logo
Możesz się śmiać, ale i tak za kilka godzin
zmienisz swoje życie...
194 online
52 802 288

TOP

Dzień | Tydzien | Miesiąc | Ever
Kategorie

Archiwum
Czy znasz objawy insulino oporności? Jeśli je masz, wiesz co robić ?

ins2

Insulino Oporność to pierwszy krok do spowodowania przewlekłego stanu zapalnego, cukrzycy, chorób serca, raków i wszystkiego co jest powiązane z nadmiernym poziomem cukru w organizmie i brakiem ruchu

Wszystko razem może w krótkim czasie zrujnować nasze życie

Program "Jem i ... chudnę"

Program „Jem i … chudnę”

Hej Ślicznym,

Macie, znacie może takie objawy?

Zmęczenie po jedzeniu
Ogólne zmęczenie
Ciągłe uczucie głodu
Stałe pragnienie słodkości
Silne pragnienie na coś słodkiego po posiłku
Obwód talii równy lub większy niż obwód bioder
Częste oddawanie moczu
Zwiększony apetyt i pragnienie
Trudności związane z utratą wagi, w sensie, że nie można schudnąć
Migrujące bóle

Yep …. to jest właśnie 10 podstawowych objawów insulino oporności

Oczywiście, witarianie na 811 mają nawet zalecane picie tyle wody, aby oddawać mocz 10 razy dziennie, do tego mocz ma być biały, czyli o ciężarze właściwym zbliżonym do wody, czyli 1.

No ale samoistne gonienie do łazienki co chwilę i stałe uczucie pragnienia, może już być objawem insulino oporności.

Tak czy inaczej masz sporo z tych objawów, weź pod uwagę fakt, że możesz cierpieć na insulino oporność.

Naprawdę wiele złego zaczyna się od niby niewinnej insulino oporności. To jeszcze nie groźna choroba, jednak insulino oporność to pierwszy krok do spowodowania przewlekłego stanu zapalnego, cukrzycy, chorób serca, raków i wszystkiego co jest powiązane z nadmiernym poziomem cukru w organizmie i brakiem ruchu. Wszystko razem może w krótkim czasie zrujnować nasze życie.

Oczywiście że nasze organizmy mają swoje sposoby, aby utrzymywać poziom cukru w odpowiednio wąskim zakresie, a jedną z metod kontroli jest nawet candida, która żywi się cukrem i jest również lampką alarmową, gdy za bardzo przerasta.

Uwaga, jak masz przerost candidy, to być może również masz już insulino oporność

Poziom cukru nie może być za wysoki, ale też nie może spaść poniżej ustalonej normy. Jednak w momencie, kiedy przesadzamy z naszym trybem życia, niestety do głosu dochodzi w pierwszej kolejności insulino oporność. Do tego jej objawy w następnej kolejności powodują, że jeszcze bardziej brniemy w fatalny tryb życia.

W przypadku nieskończonej ilości ludzi na świecie, ich organizmy muszą bez ustanku walczyć z za wysokim poziomem cukru. Być może nie mają świadomości, że insulino oporność jest pewną drogą do cukrzycy i innych śmiertelnych chorób.

Ile razy człowiek spożywa za dużo cukru w żarciu, ciało uskutecznia nadprodukcję insuliny.

Insulina ma za zadanie rozprowadzić nadmiar cukru z żył do komórek organizmu. Ale kiedy to działanie występuje nieustannie, gdyż cukru stale i stale przybywa, w końcu komórki wyczerpane taką sytuacją odmawiają kolejnym wjazdom insuliny. A takie zjawisko nazywa się właśnie insulino oporność.

Teraz insulina nie może odprowadzić glukozy do komórek organizmu, czyli komórki pozbawione są energii. W wyniku tego zjawiska następuje jeden z objawów insulino oporności czyli uczucie senności po jedzeniu.

Z tego samego powodu, że glukoza nie może dostać się do komórek, stężenie cukru we krwi wzrasta zbyt wysoko. Ciało obniża poziom cukru do bezpieczniejszych dla nas poziomów poprzez przekształcenie nadmiaru glukozy w tłuszcz, który ma zostać przechowywany.

