logo
Możesz się śmiać, ale i tak za kilka godzin
zmienisz swoje życie...
247 online
52 992 236

TWÓJ OGROMNY KOMPLEKS WITAMIN I MINERAŁÓW GREENS&FRUITS TiB

TOP

Dzień | Tydzien | Miesiąc | Ever
Kategorie

Archiwum
Homocysteina, główny marker rozwoju poważnej choroby i długowieczności

Wydaje się, że skoro umiemy pokonać parę prędkości kosmicznych, to pewne zjawiska zachodzące w naszych ciałach będą oczywiste i dobrze rozpoznane. Okazuje się, że tak nie jest.

Takim wciąż nie do końca oczywistym dla wszystkich zjawiskiem jest postrzeganie poziomu homocysteiny w osoczu, jako czynnika ryzyka chorób i prognostyka potencjalnych problemów zdrowotnych. W tym chorób układu krążenia i Alzheimera, raków, cukrzycy typu II i depresji.

Chociaż trzeba przyznać, że to się zmienia i w coraz większej ilości laboratoriów analitycznych jesteśmy w stanie na własną rękę zrobić badanie homocysteiny, co, do niedawna było utopią. Inną sprawą jest czy nam to badanie homocysteiny przeprowadzą prawidłowo, ale o tym później. Należy też zrozumieć, dlaczego to badanie nie jest tanie, jak dajmy na to badanie moczu.

Homocysteina jest naturalnie występującym aminokwasem wytwarzanym jako część procesu metylowania ciała, o czym pisałam nie tak dawno tu – Boję się, jest mi smutno, mam depresję, dreszcze, moje ciało jest … 

Cały kompleks metabolizmu homocysteiny w organizmie jest bardzo zależny od niedoborów witaminy B12, kwasu foliowego (tak zwanej B9), oraz witaminy B6, co wiąże się z podwyższonym poziomem homocysteiny

Inne czynniki, które mogą podnieść poziom homocysteiny to oczywiście tradycyjnie:

nieodpowiednia dieta, fatalny styl życia oparty na kofeinie, alkoholu i papierochach, no i oczywiście niektóre leki na receptę (jak inhibitory pompy protonowej), oraz cukrzyca, reumatoidalne zapalenie stawów, czy zaburzenie czynności tarczycy mają wpływ na podwyższony poziom homocysteiny.

Oczywiście, nie wszystko jest oczywiste, bowiem ciągle nie ma ostatecznej zgody, co do górnych granic stężenia homocysteiny w osoczu, chociaż tak zwany „normalny” zakres dla zdrowych osób mieści się pomiędzy 5 do 15 μmol/l. Jednak stężenia tak niskie jak 6,3 μmol / l, już niektórzy uważają jako zwiększające ryzyko, a niby najniższy prawidłowy poziom, czyli 5 μmol/l może zwiększyć ryzyko wystąpienia incydentu sercowego o około 20%.

W Polsce przyjmuje się, że poziom homocysteiny poniżej <10 μmol/l oznacza populację z prawidłowym stężeniem i nie jest wymagana żadna interwencja. Mamy więc jasność, że są rozbieżności w temacie.

Dobrą wiadomością jest to, że poziom homocysteiny właśnie można testować laboratoryjnie, a do tego zmiana diety, szybkie wprowadzenie suplementacji i zmiana stylu życia w wielu przypadkach jest w stanie obniżyć/znormalizować poziom homocysteiny i uchronić od nieprzyjemnych konsekwencji.

TU KUPISZ DOBRY KWAS FOLIOWY (5-L-MTHF) G&G

Najważniejszymi składnikami odżywczymi, które pomagają obniżyć poziom homocysteiny jest:

kwas foliowy, witaminy B12, oraz B6, jednak uważa się, że suplementacja powinna być bardziej rozbudowana i zawierać także B2, cynk, oraz trimetyloglicyny (TMG), czyli betainę, a dokładnie betainę glicynową. Obecnie betaina nie jest dostępna w formie suplementu diety.

Tak czy siak, aby wykluczyć problemy genetyczne, czy inne, które mogłyby podwyższać homocysteinę nie wystarczy jedynie przyjmować owe witaminy i minerały, ale trzeba badać jej poziom.

Tło

Stale rosnąca liczba opublikowanych badań udowadnia, że homocysteina jest wskaźnikiem potencjalnych problemów zdrowotnych.

Dzięki temu stało się oczywiste, że poziom homocysteiny w osoczu pozwala zarówno przewidywać, jak i wyprzedzać rozwój chorób sercowo-naczyniowych, w tym udaru mózgu.

Badania opublikowane w British Medical Journal wykazały wyraźnie, że znacznie donioślejszym czynnikiem ryzyka od poziomu cholesterolu (to już akurat wiadomo, że liczy się tylko ten utleniony), ale też wysokiego ciśnienia krwi, a nawet palenia papierosów jest poziom homocysteiny u osób starszych, ale też u młodszych.

Zwiększone stężenie homocysteiny jest również związane z Alzheimerem, otępieniem, kłopotami z pamięcią, słabą koncentracją i obniżonym nastrojem. Kobiety z wysokim poziomem homocysteiny trudniej zachodzą w ciążę i są narażone na powtarzające się wczesne poronienia. Wysoki poziom homocysteiny jest również związany z migrenami, a także z cukrzycą i osteoporozą.

Dlaczego jest taka szkodliwa?

Jak to się stało, że homocysteina jest głównym markerem chorobowym, elementem ustalającym długowieczność i zdrowie człowieka, w tym psychiczne w całym życiu?

Homocysteina jest naturalnie występującym aminokwasem wytwarzanym jako część procesu metylacji. Nie pozyskuje jej się z diety, zamiast tego jest biosyntetyzowana z metioniny w procesie wieloetapowym, który prawdopodobnie występuje w każdej komórce ciała. Zwróćcie uwagę na drobny niuans. „Prawdopodobnie”, czyli wciąż jeszcze jesteśmy z polu.

Metionina z kolei jest aminokwasem, którego organizm nie może produkować, dlatego musimy dostarczać ją w pokarmach białkowych. Niedobór metioniny może wywołać objawy począwszy od podwyższonego cholesterolu, aż do uszkodzenia wątroby. Może prowadzić do stłuszczenia wątroby, bowiem jedną z funkcji metioniny jest ochrona wątroby przed degeneracją tłuszczową. Aminokwas ten czyni to częściowo dzięki syntezie cysteiny chroniącej komórki wątroby przed zniszczeniem. Czyli yyy … metionina jest także słabym ogniwem wegan.

W didaskaliach dodam, że objawy niedoboru metioniny to również depresja.

Wracając

Krążące poziomy homocysteiny są zazwyczaj odpowiednio niskie ze względu na szybki metabolizm metioniny poprzez jeden z dwóch szlaków. Drogę a, czyli kobalaminy (witaminy B12), kwasu foliowego, i witaminy B6, który regeneruje metioninę, lub drogę b, czyli fosforanu 5′ pirydoksalu (PLP, alias B6), który to szlak przekształca homocysteinę do cysteiny.

Z łatwością możemy sobie to uzmysłowić, że metabolizm homocysteiny w organizmie jest bardzo zależny od niedoborów witaminy B12, kwasu foliowego i witaminy B6, a braki te są związane z bardzo niebezpieczną hiperhomocysteinemią.

Gromadzenie się homocysteiny, czego skutkiem jest uszkodzenie komórek ciała i występowanie poważnych chorób, wynika z tego, że biochemiczny proces transformacji nie działa prawidłowo. Zwykle z powodu braku tych niezbędnych witamin, a także minerałów.

Nie jest przedmiotem dzisiejszego posta rozpisywanie się w temacie jak hiperhomocysteinemia może zaszkodzić powodując uszkodzenia naczyń, zaburzenia poznawcze, powikłania neurologiczne, wady wrodzone i powikłania ciąży. Szczegółowy przegląd tych mechanizmów siedzi poza zakresem moich dzisiejszych zainteresowań, ale jedno zagadnienie jest szczególnie ważne i wspólne dla wszystkich problemów.

TU KUPISZ SUPER PRZECIWUTLENIACZ ZMIELONĄ JAGODĘ ACAI 100 ORGANIC This is Bio DOBRY DODATEK DO ZIELONYCH SZEJKÓW

Wiadomo, że znowu chodzi o wolne rodniki tlenowe

Mianowicie wysoki poziom homocysteiny zakłóca sposób używania tlenu przez komórki i powoduje tworzenie się szkodliwych wolnych rodników tlenowych. Wiemy, że utlenianie, czyli jakby rdzewienie od środka powoduje wiele chorób, w tym serca, udary mózgu, choroby nowotworowe i autoimmunologiczne.

Reaktywne formy chemiczne, takie jak wolne rodniki tlenowe mogą utleniać lipoproteiny o niskiej gęstości produkując utleniony cholesterol i generalnie utlenione tłuszcze, oraz białka w ramach rozwoju blaszek miażdżycowych.

Ten uraz jakim jest utlenianie, wraz ze zmianami w metabolizmie tlenku azotu, ważnego regulatora i mediatora licznych procesów układu nerwowego, odpornościowego i krążenia, a także obniżenie metylacji, wszystko razem niszczy komórki naszego ciała.

Homocysteina pobudza również wzrost komórek mięśni gładkich, powodując odkładanie macierzy zewnątrzkomórkowej i kolagenu, co z kolei zagęszcza i utwardza ściany tętnic. Mamy jasność, że są to bardzo niepokojące zjawiska.

Wciąż jednak dokładne mechanizmy zaangażowane w zwiększone ryzyko zachorowania z powodu podniesionej homocysteiny pozostają tajemnicą w wielu aspektach, i potrzebne są dalsze badania w celu dalszego wyjaśniania podejrzeń.

