logo
Możesz się śmiać, ale i tak za kilka godzin
zmienisz swoje życie...
454 online
50 890 343

4 greens, pepsi eliot, this is bioNAJLEPSZY DETOKS 4 GREENS This is BIO

TOP

Dzień | Tydzien | Miesiąc | Ever
Kategorie

Archiwum
Hashimoto – wszystko zebrane do jednego tygla, czyli z lekka podsumowanie

rp_gluten-630x1024.jpg

Hashimoto – wszystko zebrane do jednego tygla, czyli z lekka podsumowanie

NA co należy zwrócić szczególną uwagę?

Na alergie i antygeny
Na nierównowagę jelitową (Dysbioza – zaburzona flora bakteryjna i grzyby w jelitach, SIBO – Small Intestinal Bacterial Overgrowth – to pojawienie się i rozrost w jelicie cienkim bakterii, które normalnie bytują w jelicie grubym, infekcje jelit, nieszczelne jelita)
Na fizyczne, emocjonalne i fizjologiczne stresory
Na toksyny chemiczne zaburzające gospodarkę hormonalną
Na niedobory substancji odżywczych
Na styl życia, w tym słaby/za krótki sen i brak aktywności fizycznej

Dieta przy Hashimoto jest kwestią indywidualną, a jednocześnie stanowi najważniejszy klucz do wyzdrowienia

Aby uzyskać dostęp do pozostałej części tekstu zaloguj się!

Jeśli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się i ciesz się nieograniczonym dostępem do wszystkich postów.

Wszystkie problemy z rejestracją oraz logowaniem prosimy kierować na informatyk@pepsieliot.com

Powiązane artykuły

  1. Teśka 30 czerwca 2016 o 17:45

    Pepsi, mój wnuczek ma 6 m-cy,w karmieniu nie stosujemy kaszy manny ze względu na gluten właśnie, je natomiast kaszę jaglaną i bardzo mu smakuje 🙂 ale czy można zacząć podawać mu płatki owsiane?!

    1. pepsieliot 30 czerwca 2016 o 18:26

      Jak macie dobre bio i z certyfikatem , ze nie kontaktowały się z glutenem

  2. BeataaaLi 30 czerwca 2016 o 17:55

    Droga Pepsi,
    A co ze strączkami?

    1. pepsieliot 30 czerwca 2016 o 18:24

      Ja generalnie nie zalecam zbytnio strączków nikomu, ale troszkę …

  3. iwi 30 czerwca 2016 o 17:55

    Wpis jak na zamówienie dla mojego mężusia 😉 dzięki Papsiku 🙂

  4. joanna 30 czerwca 2016 o 18:08

    Droga Pepsi,
    zaczelam prac glutamine, teraz jestem przy 25 gramach nach dzien, do tej pory bylo wszystko dobrze, ale przez ostanie 3 dni mocne bole glowy. Ja mam chroniczne bole glowy od lat, wiec bardzo trudno mi powiedziec czy to moze byc reakcja na glutamine czy nie. Zastanawiam sie czy odstawic czy poprostu zejsc np do 20g na dzien. Jak dlugo bierze sie ta glutamine gdy sie dojdzie do dawki maksymalnej.
    Jeszcze na temat kalibracji, zrobilam no i po 40g jeszcze nic sie niedzialo tylko mialam brzuch jak balon i poszlam spac, wzielo mnie dopiero nad ranem i teraz nie mam pojecia, jaka dawka jest mi potrzebna. Dziekuje, dziekuje, dziekuje

    1. pepsieliot 30 czerwca 2016 o 18:23

      to nie o to chodzi z kalibracją, po prostu wysyciłaś ciało witaminą C i teraz bierz sobie po 2 gramy dziennie na przykład. Glutaminę bierzemy aż zaleczy się jelita. Można dołączyć kolagen. Jak bym na wszelki wypadek zjechała z dawki glutaminy i zobaczyła, czy to zwykła migrena

  5. ozzie 30 czerwca 2016 o 18:10

    a dlaczego chlorelli nie łączy się z wit C ?, do tej pory tak włanie robiłam…

      1. ozzie 30 czerwca 2016 o 20:41

        o nie!!! tak to jest jak sie działa po omacku ….czyli nadal jestem pełna rtęci buuu, nic to, lepiej późno sie dowiedziec niz wcale…teraz podziałam juz samą chlorellą , ja mam taka w proszku i pije to z woda plus wit C (piłam hehe)

        1. grzegorzadam 1 lipca 2016 o 09:15

          Liscie kolendry świeże dodaj, najlepiej założyć sobie ogródek na balkonie.

  6. marta 30 czerwca 2016 o 18:52

    Mam pytanie, nie na temat, ale zgodne z porą roku: czy nosić okulary przeciwsłoneczne, czy nie? Jeśli tak, to jakie?

    1. pepsieliot 30 czerwca 2016 o 18:58

      Ja noszę tylko do prowadzenia auta, bo jestem krótkowidzem

  7. marta 30 czerwca 2016 o 19:15

    Ale na zdjęciach często występujesz w przeciwsłonecznych 🙂 Warto je nosić, czy to ściema taka, jak filtry na skórę?

    1. pepsieliot 30 czerwca 2016 o 20:21

      ale to są szkła optyczne, wtedy widzę dobrze z daleka

  8. sPrzemek 30 czerwca 2016 o 21:24

    Witaj Pepsi, właśnie w sprawie krótkowzroczności może jakiś temacik w przyszłości. Na razie jakoś mało wiadomości w tym temacie. I dodatkowo może coś, jak walczyć z nią, z jaskrą, zaćmą – takie cholerstwa się poczepiały. Twój blog jest prima sort, serdecznie pozdrawiam.

    1. pepsieliot 30 czerwca 2016 o 22:49

      nie walczę, uwielbiam to, mam od dziecka, lubię ten świat niezbyt wyraźny z daleka, z bliska nie muszę nosić okularów, na przykład do czytania, albo do kompa

    2. grzegorzadam 1 lipca 2016 o 09:25

      Trzeba oczyszczać nerki, pozbyć się pasożytow (najpierw diagnoza), utrzymywać ćisnienie na właściwym poziomie.
      I zrobić porządek z zębami, nie wolno tego lekceważyć.

  9. nika 1 lipca 2016 o 00:27

    WAŻNE 🙁
    Peps wybacz ze nie na ten temat, ale to bardzo ważne i pilne – czy sa jakies sposoby na pecherz nadreaktywny u osoby z SM? W nocy trzeba wstawac co chwile, nie mozna sie wyspac NIGDY, a wiadomo ze nie wyspanie tez nie wpływa na nas dobrze, lekarze rozkladaja rece i jedyne co zalecaja to botoks na pecherz …
    czy jak zostanie uszczelnione jelito i zmieniona dieta i razem z tym powinny sie zmniejszyc/cofnac objawy SM, to pecherz tez sie automatycznie wyleczy, czy na niego trzeba coś innego?

    odpisz(cie) prosze ładnie, pozdrawiam 🙂

    1. grzegorzadam 1 lipca 2016 o 09:39

      Zrób sobie badanie biorezonansem.
      Oprócz tego poczytaj o alkalizacji i DMSO i MSM:
      http://www.pepsieliot.com/wlasciwie-nie-znam-nikogo-kto-cieszylby-sie-z-duzych-porow/

      Nerki i nadnercza ładnie ‚rozpisuje’ H. Clark.
      MAsz pewno stan zapalny, wieloletni.
      Likwidacja pasożytów, plesni, grzybów i bakterii może temu zapobiec.

  10. Hancia 1 lipca 2016 o 01:01

    witaj. Zastanawia mnie bardzo temat jesc czy nie jesc Jajka. wystepuja w wiekszosci publikacji jako niezle and I jedniczesnie zalecane. A w sumie to co jesc na sniadanie bo nawet chlebek ryzowy odpada. Mozecie poradzic co przy restrykcyjnej diecie jecie na sniadanie? 🙂 ja dopiero zaczynam I Mam wiecej pytan niz odpowiedzi…

  11. graza 1 lipca 2016 o 08:25

    Pepsi Ty naprawdę nie pijesz kawy? Co zamiast pijesz? Co polecasz zamiast przy ciśnieniu 90/60

    1. pepsieliot 1 lipca 2016 o 09:26

      Ja mam takie ciśnienie, do biegania wymarzone

  12. bronksik 1 lipca 2016 o 08:40

    Pepsi, jesteś niesamowita… właśnie tego potrzebowałam wszystkich rzetelnych informacji w jednym miejscu.Robię listę co muszę kupić. Mam jeszcze pytanie, bo nie znalazłam w sklepie this is bio, co myślisz o świńskiej tarczycy i czy będzie w przyszłości w This is bio? W internecie jest dosyć dużo pozytywnych opinii na ten temat.

    1. pepsieliot 1 lipca 2016 o 09:25

      myślę że to może być bardzo dobra opcja, piszę o tym w e-booku darmowym (ale dla VIP) jest na stronie

  13. Kamiś 1 lipca 2016 o 09:29

    Droga Pepsi, apropo suplementów – czy mogłabyć zrobić jakiś wpisik mówiący o tym w jakiej porze dnia brać daną witaminę i z czym której nie łączyć? Taka ściągawka 🙂

    1. pepsieliot 1 lipca 2016 o 09:51

      Kamiś każdy klient, który kupuje w naszym sklepie może do mnie napisać i dostaje plan suplementacji 🙂

  14. madrid_princess 1 lipca 2016 o 09:52

    Pepsi, a co z psiankowatymi? Pomidory, papryka…? mozna?

  15. grzegorzadam 1 lipca 2016 o 09:53

    Był też wpis Twój o tym, o łączeniu pochłaniaczy, utleniaczy i antyutleniaczy.

  16. grzegorzadam 1 lipca 2016 o 10:48

    Droga do zdrowia H. Clark:

    ==Podsumujmy nowe zrozumienie zdrowia i choroby:

    – Mamy dwa problemy: pasożyty i polutanty. Pasożyty żerują na nas, trawią nasz pokarm i wydalają
    swoje produkty przemiany materii. Polutanty są substancjami toksycznymi, które gromadząc się w organizmie
    zaburzają pracę narzadów. Te dwa czynniki odpowiadajà za reszte problemów.

    – Organizm próbuje bronić nas przed pasozytami i zanieczyszczeniami tworzàc kamienie, wydzieliny,
    obrzęki, stany zapalne i nowotwory łagodne. Powstajà też niedobory i nieprawidłowości.

    – W końcu dochodzi do trwałych uszkodzeń. Siwiejà włosy, rozwija się zaćma, wyrodnieje kręgosłup,
    obumierają mięśnie i nerwy. Organizm słabnie.

    Nasza strategia, aby cofnąć te objawy, jest logiczna:

    Po pierwsze: zabijemy wszystkie pasożyty, bakterie, wirusy i grzyby.

    Po drugie: wyeliminujemy szkodliwe pleśnie, metale i chemikalia z pożywienia i kosmetyków.

    Po trzecie: oczyścimy i wypłuczemy z organizmu już wytworzone kamienie, wydzieliny i resztki, które
    hamują proces leczenia.

    Po czwarte: będziemy stosować zioła i specjalne żywienie, starannie dobierając nieskażone produkty,
    aby przyspieszyć terapię.

    Po piąte: w przypadku zabiegów wykraczajàcych poza nasze możliwości, będziemy korzystać z pomocy
    profesjonalnej medycyny.==

  17. ja.lilasta 1 lipca 2016 o 12:48

    A co z gryka? Płatki gryczane I kasza gryczana?

    1. pepsieliot 1 lipca 2016 o 13:17

      kasze mogą być skażone glutenem, ale w sumie gryczana to masa aminokwasów

      1. grzegorzadam 1 lipca 2016 o 13:19

        Myślę, że śmiało, tego glutenu są tam śladowe ilości jeśli już, gorsze jest
        ‚suszenie’ roun-dupem.

  18. Piotr 1 lipca 2016 o 15:12

    Na nieszczelne jelita – kwas masłowy (maślan sodu) – podobno skuteczniejszy niż glutamina. Ktoś zaprzeczy, potwierdzi?

    1. konfitura 1 lipca 2016 o 22:44

      stosowałam, oceniam go jako bardzo skuteczny

  19. mała 1 lipca 2016 o 23:27

    A co z guzkami tarczycy.Nie mam hashimoto ale mam guzki do biopsji .nie wiem co robić.Help plis

    1. pepsieliot 2 lipca 2016 o 08:09

      to jest stan zapalny tarczycy, pewnie masz wyższe CRP, może być z kolei nadczynność

  20. Iwotlen 2 lipca 2016 o 08:23

    A kasza jaglana?

  21. zzz 3 lipca 2016 o 12:32

    Pepsi, a co polecasz osobom, które tarczycy już nie mają (Hashimoto zdiagnozowane 13 lat temu, tarczyca zanikła)? Mimo przyjmowania tyroksyny dalej mam większość objawów jak osoby, które dopiero zaczynają się diagnozować. Goitrogenów przecież nie muszę się obawiać, przyjmowanie jodu chyba też mnie nie obowiązuje?

  22. grzegorzadam 3 lipca 2016 o 15:44
    1. malgonia 8 lipca 2016 o 12:31

      Hashimoto to przede wszystkim chory układ odpornościowy, który zaatakował tarczycę, a skoro już ją zniszczył to znajdzie sobie inny cel (albo już znalazł, a Ty jeszcze o tym nie wiesz). I musisz wziąć to sobie bardzo do serca, jeżeli nie chcesz mieć na karku kolejnej choroby autoimmunologicznej, one uwielbiają chodzić w parze. Przy Hashimoto nie do końca należy skupiać się na tarczycy, a raczej na układzie odpornościowym.