Ten wymagający proces również prowadzi do zmęczenia po posiłku

Dodatkowo nadmiar cukru we krwi uszkadza również naczynia krwionośne i mózg.

Insulino oporność jest w prostej linii odskocznią do cukrzycy typu 2. Badania pokazują również powiązania między insulino opornością, a wieloma chorobami przewlekłymi, już o tym pisałam wyżej, ale napiszę jeszcze raz, w tym chorób serca , udaru, raka, artretyzmu i choroby Alzheimera.

Zmniejszony wychwyt glukozy przez komórki, skok trójglicerydów i wielka ilość krążącego cukru we krwi, to fatalne w skutkach, promujące wszelkie stany zapalne i uszkodzenia prowadzące do przewlekłych chorób.

Dodatkowo właśnie osoby z insulino opornością są często zbyt zmęczone aby uprawiać sport, mają skłonności do przejadania się, tym bardziej, że stale są głodne i marzą o kolejnej porcji słodkości.
To narzędzie proste, czyli równia pochyła.

Sposoby zapobiegania lub odwrócenia oporności na insulinę

Jednym z najlepszych sposobów zapobiegania lub niestety już zarządzania przewlekłą chorobą jest jeść w taki sposób, aby poziom cukru we krwi był stabilny, co odwraca insulino oporność.

Co jeść wszyscy dobrze wiemy, cukry rafinowane odstawić, tłuszcze zwierzęce również, a zacząć spożywać dietę głównie roślinną bogatą w błonnik.

Wrażliwość na insulinę w doskonałym stopniu zwiększają ćwiczenia ruchowe, a tak naprawdę duża aktywność

Za dużą aktywność uznaje się wykonanie upsss, ponad 10 000 kroków dziennie, czyli taka codzienna przebieżka pięciokilometrowa.

Niestety nawet jak nie masz problemów z insulino opornością, to trudno jest Ci się do takiego wysiłku dzień w dzień zmuszać, a kiedy dojdzie jeszcze uczucie stałego zmęczenia to rzeczywiście jest to wyzwanie.

Jednak zawsze w takim przypadku możemy powrócić do ekspresji profesora Bruce Liptona, prekursora badań nad komórkami macierzystymi.

Mózg jest ponad materią, więc dasz radę

Gdyż tak na prawdę materia to w ostatecznym rozrachunku także energia.

Ty tu rządzisz

Kiedy pokonasz największe nawet zmęczenie, odejdziesz od kompa, to wiedz, że dasz radę. A kiedy pokonasz insulino oporność, albo nawet tylko zadatki na nią, to już jakbyś wyrwał cielsko ze szponów mściwej hydry.

paPapeps


reklamablogBlog pepsieliot.com, nie jest jedną z tysięcy stron zawierających tylko wygodne dla siebie informacje. Przeciwnie, jest to miejsce, gdzie w oparciu o współczesną wiedzę i badania, oraz przemyślenia autorki rodzą się treści kontrowersyjne. Wręcz niekomfortowe dla tematu przewodniego witryny. Jednak, to nie hype strategia, to potrzeba.

Rzuć też może gałką na to:

Dobre suplementy znajdziesz w naszym Wellness Sklep


Disclaimer:
Info tu wrzucane służy wyłącznie do celów edukacyjnych i informacyjnych, czasami tylko poglądowych, i niekoniecznie wyraża zdanie założycielki bloga, tym bardziej nigdy nie może zastąpić opinii pracownika służby zdrowia. Takie jest prawo i sie tego trzymajmy.


(Visited 47 608 times, 1 visits today)

Powiązane artykuły

  1. surykot 4 grudnia 2013 o 21:22

    Kurcze – moje życie 😐 Pepsi dziękuję Ci raz jeszcze. Już przekonałaś mnie do wegetarianizmu, teraz widzę, że jednak trzeba pożegnać się z czekoladą. Amen.