Co powoduje podniesione poziomu homocysteiny?

Wiele czynników ma wpływ na podniesienie poziomu homocysteiny. Wśród nich jest oczywiście nieodpowiednia dieta, styl życia, zwłaszcza darcie faj, robienie flaszek, i żłopanie kawy bez opamiętania, wiadomo, że niektóre leki na receptę, cukrzyca, reumatoidalne zapalenie stawów i zaburzenia czynności tarczycy.

Podniesiony poziom jest również związany z przewlekłymi chorobami zapalnymi w ogóle, szczególnie niektóre zaburzenia jelitowe, takie jak celiakia i choroba Crohna mają na to wpływ.

Stężenia homocysteiny zwiększają się wraz z wiekiem, a wyższe poziomy są częstsze u mężczyzn niż u kobiet. Poziom homocysteiny może również zwiększyć się wraz z niedoborem estrogenów, a także brania leków, w tym kortykosteroidów.

To nie jest miłe, ale muszę powiedzieć, że weganie i witarianie szczególnie, wegetarianie też mogą mieć zaburzony proces metylacji, o czym nie mówi się w pewnych kręgach tak zwanych pozytywistów naturystów, werystów przyrodniczych, którzy nie dopuszczają myśli, że muszą spożywać suplementy diety. To jest właśnie ten przypadek sprzed 3 lat, znanego witarianina, który żył bardzo zdrowo, jadł wegańskie pokarmy, codziennie ćwiczył na człowieka z żelaza, czyli Triatlonu Ironman, nawadniał się i nagle umarł na udar mózgu.

Tymczasem proces metylacji nie może przebiegać prawidłowo z powodu braku witaminy B12, B6, kwasu foliowego, cynku.

Niech się nie cieszą też wszystkożercy, bo oni również świrują z powodu braku witamin z grupy B, jak B12, B2, B3, czy B6, nie mówiąc już o witaminie B9, czyli kwasie foliowym.

Bowiem mega rolę odgrywa gospodarka cukrem, otyłość, i brak ruchu. No i wszystkie niewymienione elementy zespołu metabolicznego.

Jednak trzeba też przyznać, że świat nie jest sprawiedliwy, o czym wspomniałam przed momentem, i nawet osoby aktywne, żyjące zdrowo i odżywiające się odpowiednio mogą również być zagrożone, gdy w rodzinie generalnie panują tendencje do wysokich poziomów homocysteiny.

Ludzie nawet o tym nie wiedzą, gdyż badanie poziomu homocysteiny nie jest tak popularne, jak powinno być

W sumie z niewiadomych przyczyn gwałtownie rośnie liczba wariantów genów, które regulują enzymy zaangażowane w metabolizm metioniny, a dotąd nie zostały zidentyfikowane.

No właśnie dochodzimy do bardzo ważnego elementu układanki, czyli do wadliwego genu MTHFR brzmiącego trochę jak Mother Fucker prosto od Eminema, ale z tą inwektywą niewiele mającego wspólnego, gdyż po prostu chodzi o regulację enzymu reduktazy metylo-enetetrahydrofolate (MTHFR) zwiększającego poziom homocysteiny.

Wtedy nie będzie można brać każdej witaminy B12 (tylko metylokobalaminę) , a kwas foliowy tak czy siak musi mieć odpowiedni wzór, bo kwas foliowy kwasowi foliowemu nie jest równy, o czym pisałam tu Słyszałeś o kwasie foliowym, który leczy depresję?

To bardzo istotne, aby trzymać rękę na pulsie posiadając ten gen.

Gen ten jest obecny w formie homozygotycznej u około 10% większości populacji europejskich, ale częstotliwość jest bardzo zróżnicowana geograficznie. Są nacje, gdzie 40% ludzi ma ów wadliwy gen.

Testowanie homocysteiny

Na podstawie opracowania dr. Gilla Hart’a biochemika z ponad 25 latami doświadczenia w rozwoju i ocenie standardowych badań w szpitalach i laboratoriach.

Pomiar stężenia homocysteiny, lub bardziej poprawnie pomiar całkowitej homocysteiny, co obejmuje sumę stężeń wolnej i związanej homocysteiny w osoczu krwi, jest trudny technicznie.

Po pobraniu próbek krwi należy natychmiast zapobiec jej krzepnięciu za pomocą EDTA, czy heparyny, a także natychmiast (w ciągu 30 minut od pobrania) zacząć wirować próbkę, aby oddzielić krwinki od osocza.

Nawet najbardziej wydajny transport z poradni, lub przychodni do wirówki laboratoryjnej nie zawsze się sprawdza. Są na to inne sposoby, między innymi takie, że niektórzy producenci przeznaczają zbiorniki próżniowe do pobierania krwi, będące rodzajem stabilizatora, który może opóźnić pilną potrzebę wirowania.

Jednak najbardziej skuteczne urządzenie na rynku do zbierania i natychmiastowego oddzielenia osocza krwi do pomiaru homocysteiny jest unikalne i opatentowane, jako system separacji osocza, i co dziwniejsze produkowane jest przez jedno z laboratoriów w Wielkiej Brytanii. Dziwimy się, bo za Wielką Brytanią ciągnie się niesława co do poziomu szpitalnictwa i generalnie kadry lekarskiej. Przynajmniej tej, która leczy Polaków, ale nie chcę być niesprawiedliwa generalizując.

Tak czy siak ciekawe czy takie urządzenia są dostępne w Polsce, tym bardziej, że laboratorium twierdzi, że korzystanie przy pobieraniu próbek krwi z separatora nie powoduje degradacji homocysteiny, aż do 10 dni, nawet przy przechowywaniu krwi w temperaturze 37 ° C.

Istnieje jeszcze parę innych istotnych czynników, gdy pobierane są próbki krwi

Oczywiście metionina zawarta w pokarmie nawet dnia poprzedniego, zjedzona jako białko w diecie, będzie miała wpływ na wzrost poziomu homocysteiny. Dlatego zaleca się, aby badanie wykonywane było na czczo i najlepiej, żeby dzień wcześniej powstrzymać się od pokarmów bogatych w metioninę.

Jaki prowiant zawiera metioninę?

Mięso i inne pokarmy wysokobiałkowe są bogate w metioninę. Potrawy bogate w białko, takie jak jaja, produkty mleczne, ryby, drób i mięso, zawierają wysoki poziom metioniny, który jest również dostępny w mniejszych ilościach w orzechach, zbożach, nasionach i roślinach strączkowych.

Czyli widzimy, że dobrze jest zrobić sobie dzień wegańsko-witariański przed badaniem.

A pomiar homocysteiny w moczu nie wystarczy?

Wielokrotnie słyszałam, że można mierzyć poziom homocysteiny w moczu, ale z tego co wiem obecnie na ten temat szkoda byłoby mi kasy na takie badanie, gdyż może być bardzo mało miarodajne. Owszem mocz łatwo zebrać, ale tylko około 1% homocysteiny jest zwykle filtrowanej przez kłębuszki nerkowe. Dlatego wyniki takich badań należy interpretować ostrożnie, i właściwie tylko przy ekstremalnej hyperhomocysteineaemii mogłyby być ewentualnie pomocne.

 

TU KUPISZ MOJĄ REWOLUCYJNĄ KSIĄŻKĘ z autografem:)

Dlaczego o tym wszystkim piszę?

Żeby uczulić Cię, że lekarze nie będą Cię zachęcali do badania homocysteiny, chyba, że odpłatnie, bowiem jest to drogie, a do tego różne metody badania tego wskaźnika w zależności od laboratorium nie dają takich samych wyników.

Wybór usługi badań laboratoryjnych okazuje się być procesem krytycznym całego przedsięwzięcia

Do tego, nie można się dogadać co uważa się za „normalny” poziom?

Wciąż nie ma zgody co do górnych granic dla stężenia homocysteiny w osoczu. Wśród zdrowych osób tak zwane „normalne” stężenia najczęściej wahają się od 5 do 15μmol /l. Jednakże badania dotyczące określonych grup ludności wykazały, że górna granica 15μmol /l jest zbyt wysoka dla dobrze odżywionej populacji bez objawów niedoboru witamin. Jest oczywiste i jasne, że każdy wzrost poziomu homnocysteiny o 5μmol / l zwiększa ryzyko wystąpienia zdarzeń wieńcowych o około 20%, niezależnie od tradycyjnych czynników ryzyka dla choroby wieńcowej serca.

Ponadto jest dobrze udokumentowane, że ryzyko wystąpienia choroby wieńcowej jest już wysokie przy poziomie 10, a 15 μmol / l.

Z kolei o czym już pisałam, inni podają, że każdy pomiar homocysteiny ponad 6,3 μmol/ l oznacza zwiększone ryzyko

A w Polsce wystarczy mieć poniżej 10 μmol/l i mówią, że jest git

Ale to nie jest git

Nie ma jednak żadnej wątpliwości, że pomiar homocysteiny stanie się już wkrótce rutynowym badaniem przesiewowym do oceny ryzyka w przyszłości.

Oczywiście dieta śródziemnomorska jest bogata w witaminy B-complex

Leczenie

Dobre jest to, że wysokie poziomy homocysteiny mogą w wielu przypadkach zostać znormalizowane przestrzeganiem zaleceń dotyczących suplementacji diety. Wykazano, że wymienione wcześniej witaminy są bardzo skuteczne w zmniejszaniu poziomów homocysteiny w osoczu krwi.