      Jeżeli przyjmujesz syntetyczną tyroksynę, może być tak że Twojemu organizmowi ona po prostu nie służy. Jest to przecież samo T4, które organizm musi przekształcić do T3, więc jeżeli masz zaburzoną konwersję (która zachodzi głównie w jelitach i wątrobie, czyli jeżeli te organy źle funkcjonują to konwersja będzie zaburzona), to Twój organizm i tak nie korzysta z tego hormonu. Pomóc może opcja z naturalną tarczycą, która w swoim składzie ma i T3 i T4, jest też syntetyczny lek, który ma w składzie i T3 i T4, niektórzy endokrynolodzy go przepisują. Konwersja może być też zaburzona przez nieodpowiednią dietę, która zaburza florę bakteryjną w jelitach (dużo kiszonek codziennie i odpowiednio dobrane probiotyki mogą być pomocne).

      Jakie masz konkretnie objawy, co jesz i pijesz, jaką aktywność uprawiasz? Jakie masz w tej chwili wyniki „trójki tarczycowej” i jakie są przeciwciała?

      Czyli reasumując, i tak i tak musisz znaleźć przyczynę, która spowodowała, że Twój układ odpornościowy zaczął atakować tarczycę (wcale to nie jest takie proste) i musisz ją wyeliminować. Albo musisz próbować powoli i konsekwentnie różnych rzeczy, aż trafisz na to co Tobie konkretnie pomoże. Np. WU, która wybije bakterie, a bakterie mogą być właśnie przyczyną, np. yersinia.

      A dlaczego uważasz że nie musisz obawiać się goitrogenów?

      1. zzz 6 sierpnia 2016 o 12:26

        skoro goitrogeny „zakłócają pracę tarczycy”, to na czym polega zakłócanie pracy organu, którego już nie ma? (proszę nie odbierać tego jako ataku, to szczera chęć zrozumienia mechanizmu)

        1. pepsieliot 6 sierpnia 2016 o 15:36

          na niczym

  23. grzegorzadam 10 lipca 2016 o 18:09

    ==Np. WU, która wybije bakterie, a bakterie mogą być właśnie przyczyną, np. yersinia.==

    ==ATAK BAKTERYJNY
    Z rozrostem drobnoustrojów chorobotwórczych związana
    jest oprócz grzybicy także dysbioza. Określone rodzaje
    tych drobnoustrojów powodują bądź przyczyniają się do
    powstawania chorób autoimmunologicznych. Na przykład
    jedna z odmian bakterii coli produkuje cząsteczki bardzo
    podobne do insuliny. Gdy układ odpornościowy uaktywnia
    się w reakcji na te cząsteczki, może również zaatakować komórki
    beta w trzustce, co może prowadzić do rozwoju cukrzycy
    typu 1.

    Inny rodzaj bakterii, Yersinia enterocolitica, sprawia, że układ
    odpornościowy atakuje tarczycę, prowadząc do choroby
    Gravesa-Basedowa, która charakteryzuje się nadmiernym wytwarzaniem
    hormonów tarczycy.==

  24. Wolska Katarzyna 13 lipca 2016 o 22:41

    A przy zapaleniu tarczycy jaką diete stosować bo tyje?

    1. pepsieliot 13 lipca 2016 o 22:47

      no jak tyjesz, to pewnie Hashimoto, a nie nadczynność

  25. Wolska Katarzyna 13 lipca 2016 o 23:32

    Dziękuję

  26. Kasia 16 lipca 2016 o 21:08

    Choruję na hashimoto od około 10 lat. Obecna dawka Euthyroxu, naprzemiennie 25 i 50.
    Moje wyniki pokazują, że tsh rośnie:
    Wyniki z czerwca 2015:
    TSH 2,546 qLU/ml (norma 0,550-4,78)
    FT4 1,30 ng/dl (norma 0,89-1,76)

    Wyniki z czerwca 2016:
    TSH 3,781 qLU/ml (norma 0,550-4,78)
    FT4 1,17 ng/dl (norma 0,89 -1,76)
    FT3 2,34 pg/ml (norma 2,30 -4,20)

    Od roku niemal bez glutenu i bez nabiału. Martwi mnie moja coraz mniejsza tarczyca. Co roku robię usg i ewidentnie zanika…
    Cp robić?

    1. malgonia 28 lipca 2016 o 10:16

      Kasiu, taka jest właśnie konsekwencja Hashimoto, że tarczyca zanika. Zniknie zupełnie jeżeli nie powstrzymasz ataku układu immunologicznego na tarczycę. Czy przeciwciała zmniejszyły się po odstawieniu glutenu?
      Grzegorzadam ma rację musisz znaleźć przyczynę i ją wyeliminować (niedobór jodu – tu ostrożnie, bakteria, wirus, mykotoksyna itd.). Spróbuj WU, MSM z askorbinianem i boraksu.
      Ale po twoich wynikach widać, że konwersja jest kiepściutka więc zacznij od jelit (nie drażnij ich nieodpowiednim jedzeniem, włącz codziennie rosół długo gotowany na kościach, glutaminę, kiszonki, bardzo dobry probiotyk) i wątroby (ostropest, karczoch). Bo to właśnie w jelitach i wątrobie dochodzi do konwersji T4 w T3.
      Włącz koniecznie selen koniecznie solo wieczorem, bo bez niego tarczyca nie będzie produkować hormonów.
      I dużo czytaj im więcej będziesz czytała, tym bardziej będzie się to wszystko układało. Powodzenia.

      1. grzegorzadam 28 lipca 2016 o 12:13

        ==wątroby (ostropest, karczoch)==

        Dołączyłbym do kwas ALA lub R-ALA.
        Działają synergistycznie z ostropestem.

  27. grzegorzadam 17 lipca 2016 o 22:23

    Zdiagnozuj i zlikwiduj bakterię:

    ==Orion Truss i syndrom antybiotykowy 29 Inny rodzaj bakterii, Yersinia enterocolitica, sprawia, że układ odpornościowy atakuje tarczycę, prowadząc do choroby Gravesa-Basedowa, która charakteryzuje się nadmiernym wytwarzaniem hormonów tarczycy. Wrzodziejące zapalenie jelita grubego łączy się z przerostem drobnoustrojów chorobotwórczych, podobnie jak w przypadku choroby Leśniowskiego-Crohna, osteoporozy i zesztywniającego zapalenia stawów kręgosłupa, w którym kręgi zespalają się ze sobą, powodując zesztywnienie i ból. Z czasem może ono objąć także inne stawy. Kolejny rodzaj bakterii, Klebsiella, wytwarza cząsteczki podobne do tkanki znajdującej się u ludzi z zesztywniającym zapaleniem stawów kręgosłupa. Gdy w jelicie zmniejsza się ilość tych bakterii, wówczas we krwi zmniejsza się także ilość odpowiadających im przeciwciał i stan chorego poprawia się. Z kolei reumatoidalne zapalenie stawów powoduje bakteria nosząca nazwę Proteus, która jest także powszechną przyczyną zakażenia dróg moczowych. Kobiety dwa razy częściej niż mężczyźni cierpią na zakażenie dróg moczowych i reumatoidalne zapalenie stawów, natomiast u mężczyzn znacznie częściej występują bakterie Klebsiella i trzykrotnie częściej zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa. Ponadto nadmiar drobnoustrojów uszkadza ściany jelita, wskutek czego do krwiobiegu przedostają się jedynie częściowo strawione cząstki jedzenia, powodując alergie. Wszystkie choroby autoimmunologiczne mają bowiem związek z uczuleniami pokarmowymi wywoływanymi przez dysbiozę. Jest to szczególnie wyraźne w przypadku reumatoidalnego zapalenia stawów. Inne choroby autoimmunologiczne łączone ostatnimi czasy z dysbiozą i alergiami to łuszczyca, toczeń rumieniowaty układowy i zapalenie trzustki. ==
    http://docplayer.pl/5158934-Walter-last-jak-wyleczyc-sie-z-drozdzakow.html

    Pozbądź się dysbakteriozy,

  28. Misia 21 lipca 2016 o 11:29

    jak to odstawic kawe??… Jak wstaje rano I czuje sie jak bym przepracowala 100 godzin. Bol miesni, zly humor. A po wypiciu kawy mam lepszy nastruj. Jestem bardziej produktywna. Nie jem gluten. Duzo wazyw. suplementuje cynk, selen, vitamide d3, ashwagandha, l-tyrosine. zero slodyczy . Bylam na detoksach oczyszczajacych. Poscie Ewy Dabrowskiej I tylko podczas tego sie czulam super, zero zmeczenia, zero kawy. A po wszystko wrocilo do normy.

  29. hanio 27 lipca 2016 o 09:02

    Witam, mam pytanie – tsh 2,28 ft3 3,08 ft4 1,06 anty tpo 80,16. Czy to już hashimoto ? czy można jeszcze przed tym uciec?

    1. malgonia 27 lipca 2016 o 17:58

      Oczywiście że można, czytaj i próbuj po kolei systematycznie i cierpliwie. Masz tu ogrom wiedzy. Spróbuj znaleźć przyczynę (bakteria, wirus, może brak jodu itd.) i ją wyeliminować, żeby nie pobudzać układu immunologicznego do ataku.
      Ja próbuję od 4 lat. Jest różnie, ale ja mam już tylko 1/4 swojej tarczycy. Dziś po wielu doświadczeniach zaczęłabym jednak od jelit przede wszystkim. Powodzenia

  30. sun 2 sierpnia 2016 o 00:09

    Witaj Pepsi
    Co sądzisz o urynoterapii w chorobach immunologicznych.np Haszimoto
    cukrzycy i mastocytosis cutaneous które mnie dopadły i wykańczają fizycznie i psychicznie.

    1. pepsieliot 2 sierpnia 2016 o 00:24

      stosowała ją dr.Ewa Hankiewicz (już nie żyje, pisałam o niej 4 lata temu tutaj:http://www.pepsieliot.com/wp-admin/post.php?post=950&action=edit ) podobno z bardzo dobrym skutkiem. Czytałam też opracowanie o lewatywach z uryny, podobno bardzo dobre.

  31. anddro 28 sierpnia 2016 o 11:33

    Kochana Pepsi. Mozesz mi doradzic czy wskazana suplementacja przy hashimoto moze byc stosowana w ciazy ? Jestem w 5 tyg i nie wiem co mam robic:(

    1. pepsieliot 28 sierpnia 2016 o 13:00

      tylko lekarz o tym może zadecydować

  32. Takajaka 8 września 2016 o 14:19

    Pokłon niziutki Szanownej Pani.
    Dzisiaj robiłam kolejne USG mojej kochanej tarczycy i o mało z leżanki nie spadłam. Z 4 guzów ze wskazaniem do biopsji (której nie zrobiłam) ostał mi się jeden malutki. Ogólny obraz USG wskazuje na przebyty stan zapalny (w marcowym badaniu cała tarczyca płonęła).
    Brka mi słów uznania dla Ciebie Pepsi. Fajnie się czyta Twoje posty a zastosowane rady na prawdę działają.

    1. pepsieliot 8 września 2016 o 18:10

      cieszę się Takajaka, zdrowia

  33. Ewa Kubicka 3 października 2016 o 14:43

    Poszukuję, czytam, robię rewolucję w kuchni. Mam Hashimoto. Diagnozę otrzymałam 2 tygodnie temu. Odstawiłam gluten. Widzę, że nie jestem sama, chętnie skorzystam z Twoich doświadczeń.

    1. grzegorzadam 3 października 2016 o 16:10

      Zróbiłbym test biorezonsowy, żeby wykluczyć borelię i mikotoksyny.