    1. mistrzu 17 lutego 2014 o 22:53

      Zależy chyba jaką. Ta powyżej 80% kakao raczej nie jest taka zła…

  2. pepsieliot 4 grudnia 2013 o 21:26

    surykot masz śliczny awatarek 🙂

    1. surykot 4 grudnia 2013 o 21:27

      dziękuję 😀

  3. bojza 4 grudnia 2013 o 22:08

    To chyba telepatia, bo zrobiłaś posta chyba specjalnie dla mnie. Jestem akurat w trakcie diagnozowania u mnie kilku rzeczy w tym własnie insulino oporności. Nie wiadomo co było u mnie pierwsze , jednak bynajmniej nie omawiana u ciebie przypadłość. Jak stwierdziła bardzo mądra pani doktor pierwsza była hipoglikemia , z jakiego powodu? Tego ona jeszcze nie wie, ale na pocieszenie dla mnie ma się dowiedzieć . W ogóle to jakiś zajebiście nietypowy ze mnie przypadek, cokolwiek bym nie zrobiła to zawartość tkanki tłuszczowej idzie do góry, jem jak należy, waga do góry, ruszam dupsko tkanka tłuszczowa do góry , mięśnie w dół, zakwaszeni takie się robi , że zaczynam zdychać na całego, hipoglikemię mam nawet po żarciu które jej nie powoduje. cyrk na kółkach, najlepsze jest to, co celów laboratoryjnych upuszczono mi już hektolitry krwi i….nic, wyniki mam książkowe, jedynie cholesterol jest podwyższony, jednak stosunek dobrego do złego jak najbardziej ok. Została mi jeszcze krzywa insulinowa, cukrową też muszę powtórzyć bo wyszła …prawidłowa i czekam na wyniki testów imuno pro bo może mam jakąś utajoną alergię pokarmową. Wkurwia mnie to powoli bo co bym nie zrobiła to jest źle lub jeszcze gorzej.Szlak mnie trafia bo tak naprawdę nigdy nie byłam zgnuśniałą paniusią, nie obce mi latanie po lesie, nie odrzuca zapach siłowni, więc ki ptak?
    Może ty jakąś myśl podrzucisz, bo mi już pomysłów brak:/

    1. kurkur 4 grudnia 2013 o 22:22

      Wygląda to na problemy z tarczycą, ale jak piszesz, że masz wszystkie badania porobione to nie wiem : (

      Peps, telepatia między nami też działa bo dziś przy kolacji myślałem sobie o insulino oporności właśnie i miałem szukać odpowiedzi na moje pytanie, a tu ty mi posta smarujesz na temat – super turbo fajnie, że tak to się zbiegło. A pytanie mam proste – czy insulino oporność tyczy się tylko ludzi otyłych, albo po prostu trochę grubszych? Ewentualnie tych ze skłonnością do tycia? Ja szczupły jestem (aż za nadto, chcę przytyć z 10 kilosów, ale póki co dałem se spokój aż rozwiążę inny zdrowotny problem, ważę 70kg/180cm), tendencji do tycia nie mam, podejrzewałem u siebie insulino oporność, ale trochę nad tym się zastanowiłem i zweryfikowałem kilka faktów i to chyba nie do końca to. Dlatego pytanie – czy to domena tylko ludzi trochę większych, albo chociażby z otłuszczonym brzuchem?
      dziękuję za odp, pzdr

      PS ponoć świetnie na zwiększenie wrażliwości komórek na insulinę działają ćwiczenia siłowe – przysiady z obciążeniem czy wyciskanie na ławeczce powinny pomóc : )

      1. bojza 4 grudnia 2013 o 23:10

        Słuchaj tzw. panele tarczycowe mam porobione i są w normie, wątrobowe też, badanie na boreliozę też robiłam i guzik. Jedyne czego nie robiłam to homo-cysteiny i wit D3. .
        Machałam hantlami i zasuwałam na maszynach, jednak do czasu wyjaśnienia co mi jest kolesie trenerzy kategorycznie zabronili bo mi sie organizm strasznie kwasił, notabene przy szamie odkwaszającej. Mam robić areo na odpowiednim tętnie.To nie jest takie proste i łatwe bo zwykli lekarze na mnie polegli, a najlepsze a może najgorsze jest to iż oni cierpią na masakryczny brak wiedzy w tym temacie, generalnie to mam jeszcze niskie ciśnienie, zalecenie dostałam takie iż jeśli nie chcę farmakologi to mam sobie kawkę z koniaczkiem rano strzelać, bo taka moja uroda, paranoja to mam sobie jeszcze wątrobę w kosmos wystrzelić bo konował jeden z drugim pojęcia nie ma w temacie. Jak trafiłam do mądrego doktora to stwierdził, ze wie iż nic nie wie i zalecił a raczej zaleciła dalszą diagnostykę. Ta bynajmniej wiedziała jaką.