Oczywistym jest też, że chociaż uzupełnianiem witamin można unormować stężenie homocysteiny, to i tak trzeba przeprowadzić testy na poziom homocysteiny, bowiem indywidualny metabolizm, czynniki środowiskowe i genetyczne sprawiają, że praktycznie niemożliwe jest ustalenie odgórnych norm żywieniowych dla każdego człowieka. Dopiero wynik testu w następnej kolejności może zdefiniować nam wymagania dietetyczne i suplementacji.

Referencje
1. de Ruijter, W. et al, “Use of Framingham risk score and new biomarkers to predict cardiovascular mortality in older people: population based observational cohort study”. British Medical Journal, 2009, 338: a3083.
2. Seshadri, S. et al, “Plasma homocysteine as a risk factor for dementia and Alzheimer’s disease”. New England Journal of Medicine, 2002, 346:476-483.
3. Rugolo, S. et al, “Hyperhomocysteinemia: associated with obstetric diabetes and fetal malformations”. Minerva Ginecologica, 2005, 57:619-25.
4. Savage, D. et al “Sensistivity of serum methylmalonic acid and total homocysteine determinations for diagnosing cobalamin and folate deficiencies”. American Journal of Medicine, 1994, 96:239-46.
5. Klee, G. “Cobalamin and folate evaluation; measurement of methylmalonic acid and homocysteine vs vitamin B12 and folate”. Clinical Chemistry, 2000, 46:1277-83.
6. Bolander-Gouaille, C. In “Focus on homocysteine and the vitamins involved in its metabolism”. Published by Springer-Verlag, France, 2002, Chapter 3, p33.
7. Upchurch, G. et al, “Homocysteine, EDRF and endothelial function”. Journal of Nutrition, 1996, 126:1290S-1294S.
8. Cortelezzi, A. et al, “Hyperhomocysteinemia in myelodysplastic syndromes: specific association with autoimmunity and cardiovascular disease”. Leukemia & Lymphoma, 2001, 41:147-50.
9. Mutus, B et al, “Homocysteine-induced inhibition of nitric oxide production in platelets: a study on healthy and diabetic subjects”. Diabetologia, 2001, 44: 979-82.
10. Duthie, S. “Folic acid deficiency and cancer: mechanisms of DNA instability”. British Medical Bulletin, 1999, 55:578-92.
11. Robertson, K. “DNA methylation, methyltransferases, and cancer”. Oncogene, 2001, 20:3139-55
12. Carmody, B. et al, “”Folic acid inhibits homocysteine-induced proliferation of human arterial smooth muscle cells”. Journal of Vascular Surgery, 1999, 30: 1121-8.
13. Majors, A. et al, “Homocysteine as a risk factor for vascular disease. Enhanced collagen production and accumulation by smooth muscle cells”. Arteriosclerosis Thrombosis and Vascular Biology, 1997, 17:2074-81.
14. Bolander-Gouaille, C. and Bottiglieri, T. In “Homocysteine related vitamins and neuropsychiatric disorders”. Published by Springer-Verlag, France, 2003, pp58-108.
15. Rozen, R. “Genetic modulation of homocysteinemia”. Seminars in Thrombosis and Hemostasis, 2000, 26: 255-61.
16. Wilcken, B. et al, “Geographical and ethnic variation of the 677C>T allele of 5,10 methylenetetrahydrofolate reductase (MTHFR): findings from over 7000 newborns from 16 areas world wide”. Journal of Medical Genetics, 2003;40:619-625.
17. European Patent EP1518118
18. Rasmussen, K. and Møller, J. “Total homocysteine measurement in clinical practice”. Annals of Clinical Biochemistry, 2000, 37: 627-648.
19. Refsum, H. et al, “Facts and Recommendations about total homocysteine determination: an expert opinion”. Clinical Chemistry, 2004, 50: 3–32.
20. Garg, U. et al, “Short-term and long-term variability of plasma homocysteine measurement”. Clinical Chemistry, 1997, 43: 141-145.
21. Hart, G. “Fundamentals to look for when choosing laboratory testing services”. Nutrition Practitioner, 2008, Spring/Summer.
22. Bolander-Gouaille, C. In “Focus on homocysteine and the vitamins involved in its metabolism”. Published by Springer-Verlag, France, 2002, Chapter 8, p206.
23. Nygard, O. et al, “Major lifestyle determinants of plasma total homocysteine distribution: the Hordaland Homocysteine Study”. American Journal of Clinical Nutrition, 1998, 67:263-70.
24. Ubbink, J. et al, “Results of B-vitamin supplementation study used in a prediction model to define a reference range for plasma homocysteine”. Clinical Chemistry, 1995,41:1033-7.
25. Humphrey, L. et al, “Homocysteine level and coronary heart disease incidence: a systematic review and meta-analysis”. Mayo Clinic Proceedings, 2008, 83:1203-12.
26. Robinson, K. et al, “Hyperhomocysteinemia and low pyridoxal phosphate: common and independent reversible risk factors for coronary artery disease”. Journal of Circulation, 1995, 92:2825-30.
27. Holford, P. and Braly, J. (2003) “The H Factor”. Published by Piatkus, UK.
28. Nilsson, K. et al, “Plasma homocysteine in relation to serum cobalamin and blood folate in a psychogeriatric population”. European Journal of Clinical Investigation, 1994, 24:600-6.
29. Faurshou, M. et al, “High prevalence of hyper-homocysteinemia due to marginal deficiency of cobalamin or folate in chronic myeloproliferative disorders”. American Journal of Hematology, 2000, 65: 136-40.

TU KUPISZ WITAMINĘ B12 TiB w dużych dozach

Konklużyn:

Do najważniejszych składników odżywczych, które pomagają obniżyć poziom homocysteiny należy kwas foliowy, witaminy B12, B6 i B2, cynk i trimetyloglicyny (TMG), czyli betaina.

Ten wpis powinien naświetlić Ci znaczenie wykonania badania poziomu homocysteiny w dobrym laboratorium, a następnie ewentualne monitorowanie jej poziomów w trakcie leczenia.

owocek:)

reklamablog


Blog pepsieliot.com, nie jest jedną z tysięcy stron zawierających tylko wygodne dla siebie informacje. Przeciwnie, jest to miejsce, gdzie w oparciu o współczesną wiedzę i badania, oraz przemyślenia autorki rodzą się treści kontrowersyjne. Wręcz niekomfortowe dla tematu przewodniego witryny. Jednak, to nie hype strategia, to potrzeba.

Rzuć też może gałką na to:

Dobre suplementy, pożywienie i kosmetyki znajdziesz w Wellness Sklep 


Disclaimer:
Info tu wrzucane służy wyłącznie do celów edukacyjnych i informacyjnych, czasami tylko poglądowych, i niekoniecznie wyraża zdanie założycielki bloga, tym bardziej nigdy nie może zastąpić opinii pracownika służby zdrowia. Takie jest prawo i sie tego trzymajmy.


(Visited 15 173 times, 32 visits today)

Powiązane artykuły

  1. Tamara 13 lutego 2017 o 21:54

    Napracowałaś się Pepsi ,rewelacyjny wpis .
    W mojego męża rodzinie nagminnie występuje podwyższony poziom cholesterolu .
    Mąż brał statyny i nie słuchał moich rad by je rzucić w diabły .Do czasu aż nie podrzuciłam mu książki ” cała prawda o cholesterolu . Rzucił statyny ,zmienił żywienie . Bada Homocysteinę i jest w normie .
    Zastanawia mnie dlaczego na jednych statyny działają a na innych nie ?
    Tzn Cholesterol mimo brania wysokich dawek nie obniża się ?
    Tak ma męża siostra .
    Rzuciła statyny bo na nią nie działają . Uważam że w tym wypadku to szczęście od losu 🙂

    1. Pepsi Eliot 13 lutego 2017 o 22:18

      🙂

    2. grzegorzadam 14 lutego 2017 o 09:29

      Dał się lud nabrać na te statyny, super promocja nieustająca.
      Nawet lekarze to biorą.

  2. basia 13 lutego 2017 o 22:03

    Jak wyleczyć Zespół Jelita Drażliwego będąc na diecie wegańskiej? Nie jestem w stanie wprowadzić diety FODMAP. Oczywiście unikam najbardziej męczącego mnie jedzenia: cebuli, czosnku, jabłek, ale nie potrafię i nie chcę rezygnować z reszty cudowności natury. Pyszne brokuły, czerwona kapustka, dynia… już i tak jabłka i cebulka to ogromne poświęcenie. Co robić? Staram się również odpowiednio łączyć żywność, jeść owoce na pusty żołądek etcetera. Ale czy da się z tego wyjść zupełnie? Nie wyobrażam sobie całe życie odmawiać sobie warzyw i owoców 🙁 Ale mam ogromne problemy z jelitkami kiedy sztywno nie przestrzegam tych zasad. Ogrooooomne wzdęcia, gazy, często bóle brzucha, senność, trądzik. ps. nie jem glutenu i jestem HCLF, praktycznie zero cukru. Bardzo mi smutnoooo pomocy.

    1. grzegorzadam 14 lutego 2017 o 09:02

      Musisz pozbyć bakterii i pasożytów powodujących te wzdęcia.
      Dieta nie ma znaczenia.

    2. grzegorzadam 14 lutego 2017 o 10:35
  3. Yoj 13 lutego 2017 o 22:07

    Pepsi dlaczego nawet jak jest dobrze siedzimy sobie z rodzinka to wkrada ją się źle myśli typu ze spotka nas choroba ze jest za dobrze itp wiem ze to sprawka ego . Ale dlaczego jak się pozbyć o co kaman?