  34. kasia_inna 2 listopada 2016 o 14:40

    Witajcie, mam dopiero co stwierdzone Hashimoto. poszłam do endo właśnie dlatego że przytyłam 6 kg w miesiąc. Endo twierdzi że w moim przypadku to nie przez Hashi (powyżej 216 Anty TG reszta ok). dziś trafiłam na tego bloga. po godzinie czytania uważam że jestem głupsza niż na początku i nie wiem co mam robić. od czego zacząć? odstawić gluten ok? ale co w takim razie zostaje. proszę o pomoc

    1. Pepsi Eliot 2 listopada 2016 o 18:20

      czytać, czytać wszystkie wpisy po prawej, zaczynając od pierwszego i jeszcze inne na blogu http://www.pepsieliot.com/4-proste-kroki-jak-leczyc-niedoczynnosc-tarczycy/http://www.pepsieliot.com/nie-mysl-ze-gdy-twoje-tsh-jest-w-normie-to-na-pewno-nie-masz-problemow-z-tarczyca/http://www.pepsieliot.com/wystarczy-brak-muffiny-sniadanie-czyli-15-istotnych-spraw-przy-niedoczynnosci-tarczycy/http://www.pepsieliot.com/co-najlepiej-jesc-i-pic-przy-niedoczynnosci-tarczycy-zajawka-1/

      powinnaś wiedzieć o swojej chorobie jak najwięcej i szukać po kolei najlepszego rozwiązania, powinnaś zostać ekspertem od Hashimoto

      Nie da się badziej podsumować tego co powinnaś robić, po prosrtu jest to obszerny temat. To Ty musisz się wszystkiego po kolei dowiedzieć

  35. berbla 6 listopada 2016 o 11:20

    Witaj, Pepsi! Nie wiem, jak mam siebie „zakwalifikować” – jestem Hashi czy nie? Kilka lat temu przy okazji częstoskurczów serca zrobiono mi badanie anty TPO i miałam powyżej 1500. Wykryto guzki oksyfilne, ale reszta wyników tarczycowych była i jest do tej pory w normie. Jestem bez leków, ale ostatnio endo zalecił jeszcze raz biopsję i ewentualne wdrożenie leków. Nie tyję, wręcz schudłam ostatnio, ale zaczęłam ćwiczyć i zmieniłam dietę na rozdzielną (nie łączę białek z węglowodanami). Dobrze się czuję z tą wagą (55-56), bo to moja wyjściowa sprzed lat. A dlatego pytam o Hashi, bo takie obostrzenia dietetyczne że hej! Endo w rozpoznaniu pisze AZT, to prowadzi do Hashi czy jak? Bo już głupia jestem. Może rozwiejesz moje wątpliwości, pliiis 🙂

  36. elami 6 lutego 2017 o 12:53

    Hej Pepsi. Czy mogę Cię prosić o pomoc w kwestii suplementacji? Jestem Hashi od 5 lat na Letroxie (teraz1/2 tabletki 125). Kamień 17 mm na woreczku żółciowym.Mało piszę do Ciebie ale na razie czytam, analizuję i staram się wprowadzać w życie. Raz się kalibrowałam . wit. C. Nie było to miłe doświadczenie (mega wzdęcie, coś na kształt ucisku na woreczek, a w końcowej fazie i góra i dół). Śmieci nie jem już dawno, ale z glutenem i kawą idzie ciężko. Się staram. Dotychczas zjadłam już jedno opakowanie Greens&Fruits i D3+K2 (te rozpuszczalne). Teraz zamówiłam Greens,a dodatkowo jeszcze Ashwagandha,selen,cynk G&G. Myślisz, że mogę to wszystko brać bez testowania na pasożyty? Mój dochtore daje mi skierowanie na badania raz na pół roku (standard TSH i zamiennie morfologia, wapń lub cukier). Będę wdzięczna za wskazówki bo jestem na drodze do rezygnacji z Letroxu i dochtore. Dzieki za Twój blog. Pozdrawiam.

    1. Pepsi Eliot 6 lutego 2017 o 15:34

      Elami jestem w drodze, odpowiem później, ale jakbym się zakręciła, podbij jeszcze raz pytanie

  37. elami 7 lutego 2017 o 00:06

    Dzięki za szybki odzew. Suple jeszcze nie doszły więc mogę poczekać.Pozdrawiam.

  38. elami 9 lutego 2017 o 10:56

    Hej Pepsi. Czy mogę Cię prosić o pomoc w kwestii suplementacji? Jestem Hashi od 5 lat na Letroxie (teraz1/2 tabletki 125). Kamień 17 mm na woreczku żółciowym.Bolą stawy.Mało piszę do Ciebie ale na razie czytam, analizuję i staram się wprowadzać w życie. Raz się kalibrowałam . wit. C. Nie było to miłe doświadczenie (mega wzdęcie, coś na kształt ucisku na woreczek, a w końcowej fazie i góra i dół). Śmieci nie jem już dawno, ale z glutenem i kawą (1x dz.)idzie ciężko. Się staram. Dotychczas zjadłam już jedno opakowanie Greens&Fruits i D3+K2 (te rozpuszczalne). Teraz zamówiłam Greens,a dodatkowo jeszcze Ashwagandha,selen,cynk G&G. D3+K2 na razie biorę z MyVita bo u Ciebie nie było tego rozpuszczalnego.Myślisz, że mogę to wszystko brać bez testowania na pasożyty? Mój dochtore daje mi skierowanie na badania raz na pół roku (standard TSH i zamiennie morfologia, wapń lub cukier). Będę wdzięczna za wskazówki bo jestem na drodze do rezygnacji z Letroxu i dochtore.
    Moje przedśniadanie to woda z cytryną 1szt na 1/2 litra + L-askrobinowy 1/2 łyżeczki i MSM na czubek noża. Potem śniadanie zwykle płatki owsiane,banan,cynamon cejloński, jogurt naturalny (opcjonalnie rodzynki, wiórki kokosowe, ziarno słonecznika lub dyni) bio.Dzieki za Twój blog. Pozdrawiam.

    1. Pepsi Eliot 9 lutego 2017 o 16:13

      najpierw zbadaj pasożyty, wynik jest zaraz

  39. elami 15 lutego 2017 o 23:04

    Pepsi. Jestem po badaniu biorezonansem. Pasożytów brak, candida jest, nietolerancje pokarmowe. Mogę Cię prosić o dalsze wskazówki? Mam Greens&Fruit, selen,cynk G&G i Ashwagandha. Mogę Twoim zdaniem brać wszystko w dawkach jak na opakowaniu? Czy muszę się pozbyć tego grzyba najpierw, a te suplementy mają czekać? Dzięki. Pozdrawiam.

    1. Pepsi Eliot 16 lutego 2017 o 08:45

      dziwne że są nietolerancje pokarmowe, a nie ma pasożytów. Możesz brać suple G&F 1 do śniadania + 1 cynk, koło 17 1 selen, 1 E, 1 C i jod przez skórę, ashwaghanda na wieczór tak jak na opakowaniu, i jednocześnie likwidować przerost drozdżaków, pozdro

  40. elami 17 lutego 2017 o 23:40

    Dzięki. 1E to rozumiem witamina E. Tej nie mam ale nabędę. A C to może być kwas l-ascorbinowy ? Biorę rano z wodą z cytryną 1/2 łyżeczki i MSM na czubek? Pozdr.

    1. Pepsi Eliot 18 lutego 2017 o 13:49

      tak

  41. A-ta 8 marca 2017 o 11:41

    Witam.
    0) łuszczyca łamana przez AZS – jednoznaczności nikt nie umie znaleźć
    pojawiła się po porodzie (22 lata temu); nie ma sensu pisać o leczeniu; dieta sprawiła, że nie sypie mocniej, ale bez sterydów franca nadal jest;
    1) refluks; był;
    – wyleczyłam/zaleczyłam dietą; milczy od 2008/2009; odstawiłam wtedy owocki do minimum;
    2) hipertriglicemia; była;
    – straszyli tabletkami do konca zycia po 2 stówy opakowanie na 28 dni – triglicerydy mają się ok odkąd jem wiecej ryb i okresowo wciągam tran – kalendarzowo podobnie 2008/2009 diagnozowali
    3) „grubość” od lat
    – 2010r ruszyła w końcu na dukanie, ale całkiem nie, dukana olałam, nawyki żywieniowe przejęłam, czyli duuużo warzyw, mięsko, ale i sporo nabiału, zero owocków, chlebków, makaronów, kasz itd; oczywiście bez faszyzmu – się zdarzały odstępstwa krótkie, bo po tygodniu z glutenkiem i owockami to i 2 kg potrafiło się „zgrubnąć”, a zgubić toto niemożliwe nawet i w 2-3 miesiące; ponowne podejścia do dukana z uderzeniówkami po 4-5 dni dawały np minus pół kilo; a było nei było nadwagi mam z 20 kg;
    4) alergie wszelakie 2014 plus diagnoza że bardziej AZS niż łuszczyca
    – w końcu wyżebrałam skierowanie do alergologa: alergie wziewne – wszystkie z testów skórnych/drapanych. Pokarmowe – wszystkie z testów poza rumiankiem. Nawet jabłuszko oberwało 1 punktem. Psiankowate, krzyżowe, strączkowe, zboża itd. Dużo do jedzenia mi nie zostało gdybym miała ściśle trzymać się diety eliminacyjnej (próbowałam – po 2 m-cach dziennych 800-900kalorii przytyłam 2 kg), drogą prób i błędów nie tykam więc tego, co czuję i widzę również po skórze, że be; resztę ograniczam (te malutkie);
    5) astma na tle alergicznym rok 2015 – bez komentarza; 4 lata poprzednie leczyli mnie antybiotykami na zapalenie oskrzeli,a raz to nawet końcówkę zapalenia płuc mi zdiagnozowano;
    6) hashimoto diagnoza 2015
    – sama sobie zdiagnozowałam, zanim trafiłam do endo na fundusz, oblecialam dwóch prywatnie, wybitni ponoć, nie wracałam bo niby po co :/; po eutyrox dozowany spod grubego palca bez jakichkolwiek dalszych badań? tak więc odstawienie glutenu – ale od czasu do czasu (raz w tygodniu) chuda wędlina drobiowa, suplementy też z nim zapewne, lecz: reiki,mieszkanki ziołowe własne wg przepisów o.Klimuszki, nalewka z jarzębiny – efekt —> po ponad roku od diagnozy u prywatnego endo i bez leków typu eutyrox, wg endo na fundusz wyniki wskazują, że moja tarczyca nie wymaga obecnie leczenia (zapewne mam czekać cierpliwie, aż mi się niedoczynność na stałe zainstaluje); biję sie w piersi – dukan zapewne ma duży wkład w rozwój hashimoto, bo jednak to zero tłuszczy od 2010 mogło sporo tarczycy zaszkodzić; ale głaskam się myślą, że ziółka itd jednak powoli, powoli poprawiają mi wyniki i przy okazji moje samopoczucie, chociaż nadal aktywność życiowa na pół gwizdka;
    7) anno domini 2017 diagnoza sprzed tygodnia:
    lipedema (obrzęk tłuszczowy nóg)
    i insulinooporność,
    co sama ofkors podejrzewałam, lekarze olewali, 2 stówy na krzywą insulinową z wyrzutem żal mi było itd można, ale po co; jest i tyle; profesor ją stwierdził, bo poniżej profesora to ja już chyba do specjalisty wolę w ogóle nie iść; pomijam awersję do przychodni ogólną;

    W podsumowaniu: w mózgu zaczęło mi stykać przy zagrzebywaniu się odnośnie łuszczycy. Tylko że im głębiej w las, tym bardziej durniałam i durnieję nadal. Nie mam umysłu wielce analitycznego. Jednak moje spontaniczne akty rozpaczliwych prób pokonywania dolegliwości – nooooo, coś dają. W teorii – hohohooooooooooo – normalnie łeb jak koń, jak tu czytam cię Pepsi, to tylko; no tak, no wiem, no tak no racja, nooo właśnie dokładnie też tak uważam, no tak i tak w każdym temacie. Ale ja nie umiem tego wszystkiego ogarnąć do jednej, mojej indywidualnej osobistej kuwety, by zacząć jakiś sensowny protokół tępienia tych paskudztw osobistych.

    Skrucha w pierś – odrobaczałam się vermoksem. Być może za mało. 3 serie co 2 tyg. Jednak nie rok w rok. WU z apteki do wanny lałam, bo bałam się pić. Zaprzestałam, bo sodę sypię do wanny okresowo. Gluten też do bani wykluczyłam – wędlina i suplementy, teraz taka bardziej „uważająca” jestem w tej kwestii. Sukcesywnie odstawiam od kilku miesięcy nabiał, poza jajkami. Od kilku tygodni nie tykam go już całkowicie.
    Ale obecny mój stan przerasta mnie powoli psychicznie i robi mi mega pianę z mózgu.
    3 lata temu pociągnęłam jakieś 3 miesiące dukana plus cynacholin nalewka plus wit d3 8 tys jednostek dziennie – zeszło jakieś 4-5 kg. Cd diety odpuściłam. Po latach praktyki olałam jogę w akcie samoumartwiania (bo po co, bo efektów nie ma fizycznych w sensie poprawy figury /od pasa w dół – nie wiedziałam, że ta zwalistość to kolejna choroba/, a się duchowo rozwijam bez jogi że cho chooo, to foch na jogę).
    Profesor angiologii od diagnozy lipedemy i insulinooporności powiada: musi pani schudnąć. No ja to wiem. Już lecę z kg w oczach na zyczenie /sarkazm. Tydzień już żrę glucophage 750, zapewne do czasu, zanim podrążę jak bez leków przy mojej diecie mogę się jeszcze z insulinoopornością bardziej dogadać.

    Generalnie szukam mózgowca, który umie ogarnąć moją kuwetę swoim analitycznym umysłem i podpowiedzieć mi jakiś protokół od punktu zero do finiszu.
    Ja dziś po kolejnej kilkugodzinnej porcji twoich artykułów Pepsi – umysłowo wysiadłam. Wielokrotnie próbowałam wszystko zapisywać i zrobić z tego jakiś sensowny plan i za każdym razem wychodzi mi, żebym olała wszystko, bo sobie przepalę zwoje mózgowe, a jakoś zarabiać na rachunki nimi muszę :/.

    1. Pepsi Eliot 8 marca 2017 o 13:28

      to zacznij od vegatestu Volla na pasożyty, później pójdzie już łatwo 🙂

    2. A-ta 8 marca 2017 o 14:37

      Zaufałam. Znalazłam gabinet w sąsiednim mieście. Jutro wizyta – rejestracja przez znanylekarz. Czy mam odstawić na dziś i jutro do badania wszystko co łykam? Suple, witaminy, glucophage?