        1. kurkur 5 grudnia 2013 o 00:06

          szczerze mówiąc nie wiem co zawiera się w panelu tarczycowym, ale jeżeli to jakieś kompletne minimum to może za mało, poza tym przydałby się ktoś kto potrafi to dobrze zinterpretować – ‚taka pani/pana uroda’ – to zdecydowanie za często słyszy się w gabinetach lekarskich, a jest to oczywiście nic innego jak zwyczajne p i e r d o l e n i e. słyszałaś może o hashimoto? Polecam przeczytać, a nuż to to – http://www.tlustezycie.pl/2013/08/hashimoto-niedoczynnosc-tarczycy.html

          1. bojza 5 grudnia 2013 o 08:59

            czytałam już kiedyś to i inne rzeczy powiązane tam ,jednak kilka rzeczy w moim przypadku nie potwierdza u mnie hasi.

        2. pepsieliot 5 grudnia 2013 o 08:19

          Bojza, albo nadnercza, albo braki B12, albo Twoja głowa płata Ci figle

          1. bojza 5 grudnia 2013 o 08:52

            Ja właśnie obstawiałam nadnercza i trzustkę jeszcze. Czekam teraz na wyniki testów na alergie pokarmowe, zobaczę może akurat coś w tym będzie. Co do głowy to hmmm… to by było najlepsze rozwiązanie problemu zwalić wszystko na głowę, na depresję, stres itp. Nie biegałam często do lekarza ale teraz się zawzięłam bo skoro sama nie mogłam sobie poradzić z pewnymi rzeczami to do kogo sie udać, siedzieć na forach i porównywać z innymi swoje objawy, przecież to śmieszne i zakrawa trochę na hipochondryzm. Z drugiej strony to dla takiego przeciętnego lekarza to ja faktycznie psychiczna jestem bo zapieram się nogami i rękami przed farmakologią , która ma tylko tuszować skutki i objawy, nie mają ochoty sięgnąć głębiej i znaleźć prawdziwą przyczynę.
            Sory pepsi za prywatę:)

    2. Ma 5 grudnia 2013 o 09:51

      może trza „reset” głodówką zrobić?? kwestia do rozważenia….

      1. bojza 5 grudnia 2013 o 11:14

        Przy hipoglikemii którą mam raczej nie…bo mogę sobie naprawdę wielkie kuku zrobić.
        Generalnie osoby które mają stwierdzoną insulino oporność nie powinny stosować głodówek.
        Z drugiej strony żeby stwierdzić insulino oporność trzeba wykonać kilka badań, bo nie wszyscy jak ją mają ( nie wiem dlaczego stała się ona teraz taka modna?) Chyba dlatego iż jest to dobra wymówka by siedzieć pierdzieć w stołek i nic nie robić tylko użalać sie nad sobą i całym światem.
        Znów pepsi pozwolę sobie na prywatę, z tego powodu iż do ciebie zagląda tez mnóstwo osób otyłych bądź też z nadwagą.
        Nie ma prostej drogi bez względu na wszystko czy ma się insulino oporność, cukrzycę, hasi, czy inne tałatajstwo, ważne jest to co jemy i pijemy jednak również( tu nawet bym się zastanawiała czy nie ważniejsze) to ile się ruszamy.
        Bo nawet jeśli wszystkie dolegliwości świata się sprzysięgną to lepiej być grubym rozruszanym niż grubym zleżałym:)
        Pa:)

  4. Jaspis 4 grudnia 2013 o 22:24

    Pepsi, czy możesz powiedzieć jakie suplementy aktualnie łykasz , a także o jakiej porze dnia ?
    Przed, z, czy po jedzeniu?
    Tak jak ogarniam tego bloga , to wychodzi mi , że :B12,D3,K2, i omega-3 ? Coś pominąłem ?