    1. Pepsi Eliot 13 lutego 2017 o 22:16

      No jak to? Poczytaj dzisiejszy wcześniejszy wpis <3

  4. basia 13 lutego 2017 o 22:07

    ciężko mi też przejść na mega hiper zdrową surową żywność bo to też powoduje rewolucje w brzuszku. wystaczy, że zjem sobie kupeczkę ugotowanego ryżu czy kaszy… jeśli następna rzecz następna w kolejce do zjedzenia będzie surowa (nawet wiele godzin później) to kończy się źle. BŁĘDNE KOŁO :((((

    1. grzegorzadam 14 lutego 2017 o 09:31

      Żadna żywność nie wywołuje przykrych objawów przy czystych jelitach, braku patogenów.
      Zrób vegatest.

  5. mariolanda 13 lutego 2017 o 22:15

    Witam, a jakie ilości (dawki) tych witamin z grupy B oraz cynku należałoby przyjmować przy podwyższonym poziomie homocysteiny? Jak długo się suplementować?
    Pozdrawiam

    1. Pepsi Eliot 13 lutego 2017 o 22:30

      badać należy poziom homocysteiny i doprowadzić do właściwego poziomu. Brałabym 1 porcję (bo to proszek dobrze wchłaniany spod języka) B complex G&G i 1 cynk G&G do śniadania, oraz 1 kwas foliowy G&G, i 1 B12 TiB, nie jestem lekarzem

  6. Kolendra 14 lutego 2017 o 13:02

    Hej, ja w kontekście utleniania i wolnych rodników o których było w artykule, choć z nieco innej beczki. Zaczęłam zażywać WU (drugi dzień, po 2 kropelki 3 razy dziennie). Jak się to ma do wyżej wymienionego problemu? Czy jak zazywam WU tzn. że funduje sobie przyspieszone starzenie i namnażanie wolnych rodników???

  7. ja 14 lutego 2017 o 13:35

    Homocysteina u mnie 17 umol/l .badanie oczywiście robiłam prywatnie. Mam polimorfizm mthfr

    1. Pepsi Eliot 14 lutego 2017 o 13:55

      no to wiesz co masz robić

      1. pani 14 lutego 2017 o 14:56

        Zakupic jak najszybciej witaminy z grupy B (te co podajesz)… Badania robiłam calkiem przypadkowo, gdyby nie takie wpisy jak Twoje ( lubie czytac tego bloga), to bym się prawdop. nigdy nie dowiedziała o takich badaniach. Niby przysługuje nam ubezpieczenie zdrowotne a 90% badan trzeba czasem samemu wykonywać…..które sa strasznie drogie. Pozdrawiam 🙂

        1. Pepsi Eliot 14 lutego 2017 o 15:17

          niestety tak, <3

        2. grzegorzadam 14 lutego 2017 o 16:12

          Ubezpieczenie ”zdrowotne” nie jest dla nas, tylko dla farmacji.
          Wszystko do nich trafia, procedury, sprzęt, itd.

        3. grzegorzadam 14 lutego 2017 o 16:13

          Na badania też uważajcie, 75% fałszywie pozytywnych.
          Dlaczego? Właśnie dlatego.

    2. grzegorzadam 14 lutego 2017 o 14:03

      Robiłaś kiedykolwiek analizę pierwiastkową?

      1. ja 14 lutego 2017 o 21:48

        Czesc Grzegorzadam, jesli pytanie do mnie to nie robiłam analizę pierwiastkowa …A co ona ma wspolnego ? Chociaz przy polimorfizmie Mthfr czytałam ze jest problem z ich wykorzystaniem w organizmie…A to by tlumaczylo moje niepożądane objawy: chroniczne zmeczenie, wyadanie wlosow. zla cera.

        1. grzegorzadam 15 lutego 2017 o 00:31

          Wykonałbym, metylacja..

          1. ja 15 lutego 2017 o 23:54

            Grzegorzadam – nawet nie musze robic badanie pierwiastkow , ponieważ jest problem z metylacja ( na podstawie badan homocysteiny i polimorfizm tego genu) – Wtedy oprócz witamin B zazywac mineraly w tabletkach ?

          2. grzegorzadam 16 lutego 2017 o 08:48

            Zrobiłbym tę analizę, rtęci, fluoru, aluminium i innych.

          3. ja 16 lutego 2017 o 12:21

            a jesli wyjdzie pozytywnie a sadze ze tak bedzie , jak moge sobie pomoc ?

          4. grzegorzadam 16 lutego 2017 o 13:19

            Usuwanie z organizmu skuteczne czyli chelatacja.

          5. grzegorzadam 16 lutego 2017 o 13:34

            przy obciążeniu metalami i truciznami nic nie będzie prawidłowo działać.
            Poszukaj przyczyny.

          6. ja 16 lutego 2017 o 15:09

            Dziekuje za Twoja odpowiedz ! Wydaje mi się ze przyczyna to zaburzenie metylacji. A taka chelatacje mogę zrobić sama ? 🙂

          7. grzegorzadam 16 lutego 2017 o 17:29

            Coś tę metylację zaburza jednak..
            Są procedury chelatacji, trzeba poczytać, pisaliśmy niedawno.
            Najpierw zdiagnozuj badaniem pierwiastkowym.

          8. Yestemin 16 lutego 2017 o 18:34

            Dokładnie, przy zawaleniu toksynami nic nie będzie dobrze działać… Znam ten temat z własnego doświadczenia i wkrótce zaczynam chelatację. ja – przeczytaj o protokole Cutlera. Podobno to jedyny w 100% bezpieczny i skuteczny sposób. Niemniej kolendrą i chlorellą też się prędzej czy później to pewnie wywali, tylko masz mniejszą kontrolę i może dojść do niepożądanych redystrybucji – tak piszą.

          9. grzegorzadam 17 lutego 2017 o 07:14

            Nie jest jedynym i bezpiecznym, kwas ALA a rtęć, pisalismy o tym.
            Cutler ma klinikę, mówi, co uważa.

          10. ja 16 lutego 2017 o 20:22

            grzegorzadam i yestemin – Czytalam, iż chlorella, algi , kolendra maja pomoc — z drugiej strony czytałam tez o tym iż przy problemie z mthfr trzeba uwazac, gdyż zawiera ona wit. B nieaktywne ..i bądź tu człowieku madry 🙁 Zamowilam cynk, selen, wit B ….Myslicie ze na tym etapie mogę zazywac ? Grzegorzadam będzie to OK ? Przypomnialam sobie, ze w zeszłym roku miałam okazje zrobić badanie zywej kropli krwi (okazja bo z ponad 50 % znizka była) i tam wykazalo niedobor mineralow plus za dużo metali ciężkich (arsen, olow) 🙁 Strasznie dużo informacji w necie, można się pogubić.

          11. Pepsi Eliot 16 lutego 2017 o 20:56

            Jeśli zamawiasz nie w naszym sklepie, to oczywiste, ze pytaj tam, gdzie kupujesz

          12. grzegorzadam 17 lutego 2017 o 07:12

            Choćby ten test wskazuje na potrzebę chelatacji.
            Jest na blogu kilka-naście tematów w zakresie pozbywania się obciążeń.
            Sama wit.B to za mało.

          13. ja 16 lutego 2017 o 21:15

            B12 mam akurat z TiB , wit C i wit D rowniez…..Jesli chce to nie musze zamawiac na stronie sklepu, ponieważ produkty TiB sa bez problemu dostępne w aptece w mojej miejscowości. A to chyba na jedno wychodzi. Zreszta mi nie chodzi o firme a konkretnie o to, czy ogolnie te witaminy już można zazywac JESLI sa toksyny (metale ciezke) w organizmie. Czy te tabletki będą dzialac…..Ale oczywiscie to bylo luzne pytanie wiec jesli nie bedzie odpowiedzi to spoko ..~ pozdr!

          14. Pepsi Eliot 17 lutego 2017 o 09:09

            Bardzo chętnie Ci na wszystko odpowiem, gdziekolwiek kupiłaś nasze produkty. Tak witaminy i minerały wspierają układ odpornościowy, co dodatkowo wspiera detox z metali ciężkich,

          15. grzegorzadam 17 lutego 2017 o 09:13

            Tak, niektóre minerały i witaminy mają działanie oczyszczające, C wiąże metale i toksyny, pozostałe tez.
            Krzem, bor ((boraks) pasożyty grzyby…
            Równocześnie oczyszczaj organizm.

          16. grzegorzadam 17 lutego 2017 o 09:15

            Chlorella i kolendra:

            (…)
            Let’s take Chlorella vulgaris as an example—when we tested this alone in pre-post provocation urine and feces tests using 3,000 mg daily, we found no difference between the pre- and post-tests. In other words, chlorella by itself was not eliminating any metals that could be detected by an ICP-MS at parts per billion levels of measurement.”

            Dr. George Georgiou and the Russian government invested one million dollars in a double-blind, placebo-controlled trial with 350 people that has shown that when natural substances are combined, they work as effectively as synthetic chelators. After much experimentation Georgiou selected cilantro, chlorella and a chlorella growth factor extract. The Mexicans eat a lot of cilantro and there are doctors there who have pioneered the use of this plant in detoxification and chelation protocols. It is important to remember the important point that medicinals work best in combination with others that are carefully selected and balanced in a formula and full protocol.
            (…)

            Tłumacz. trans. :
            (…).
            Weźmy Chlorella vulgaris jako przykład, kiedy testowaliśmy ten sam w pre-post prowokacji moczem i kałem testów wykorzystujących 3000 mg na dobę, znaleźliśmy żadnej różnicy pomiędzy przed i po testach. Innymi słowy, Chlorella sam nie eliminując jakiekolwiek metali, które mogą być wykryte za pomocą ICP-MS w częściach na miliard skala pomiarowa „.