  42. annjan 23 kwietnia 2017 o 15:44

    Witam serdecznie, mam na imię Ania, 46 lat i trafiłam tu, ponieważ tydzień temu zdiagnozowano u mnie Hashimoto. Moja historia jest taka:
    – 1994 zdiagnozowana egzema ;
    – 1997 zdiagnozowana i operowana torbiel czekoladowa 5x6cm – endometrioz;
    – 2006 helikobacterpyroli i zapalenie błony śluzowej żołądka;
    – 2013 przy kolejnej gastroskopii wyeliminowana helikobacter ale pozostało zapalenie żołądka;
    – 01/2015 po wykonaniu kalibracji kwasu L-askorbinowego (czystego do analizy) zaczęłam przyjmować codziennie dawki, po ok 2 tyg. poczułam się naprawdę super ;
    – 03/2015 testy alergologiczne – wynik uczulenie na sierść kota7, psa4, kurz i roztocza 2, lipa 2; brak uczulenia na pokarmy, chemia z 30 plastrów wyszło 16 pozytywnych, z czego największy nikiel na ++++; diagnoza uczulenie pokarmowe na nikiel i lista produktów, których nie mogę spożywać;
    W tym czasie towarzyszyły mi następujące objawy:
    – b.duże zaparcia, puchnięcie dłoni, silne bóle głowy, bardzo silne bóle żoładka, mrowienie w nogach, obolałe stawy kolanowe, silna potliwość, wysoki puls (jestem niedociśnieniowcem, moje normalne ciśnie to 90/60 a puls był w pewnym dość długim czasie na poziome 120)
    Powyższe objawy w mniejszym lub większym stopniu ustąpiły po zmianie diety, wprowadzeniu codziennie świeżo wyciskanych soków z warzyw i owoców (w niewielkim stopniu). Przez większą cześć życia miałam ciągle problem z utrzymaniem w organizmie minerałów: magnez, potas, żelazo- te które badałam. Na chwilę obecną są w normie po wprowadzeniu soków warzywnych.
    Kolejny przełom nastąpił we 09/2016, kiedy nagle zaczęło mi huczeć w głowie z prawej strony, następnie pojawiło się obolałe całe ciało, drętwiejące palce u stóp i rąk, zmęczenie, brak koncentracji, kłopoty ze snem, zimne stopy i dłonie, wypadające włosy, krwawiące dziąsła, przy niewielkim wysiłku bardzo szybkie bicie serca (jakby miało wyskoczyć z ramek, nie mogę wejść na 2 piętro, aby nie mieć tego stanu; dopowiem tutaj, że dziennie spaceruje ok 2godz), 30.03 doszło dziwne zaburzenie wzroku jednorazowo- w oczach pojawiły się dwa okręgi zawężając pole widzenia, a poza tymi okręgami był efekt płynącego obrazu i jednocześnie silny ból głowy; opadające powieki – widzę własne rzęsy, pogorszenie wzroku, bóle w klatce piersiowej i kłucie w prawej łopatce-czasem.
    Wykonałam następujące badania: badanie słuchu, rezonans głowy z naczyniami i całego kręgosłupa ( zmiany w odcinku szyjnym przepuklina, zniesienie lordozy szyjnej); bolerioza- antygen Flagellin (p41)+ 152 i IgG p 19 +/- 18 wynik ogólnie negatywny, FT3 2,88; FT4 0,96; TSH-3,95 (cofnęłam się do wyników wcześniejszych i już w 2003 miałam 3,21, a potem już wyniki były w okolicy 4), ALT 16, AST 15; żelazo 14,2; RF <20; anty-TG 25,05; anty-TPO 63,59; wit. D3 34,6; C-3c 1,1; C-4 0,2; PPJ (ANA3) 15 antygenów –Kontrola (WS)+++,pozostałe -; morfologia i mocz OK; sód 136; potas 4,06; CRP 1,52; CK 2,43; Proteinogram białek surowicy – jedyny podwyższony Beat1 7,30%; Immunoglobuliny – wszystkie w normie; P/c. przeciw kardiolipinie – w normie; IgE całkowite <25 IU/ml i USG tarczycy, gdzie są ponoć jakieś niewielkie guzki.
    Nigdy wcześniej nie miałam robionych większości z tych badań, endokrynolog stwierdził Hashimoto ale powiedział, że większość z tych objawów, które mnie dot. nie mają nic wspólnego z hashi. Bardzo źle całe życie reagowałam na hormony, boję się i nie chcę ich brać. Proszę i błagam Pepsi i Grzegorz o pomoc, co mam zrobić, jakie badania i czy te wszystkie objawy mogą być związane z inną chorobą. Przepraszam za zbyt długi wpis ale nie wiedziałam jak go skrucić, a wydają mi się te wszystkie informacje istotne.

    1. Pepsi Eliot 23 kwietnia 2017 o 16:00

      Przede wszystkim zrób vegatest volla/ biorezonans na pasożyty/ wirusy etc i usuń, a następnie, a nawet jednocześnie wyeliminuj alergeny z diety i kuruj się supelemntami,w tym artykule masz wszystko co masz zrobić. Jakbyś chciała potem tylko samą listę suplementów, to Ci podam.

      1. annjan 23 kwietnia 2017 o 19:03

        Pepsi, chyba zamieściłam źle odpowiedź do Ciebie i wpisałam nowy wątek. Proszę o odpowiedź:) Pozdrawiam 🙂

    2. grzegorzadam 23 kwietnia 2017 o 19:07

      Pepsi i Grzegorz o pomoc, co mam zrobić, jakie badania i czy te wszystkie objawy mogą być związane z inną chorobą.”

      Są tylko 3 przyczyny chorób:
      1. toksyny
      2. pasożyty
      3. niedobory witaminowo mineralne, czesto wynikaąa z 2 poprzednich.

  43. annjan 23 kwietnia 2017 o 16:18

    Bardzo dziękuję za szybką odpowiedz, ale proszę podpowiedz mi, czy to są testy z krwi…przepraszam ale jestem na początku drogi i nie bardzo wiem, co to jest? Czy Twoim zdaniem, te wszystkie objawy mogą świadczyć o czymś więcej w moim organizmie, czy mogą być tylko związane z hashi? Już od momentu wykrycia alergii na nikiel, zmieniłam dietę i wyeliminowałam bardzo dużo produktów, nie jem białego pieczywa, nie stosuję cukru (czasem kawałek ciasta domowego:)). Jednak wyeliminowanie tego co przy hashi i tego co przy niklu spowoduje, że nie będę miała co jeść…nie wiem, co z tym zrobić.

    1. grzegorzadam 23 kwietnia 2017 o 19:05
      1. annjan 24 kwietnia 2017 o 14:56

        Bardzo dziękuję, poczytałam i już się zapisałam na biorezonans na pasożyty, ale termin dopiero na 16 maja. Szanuję wasz wkład w pomoc nam wszystkim i wielki szacunek, że wam się chce…super i dzięki:) Powiedz mi proszę, czym mam się suplementować, bo dotychczas biorę tylko codziennie kwas L-askorbinowy, pół łyzeczki i witaminę D w dawce od niedawna 4000IU. Co jeszcze może pozytywnie wpłynąć na moje samopoczucie. Jest tylko problem, że mój żołądek nie wszystko wytrzyma, ale może coś zaproponujesz. Dzięki:)

        1. Pepsi Eliot 24 kwietnia 2017 o 16:45

          Podstawowa suplementacja i trochę rozszerzona przy Hashimoto:

          Witamina D3 (w protokole z K2)
          Badanie 25(OH)D obowiązkowe i suplementacja (zwykle niezbędna, należy utrzymywać poziom około 70 – 80, czyli zawsze w drugiej połowie normy). D3 przyjmujemy w protokole z K2.
          Zanim nie poznamy wyników, należy przyjmować 3 tabletki D3 TiB + 1K2 TiB po śniadaniu. Po wynikach dobierze się precyzyjnie dawkowanie.
          https://thisisbio.pl/glowna/2509-pakiet-vitamin-d3-vitamin-k2-tib-.html

          Selen
          SELEN, niedobór selenu upośledza pracę tarczycy.

          Bierz póki 1 kapsułkę selenu G&G (nie łącz go z cynkiem, ale bierz go z witaminą E i C)
          https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2176-selenium-200mcg-120kaps-gg-5060040820971.html

          Cynk
          1 kapsułka ( nie łącz go z selenem)
          https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2184-zinc-citrate-50mg-120kaps-gg-5060040827116.html

          cynk jest antagonistą miedzi, możesz nosiś bransoletkę, albo jeść suszone owoce, daktyle, rodzynki

          Jod
          Przy selenie konieczne jest branie jodu pierwiastkowego.
          Należy dla bezpieczeństwa podawać płyn Lugola ( w aptece) przez skórę robiąc plamę o śrenicy około 2,5 cm z 2-3 kropel płynu Lugola i ponowić po całkowitym wchłonięciu (czyli gdy zniknie brązowa plama)

          Magnez
          MAGNEZ jest niezbędny do prawidłowego wchłaniania jodu
          np. chlorek magnezu TiB https://thisisbio.pl/cialo-twarz/2165-chlorek-magnezu-900g-tib–254475917428.html łyżeczka do szklanki wody zcytryną w godzinach rannych. Gdyby okazało się , że Cię rozwalnia bierz łyżeczkę jabłczanu magnezu TiB
          https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2494-jablczan-magnezu-90g-tib-254475917442.html

          B complex – ten jest bez niacyny z B3 w formie nikotynamid https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2496-sub-lingual-vitamin-b-complex-50g-gg-5060040820216.html
          a ten z niacyną (niektórzy ludzie źle znoszą rymień po niacynie, albo są po prostu uczuleni) https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2183-super-balanced-b-complex-50-w-niacin-120kaps-gg-5060040826256.html

          Witamina C albo kwas askorbinowy TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/1685-witamina-c-kwas-l-askorbinowy-170g-tib-254475917398.html
          (nadaje się do kalibracji) albo C1000+TiB, albo Liposomal C TiB , każda będzie świet=nym wyborem

          Witamina E naturalna https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2530-vitamin-e-400iu-natural-bursztynian-120kaps-gg–5060040826713.html

          jest jeszcze druga tej firmy, też naturalna

          Nieszczelność jelita:

          Domowy test kwasowości żołądka:
          WYPIJASZ 3/4 szklanki wody z płaską łyżeczką sody oczyszczonej
          Czasy „odbicia”:
          Jeśli odbije Ci się jeszcze podczas picia mikstury, to nadkwasota. Małe prawdopodobieństwo, ale oczywiście istnieje.
          Jeśli do 40 sek po wypiciu: nadkwasota (im bliżej 40 sek tym mniejsza)
          Jeśli zmieścisz się w czasie 40 – 90 sek, oznacza to dobre zakwaszenie żołądka
          Jeśli od 90 do 3 minut, to słabe (im bliżej 3 minut, tym gorzej)
          Jeśli nie bekniesz powyżej 180 sek lub wcale, co się też zdarza, yyy … nie jest dobrze.
          Co robić więc?
          PICIE rozwodnionego soku z cytryny lub octu jabłkowego, lub wprowadzenie tak zwanego „gorzkiego trawienia” zwykle dobrze sprawdza się w łagodnych przypadkach niedokwasoty.
          Słabo zakwaszony żołądek plus nietolerancja glutenu zwykle jest przyczyną przeciekania jelit

          Glutamina
          Glutamina np. Amix https://thisisbio.pl/aminokwasy/140-l-glutamine-micro-powder-500g-amix–8594159531673.html?search_query=glutamina+&results=7
          albo Fit Max ( z B6) https://thisisbio.pl/aminokwasy/2528-base-l-glutamine-4000-300g-fitmax–5908264416511.html?search_query=glutamina+&results=7

          1 opcja

          Dawkowanie według protokołu przy celiakii- Naprawdę świetne wyniki działania tego silnego antykatabolika i budulca  dostrzeżemy podczas dawek 20 do maksymalnie 40 gramów dziennie
          JEŚLI jednak ktoś nie poczuje się dobrze, zawsze będzie miał możliwość po drodze przerwać suplementację. Tak samo jak w przypadku testowania chlorelli.
          Poniżej podaję przykład protokołu testowania opracowanego przez Stevena Wrighta, współautora popularnej strony o zdrowiu i zdrowym stylu życia – SCD Lifestyle, który sam borykał się przez wiele lat z chorobą autoimmunologiczną jaką jest celiakia dorosłych
          TEST:
          Dzień 1 – po 2,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 2 – po 2,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 3 – po 5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 4 – po 5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 5 – po 7,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 6 – po 7,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 7 – po 10 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 8 – po 10 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 9 – po 12,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 10 – po 12,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 11 – po 15 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 12 – po 15 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 13 – po 20 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 14 – po 20 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem

          JAK widać, pod koniec drugiego tygodnia będziesz już mogła przyjmować maksymalną dawkę 40g dziennie, czyli taką, przy której zarówno badania, jak i większość ludzi doświadcza bardzo dobrych rezultatów.
          Najlepiej, gdy ten aminokwas zostanie podany tuż po posiłku, gdyż będzie jeszcze lepiej wchłaniany wraz z innymi aminokwasami, które są obecne w jedzeniu.