    1. pepsieliot 5 grudnia 2013 o 08:28

      Po koktajlu zaraz spiru i chlore, za jakieś pół godziny biorę coś w kształcie tego wypasionego z TiB (w Hiszpani udało się zarejestrować firmie, a Unia jest nadrzędna, i mają bardzo podobnego do tego o którym tyle pisałam, nawet jest tańszy, ale tak samo wypasiony i kosztuje 79 zeta, plus kurier 14, więc jakby ktoś chciał, to mogę go mieć do wysyłki) no biorę tylko 1 tabletkę co drugi dzień, bo jestem już bardzo dobrze odżywiona, i do tego 1 kapsę Omega3 TiB, i teraz najbardziej nieprzyjemna rzecz, zagryzam wcześniej trochę namoczonego natto, jakąś łyżeczkę, bo witamina K2 z Solgaru nie spełniła moich oczekiwań i to wszystko. A G. dodatkowo łyka jeszcze raz po obiedzie spiru i chlore, ale ja już nie.

      1. Jaspis 5 grudnia 2013 o 17:59

        Dlaczego K2 z Solgaru, nie spełniła twoich oczekiwań?
        Łykam B12 właśnie solgarowską, ale taką mocną ze Stanów , i jestem bardzo zadowolony , bo mam wysoki poziom jej we krwi .

        1. pepsieliot 5 grudnia 2013 o 18:44

          bo nie zawiera tylko natto

      2. Jaspis 11 grudnia 2013 o 13:37
        1. pepsieliot 11 grudnia 2013 o 13:53

          tak, ale tego nie można już i jeszcze kupic, ale prawie identyczny tak, o którym pisałam wyzej

          1. Jaspis 11 grudnia 2013 o 14:22

            No to gdzie mogę kupić ten najlepszy ?

  5. Klaudia 5 grudnia 2013 o 06:44

    Peps, zawsze wiesz, co napisać… zwłaszcza teraz, gdy waliłam już ją głową o ścianę i ostatkiem świadomości weszłam na twego bloga.
    Czy w aktywności fizycznej, by pozbyć się tej zarazy muszą koniecznie zawierać się aero/biegi czy ćwiczenia siłowe też są ok?

    1. pepsieliot 5 grudnia 2013 o 08:30

      Klaudia, ćwiczenia siłowe to też doskonała sprawa i zawsze je polecam, ale nie chę konfabulować, mówili o wytrzymałościówce, czyli rower, steper, schody, szybki chód, bieganie, pływanie, wspinanie się i takie tam

      1. Klaudia 5 grudnia 2013 o 12:06

        Danke, w takim wypadku uderzanie w klusa stawiam jako priorytet. A kettlebell zostawie sobie jako przysłowiową wisienke na torcie. Odnosnie diety to może to jakaś nietolerancja, ale po bananach zauwazam ocięzalosc, co mnie niezwykle martwi, bo co ja wybełtam innego razem z zielenią w szejku. Czy jest gdzieś napisane, by w początkowych etapach diety oswajania cukru, unikać słodkich owocow?
        Pozdrowionka 🙂

  6. Łysica 6 grudnia 2013 o 11:57

    Na pierwszym rysunku podane jest „dominacja estrogenów”, no a najwięcej ich jest w soi, tak samo „wysoki cholesterol”, ale tego akurat nikt nie udowodnił że wysoki cholesterol może prowadzić do insulinooporności, czy do cukrzycy.