            Dr George Georgiou i rosyjski rząd zainwestował milion dolarów w podwójnie ślepym, kontrolowanym placebo badaniu z udziałem 350 osób, które wykazało, że gdy substancje naturalne są połączone, działają równie skutecznie jak syntetyczne środki chelatujące. Po wielu eksperymentach Georgiou wybrane kolendry, chlorella i ekstrakt czynnika wzrostu chlorelli. Meksykanie jedzą dużo kolendry i nie są lekarze, którzy tam są pionierem wykorzystania tej rośliny w detoksykacji i chelatacji protokołów. Ważne jest, aby pamiętać, że ważny punkt Medicinals działa najlepiej w połączeniu z innymi, które są starannie dobranych i wyważonych w formule i pełnego protokołu.
            (…)

            Czyli sama chlorella bez kolendry niczego nie czyści..
            http://drsircus.com/detox/essentials-of-natural-chelation-therapy-at-home/

          17. grzegorzadam 17 lutego 2017 o 09:18

            Wg earthclinic.com kwas ALA (Cutler) dopiero po eliminacji rtęci:

            -”One of the problems of Andy Culter’s method is it causes mercury deposition on the brain whenever you take alpha lipoic acid. This makes the mercury deposition permanent. This fact is known in biochemistry and may cause permanent mercury poisoning if mercury is indeed deposited. The other thing is the chemical he used for chelation has a known side effect. EDTA has the least.(..)
            Tłum:
            – „Jednym z problemów sposobu Andy Cutler jest rtęci powoduje osadzanie na mózg, gdy wziąć kwas alfa-liponowy. Sprawia to, że osadzanie się rtęć na stałe. Fakt ten jest znany w dziedzinie biochemii i może spowodować trwałe zatrucie rtęcią, jeśli rtęć jest rzeczywiście złożone. Inną rzeczą jest to, że związek chemiczny stosowany do chelatacji ma znanym skutkiem ubocznym. EDTA ma najmniej. (..)

            https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjjzdaTl6fRAhXEIFAKHRhWBr4QFggrMAE&url=http%3A%2F%2Fwww.earthclinic.com%2Fmobile%2Fted%2Fcures%2Fconfused-as-to-how-chelation-of-mercury-toxicity-should-be-carried-out.html&usg=AFQjCNH9n58QNbBjhNQbLI4eErnVEJWQGA

            Dr Gary Gordon ”król chelatacji” zaleca EDTA (sodowe) doustnie.

            POczytaj o tiosiarczanie sodu.

          18. ja 17 lutego 2017 o 12:43

            Ok, dziekuje Pepsi.

            Grzegorzadam- czytam bloga – doczytałam się ze chlorella itp. działa na chelatacje. A co sadzisz o takiej chelatacji dozylnej , nie orientuje się w temacie dobrze ale chyba sa takie usługi …………..Pozdrawiam

          19. Yestemin 17 lutego 2017 o 12:44

            Pepsi, Grzegorzuadamie, pozwólcie że podrążę temat chelatacji. Chyba coś mi ostatnio umknęło, bo jedyne co kojarzę z dość niedawnych komentarzy grzegorzaadama to zalecenia chelatacji ALA właśnie (z grubsza protokół Cutlera, tylko trochę większe dawki), po wcześniejszym pozbyciu się rtęci. No ok – ale czym wymieść tę rtęć? Chlorella? Kolendra? Boraks? Jakiś protokół? Czy tylko DMSA/DMPS (ale to też protokół Cutlera)? Proszę ślicznie o wskazówki dla mnie i ja 🙂

          20. grzegorzadam 17 lutego 2017 o 12:53

            Podałem ścieżki, może wejdzie później

          21. grzegorzadam 17 lutego 2017 o 12:59

            Odpowiedziałem, pisz do Pepsi.

          22. ja 17 lutego 2017 o 13:05

            Yestemin – Tez czytałam ze przy metalach ALA raczej nie jest zalecany, a mam ten ALA już 🙁

            Pespsi , mogę jeszcze Cie prosić o jedna podpowiedz ? Musze chwilowo zazywac Metformine, do sniadania 1 tabletke i kolacji. Ponoc Metformina zaburza wchłanianie witamin B i innych. Jak ja mam brac te wyżej opisane witaminy i metformine aby nie poszlo na marne ?

            Niska ferrytyna (16) może swiadczyc o niskiej wit B12 (trochę ponad 200) i kwasie foliowym ? Zelazo 90.

          23. Pepsi Eliot 17 lutego 2017 o 13:08

            świadczy o żelazie

          24. grzegorzadam 17 lutego 2017 o 14:50

            Niska ferrytyna w 99% świadczy o działalności pasożytów krwi.
            Zioła krzemowe bez zwłoki trzeba dostarczyć.

          25. ja 17 lutego 2017 o 13:22

            A ta Metformina nie będzie się gryzła z witaminami powyżej ? Nie chce aby zakup poszedł do kosza ….

          26. grzegorzadam 17 lutego 2017 o 17:25

            ”Oczyszczanie naczyń krwionośnychUsprawnienie krążenia krwi poprzez oczyszczenie naczyń krwionośnych jest niezwykle ważne, szczególnie w przypad-ku długotrwałej choroby. Jest to o tyle istotne, że wielu cu-krzykom amputuje się stopy z powodu niegojących się ran i wrzodów.Podstawowym sposobem na uniknięcie tego problemu jest oczywiście dieta uboga w lekkostrawne węglowodany, a w wypadku cukrzyków typu 2 także w tłuszcze. Ale moż-na zrobić o wiele więcej. Kluczowe znaczenie mają poszcze-nie na soku z cytryny, witamina C/msm1, dmso2, wyciąg z liści oliwnych, enzymy fibrynolityczne (nattokinaza, serrapeptaza i bromelina), niacyna, magnesy oraz dwutlenek węgla”

            Dr Carey Reams
            Nieżyjący już dr Carey Reams zasłynął tym, że wyleczył tysiące cukrzyków przy pomocy trzytygodniowej kuracji sokiem z cytryny. (!!)
            Pacjenci pili dziesięć razy dziennie albo co godzinę szklankę zawierającą 1/10 soku z cytryny i 9/10 wody, a po 3 tygodniach przechodzili na nieuczulającą naturalną dietę.
            Głównym celem kuracji była poprawa działania wątroby. Poniżej przytaczam fragment wywiadu z drem Reamsem (jego pełny tekst znajduje się pod adresem brixman.com/hypoglycemia.html). Ilekroć podaje się małym dzieciom insulinę, wyrządza się im wielką krzywdę. Insulina nigdy nie powinna być podawana dzieciom poza krytycznymi przypadkami.

            Dzieciom chorym na cukrzycę bardzo służy właściwa dieta.
            Pomogłem tysiącom z nich i żadne z nich nie potrzebowało insuliny. (!)
            Różnica między hipoglikemikami a diabetykami jest taka, że diabetycy muszą ograniczyć i w końcu wstrzymać przyjmowanie insuliny.
            My, lekarze, nie możemy i nigdy nie będziemy mogli zrobić tego za nich.
            O dziwo, nie sprawia im to jednak większych trudności. Gdy tylko funkcjonowanie ich wątroby ulega poprawie, głód insulinowy drastycznie spada, nawet w ciągu kilku dni. Przykładem może być pewien 40-letni cukrzyk, który przyjmował 120 jednostek insuliny dziennie.
            Czwartego dnia przyjmował już tylko 30 jednostek. Szóstego dnia doznał takiego przypływu energii, jakiego nie odczuwał od lat. Dziesiątego dnia całkowicie odstawił insulinę i wrócił do domu. Jest wciąż na diecie i regularnie się bada. Nie bierze insuliny już od ponad dwóch lat. Inny cukrzyk miał 45 kilogramów nadwagi i nie mógł przejść 30 metrów bez przysiadania, by odsapnąć. Przyjmował insulinę przez 20 lat 120 jednostek dziennie. Zaleciliśmy mu dietę i sam ustalił sobie, jakie dawki insuliny będzie brał. Kilka miesięcy później jego nadwaga zniknęła i chodził codziennie po kilka kilometrów. Czuł się o 20 lat młodziej i wprost kipiał z radości, że odstawił insulinę. Nie bierze jej już od ponad roku. Jeśli będzie kontynuował program, nie będzie musiał już nigdy do niej wracać.”

            Fragmenty.

          27. ja 17 lutego 2017 o 15:29

            Grzegorzadam Krzem ?

          28. grzegorzadam 17 lutego 2017 o 17:17

            Krzem w czubie zawsze, bo mamy niedobory przez chlor.
            Pytasz w zakresie zatruć?

          29. grzegorzadam 17 lutego 2017 o 17:20

            Jeżeli pytasz mnie odłożyłbym to cudo na półke, szczególnie przy cukrzycy II, którą ”leczymy”
            dietą, na co jest wiele dowodów, to nie choroba a nierównowaga, odrobinę drastyczna.

            Polecam te metody:
            http://docplayer.pl/6996092-Walter-last-jak-wyleczyc-sie-z-cukrzycy.html

          30. ja 17 lutego 2017 o 23:27

            Grzegorzadam – tak, pytanie o krzem dotyczy m.in. zatruc.

            Ja nie mam cukrzycy, mam insulinooornosc, stad Metformina.

            Dziekuje grzegorzadam za podpowiedzi, fajnie ze tak szczegolowo potrafisz odpowiedzieć. 🙂

            Czyli, krzem, bor, chlorella + kolendra …wit C Mam nadzieje ze pomoze.