          2 opcja

          ZAMIAST protokołu z dużą dawką glutaminy można, a nawet wskazane byłoby stosować szejk białkowy ( z powodu niskich poziomów albumin i globulin) składający się z jednej miarki odtłuszczonego izolatu serwatki CFM Shape Shake TiB, (zawiera wszystkie aminokwasy proteogenne, w tym glutaminę), dodatkowo wraz z 1 miarką glutaminy w proszku, 2 bananów, oraz garści truskawek. Uwaga
          https://thisisbio.pl/odchudzanie/83-shape-shake-420g-tib–254475917145.html

          GLUTAMINĘ testujemy powoli, najpierw zaczynamy od małej dawki tego aminokwasu (na przykład od 1/4 miarki), żeby powoli odbudowywać jelita, a nie zaszkodzić sobie

          Kolagen
          https://thisisbio.pl/stawy-wiezadla-kosci/2497-kolagen-peptan-f-150g-tib–254475917435.html

          Białko izolat serwatki CFM https://thisisbio.pl/odchudzanie/83-shape-shake-420g-tib–254475917145.html
          Jeden posiłek dziennie z szejka białkowego Shape Shake TiB 

          Braki witaminy C i przewlekłe i ostre stany zapalne – Hashimoto
          Witamina C (kalibracja i suplementacja) https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/1685-witamina-c-kwas-l-askorbinowy-170g-tib-254475917398.html

          Kwas askorbinowy TiB 

          KALIBRACJA na podstawie protokołu witaminowego dr. Cathcarta:
          Idziesz do sklepu o nazwie Hipermarket i kupujesz dużo (4 kg, lub więcej) pomarańczy. W Lidlu są bio. Następnie wyciskasz (może być ręczna wyciskarka) z nich sok. Na każde pół szklanki dodajesz łyżeczkę kwasu askorbinowego. Podajesz ten specyfik osobie co pół godziny aż do wystąpienia biegunki. To jest właśnie ten próg jelitowy. Cała sztuka polega na systematycznym dozowaniu witaminy C z sokiem co 20-30 minut, ponieważ jest to okres pół-rozpadu.
          Następnie należy przyjmować codziennie 2 gramy kwasu askorbinowego TiB, albo przejść na Witaminę C 1000+TiB raz dziennie

          Chlorella 100% Organik This is Bio
          https://thisisbio.pl/chlorella/46-chlorella-100-organic-410tab-254475917299.html

          Jak możesz to nie łącz witaminy C z chlorellą. Przy dużych odtruwaniach, gdy używasz dużej ilości chlorelli, nie wolno łączyć chlorelli z witaminą C.

          3 gramy dziennie (zaczynasz od pół grama i zwiększasz co tydzień o 1 tabletkę chyba, że już Twój organizm zna ten pokarm) jakbyś była uczulona odstaw i daj przyjaciółce

          Kurkuma
          Kurkuma 100% Organik This is Bio
          https://thisisbio.pl/kurkuma/108-kurkuma-100-organic-110g-this-is-bio-254475917343.html
           
          1, 5 grama dziennie z pieprzem cayenne ( albo czarnym) i olejem kokosowym (możesz sobie dodać jeszcze octu balsamicznego i czosnek, oraz trochę soli himalajskiej i będziesz miała świetny sos winegret do sałatki)
          Olej kokosowy https://thisisbio.pl/oleje-oliwy-oliwki/976-olej-kokosowy-virgin-bio-400ml-bio-planete-4260355580572.html
          Używamy bio olej kokosowy surowy

          Olej kokosowy zwiększa biodostępność kurkumy.

          Siarka organiczna MSM TiB można stosować wraz z witaminą C kwasem askorbinowym TIB, zgodnie z tym protokołem:
          https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/1686-msm-siarka-organiczna-110g-tib–254475917404.html

          Witaminę C i MSM najlepiej jest stosować razem
          Walter Last zaleca 10 g witaminy C (kwas askorbinowy, lub askorbinianu sodu) i 10 g MSM. Można rozpuścić te proszki w 1 litrze wody lub świeżego soku i sączyć w ciągu dnia. W razie biegunki przerwać, albo zmniejszyć dawkę

          Omega 3 TiB https://thisisbio.pl/zdrowe-tluszcze/16-omega-3-60kaps-tib-254475917190.html
          1 kapsułka po śniadaniu (razem z D3 i K2)

          Ashwaghandha https://thisisbio.pl/ashwagandha/115-ashwagandha-100-organic-110g-this-is-bio-254475917367.html łyżeczka do wody/herbaty bez kofeiny przed snem

          Witamina E (naturalna) jw

          Glutation najlepeiej Liposomal https://thisisbio.pl/antyoksydanty/2517-liposomal-glutathione-100ml-tib–254475917572.html (zaraz znowu pojawi się w magazynie)

          Ogólne zalecenia uzupełniające:
          Zero cukru z cukiernicy
          Zero kazeiny
          Zero glutenu
          Minimum raz w tygodniu ćwiczenia o wysokiej intensywności
          Codziennie 10 000 kroków (biegnie się je znacznie szybciej, niż chodzi)
          Dużo surowych owoców i warzyw (nie przesadzaj z ilością krzyżowych, ale jedz je)
          Długo śpij
          Całkowicie odstaw kofeinę

          1. annjan 11 maja 2017 o 01:02

            Witaj Pepsi, mam pytanko, bo czym więcej czytam, tym więcej zamieszania w głowie:( Zaproponowałaś wykonanie rezonansu na pasożyty i tak jak napisałam, już się zapisałam. Proszę powiedz, na ile wiarygodne jest to badanie i czy wyniki zawsze są wiarygodne. Nie mam przekonania, czy w moim mieście są na tyle dobrzy fachowcy, którzy potrafią wykonać to badanie w sposób prawidłowy. Jak mam się o tym przekonać? Czy sądzisz, że jest sens wykonania badania laboratoryjnego na obecność pasożytów, bo się nad tym zastanawiam. Moja koleżanka robiła w laboratorium i wyszły jej pasożyty….więc nie wiem, które badanie będzie wiarygodne i prawidłowo wykonane. Zakupiłam Twoją książkę i biorę się do czytania, mam nadzieję, że dużo mi to wyjaśni. Mam jeszcze pytanko odnoście przyjmowania wit.D, czy mogę brać jednorazowo 8000 jedn.wit.D. Wyczytałam, że max przyswajalna dawka, to 4000…jak z tym jest? Pozdrawiam cieplutko i dzięki:)

          2. Pepsi Eliot 11 maja 2017 o 07:05

            jaki masz poziom 25(OH)D, to Ci pomogę dobrać suplementację? można nawet brać 10000 i więcej jednostek dziennie.

          3. annjan 11 maja 2017 o 10:25

            34, badane miesiąc temu.

          4. Pepsi Eliot 11 maja 2017 o 10:38

            2 tabletki D3+K2 TiB po śniadaniu wraz z 4 tabletkami D3 TiB , zrób badanie za 2 miesiące, na 5 dni przed badaniem odstaw suplementy, dąż do 60-70

          5. grzegorzadam 11 maja 2017 o 08:59

            Proszę powiedz, na ile wiarygodne jest to badanie i czy wyniki zawsze są wiarygodne. ”

            Może być bardzo wiarygodne, i takim być nie musi.
            Aparatura to nie wszystko.
            Zacząć trzeba zawsze od wirusów, potem pozostałe pasożyty, bakterie i na końcu grzyby.

            ”jest sens wykonania badania laboratoryjnego na obecność pasożytów”

            Przy prawidłowym wykonaniu powyższego jest zbyteczne, ale często potwierdza
            biotest, choć technicznie nie jest w stanie wszystkiego wychwycić, o dokładności
            parazytolodzy są cytowani tutaj:
            http://www.pepsieliot.com/przepis-na-herbate-leczaca-ponad-60-chorob-i-zabijajaca-pasozyty/
            o biorezonansie również.

          6. annjan 16 maja 2017 o 18:38

            Witajcie Pepsi i Grzegorz, byłam dzisiaj na badaniu biorezonansu i chciałabym się z Wami podzielić wynikami. Mam dużo wątpliwości i znaków zapytanie, a najważniejsze co teraz? Kiedy już w głowie ogarnęłam, że wyleczę się z Hashi, to teraz popadłam w rozpacz;( Jeśli wyniki są prawdziwe, to co mnie teraz czeka, może mi coś podpowiecie. Zastanawiam się, czy wykonać badania LTT na boleriozę, aby to potwierdzić, czy wierzyć temu wynikowi. Może pomożecie mi odnaleźć ścieżkę, bo jestem teraz w kropce. Podaję wyniki:

            PASOŻYTY: Schistosoma japonicum; Schistosoma mansonii; PA 3 76 Dirofilaria Immitis; PA 3 85 Schistosoma Japonicum miracidium; PA 3 86 Schistosoma Japonicum sporocysts, ELP 012 Pasożyty 4 wątroba

            BAKTERIE: B017 Enteric Bacteria; BCT 83 Serratia Mercedens; BCT 39 Streprococcus pyogenes; BCT 85 Streprococcus Muscilagionosis; BCT 40 Streprococcus viridans; BCT 45 bacillus cereus; BCT 27 Neisseria; BCT 04 Bacillus Megaterium; BCT 72 Mycoplasma Fermantans; BCT 96 Actinomyces; Ureaplasma urelyt.

            Borrelia recurrent; LY 58 Borrelia valsaviana; LY 56 Borellia Tillae; LY 43 Borellia carteri; LY 19 Bartonella Berkhoffii; LY 32 Bartonella Quintana; LY 29 Bartonella Mlophagi; LY 37 Bartonella Tribocorum; B 007 Borellia; B 047 Yersinia

            WIRUSY: VI 09 Herpes; VI 67 Tick Borne;

            GRZYBY: VF 029 Absidia Mix; VF 033 Blastomycete Mix; VF 044 Microsopre Mix

            METALE CIĘŻKIE: Miedź

            Proszę wytłumaczcie mi, co to wszystko znaczy i co dalej?
            Pozdrawiam cieplutko:)

          7. grzegorzadam 17 maja 2017 o 09:12

            Długa lista do likwidacji, kwestia czasu dobrym aparatem z dobrym terapeutą.
            Jaka metodą było robione? Leczą aparatem? Jak?

          8. annjan 17 maja 2017 o 15:20

            Robiłam biorezonans, aparatem Bicom Optima. Pani mi proponowała jakieś zabiegi na bolerioze, ale szczerze mówiąc, nie przekonała mnie jakoś do siebie.Nie jestem w stanie ocenić, czy Pani jest dobrym terapeutą, czy nie. A jeśli NIE, to co….szkoda czasu i energii. Przecież czas tu odgrywa największą rolę, bo ciągle pojawiają się nowe objawy. Podpowiedz mi proszę, czy powinnam zrobić test LTT na boleriozę. Bo jeśli nie jestem chora na boleriozę, to chyba sposób leczenia byłby jednak dużo łatwiejszy. Czego jeszcze powinnam się bać z tych wyników, co jest trudne do usunięcia i czy jest szansa zrobić to metodą naturalną. Proszę o pomoc, bo nawet nie wiem co dalej i jak postępować. Dzięki

          9. grzegorzadam 17 maja 2017 o 16:05

            A jeśli NIE, to co….szkoda czasu i energii.”
            Racja, trzeba by dotrzeć do stosujących i efektów.

            ”czy powinnam zrobić test LTT na boleriozę.”
            Mam większe zaufanie do dobrze wykonanego biorezonansu.

            ”co jest trudne do usunięcia i czy jest szansa zrobić to metodą naturalną.”
            W tym przypadku połączyłbym obie metody.

  44. elami 3 maja 2017 o 14:53

    Hej Pepsi. Muszę uzupełnić suple bo niektóre się pokończyły. Z G&G widzę dwie wit. E (tańszy bursztynian i droższy octan), którą radzisz? Niezbyt dobrze znoszę kalibrację więc piję do granicy dyskomfortu żołądkowego.Chcę zamówić wit C TiB. Poza tym biorę G&F, Zn,Selen, D3+K2( którą radzisz? -na razie na szybko kupiłam … 2000; mój poziom wit.D to 30,9). Dołożyłabyś jeszcze coś?
    Inne wyniki to:
    cholesterol 300 HDL 66 LDL 226 trójglic. 80
    TSH 2,4 (5 lat na letroxie teraz 62,5 niestety, odstawiłabym ale nie wiem czy od razu czy zmniejszając dawki,może odezwie się Ktoś z doświadczeniem odstawienia)
    potas 4,2
    wapń całkowity 2,23
    magnez 0,88
    Nie chcę zanudzać. morfologia raczej w normie (limfocyty trochę powyżej a neutrofile i bazofile trochę poniżej – cokolwiek by to nie znaczyło)
    Dzięki.

    1. Pepsi Eliot 3 maja 2017 o 15:09

      Możesz dokupić D3 +K2 TiB mamy wciąż promocyjną cenę: https://thisisbio.pl/glowna/2509-pakiet-vitamin-d3-vitamin-k2-tib-.html, wkrótce pojawi się nowy produkt D3+K2 TiB i jeszcze osobno nowa K2 TiB.
      Przy Twoim poziomie biez 5 tabletek d3 TiB po śniadaniu i 1 K2 tiB, zbadaj 25(OH)D za 2 miesiące, a na 5 dni przed odstaw suplementy. Dobrze byłoby dodać do tego jeszcze 1 kapsułkę Omega 3 TiB. Do śniadania bierz 1 tab. Greens & Fruits, i 1 cynk G&G, 1 C i 1 E. Obie świetne, różnią się ceną, bo koszty pozyskania są inne, obie są naturalne. Nie obawiaj się o miedź (antagonista cynku), bo w G&F masz dodaną miedź. Nie zaszkodzi jednak zjadać trochę suszonych daktyli, rodzynek. fig, albo nosić bransoletkę z miedzi. Zatrucie miedzią jest koszmarne, ale do braków miedzi też nie powinno się dopuszczać.

      Powinnaś zbadać dodatkowo B12, kwas foliowy i homocysteinę.

      Jod pierwiastkowy (płyn Lugola do kupienia w aptece) przez skórę. Robisz plamę3 cm na wewnętrznej stronie nadgarstka i ponawiasz suplemnetację przz skórę, gdy plama znika.

      Selen nigdy nie łączysz z cynkiem. Selen 1 kapsułka G&G bierzesz z 1 C i 1 E koło podwieczorku.

      Robiłaś USG tarczycy i narządów rodnych?