  7. pepsieliot 11 grudnia 2013 o 16:47

    Jaspis napisz do mnie maila i wszystko Ci powiem co i jak

  8. Agata 14 stycznia 2015 o 01:44

    Ja nie mam żadnego objawu insulinoopornosci a jednak ją mam.Zmieniłam dietę na zdrowszą ponad rok temu, rok temu mialam wynik 90 mg/dL a w ostatnim badaniu w grudniu 111mg/dL!
    Robiłam badanie krzywej cukrowej i własnie to badanie pokazało ,że jest insulinopornosc.
    Codziennie rano piłam szejki owocowe z jarmużem lub szpinakiem , potem kasza, soczewica i mnóstwo warzyw. W lipcu zaczęłam jesc ryby, bo miałam ogromną ochotę. Niestety w listopadzie i grudniu jadałam miód
    Nie wiem co mogło spowodować insulinoopornosc, którą mam.

  9. karola 28 stycznia 2015 o 18:35

    Uczucie senności po posiłku to w większości przypadków skutek zbyt szybkiego jedzenia, a nie insulino oporności, nie popadajmy w paranoje, nie trzeba wcale zjeść dużo węgli by to nastąpiło

  10. Pani 22 lutego 2016 o 22:35

    Pepsi, czy insulinoopornosc moze powodowac nadmiar owlosienia i lysienie u kobiet ? Wynik glukozy 106 (norma do 109) na czczo moze wskazywac na IO ? Pozdrawiam Cie.

    1. pepsieliot 23 lutego 2016 o 08:32

      nie , to nie wskazuje na insulino oporność, konieczne jest badanie insuliny na czczo, i tutaj już naprawdę powinno być nisko, najlepiej od 2 do 4, lub coś koło tego. Natomiast początki cukrzycy mają powinowactwo z wieloma chorobami, pośrednio, lub występują w tym samym czasie, jak niedoczynność tarczycy, policystyczne jajniki, niedobory magnezu, jodu, selenu, cynku, witaminy D i C.

      1. Pani 23 lutego 2016 o 10:46

        Dziekuje Pepsi – Insuline mialam na czczo badana 3 razy: w 1 badaniu 6, 7 w 2 badaniu 8 a w 3 badaniu 12. Rozumiem, ze wynik 106 mg/dl glukozy na czczo jest nieprawidlowy ? Mozliwe jest takze, ze rozlegle lysienie i inne meskie cechy moga wynikac z takich wynikow badan ?

        Przepraszam, ze tak Cie „nachodze ” – obiecuje ze to ost. pytanie dot. tego tematu. Trudno pogodzic sie kobiecie z tym, ze traci owlosienie. 🙁 Pcos nie mam stwierdzonego. Pozdrawiam Cie

        1. pepsieliot 23 lutego 2016 o 11:17

          nie nieprawidłowy, ale w górnej granicy niektórych laboratoriów,bo podają niektóre 115, ale częściej 100

          1. pepsieliot 23 lutego 2016 o 11:19

            Nie przepraszaj, po to tutaj jestem, jak coś wiem, to mówię, a robiłaś USG narządów rodnych? Chodzi o jajniki

          2. Pani 23 lutego 2016 o 12:00

            Dziekuje. Na jajnikach nic nie ma, a nawet jesli by bylo to leczenie hormonami lekarze zalecaja. Niestety ja nie bralam sztucznych hormonow , moze wtedy bym uniknela utraty owlosienia…. to juz trwa kilka lat. Moze to byc dziedziczne po tacie – on w podobnym wieku stracil wlosy u mnie ponadto nadm. owlosienie, problemy metaboliczne, tradzik na brodzie.

            Jak Cie dobrze zrozumialam, wyniki insulin na czczo moga wskazywac na IO (normy od 2, 7 – 24, 6).

  11. Kati 23 lutego 2016 o 12:13

    Dziękuję Ci za artykuł. mój problem to PCO. hirsutyzm, podwyższony testosteron, cholesterol, Teraz doszło jeszcze zmęczenie i słabość po jedzeniu. Zrobiłam test obciążenia glukoza na czczo 97, po 1 godzinie 143, po 2 godzinie 112. W trakcie badania czułam się bardzo zle- tak jak po posiłku. Niestety nie zrobiłam testu z insuliną. Czekam za szerszą diagnostykę endo- gin. W ciągu 3 lat przytyłam 23 kg.