          31. grzegorzadam 18 lutego 2017 o 14:06

            mam insulinooornosc, ”

            Dr Sircus obwinia za to niedobory wodorowęglanów magnezu i sody:
            http://drsircus.com/diabetes/how-to-treat-and-prevent-diabetes-2/

          32. ja 19 lutego 2017 o 13:11

            Mialo być insulinoopornosc 🙂 Czyli musze się jeszcze zaopatrzyć w magnez, mam nadzieje ze może być to 6-wodny chlorek magnezu, np. taki jak widze u Pepsi w sklepie. Dziekuje grzegorzadam !

          33. grzegorzadam 19 lutego 2017 o 16:24

            Chlorek jest zawsze 6 wodny a siarczan 7 wodny (Epsom- angole fałszywe nam doznali eureki)), chemia.
            Oba doskonałe.
            Tak ten pepsi-owy jest tym pożądanym.

  8. Kobitka 14 lutego 2017 o 16:19

    Pytanie dotyczące witaminy B w formie B kompleks. Będę wdzięczna za odpowiedź. Tabletki po otwarciu słoiczka mają swój specyficzny zapach (jak np Vibovit-jeśli ktoś brał kiedyś i jeszcze pamięta). Już po pierwszej tabletce mam inny kolor moczu-bardziej słomkowy i oczywiście zapach jak ze słoiczka. Nie wiem czy to normalne zjawisko? Zrobiłam przerwę po dwóch tabletkach i po jednej dobie kolor i zapach zniknął.
    Jest to witamina B kompleks …, może ktoś już próbował?
    Pozdrawiam

    1. Pepsi Eliot 14 lutego 2017 o 20:58

      Wprawdzie nie zabieram głosu na temat firm, których nie prowadzimy, zawsze po B2 jest transparentno żółty mocz, po naszych Greens &Fruits TiB również, a zapach B też normalka

      1. ja 19 lutego 2017 o 13:17

        Tez po już po 1 tabletce B-kompleks zauwazylam zolty mocz i inny zapach. Jednak nie odstawiać B-kompleksu ? Tak już będzie caly czas przy zazywaniu witamin B ? Jest to zjawisko normalne (kolor moczu ) / bezpieczne ?

        1. Pepsi Eliot 19 lutego 2017 o 14:44

          To naturalne, B2 potrafi bardzo szybko zrobić z moczu transparent żółty i zapach moczu po B jest też inny

          1. ja 19 lutego 2017 o 15:23

            To tylko z powodu B2 czy B9, B12 i inne B również powodują taki kolor moczu ?

          2. Pepsi Eliot 19 lutego 2017 o 19:21

            B2, ale pewien zapach dają prawie wszystkie

  9. Bartek 15 lutego 2017 o 14:03

    Niedawno badałem poziom homecysteiny, mialem 11,5 i myślałem, że jest ok. Suplementacja b complex może pomoć, tylko nie wiem czy celem samym w sobie powinno być obniżenie homocysteiny?

    1. Pepsi Eliot 15 lutego 2017 o 15:02
      1. Bartek 15 lutego 2017 o 22:27

        bardzo dziękuję za odpowiedź 🙂 Pozdrawiam

  10. Dagmara 15 lutego 2017 o 19:49

    Pepsi gdzie Ty w Krakowie badasz homocysteinę? 🙂

    1. Pepsi Eliot 15 lutego 2017 o 21:52

      Na Siemaszki robię wszystkie badania.

  11. Asia 21 lutego 2017 o 13:53

    mam pytanie czy gdybym przeslala Ci moje wyniki pomoglabys mi wybrac suplementy ktore sa w moim przypadku najwazniejsze /wiem, ze nie jestes lekarzem/ badan tez nie zlecal mi lekarz/?

    1. Pepsi Eliot 21 lutego 2017 o 15:39

      tu napisz, na mejlu mam teraz kolejkę 2 tygodnie

  12. Asia 21 lutego 2017 o 19:44

    zastanawiałam się co wybrać. Mam około 213zl;p
    32lata, 158, 48 zywej wagi. Matka karmiąca, roczny syn
    Od ciąży nie jem cukru, baaardzo zmieniłam dietę. Od wakacji 100% warzywa i owoce plus strączki ale strączki nie chciały się idealnie trawic wiec przeszlam na kasze.
    Badania: homocysteina 14,9
    D3 (25-oh) 31,91
    B12 359
    wapn – b db mimo 0nabialu: 2,39
    zelazo 117
    crp bialko ostrej fazy 0,09

    myslalam o Pakiet VITAMIN D3 + VITAMIN K2 i omega 3 (z E bo tez mam tendencje i male zylaki)
    cwicze joge, czuje sie dobrze jednak czasem czuje stawy/kolana wiec mysle o zupie na kosciach
    wlaczylam mieso do diety bo mocno spadlam z wagi i nienadazalam z uzupelnianiem kalorii przy odsysaniu.

    Co bys polecila?

    1. Pepsi Eliot 21 lutego 2017 o 20:54

      Napisałam Ci w mejlu, jak masz ograniczony budżet, to Greens & Fruits TiB (kuracja zapewni Ci dużo B12, ale też B6 i kwas foliowy) i D3TiB + K2 TiB w promocji.

  13. Asia 21 lutego 2017 o 21:09

    dziekuje:)

  14. Agnieszka Moitrot 22 lutego 2017 o 09:49

    Moja mama była bardzo poważnie chora na serce, z zaawansowana arteriosklerozą. Nikt nie wpadł na pomysł, aby zbadać pooziom homocysteiny. Dostawała wszystkie możliwe pigułki, statyny, beta blokery itd. Dopiero sama się tematem zajęłam, mamie homocysteine zbadali i okazało się, że ma ponad 20.

  15. Ola 28 marca 2017 o 11:33

    Pepsi i inni czytelnicy mający pojęcie co jest pięć,
    Mój znajomy nie może dobić do normy HDL. Schudł 25 kg, je jak Pan Bóg przekazał: min 7 porcji warzyw. Zjada białko w każdym posiłku, je regularnie. Nie tyka alkoholu, fajek, kofeiny tyle co w termogeniku raz na jakiś czas przed aktywnością. Ćwiczy 3-5 razy w tygodniu (3 treningi siłowe, 2 razy biega 4-5 km). Ryby 4 razy w tygodniu, orzechy praktycznie codziennie i suplementacja 1g EPA + DHA dziennie. Typ budowy ektomorficzna, ma wlasciwy poziom tkanki tłuszczowej . Ogólny cholesterol i LDL w normie a HDL 38…. Homocysteina 10, 9. Czy wiecie co może być pomocne?

    1. grzegorzadam 28 marca 2017 o 16:00

      Mój znajomy nie może dobić do normy HDL”

      W jakim celu chce dobić?

  16. Piotr 29 kwietnia 2017 o 10:56

    Witam, jakimś trafem trafiłem właśnie na temat homocysteiny i tak się stało, że wczoraj robiłem badania krwi – co prawda te dwa dni wcześniej jadłem trochę mięsa, ale bez przesady i byłem na czczo około. 10h, trochę wody przed badaniami. Wyszedł wynik 11 – powinien być w miarę rzetelny jeżeli chodzi o przygotowanie krwi do badań, bo robiłem w renomowanej klinice i niby zaraz po pobraniu miała trafić do badania. Już zdążyłem się zorientować, że to wynik dość wysoki i należałoby z nim coś zrobić – co prawda genetycznie nie jestem obciążony żadnymi chorobami wieńcowymi, miażdzycami, chcociaż ojca ojciec zmarł chyba na zawał i matki ojciec też na zawał, ale to w wieku ok. 70 i po 70. – Więc wg. lekarzy jestem poza grupą obciążenia genetycznego, bo nikt nie zmarł koło 40 czy tam 50. W każdym razie, trzeba by coś z tym zrobić. Mam nadwagi z 20kg, więc wiem, że trzeba się wziąć za dietę, sportu zaniechałem totalnie, chcociaż kiedyś trenowałem sztuki walki.

    Z suplementów aktualnie to łykam tak; d3 z k2mk7 – …, b complex – …, cynk – firmy… i piję sok z aceroli (C). Generalnie staram się brać wit C (acerola) razem z b complex i d3 – rano, przed snem wrzucam cynk. Magnezu nie suplementuje – bo kiedyś miałem sprawdzany z krwi i było ok – piję dużo wody, przynajmniej 1,5l dziennie + herbaty, trochę kawy.

    Teraz pytanie – oprócz diety, czy suplementacja jest dobra? Czy przesiąść się na inną firmę – bardziej skuteczną(?), przyswajalną? Proszę o możliwie najszybsze odpowiedzi, bo chcę obniżyć ten poziom.

    1. Pepsi Eliot 29 kwietnia 2017 o 11:28

      Jeśli chcesz od nas porady, kupuj suplementy w naszym sklepie http://www.thisisibio.pl , mamy na znacznie wyższym poziomie suplementy, gdyż doskonale znam firmę, którą wymieniłeś.

      W takim przypadku trzeba wziąć B6 G&G, kwas foliowy G&G i B12 TiB, lub Liposomal B12 TiB, ilości chętnie rozpiszemy,i poradzimy, gdy kupisz suplementy. Ważne jest, abyś zrobił badania B12, kwasu foliowego, lipidy (trójglicerydy szczególnie), mocz, pH moczu o 12, cukier i insulinę na czczo,
      nie skupiaj się na protoplastach, szkoda czasu, geny można zmieniać myślami/jedzeniem/suplementacją/zmianą wibracji etc

    2. grzegorzadam 29 kwietnia 2017 o 12:42

      co prawda genetycznie nie jestem obciążony żadnymi chorobami wieńcowymi, miażdzycami, chcociaż ojca ojciec zmarł chyba na zawał”

      To nie są ”choroby” genetyczne, a skutki niedobrej diety.
      ”Mam nadwagi z 20kg,”

      Dieta oczywiście również, ale zrób solidny test biorezonansowy w zakresie wirusów, pasożytów i bakterii.
      To może mieć z tym związek.
      B complex (https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2183-super-balanced-b-complex-50-w-niacin-120kaps-gg-5060040826256.html) i D3 w protokole z K2 (https://thisisbio.pl/glowna/2509-pakiet-vitamin-d3-vitamin-k2-tib-.html)

      Bierz to bez przerwy w odpowiednich dawkach.