  45. elami 3 maja 2017 o 17:55

    USG tarczycy z listopada 2015:płat pr. 13x12x33 płat lewy 9x12x33 (echogeniczność miąższu obniżona z kilkoma drobnymi hypoechogennymi obszarami w płacie prawym unaczynienie w CD wzmożone,całość obrazu USG przemawia za AZT.)
    Jestem 10 lat po operacji gin.usuniecia trzonu macicy bez przydatków (co rok badanie USG jest OK)
    Nie mogę kupić Lugola w aptece. Tylko na receptę mówią. Jest tylko jodyna.
    Cynk rano a selen po południu z E
    Zbadam B12 homocysteinę i kwas foliowy. Dzięki:)

    1. Pepsi Eliot 3 maja 2017 o 18:27

      jodyna jest z alko, może w innej Ci sprzedadzą, selen z E i C (tworzy mega zestaw)

  46. elami 3 maja 2017 o 18:08

    Niestety nie ma w sklepie D 3 i K2. Poczekać czy zamawiać bez? 🙂

    1. Pepsi Eliot 3 maja 2017 o 18:24

      Możesz wziąć D3 TiB i lada moment (jutro?) będzie już nowa K2 naprawdę najwyższa światowa półka, też z Gnosis (to najlpesze laboratorium) i będzie też D3+K2 TiB w jednej kapsułce. (są już w magazynie, tylko sklep musi wrócić z wywczasów :))

  47. elami 3 maja 2017 o 19:13

    Dzięki. Zaczekam z zamówieniem. Rozumiem, że D3 i K2 wziąć oddzielnie bo mam brać 5 x D3 i 1 K2. Chyba, że wezmę tę nową w jednej kapsułce to jak brać?
    Szkoda,że nie można zapisać jakoś koszyka. Albo ja nie umiem.

    1. Pepsi Eliot 3 maja 2017 o 19:19

      ja nie wiem jak się ten sklep obsługuje, więc Ci nie powiem, ale jutro od rana wszyscy w pracy 🙂

  48. elami 3 maja 2017 o 20:24

    Ok. Dzięki za wszystko 🙂

  49. InesssCa 30 maja 2017 o 22:36

    Witam, Proszę mi doradzić. pół roku temu robiłam Badania hormonów tarczycy wyszło tsh 3,3 ( norma 0.27-4.7) ft3 3,24 ( norma 3,5 – 8,3) ft4 12,8 ( norma 9,0-22,0), przeciwciał wtedy nie robiłam. Tutaj troche zaczełam Was czytać, włączyłam do diety selen, sporadycznie cynk i d3+k2, jod przez skóre. W kwietniu z ciekawosci zrobiłam ponownie badania i wyszło tsh 2,3 ft3 4,1, ft4 12,5 Anty Tg 65,6 ( norma ponizej 18) Anty TPO 182 ( norma ponizej 8) Wyniki w sumie sie lekko poprawily przy suplementacji z doskoku, ale gdy zobaczyłam ze mam przeciwciała to zaczełam bardziej przykładac sie do suplementacji i przez miesiac codziennie brałam wit d3+k2, selen, cynk, b complex, jod przez skóre ( średnio 3x w tyg), w duzym stopniu ograniczyłam nabiał ( wczesniej jadłam praktycznie codziennie) i gluten. Po miesiacu takiej suplementacji i diety powtórzyłam badania, o ile przeciwciala ni eznacznie spadły anty tg 58,8, anty tpo 153,8 o tyle wynik tsh 2,7, ft3 3,8, ft4 11,58 się pogorszyły. FT4 w porównaniu z pierwszymi badaniami ciągle mi spada. Co zrobić zeby poprawić jego parametry? Mysłam ze wyniki mi się poprawią po systematycznym uzupełnianiu witamin, a tu poszło w drugą strone. Chciałabym poprawić wyniki bez włączenia leków.
    Jeżeli chodzi o samopoczucie to aktualnie jest ok, poza lecacymi włosami i zaparciami.
    Z góry dziękuje za odpowiedz. Pozdrawiam

    ps badania robione w tym samym laboratorium.

    1. Pepsi Eliot 31 maja 2017 o 08:01

      Podstawowa suplementacja i trochę rozszerzona przy Hashimoto:

      Witamina D3 (w protokole z K2)
      Badanie 25(OH)D obowiązkowe i suplementacja (zwykle niezbędna, należy utrzymywać poziom około 70 – 80, czyli zawsze w drugiej połowie normy).
      Zanim nie poznamy wyników, należy przyjmować https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2543-vitamin-d3k2-60kaps-tib–254475917497.html

      Selen
      SELEN, niedobór selenu upośledza pracę tarczycy.

      Bierz póki 1 kapsułkę selenu G&G (nie łącz go z cynkiem, ale bierz go z witaminą E i C)
      https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2176-selenium-200mcg-120kaps-gg-5060040820971.html

      Cynk
      1 kapsułka ( nie łącz go z selenem)
      https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2184-zinc-citrate-50mg-120kaps-gg-5060040827116.html

      cynk jest antagonistą miedzi, możesz nosiś bransoletkę, albo jeść suszone owoce, daktyle, rodzynki

      Jod
      Przy selenie konieczne jest branie jodu pierwiastkowego.
      Należy dla bezpieczeństwa podawać płyn Lugola ( w aptece) przez skórę robiąc plamę o śrenicy około 2,5 cm z 2-3 kropel płynu Lugola i ponowić po całkowitym wchłonięciu (czyli gdy zniknie brązowa plama)

      Magnez
      MAGNEZ jest niezbędny do prawidłowego wchłaniania jodu
      np. chlorek magnezu TiB https://thisisbio.pl/cialo-twarz/2165-chlorek-magnezu-900g-tib–254475917428.html łyżeczka do szklanki wody zcytryną w godzinach rannych. Gdyby okazało się , że Cię rozwalnia bierz łyżeczkę jabłczanu magnezu TiB
      https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2494-jablczan-magnezu-90g-tib-254475917442.html

      B complex – ten jest bez niacyny z B3 w formie nikotynamid https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2496-sub-lingual-vitamin-b-complex-50g-gg-5060040820216.html
      a ten z niacyną (niektórzy ludzie źle znoszą rymień po niacynie, albo są po prostu uczuleni) https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2183-super-balanced-b-complex-50-w-niacin-120kaps-gg-5060040826256.html

      Witamina C albo kwas askorbinowy TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/1685-witamina-c-kwas-l-askorbinowy-170g-tib-254475917398.html
      (nadaje się do kalibracji) albo C1000+TiB, albo Liposomal C TiB , każda będzie świet=nym wyborem

      Witamina E naturalna https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2530-vitamin-e-400iu-natural-bursztynian-120kaps-gg–5060040826713.html

      jest jeszcze druga tej firmy, też naturalna

      Nieszczelność jelita:

      Domowy test kwasowości żołądka:
      WYPIJASZ 3/4 szklanki wody z płaską łyżeczką sody oczyszczonej
      Czasy „odbicia”:
      Jeśli odbije Ci się jeszcze podczas picia mikstury, to nadkwasota. Małe prawdopodobieństwo, ale oczywiście istnieje.
      Jeśli do 40 sek po wypiciu: nadkwasota (im bliżej 40 sek tym mniejsza)
      Jeśli zmieścisz się w czasie 40 – 90 sek, oznacza to dobre zakwaszenie żołądka
      Jeśli od 90 do 3 minut, to słabe (im bliżej 3 minut, tym gorzej)
      Jeśli nie bekniesz powyżej 180 sek lub wcale, co się też zdarza, yyy … nie jest dobrze.
      Co robić więc?
      PICIE rozwodnionego soku z cytryny lub octu jabłkowego, lub wprowadzenie tak zwanego „gorzkiego trawienia” zwykle dobrze sprawdza się w łagodnych przypadkach niedokwasoty.
      Słabo zakwaszony żołądek plus nietolerancja glutenu zwykle jest przyczyną przeciekania jelit

      Glutamina
      Glutamina np. Amix https://thisisbio.pl/aminokwasy/140-l-glutamine-micro-powder-500g-amix–8594159531673.html?search_query=glutamina+&results=7
      albo Fit Max ( z B6) https://thisisbio.pl/aminokwasy/2528-base-l-glutamine-4000-300g-fitmax–5908264416511.html?search_query=glutamina+&results=7

      1 opcja

      Dawkowanie według protokołu przy celiakii- Naprawdę świetne wyniki działania tego silnego antykatabolika i budulca  dostrzeżemy podczas dawek 20 do maksymalnie 40 gramów dziennie
      JEŚLI jednak ktoś nie poczuje się dobrze, zawsze będzie miał możliwość po drodze przerwać suplementację. Tak samo jak w przypadku testowania chlorelli.
      Poniżej podaję przykład protokołu testowania opracowanego przez Stevena Wrighta, współautora popularnej strony o zdrowiu i zdrowym stylu życia – SCD Lifestyle, który sam borykał się przez wiele lat z chorobą autoimmunologiczną jaką jest celiakia dorosłych
      TEST:
      Dzień 1 – po 2,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 2 – po 2,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 3 – po 5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 4 – po 5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 5 – po 7,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 6 – po 7,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 7 – po 10 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 8 – po 10 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 9 – po 12,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 10 – po 12,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 11 – po 15 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 12 – po 15 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 13 – po 20 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 14 – po 20 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem

      JAK widać, pod koniec drugiego tygodnia będziesz już mogła przyjmować maksymalną dawkę 40g dziennie, czyli taką, przy której zarówno badania, jak i większość ludzi doświadcza bardzo dobrych rezultatów.
      Najlepiej, gdy ten aminokwas zostanie podany tuż po posiłku, gdyż będzie jeszcze lepiej wchłaniany wraz z innymi aminokwasami, które są obecne w jedzeniu.

      2 opcja

      ZAMIAST protokołu z dużą dawką glutaminy można, a nawet wskazane byłoby stosować szejk białkowy ( z powodu niskich poziomów albumin i globulin) składający się z jednej miarki odtłuszczonego izolatu serwatki CFM Shape Shake TiB, (zawiera wszystkie aminokwasy proteogenne, w tym glutaminę), dodatkowo wraz z 1 miarką glutaminy w proszku, 2 bananów, oraz garści truskawek. Uwaga
      https://thisisbio.pl/odchudzanie/83-shape-shake-420g-tib–254475917145.html

      GLUTAMINĘ testujemy powoli, najpierw zaczynamy od małej dawki tego aminokwasu (na przykład od 1/4 miarki), żeby powoli odbudowywać jelita, a nie zaszkodzić sobie

      Kolagen
      https://thisisbio.pl/stawy-wiezadla-kosci/2497-kolagen-peptan-f-150g-tib–254475917435.html

      Białko izolat serwatki CFM https://thisisbio.pl/odchudzanie/83-shape-shake-420g-tib–254475917145.html
      Jeden posiłek dziennie z szejka białkowego Shape Shake TiB 

      Braki witaminy C i przewlekłe i ostre stany zapalne – Hashimoto
      Witamina C (kalibracja i suplementacja) https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/1685-witamina-c-kwas-l-askorbinowy-170g-tib-254475917398.html

      Kwas askorbinowy TiB 

      KALIBRACJA na podstawie protokołu witaminowego dr. Cathcarta:
      Idziesz do sklepu o nazwie Hipermarket i kupujesz dużo (4 kg, lub więcej) pomarańczy. W Lidlu są bio. Następnie wyciskasz (może być ręczna wyciskarka) z nich sok. Na każde pół szklanki dodajesz łyżeczkę kwasu askorbinowego. Podajesz ten specyfik osobie co pół godziny aż do wystąpienia biegunki. To jest właśnie ten próg jelitowy. Cała sztuka polega na systematycznym dozowaniu witaminy C z sokiem co 20-30 minut, ponieważ jest to okres pół-rozpadu.
      Następnie należy przyjmować codziennie 2 gramy kwasu askorbinowego TiB, albo przejść na Witaminę C 1000+TiB raz dziennie

      Chlorella 100% Organik This is Bio
      https://thisisbio.pl/chlorella/46-chlorella-100-organic-410tab-254475917299.html

      Jak możesz to nie łącz witaminy C z chlorellą. Przy dużych odtruwaniach, gdy używasz dużej ilości chlorelli, nie wolno łączyć chlorelli z witaminą C.

      3 gramy dziennie (zaczynasz od pół grama i zwiększasz co tydzień o 1 tabletkę chyba, że już Twój organizm zna ten pokarm) jakbyś była uczulona odstaw i daj przyjaciółce

      Kurkuma
      Kurkuma 100% Organik This is Bio
      https://thisisbio.pl/kurkuma/108-kurkuma-100-organic-110g-this-is-bio-254475917343.html
       
      1, 5 grama dziennie z pieprzem cayenne ( albo czarnym) i olejem kokosowym (możesz sobie dodać jeszcze octu balsamicznego i czosnek, oraz trochę soli himalajskiej i będziesz miała świetny sos winegret do sałatki)
      Olej kokosowy https://thisisbio.pl/oleje-oliwy-oliwki/976-olej-kokosowy-virgin-bio-400ml-bio-planete-4260355580572.html
      Używamy bio olej kokosowy surowy

      Olej kokosowy zwiększa biodostępność kurkumy.