  12. Pani 23 lutego 2016 o 12:45

    Dziekuje. Na jajnikach nie widac nic , a nawet jesli by cos bylo to lekarze glownie zalecaja hormony. Ja ich nie bralam, moze bym uniknela strate owlosienia glowy. Moze to byc rowniez przypadlosc odziedziczona po ojcu, ktory wczesnie stracil wlosy. U mnie ponadto wystepuje nadm. owlosienie, tradzik na brodzie. Problemy metaboliczne.

    Rozumiem, ze wyniki insulin w godz 0 niw wskazuja na IO (normy 2, 7 – 24, 6).

    1. pepsieliot 23 lutego 2016 o 13:06

      Normy są normami, ale powyżej 7 już trzeba ostro uważać, idź na siłownię , pobiegaj. Kup może macę http://thisisbio.pl/maca/101-maca-100-organic-110g-this-is-bio-254475917336.html?search_query=maca&results=7 i zacznij ją jeść. Badałaś poziom testosteronu?

    2. Monika 20 czerwca 2016 o 10:50

      z objawów cierpisz na hirusytyzm. Jeśli tak jest to prosi pisze głupoty, ze Ci włosy odrosną, chyba że te na brodzie. Możesz łykać wszystkie suple świata, ale jeśli masz problem np. łysieniem androgenowym to bez dermatologiczne leczenia nic nie zdziałasz. To samo z hirusytyzmem…

  13. Pani 23 lutego 2016 o 17:09

    Tak, mam podwyzszone androgeny i niskie bialko ktore je wiaze – przez co sa bardziej aktywne …. Dlatego zastanawiam sie czy przyczyna moze byc w insulinach ….. to straszne dla mlodej kobiey stracic niemal Cale wlosy 🙁

    1. pepsieliot 23 lutego 2016 o 21:05

      odrosną, i koniecznie maca, saw palmeto oraz mięta pieprzowa

    2. Kate 27 lipca 2016 o 07:39

      Do „Pani” czy udało się postawić diagnozę i ustalić leczenie ??? Mam ten sam problem (identyczne objawy, poziom białka) i poziom mojej frustracji sięga zenitu :/

      1. Pani 20 lutego 2017 o 21:19

        Kate – ponoc przyczyna to insulinoopornosc, ponieważ po 2h po 75g glukozy insulina nie wraca do normy (jest 30) a glukoza po 2h 100 (czyli tez nie wraca do normy). Mam leczyc IO a później wyniki pokaza co dalej.

  14. Asiaor 12 marca 2016 o 19:58

    Ja mam insulinoopornosc, najpierw cukrzyca w ciazy,po roku wrocila .Od kilku lat walcze i caly czas tyje.Dwa lata bralam metformine ,ktora nic nie dala oprocz tego ,ze caly czas wymiotowalam.Przez kilka lat katowalam sie dietami wysokotluszczowymi albo wysokobialkowymi,ktore nic nie daly ,czasami rosl mi cukier trzy godziny po posilku.
    Najgorsze jest to,ze nie mam na nic sily,czuje sie jakbym miala nogi z zelaza.Biore wit.d ,chrom,selen i wit.c.
    Nie wiem co dalej? Lekarze mowia,ze mam schudnac,ale jak? Nie wiem co robic i jak z tego wyjsc? Jak sie nic nie zmieni
    to czeka mnie insulina.W rodzinie juz szesc osob ma czezka cukrzyce z powiklaniami. Hilfe. ……

  15. Anna 18 maja 2016 o 20:11

    Pepsi, właśnie wróciłam od lekarza i okazuje się, że mam sporą hipoglikemię )-:. Doradź proszę co z tym teraz powinnam zrobić ?

    1. pepsieliot 18 maja 2016 o 20:48

      masz cukrzycę? jaką miałaś insulinę na czczo?

      1. Anna 18 maja 2016 o 20:56

        To chyba jest raczej niedocukrzenie. Insulina na czczo : 3.149, po 1h : 34.26, po 2h : 12.03 ale lekarka mówiła, że to problem z glukozą : na czczo 76, po 1h : 82, po 2h : 57. Mowi, że wzrasta za mało.

        1. pepsieliot 18 maja 2016 o 22:00

          a na jakiej jesteś diecie?