      ”Magnezu nie suplementuje – bo kiedyś miałem sprawdzany z krwi i było ok”
      Duży błąd:
      http://www.pepsieliot.com/jak-po-co-i-ile-brac-magnezu-czyli-mega-wazne-porady-doktora-sircusa/
      http://www.pepsieliot.com/najlepsze-i-najgorsze-formy-magnezu-ktore-mozesz-sobie-kupic/
      Badanie z krwi magnezu nie bada, jedynie zawartość we krwi, to nie jest wskaźnik.

      Zrób na początek testy domowe orientacyjne:
      http://www.pepsieliot.com/4-bardzo-proste-testy-zdrowotne-ktore-powinienes-przeprowadzic-w-domu-2/

      Szukaj przyczyn i przede wszystkim oczyść organizm:
      http://www.pepsieliot.com/czy-w-twojej-solniczce-jest-juz-witamina-c-czyli-jak-prosto-zgladzic-plesn/
      http://www.pepsieliot.com/przepis-na-herbate-leczaca-ponad-60-chorob-i-zabijajaca-pasozyty/

      właściwe pH niezbędne:
      http://www.pepsieliot.com/jak-pic-sode-na-3-sposoby-aby-spektakularnie-poprawic-swoje-zdrowie/

  17. Piotr 29 kwietnia 2017 o 15:35

    Dzięki za odpowiedzi. Ja generalnie czuję się dobrze, nie mam jakichś problemów zdrowotnych – poza tym, że nabawiłem się kilka lat temu nerwicy lękowej i mnie trzyma do dzisiaj, ale antydepresantów – chociaż były zapisane, nie łykam. Zrobię te domowe testy z linka. Już tak reasumując, bo można się na początku w tym wszystkim pogubić. ;

    Suplementacja wit. b complex – lub te najważniejsze b6/9/12, do tego d3 z k2, wit. C – sok z aceroli się pewnie lepiej przyswoi niż syntetyki?, i dorzucić magnez – wybrać ten dobry i cynk też nie zaszkodzi. Oprócz tego dieta – bogata w warzywa, owoce i np. te herbaty zabijające pasożyty z przepisu pepsi i powinno być dobrze? Przy okazji badania te, które zaleciła pepsi – bo już ma samą myśl o kłuciu mnie w żyłę, mnie skręca. 😉

    1. grzegorzadam 29 kwietnia 2017 o 17:08

      że nabawiłem się kilka lat temu nerwicy lękowej i mnie trzyma do dzisiaj,”

      Uzupełnij magnez (https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2494-jablczan-magnezu-90g-tib-254475917442.html), niacynę (https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2523-vitamin-b3-niacin-100mg-120kaps-gg-5060040820179.html), i być może będzie po nerwicy:
      http://www.pepsieliot.com/dlaczego-szpitale-psychiatryczne-milcza-na-temat-niacyny-czyli-witaminy-b3/

      ”te herbaty zabijające pasożyty z przepisu pepsi i powinno być dobrze?”
      Niewykluczone, często wymaga to wiele więcej wysiłku.

      1. Piotr 29 kwietnia 2017 o 18:32

        Grzegorz, lepiej kupić b complex czy każdą witaminę z osobna? – Nie ukrywam, że wygodniej po prostu połknąć jedną tabletkę czy tam dwie, niż 15 dziennie różnych. I ponawiam jeszcze raz pytanie – czy taki zestaw jak przedstawiłem w poście poprzednim, powinien wpłynąć pozytywnie na obniżenie homocysteiny?

        1. Pepsi Eliot 29 kwietnia 2017 o 18:50

          Piotrze nie odpowiadamy na temat suplementów nie zakupionych u nas, bardzo Cię proszę o niespamowanie

        2. grzegorzadam 29 kwietnia 2017 o 22:31

          Piotrze, próbuje na razie wzbudzić w Tobie chęć i ciekawość badania swojego organizmu holistycznie,
          czyli całościowo.
          Atopowe zapalenia skóry nie sa chorobami skóry np….
          Być może obniżysz homocysteinę, co będziesz mógł w łatwy sposób sparwdzić przeciez, ale nie
          tu jest problem, tym bardziej forma aplikacji czy rodzaj suplementu, jeżeli niedomaganie wynika
          z braku tegoż, to pomoże, forma jest drugorzędną sprawą.

          Kążda nierównowaga i objawy chorobowe mają swoje przyczyny, nakłaniam Cię , abyś spróbował
          to ustalić, bo nikt lepiej niż Ty sam tego nie zrobi.
          Nie szukaj tabsa na problem, to jest pacjentyzm.
          wczytaj się w te linki wraz z komentarzami na początek.

  18. Wojtek 15 maja 2017 o 12:10

    łatwo pisać co i jak gorzej jak masz trójglicerydy na poziomie 500 do 700 bez brania statyn i co nie brać statyn ? chyba nie tędy droga

    1. grzegorzadam 15 maja 2017 o 12:59

      Trzeba ustalić przyczynę, a nie truć się ”lekami”.

      1. Wojtek 15 maja 2017 o 15:01

        nie tak łatwo znależć przyczynę , prosze o poradę jakie badania zrobić by znalezć przyczynę bo mi się nie udało znależć a bardzo chętnie bym zrezygnował z tych statyn czy fibratów a biore liphantyl 267 od wielu lat

  19. 69smerfeta69 21 lipca 2017 o 19:49

    Pepsi piszę wyniki badań mojej mamy i moje.
    1) Mama :

    kwas foliowy 22,76 ng/ml
    B 12 400 pg/ml
    homocysteina 11,3 umol/L

    cholesterol całkowity w surowicy 197 mg/dl
    HDL w surowicy 73 mg/dL
    LDL w surowicy 110 mg/dL
    Trójglicerydy w surowicy 68mg/dL

    Miedź w surowicy 812 ug/l
    Cynk w surowicy 15,5 umol/l

    2) Moje wyniki:

    Kwas foliowy 24 ng/ml
    B 12 580 pg/ml
    homocysteina 8,1 umol/L

    Morfologia
    WBC 3,09 x 10^3 kom/uL
    RBC 4,14 x 10^6 kom/uL
    MPV 6,6 fL

    fibrynogen 2,58 g/l
    kwas moczowy w surowicy 4,2 mg/dl
    kortyzel 14,85 ug/dl

    Napisz mi co brać i ile. Z mamą już suplementujemy wit D3+K2 (1tab.) G&G, Omega 3 (1tab), Green & Fruits (1 tab.) , B-complex (1 tab), Wit. E G&G+ Selen G&G+ lugola, i ja biorę jeszcze cynk G&G i liposomalny glutation TiB.

    1. Pepsi Eliot 21 lipca 2017 o 20:35

      Jestem teraz we Włoszech i nie wzięłam ze sobą moich notatek, napisz mi z boku wartości referencyjne laboratorium, niektóre dobrze pamiętam, jak homocysteina, ale pewnych nie. To Ci rozpiszę.

      1. 69smerfeta69 21 lipca 2017 o 20:48

        kwas foliowy 22,76 ng/ml >5,38
        B 12 400 pg/ml 3,7-13,9
        homocysteina 11,3 umol/L

        cholesterol całkowity w surowicy 197 mg/dl 115-190
        HDL w surowicy 73 mg/dL >45,0
        LDL w surowicy 110 mg/dL
        Trójglicerydy w surowicy 68mg/dL <150

        Miedź w surowicy 812 ug/l 800-1550
        Cynk w surowicy 15,5 umol/l 9,0-18,0

        2) Moje wyniki:

        Kwas foliowy 24 ng/ml
        B 12 580 pg/ml
        homocysteina 8,1 umol/L

        Morfologia
        WBC 3,09 x 10^3 kom/uL 4,0-10,0
        RBC 4,14 x 10^6 kom/uL 4,2-5,2
        MPV 6,6 fL 7,4-10,4

        fibrynogen 2,58 g/l 1,8-3,5
        kwas moczowy w surowicy 4,2 mg/dl <5,7
        kortyzol 14,85 ug/dl sur. rano (7-9 godz. ) 4,3-22,4

        1. Pepsi Eliot 22 lipca 2017 o 18:19

          Obie zróbcie kurację 3 miesiace Greens & Fruits TiB (wystarczy 1 opakowanie), po 1 do śniadania,
          mama:
          2 D3+K2 TiB po śniadaniu i 1 Omega 3 TiB i badanie 25(OH)D za 2 miesiące (na 5 dni przed badaniem zaprzestać brania suplementów, dążymy do poziomu 70-80)
          Chlorella 100% Organic This is Bio 3 gramy na kwadrans przed śniadaniem.
          Łyżeczka jabłczanu magnezu TiB ze szklanką wody (3/4) – nie rozpuści się dobrze
          Jod pierwiastkowy, płyn Lugola z apteki przez skorę
          1 witamina C 1000+ TiB około 17 wraz z 1 witaminą E G&G i 1 selen G&G.
          Chodzić w miedzianej branzoletce. Proszę o zrobienie prób wątrobowych, oraz cukru i insuliny na czczo.
          W razie jakichś stanów zapalnych należy mieć pod ręką kwas askorbinowy TiB i siarkę organiczną MSM TiB
          Należy pić wodę z cytryną, na czczo i przed obiadem wodę z octem jabłkowym BIO.