      Siarka organiczna MSM TiB można stosować wraz z witaminą C kwasem askorbinowym TIB, zgodnie z tym protokołem:
      https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/1686-msm-siarka-organiczna-110g-tib–254475917404.html

      Witaminę C i MSM najlepiej jest stosować razem
      Walter Last zaleca 10 g witaminy C (kwas askorbinowy, lub askorbinianu sodu) i 10 g MSM. Można rozpuścić te proszki w 1 litrze wody lub świeżego soku i sączyć w ciągu dnia. W razie biegunki przerwać, albo zmniejszyć dawkę

      Omega 3 TiB https://thisisbio.pl/zdrowe-tluszcze/16-omega-3-60kaps-tib-254475917190.html
      1 kapsułka po śniadaniu (razem z D3 i K2)

      Ashwaghandha https://thisisbio.pl/ashwagandha/115-ashwagandha-100-organic-110g-this-is-bio-254475917367.html łyżeczka do wody/herbaty bez kofeiny przed snem

      Witamina E (naturalna) jw

      Glutation najlepeiej Liposomal https://thisisbio.pl/antyoksydanty/2517-liposomal-glutathione-100ml-tib–254475917572.html (zaraz znowu pojawi się w magazynie)

      Ogólne zalecenia uzupełniające:
      Zero cukru z cukiernicy
      Zero kazeiny
      Zero glutenu
      Minimum raz w tygodniu ćwiczenia o wysokiej intensywności
      Codziennie 10 000 kroków (biegnie się je znacznie szybciej, niż chodzi)
      Dużo surowych owoców i warzyw (nie przesadzaj z ilością krzyżowych, ale jedz je)
      Długo śpij
      Całkowicie odstaw kofeinę

      Na zaparcia: chlorek magnezu TiB, bierz troszkę więcej niż w zaleceniach

  50. InesssCa 31 maja 2017 o 14:31

    sporo tego wszystkiego, kiedy to brać?:) a czy ten chlorek nie rozleniwi mi bardziej jelit ? i kiedyś czytałam że w problemach z tarczyca lepiej starczan magnezu ze względu że chlor wyplukuje jod? to który lepiej brać?

    1. grzegorzadam 31 maja 2017 o 16:01

      Chlorki magnezu, sodu, potasu wspaniale generują kwas żołądkowy i mnóstwo innych parametrów.

      Siarczan Mg bardzo szybko opuszcza organizm, nie dorównuje chlorkowi absolutnie.

      ”kiedyś czytałam że w problemach z tarczyca”
      Przy tym najpewniej zlokalizować przyczynę niedomagań tarczycy, czyli wirusy, dopiero potem reszta:
      http://www.pepsieliot.com/czy-to-mozliwe-by-niedoczynnosc-tarczycy-po-prostu-zniknela/

  51. InesssCa 1 czerwca 2017 o 22:00

    dziekuje za podesłane linki, teraz wszystko jasne jezeli chodzi o chlorek magnezu. Robiłam test sody, w ogóle mi się nie odbiło ;( Gdzieś sie natknęłam na informacje, że najpierw musze nawodnić organizm ( woda + sól himalajska) dopiero zakwaszać np octem jabłkowym? Jak często pić ten ocet? przed każdym posiłkiem? I jak mam rozpoznać ze mój organizm jest dobrze nawodniony?

    A czy Ty Pepsi albo Grzegorzuadamie możecie coś poleci na opuchlizne nóg? teraz jak robi sie cieplej to częściej zacczynam mieć z tym problem…

  52. InesssCa 4 czerwca 2017 o 20:10

    Dzięki Grzegorzu;) chlorek magnezu zakupiony, zaczelam stosowanie osctu jabłkowego i wit C.. Zobaczymy za jakiś czas jak efekty stosowania;). W piątek byłam na pierwszej wizycie u endo, dla spokoju ducha, chociaz domyslałam sie ze da mi leki. Przypisał eutyrox, ale póki co chce próbować samą dietą wpłynąć na wyniki.Chyba ze do końca roku nie będą lepsze to wtedy włącze eutyrox z racji, ze razem z męzem chcemy zacząć starać się o dziecko.
    Jeszcze mam pytanie odnośnie jodu? jak to z nim jest w Hashi? stosować czy nie? endo zakazłał ze względu na to ze moze potegować zapalenie tarczycy?
    Pozdrawiam serdecznie

    1. Pepsi Eliot 4 czerwca 2017 o 21:45

      stosować pierwiastkowy (płyn lugola) przez skórę

    2. grzegorzadam 4 czerwca 2017 o 22:35

      Przypisał eutyrox, ale póki co chce próbować samą dietą wpłynąć na wyniki.”

      Poczytaj, szukaj przyczyny:
      http://www.pepsieliot.com/czy-to-mozliwe-by-niedoczynnosc-tarczycy-po-prostu-zniknela/

  53. kasia86 14 czerwca 2017 o 11:12

    Proszę o poradę: Jestem wizycie u endokrynologa, który stwierdził Hashimoto i niedoczynność, a USG wykazało guza, który zajmuje prawie cały płat lewy, w prawym guz jest mniejszy. PP – 9,7 ml, PL 12 mm, C 4 mm. PP 13x11x14 mm, PL 20x23x24 mm. . Badania TSH 5,380, FT3 5,11 (3,1-6,8) FT4 15,51 (12,0-22,0) ATPO 255, 0 ( <34) ATG 20,7 (<115). Poziom wi.t D3 poniżej normy, ferrytyna też nisko Lekarz zalecił biopsję i brać Letrox plus wit. D3, cynk i żelazo. Stwierdził. że leki będe brała do końca życia, podobnie w przypadku usunięcia tarczycy, co pewnie zaleci chirurg.

    Czy jest szansa żeby te guzy się wchłonęły? Czy dieta i witaminy tutaj pomogą?
    Będę wdzięczna za pomoc.
    Pozdrawiam

    1. Pepsi Eliot 14 czerwca 2017 o 14:17

      tak czy inaczej przegladnij to:

      Podstawowa suplementacja i trochę rozszerzona przy Hashimoto:

      Witamina D3 (w protokole z K2)
      Badanie 25(OH)D obowiązkowe i suplementacja (zwykle niezbędna, należy utrzymywać poziom około 70 – 80, czyli zawsze w drugiej połowie normy).
      Zanim nie poznamy wyników, należy przyjmować https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2543-vitamin-d3k2-60kaps-tib–254475917497.html

      Selen
      SELEN, niedobór selenu upośledza pracę tarczycy.

      Bierz póki 1 kapsułkę selenu G&G (nie łącz go z cynkiem, ale bierz go z witaminą E i C)
      https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2176-selenium-200mcg-120kaps-gg-5060040820971.html

      Cynk
      1 kapsułka ( nie łącz go z selenem)
      https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2184-zinc-citrate-50mg-120kaps-gg-5060040827116.html

      cynk jest antagonistą miedzi, możesz nosiś bransoletkę, albo jeść suszone owoce, daktyle, rodzynki

      Jod
      Przy selenie konieczne jest branie jodu pierwiastkowego.
      Należy dla bezpieczeństwa podawać płyn Lugola ( w aptece) przez skórę robiąc plamę o śrenicy około 2,5 cm z 2-3 kropel płynu Lugola i ponowić po całkowitym wchłonięciu (czyli gdy zniknie brązowa plama)

      Magnez
      MAGNEZ jest niezbędny do prawidłowego wchłaniania jodu
      np. chlorek magnezu TiB https://thisisbio.pl/cialo-twarz/2165-chlorek-magnezu-900g-tib–254475917428.html łyżeczka do szklanki wody zcytryną w godzinach rannych. Gdyby okazało się , że Cię rozwalnia bierz łyżeczkę jabłczanu magnezu TiB
      https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2494-jablczan-magnezu-90g-tib-254475917442.html

      B complex – ten jest bez niacyny z B3 w formie nikotynamid https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2496-sub-lingual-vitamin-b-complex-50g-gg-5060040820216.html
      a ten z niacyną (niektórzy ludzie źle znoszą rymień po niacynie, albo są po prostu uczuleni) https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2183-super-balanced-b-complex-50-w-niacin-120kaps-gg-5060040826256.html

      Witamina C albo kwas askorbinowy TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/1685-witamina-c-kwas-l-askorbinowy-170g-tib-254475917398.html
      (nadaje się do kalibracji) albo C1000+TiB, albo Liposomal C TiB , każda będzie świet=nym wyborem

      Witamina E naturalna https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2530-vitamin-e-400iu-natural-bursztynian-120kaps-gg–5060040826713.html

      jest jeszcze druga tej firmy, też naturalna

      Nieszczelność jelita:

      Domowy test kwasowości żołądka:
      WYPIJASZ 3/4 szklanki wody z płaską łyżeczką sody oczyszczonej
      Czasy „odbicia”:
      Jeśli odbije Ci się jeszcze podczas picia mikstury, to nadkwasota. Małe prawdopodobieństwo, ale oczywiście istnieje.
      Jeśli do 40 sek po wypiciu: nadkwasota (im bliżej 40 sek tym mniejsza)
      Jeśli zmieścisz się w czasie 40 – 90 sek, oznacza to dobre zakwaszenie żołądka
      Jeśli od 90 do 3 minut, to słabe (im bliżej 3 minut, tym gorzej)
      Jeśli nie bekniesz powyżej 180 sek lub wcale, co się też zdarza, yyy … nie jest dobrze.
      Co robić więc?
      PICIE rozwodnionego soku z cytryny lub octu jabłkowego, lub wprowadzenie tak zwanego „gorzkiego trawienia” zwykle dobrze sprawdza się w łagodnych przypadkach niedokwasoty.
      Słabo zakwaszony żołądek plus nietolerancja glutenu zwykle jest przyczyną przeciekania jelit

      Glutamina
      Glutamina np. Amix https://thisisbio.pl/aminokwasy/140-l-glutamine-micro-powder-500g-amix–8594159531673.html?search_query=glutamina+&results=7
      albo Fit Max ( z B6) https://thisisbio.pl/aminokwasy/2528-base-l-glutamine-4000-300g-fitmax–5908264416511.html?search_query=glutamina+&results=7

      1 opcja

      Dawkowanie według protokołu przy celiakii- Naprawdę świetne wyniki działania tego silnego antykatabolika i budulca  dostrzeżemy podczas dawek 20 do maksymalnie 40 gramów dziennie
      JEŚLI jednak ktoś nie poczuje się dobrze, zawsze będzie miał możliwość po drodze przerwać suplementację. Tak samo jak w przypadku testowania chlorelli.
      Poniżej podaję przykład protokołu testowania opracowanego przez Stevena Wrighta, współautora popularnej strony o zdrowiu i zdrowym stylu życia – SCD Lifestyle, który sam borykał się przez wiele lat z chorobą autoimmunologiczną jaką jest celiakia dorosłych
      TEST:
      Dzień 1 – po 2,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 2 – po 2,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 3 – po 5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 4 – po 5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 5 – po 7,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 6 – po 7,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 7 – po 10 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 8 – po 10 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 9 – po 12,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 10 – po 12,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 11 – po 15 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 12 – po 15 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 13 – po 20 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
      Dzień 14 – po 20 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem

      JAK widać, pod koniec drugiego tygodnia będziesz już mogła przyjmować maksymalną dawkę 40g dziennie, czyli taką, przy której zarówno badania, jak i większość ludzi doświadcza bardzo dobrych rezultatów.
      Najlepiej, gdy ten aminokwas zostanie podany tuż po posiłku, gdyż będzie jeszcze lepiej wchłaniany wraz z innymi aminokwasami, które są obecne w jedzeniu.

      2 opcja

      ZAMIAST protokołu z dużą dawką glutaminy można, a nawet wskazane byłoby stosować szejk białkowy ( z powodu niskich poziomów albumin i globulin) składający się z jednej miarki odtłuszczonego izolatu serwatki CFM Shape Shake TiB, (zawiera wszystkie aminokwasy proteogenne, w tym glutaminę), dodatkowo wraz z 1 miarką glutaminy w proszku, 2 bananów, oraz garści truskawek. Uwaga
      https://thisisbio.pl/odchudzanie/83-shape-shake-420g-tib–254475917145.html

      GLUTAMINĘ testujemy powoli, najpierw zaczynamy od małej dawki tego aminokwasu (na przykład od 1/4 miarki), żeby powoli odbudowywać jelita, a nie zaszkodzić sobie

      Kolagen
      https://thisisbio.pl/stawy-wiezadla-kosci/2497-kolagen-peptan-f-150g-tib–254475917435.html

      Białko izolat serwatki CFM https://thisisbio.pl/odchudzanie/83-shape-shake-420g-tib–254475917145.html
      Jeden posiłek dziennie z szejka białkowego Shape Shake TiB 

      Braki witaminy C i przewlekłe i ostre stany zapalne – Hashimoto
      Witamina C (kalibracja i suplementacja) https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/1685-witamina-c-kwas-l-askorbinowy-170g-tib-254475917398.html

      Kwas askorbinowy TiB 

      KALIBRACJA na podstawie protokołu witaminowego dr. Cathcarta:
      Idziesz do sklepu o nazwie Hipermarket i kupujesz dużo (4 kg, lub więcej) pomarańczy. W Lidlu są bio. Następnie wyciskasz (może być ręczna wyciskarka) z nich sok. Na każde pół szklanki dodajesz łyżeczkę kwasu askorbinowego. Podajesz ten specyfik osobie co pół godziny aż do wystąpienia biegunki. To jest właśnie ten próg jelitowy. Cała sztuka polega na systematycznym dozowaniu witaminy C z sokiem co 20-30 minut, ponieważ jest to okres pół-rozpadu.
      Następnie należy przyjmować codziennie 2 gramy kwasu askorbinowego TiB, albo przejść na Witaminę C 1000+TiB raz dziennie

      Chlorella 100% Organik This is Bio
      https://thisisbio.pl/chlorella/46-chlorella-100-organic-410tab-254475917299.html

      Jak możesz to nie łącz witaminy C z chlorellą. Przy dużych odtruwaniach, gdy używasz dużej ilości chlorelli, nie wolno łączyć chlorelli z witaminą C.