          1. Anna 18 maja 2016 o 22:36

            Na razie ponieważ usuwam Candidę to dieta bez cukru, glutenu i mleka, mięso (drób) raz na tydzień dwa podobnie ryby. Staram się jeść więcej surowych warzyw i pić soki.

  16. Anna 19 maja 2016 o 15:08

    Pepsi, poradzisz co z tym ? Nie wiem czy tu dietą czy lekami lub suplami ? Zastanawiam się co ten mój organizm robi z cukrem, że ciągle go nie mam )-:, ostatnio też wzrok mi mocno siadł. A może Candida przechwytuje glukozę ?

  17. Daria 1 czerwca 2016 o 13:46

    Moje wyniki:glukoza 88-113-70
    Insuliną 14 (teraz mi spadło do 11)-33-19
    Insulinooporność napewno mam, ale czy hiperinsulemizm. Mam też testosteron na poziomie 1,5 norma do 0,7. Czy to już PCOS. ? Jakie badania jeszcze powinnam zrobić? Jestem na diecie BG i bmk. Staram się jeść śniadania bialkowo-tluszczowe

  18. AB 24 sierpnia 2016 o 19:20

    Otyłość, trądzik, nadmierne owłosienie i wypadanie włosów może być przez nieprawidłową gospodarkę hormonalną. Też szukam wszędzie, bo chcę pomóc swojej bratanicy. U niej się zaczęło jak zaczęła dojrzewać. Jako dziecko była leczona bardzo długo sterydami na atopowe zapalenie skóry. Ma też bardzo mały biust i potężną sylwetkę. Chodzenie po lekarzach nic nie pomogło. Wyczytałam, że może być pomocna Wierzbownica Drobnokwiatowa. Już ją kupiłam, ale boję się, czy przypadkiem nie zrobię jej większej krzywdę podając jej to zioło. Oprócz tego pije miętę zieloną, ziarna lnu, koper włoski, olej z pestek dyni i koper włoski, Ponoć to wszystko działa antyandrogenowo. Ma obecnie 17 lat. Boję się najbardziej tego, że mogę jej zaszkodzić. Czy nie za dużo tego?

  19. Flo 12 kwietnia 2017 o 16:01

    Pepsi, zrobiłam sobie krzywą cukrową i insulinową i chciałam się spytać o wyniki (jeśli można 🙂 ) robiłam w kierunku PCOS
    glukoza na czczo 104 mg/dl, po 1h 153 mg/dl, po 2h 103mg/dl
    insulina na czczo 7,6 µIU/ml, po 1h 121,2 µIU/ml , po 2h 37,1 µIU/ml

    właściwie to nie po 1h a jakoś 50-55 minutach mi pobrali krew

    do tego jeszcze testosteron 46,51 nd/gl (chyba w normie?)

    z góry dziękuję:)

    1. Flo 13 kwietnia 2017 o 18:29

      prooszę, rzuć okiem bo lekarzom już nie ufam (na szczęście):)

  20. KaliGaj 4 października 2017 o 16:50

    Hej Pepsi, pomogłabys mi z interpretacją? przy glukozie podali zakres, ale przy insulinie już nie
    Krzywa cukrowa (3pkt,75g) Na czczo 80,7 mg/dl[70-99]~,Po 1 h 114,5 mg/dl[-],Po 2 h 72,3 mg/dl[70-140]~;
    Insulina po 1 godz. od podania 75 g glukozy 85,92 mU/l[-];

    1. Pepsi Eliot 4 października 2017 o 17:12

      jaka insulina na czczo, bo nie mogę się doczytać?

      1. KaliGaj 4 października 2017 o 19:40

        insuliny na czczo mi nie zrobiła :O tylko glukozę 3 punktową i insulinę po obciążeniu

Dodaj komentarz

Sklep
Dołącz do Strefy VIP
i bądź na bieżąco!

Zarejestruj sięZaloguj się


  • ebook

    Jak zarabiać przez internet? Jak zarabiać na blogu? e-Book KUP TERAZbaner

  • Leczenie dobrą dietą

  • Dołącz do sterfy VIP i pobierz za darmo!

  • Najnowsze komentarze