postu może dopiero włączyć się autofagia. Co do jedzenia głownie warzyw i owoców to jem tak od ponad 30 lat 🙂 a 9 lat jem w 90% na surowo

  38. avatar Agata 3 maja 2020 o 10:11

    Z tego co kojarze to Freele zapuscila wlosy nie tylko na nogach 😉 Dawno już jej nie oglądałam ale w pamięci mam ze żyje teraz w dżungli w stylu zero waste z jakimś przystojnym rześko wyglądającym dżentelmenem 😉 Ale obecnie co sie z nia dzieje to musze sprawdzic.

    1. avatar Jarmush 3 maja 2020 o 14:20

      nie musisz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sklep
Dołącz do Strefy VIP
i bądź na bieżąco!

Zarejestruj sięZaloguj się

TOP

Dzień | Tydzień | Miesiąc | Ever
Kategorie

Archiwum