      3 gramy dziennie (zaczynasz od pół grama i zwiększasz co tydzień o 1 tabletkę chyba, że już Twój organizm zna ten pokarm) jakbyś była uczulona odstaw i daj przyjaciółce

      Kurkuma
      Kurkuma 100% Organik This is Bio
      https://thisisbio.pl/kurkuma/108-kurkuma-100-organic-110g-this-is-bio-254475917343.html
       
      1, 5 grama dziennie z pieprzem cayenne ( albo czarnym) i olejem kokosowym (możesz sobie dodać jeszcze octu balsamicznego i czosnek, oraz trochę soli himalajskiej i będziesz miała świetny sos winegret do sałatki)
      Olej kokosowy https://thisisbio.pl/oleje-oliwy-oliwki/976-olej-kokosowy-virgin-bio-400ml-bio-planete-4260355580572.html
      Używamy bio olej kokosowy surowy

      Olej kokosowy zwiększa biodostępność kurkumy.

      Siarka organiczna MSM TiB można stosować wraz z witaminą C kwasem askorbinowym TIB, zgodnie z tym protokołem:
      https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/1686-msm-siarka-organiczna-110g-tib–254475917404.html

      Witaminę C i MSM najlepiej jest stosować razem
      Walter Last zaleca 10 g witaminy C (kwas askorbinowy, lub askorbinianu sodu) i 10 g MSM. Można rozpuścić te proszki w 1 litrze wody lub świeżego soku i sączyć w ciągu dnia. W razie biegunki przerwać, albo zmniejszyć dawkę

      Omega 3 TiB https://thisisbio.pl/zdrowe-tluszcze/16-omega-3-60kaps-tib-254475917190.html
      1 kapsułka po śniadaniu (razem z D3 i K2)

      Ashwaghandha https://thisisbio.pl/ashwagandha/115-ashwagandha-100-organic-110g-this-is-bio-254475917367.html łyżeczka do wody/herbaty bez kofeiny przed snem

      Witamina E (naturalna) jw

      Glutation najlepeiej Liposomal https://thisisbio.pl/antyoksydanty/2517-liposomal-glutathione-100ml-tib–254475917572.html (zaraz znowu pojawi się w magazynie)

      Ogólne zalecenia uzupełniające:
      Zero cukru z cukiernicy
      Zero kazeiny
      Zero glutenu
      Minimum raz w tygodniu ćwiczenia o wysokiej intensywności
      Codziennie 10 000 kroków (biegnie się je znacznie szybciej, niż chodzi)
      Dużo surowych owoców i warzyw (nie przesadzaj z ilością krzyżowych, ale jedz je)
      Długo śpij
      Całkowicie odstaw kofeinę

      1. kasia86 14 czerwca 2017 o 19:44

        @ pepsi i grzegorzadam dziękuję za szybką odpowiedź.
        Kilka dni temu trafiłam na bloga Pespi i nie mogę się nadziwić ile tutaj jest wiedzy i jak wiele chorób można wyleczyć naturalnie. Do tej pory naiwnie wierzyłam lekarzom, ufając że mnie wyleczą.
        @grzegorzadam
        Szukania przyczyny mojej choroby zaczełabym od powiązania jej z problemami żołądkowymi, które mam od jakiegoś czasu. Mianowicie chodzi o ból brzucha (czasem bardzo ostry) pojawiący się zawsze w tym samym miejscu, tzn. kilka cm pod mostkiem. Może to wydawać się dziwne i śmieszne, ale zawsze ustępował gdy się położyłam (w pozycji leżącej). Początkowo ból ten wiązałam ze stresem gdyż najczęsciej pojawiał się w okresach bardzo stresujacych, np dawniej sesja (chociaż nie zawsze) mimo to poszłam do gastrologa, który zlecił kilka badań w tym gastrostkopię. Wynik badania histopatologicznego żołądka to gastritis chronica (+) non activa, Signa infectionis HP (-). Z kolei badania kału nie wykazały pasożytów Giardia lamblia oraz innych pasożytów przewodu pokarmowego. Wymaz z gardła to : candida albicans. Gastrolog przepisał Nystatynę, trioxal i cholestil. Póżniej i obecnie bóle brzucha pojawiały i pojawiają się rzadko., nie jestem w stanie stwierdzić kiedy, jedynie obserwuję że czasem w sytuacjach stresowych ale nie zawsze.
        No i teraz wyszły problemy z tarczycą.
        Domyślam się, ze jedno z drugim się wiąże. Dlatego od czego powinnam zacząć? Czy zrobić biorezonas czy vege test? na candide, EBV czy może jeszcze bolierozę? Jak się się pozbyć Candidy? Wiem, że pojawiło sie pewnie to na blogu, ale jestem tu nowa(tak się cieszę,że tu trafiłam) nie do końca się jeszcze odnalazłam, a poza tym trochę pogubiłam sie od nadmiaru informacji.
        A czy mogę stosować sodę albo wodę utlenioną?Czy to może pomóc w przypadku guza?
        I jeszcze jedno
        @pepsi piszesz, ze przy Hashimoto oprócz glutenu wykluczyć też inne zboża. A co z warzywami psiankowatymi? Gdzieś czytałam, ze dobrze ich też unikać, w takim razie co jesć? Jakie węglowodany jeść skoro tak naprawdę po wykluczeniu wszytskich zbóż i ziemniaków nic nie zostaje… Glutenu i nabiału już od dawna nie jem.

        1. Pepsi Eliot 14 czerwca 2017 o 21:01

          nie musisz unikać, wręcz przeciwnie Ashwagandha jest doskonałym adaptogenem przy Hashi, ale gdy jesteś nadwrażliwa na psiankowate, wówczas faktycznie będą Ci szkodzić, zrób więc 3 miesięczne wyzwanie http://www.pepsieliot.com/czy-zdrowe-pomidory-i-jagody-niszcza-twoje-stawy-zrob-3-miesieczne-wyzwanie/

        2. grzegorzadam 15 czerwca 2017 o 06:50

          Czy zrobić biorezonas czy vege test? na candide, EBV czy może jeszcze bolierozę? Jak się się pozbyć Candidy?”

          Zrób, tamte badania bywają niemiarodajne, poczytaj:
          http://www.pepsieliot.com/przepis-na-herbate-leczaca-ponad-60-chorob-i-zabijajaca-pasozyty/

          ”A czy mogę stosować sodę albo wodę utlenioną?Czy to może pomóc w przypadku guza?”
          Tak, ale przed musisz wiedzieć o aplikacji dużo, są warunki:
          http://www.pepsieliot.com/skuteczna-terapia-leczenia-raka-woda-utleniona/
          http://www.pepsieliot.com/jak-pic-sode-na-3-sposoby-aby-spektakularnie-poprawic-swoje-zdrowie/
          http://www.pepsieliot.com/krotka-kuracja-leczenia-raka-prostaty-wg-vernona-johnstona/

          ”Jakie węglowodany jeść skoro tak naprawdę po wykluczeniu wszytskich zbóż i ziemniaków nic nie zostaje”
          Jest gryka, proso, ryż.

  54. berbla 29 czerwca 2017 o 22:31

    Witaj, Pepsi i grzegorzuadamie! Ostatnio po biopsji guzka tarczycy wykryto zmianę pęcherzykową bliżej nieokreśloną, czy mam się bać? Stosuję „podstawową suplementację przy Hashimoto i taką trochę większą” wg Pepsi – przesłałaś mi rozpiskę:) P/ciała ATPO spadły mi z 1500 do 210, reszta hormonów w normie (zresztą zawsze była), jestem oczywiście bez leków. Guzek się nie zmienia od kilku lat. Zmieniłam też swoje odżywianie na bardziej świadome, dzięki Tobie zresztą. Dostałam skierowanie na onkologię, pojadę, zobaczę co mi powiedzą, może jeszcze jakieś badania zrobią, ale trochę się martwię tą zmianą pęcherzykową. Co Wy na to?

    1. Pepsi Eliot 30 czerwca 2017 o 07:45

      wszystko będzie dobrze, idziesz w dobrym kierunku, nie zapominaj o jodzie

    2. grzegorzadam 30 czerwca 2017 o 08:26

      po biopsji guzka tarczycy wykryto zmianę pęcherzykową bliżej nieokreśloną, czy mam się bać?”
      Czego? Znajdź przyczynę, zlikwiduj problem i bądź zdrowa.

      ”Guzek się nie zmienia od kilku lat.”
      Coś spowodowało ten rozrost..
      Braki jodu, selenu, boru, czyli nadmiar chlorowców (brom, fluor, chlor)…. zakwaszenie, odwodnienie, potem wirus być może (EBV), Yersinia, zdiagnozuj biorezonansem:
      http://www.pepsieliot.com/czy-to-mozliwe-by-niedoczynnosc-tarczycy-po-prostu-zniknela/

    3. grzegorzadam 30 czerwca 2017 o 08:34

      zmianę pęcherzykową bliżej nieokreśloną, czy mam się bać? ”
      Nie, czego, znajdź przyczynę, zlikwiduj i bądź zdrowa.
      Uważaj na diagnozy onkologów.. Lecznicze jody promienotwórcze i inne wynalazki.

      ”Guzek się nie zmienia od kilku lat.”
      Powstał z jakichś przyczyn.
      Niedobory, jodu, boru, selenu, wtedy nadmiary chlorowców, odwodnienie, zakwaszenie,
      potem wirusy (EBV, Herpes) i grzyby, Yersinia, wyklucz te przyczyny lub z nimi powalcz, jeżeli są- biorezonans
      http://www.pepsieliot.com/czy-to-mozliwe-by-niedoczynnosc-tarczycy-po-prostu-zniknela/

      1. berbla 30 czerwca 2017 o 14:49

        Dziękuję pepsi i grzegorzu za odpowiedź. Tak, staram się bardzo, jod przez skórę, w styczniu robiłam vegatest i od razu zabrałam się za wytrzebienie wszystkiego, co było niechcianym lokatorem. Rankiem na czczo 2 szklani wody z odrobiną soli kuchennej, po ok. godzinie szklanka wody z sodą oczyszczoną i OJ, a po przyjściu do pracy pół godziny przed śniadaniem szklanka letniej wody z połówką cytryny. Jeżeli coś nie tak z tymi płynami z rana to, proszę, skorygujcie.

        1. grzegorzadam 30 czerwca 2017 o 20:31

          po ok. godzinie szklanka wody z sodą oczyszczoną i OJ”

          Już po kwadransie możesz sodę, nie przeszkadzają sobie.
          Pozostałe też nie muszą tyle czekać.

        2. grzegorzadam 30 czerwca 2017 o 20:34

          Przed śniadaniem do tej szklanki dodaj łyżeczkę chlorku magnezu w płynie.

          1. berbla 1 lipca 2017 o 16:11

            Ale do śniadania w postaci płatków owsianych z kaszą jaglaną i owocami sezonowymi dodaję łyżeczkę jabłczanu magnezu, więc będzie chyba za dużo magnezu. Chyba, że lepszym rozwiązaniem będzie tylko to pierwsze. 😉

            O, jak to dobrze, że mogą być krótsze przerwy między płynami, szczególnie w wolne dni od pracy, kiedy na śniadanie musiałam dłuuugo czekać. W powszednie dni nie było problemu, bo wstawałam, łykałam wodę, ogarniałam się w łazience, robiłam „oko”, piłam sodę z OJ, wychodziłam do pracy, piłam cytrynę, zaparzałam płatki, i … jadłam śniadanko mistrza.

            Grzegorzu, to ja może zrezygnuję z tej onkologii, skoro i tak nie zgodzę się na żaden jod czy operację, a naczekam się pewnie w kilometrowej kolejce i naoglądam nieszczęścia naokoło…? Co nowego mogę się od nich dowiedzieć? – z całym szacunkiem zresztą do medycyny w ogóle i ludzi, którzy pomagają jak mogą i potrafią.

          2. grzegorzadam 11 lipca 2017 o 13:53

            Grzegorzu, to ja może zrezygnuję z tej onkologii, ”

            To jest Twoje życie i zdrowie, tylko Ty decydujesz co z nim zrobisz.
            Może zabiegi nie będą potrzebne, nie ma paniki.

  55. Beksa 10 lipca 2017 o 23:23

    Pepsi jaka wiedza…ach..Może i mnie coś doradzisz….pare już lat mnie swędzi ucho…po tej samej stronie węzły powìekszone w granicach normy z usg…jaka moze byc przyczyna?
    Po tej samej stronie twarzy nawracajacy „liszaj”?- swedzi-zbite krosteczki koło nosa.
    Mnie rece opadaja już, bo to diabelstwo uciażliwe😩

    Od dzieciństwa mam guzki na tarczycy, Hashimoto, teraz insulinoopornosć, na diecie BG, BN, BC, Euthyrox-chociaz od 2 tygodni nie.
    Przyjmuje codziennie witC, d3+k2.
    Ogolnie b.zdrowe odzywianie.

    1. Pepsi Eliot 11 lipca 2017 o 06:52

      To wszystko od tarczycy. Zastosuj porady z tych artykułów. Ale jeszcze wcześniej zrób biorezonans i pozbądź się pasożytów i grzybów. Popraw trawienie, zakwaś żołądek, wylecz przeciekające jelita. Jaka to dieta? Zrozumiałam, że bez glutenu i nabiału,a co to jest BC ? Ale jaka to dieta? wysoko przetworzona? Masz nadwagę? Uprawiasz sport?

    2. grzegorzadam 11 lipca 2017 o 07:47

Dodaj komentarz

Sklep
Dołącz do Strefy VIP
i bądź na bieżąco!

Zarejestruj sięZaloguj się

  • Leczenie dobrą dietą

  • Najnowsze komentarze