          Ty:
          Również kuracja Greens & Ftruits TiB
          4 D3 TiB i 1 K2 TiB po śniadaniu razem z 1 Omega 3 TiB i badanie 25(OH)D za 2 miesiące (na 5 dni przed badaniem zaprzestać brania suplementów, dążymy do poziomu 60-70)
          Chlorella 100% Organic This is Bio 3 gramy na kwadrans przed śniadaniem.
          Łyżeczka jabłczanu magnezu TiB ze szklanką wody (3/4) – nie rozpuści się dobrze, gdybyś miewała zatwardzenia łyżeczka chlorku magnezu TiB zamiast jabłczanu (jabłczan nie powoduje rozwolnień)
          Jod pierwiastkowy, płyn Lugola z apteki przez skorę
          Witamina C TiB

          1. 69smerfeta69 23 lipca 2017 o 21:58

            Dzięki Pepsi za szybki odzew! Wszystko to co rozpisałaś Pepsi akurat bierzemy (jedynie magnez poprzez kąpiele ), w poście wyżej to napisałam 🙂
            Powiedz mi tylko cą z tą homocysteiną robić, bo mama ma powyżej 10, ja trochę mniej ale też nie w dolnych granicach normy. Ile tego b-complex, b12 i kwasu foliowego ?
            Cukier i glukozę mamy dobre. Mama: insulina 2,5 , glukoza -93. Ja : insulina – 2,61 , glukoza 85. Próby wątrobowe mamy sobie zrobić.

          2. Pepsi Eliot 24 lipca 2017 o 06:59

            1 B12 TiB, 1 kwas foliowy G&G i 1 B6 G&G do śniadania

          3. 69smerfeta69 24 lipca 2017 o 23:12

            Nie sprecyzowałam dobrze pytania, więc jeszcze Cię pomęczę 🙂 Przeczytałam artykuł i wiem, że przy wyższej homocysteinie trzeba brać kwas foliowy, B12 i B6. Przy tych wynikach które mam (homocysteina, kwas foliowy i b12), jak długo brać takie dawki ? Kiedy zrobić kolejne badania ? Do jakiego poziomu powinnam dojść z b12, kwasem foliowym ? Poziom homocysteiny wiem jaki jest wskazany z wpisu powyżej 🙂
            Na chwile obecną w domu mam b-complex i b12, zanim zrobię kolejne zamówienie u Ciebie to może to być zamiast kwasu foliowego i B6 ?

            Jeszcze jedno pytanie mi się przypomniało dot. fibrynogenu, ponieważ już doczytałam wpis u Ciebie i mam poziom dobry – poniżej 3, a gdy pobierali mi krew pierwszy raz w życiu ( a badań w 3 ciążach miałam mnóstwo 🙂 ) miałam bardzo gęstą krew. Pielęgniarka mi powiedziała, że za mało pewnie piłam. Fakt przed badaniem nic nie piłam (do godz. 9.00), ale dzień wcześniej sporo piłam i miałam mocz bardzo jasny. Gdy wróciłąm do domu, od razu czytałam u Ciebie co to znaczy gęsta krem i wyskoczył mi wpis o fibrynogenie, ale tu jakby się nie zgadzało, bo jego poziom wyszedł mi dobry. Masz jakiś pomysł na moją rekcję organizmu? 🙂
            Owocek <3

          4. Pepsi Eliot 25 lipca 2017 o 09:49

            To nie działa w ten sposób, fibrynogen to nie jest dokładne przełożenie, sama powiedziałaś, że wieczorem byłaś dobrze nawodniona, być może pielęgniarka źle zinterpretowała fakt, że ma problem z pobraniem krwi, może miałaś niskie ciśnienie. B12 w górnej granicy normy.Zwykle kończy się opakowanie i robi badanie kontrolne, i sprawdza czy o to chodziło. Zwykle niezbędna jest też Omega 3 TiB i D3+K2 TiB. Więc jak masz to też bierz.

          5. 69smerfeta69 9 sierpnia 2017 o 11:45

            Hej Pepsi! Długo mnie tutaj nie było, bo był sezon ogórkowy i miałam pełne ręce roboty 🙂 Mam Omega 3 TiB i D3 +K2 TiB i bierzemy to z mamą już od 3 m-cy.
            Będę składać teraz u ciebie zamówienie i zamówię B6 i B9 , po jednym opakowaniu mamy wybrać i potem badanie na kwas foliowy, ?I badanie na homocysteinę ?Do jakiego poziomu możemy dojść? Czytałam wpis u Ciebie o kwasie foliowym i można go przedawkować, więc wolę się upewnić.

          6. Pepsi Eliot 9 sierpnia 2017 o 14:18

            kwas foliowy ma być w normie, B12 w górnej granicy normy, a niektórzy mówią, że może być wyżej, homocysteina w normie, ale zdecydowanie u dołu skali.

          7. 69smerfeta69 9 sierpnia 2017 o 19:56

            Wiem, że Cię męczę Pepsi, ale czegoś nie rozumiem. Wyczytałam (nie u Ciebie, bo u Ciebie nie mogłam tego znaleźć ) że norma to od 5-20 ng/ml. To laboratorium w którym robiłam nie podało górnej granicy normy.
            Z badań powyżej co Ci wysłałam kwas foliowy ja mam na poziomie 24 ng/ml, a mama ma 22 ng/ml. Czy w związku z tym na pewno mamy suplementować ten kwas foliowy?
            Od czasu badań tj. już 3 tygodnie bierzemy z mamą B-complex G&G i B12 G&G. Teraz chcę u Ciebie robić zamówienie i chcę mieć jasność co konkretnie zamówić, bo środki są niestety ograniczone.
            Serdecznie Cię pozdrawiam! <3

          8. Pepsi Eliot 10 sierpnia 2017 o 08:47
          9. 69smerfeta69 10 sierpnia 2017 o 09:03

            Pepsi artykul czytałam. pare postów wyżej całą listę badań Ci wysłałam. Wyniki homocysteiny, kwasu foliowego, b12 i jeszcze wiele innych. proszę spójrz jeszcze raz, bo zalecilas nam na wyzsza homocysteine b12, b6 i b9. A my kwas foliowy mamy chyba wysoki.

          10. Pepsi Eliot 10 sierpnia 2017 o 09:11

            Nie bierzcie w takim razie kwasu foliowego, i zobaczcie, czy spada homocysteina.

          11. grzegorzadam 10 sierpnia 2017 o 09:38

            Witaminy to jedno, a jak z poziomem pH średnim dziennym?
            Kolor moczu? Stężenie wit.D?

          12. 69smerfeta69 10 sierpnia 2017 o 16:35

            A poziom witaminy B6 trzeba badać? Pytam, ponieważ moja mama po 3 tygodniach brania b-complex i b12, akurat dziś miała uczuci mrowienia na czubku głowy i uderzenie gorąca. Teraz czytam i objawy mrowienia mogą wystąpić przy nadmiarze b6. Orientowałam się i jest to bardzo drogie badanie w granicach 150- 170zł, więc chciałabym wiedzieć co Ty sądzisz, czy je warto robić czy po prostu odstawić b-complex i suplementować tylko b12 do końca opakowania ?

            Grzegorzu ph moczu mama ma dobre, kolor moczu jak się pilnuje z piciem też ok. A witaminę D suplementuje dalej, bo miała poziom 18, teraz ma 45.

          13. 69smerfeta69 15 sierpnia 2017 o 13:01

            Pepsi nie wiem czy w natłoku komentarzy mój ominęłaś czy masz mnie dość,nie jestem trollem. Przypominam się, ponieważ wystąpiła reakcja organizmu i zastanawiam się co dalej. Mama nie suplementuje już b-complex, tylko B12. Wszystko jest od Ciebie, jak chcesz możesz po mailu sprawdzić.
            Co sądzisz o tym mrowieniu i o witaminie B6?

          14. Pepsi Eliot 15 sierpnia 2017 o 13:11

            Zarówno nadmiar, jak i niedobór witaminy B6 może skutkować mrowieniem różnych części ciała. Należy rozważyć inne dane, jak właśnie poziom homocysteiny, prolaktyny (przy wysokiej prolaktynie zaleca się nawet 300 mcg B6 dziennie).

          15. 69smerfeta69 15 sierpnia 2017 o 13:41

            Dzięki, że odpisałaś.
            Czyli co byś proponowała najpierw badanie prolaktyny? Czy poziomu witaminy B6? Czy może branie samej b12 i obserwowanie homocysteiny ? Gdyby nie spadała homocysteina, to dopiero wtedy badanie B6?
            Mama ma jeszcze problemy z żylakami i guzki na tarczycy, które nie rosną. Badania tsh wszystko w normie. Jod suplementuje, witaminę E + wit C też.

          16. Pepsi Eliot 15 sierpnia 2017 o 13:43

            2 kapsułki K2 oprócz D3

          17. 69smerfeta69 15 sierpnia 2017 o 21:43

            Oki, dziękuję Wam za pomoc. Odezwę się jak będą zrobione drugi raz badania homocysteiny.
            Uściski <3

      2. 69smerfeta69 21 lipca 2017 o 20:49

        robiłam duże odstępy, a po wklejeniu komentarza są bardzo małe. Zakres laboratoryjny to ten drugi.

        1. Pepsi Eliot 22 lipca 2017 o 09:49

          nie zatwierdzam, żeby nie zginęło w natłoku, wrócę z treningu zabiorę się za Twoje wyniki <3

  20. haniaa 11 sierpnia 2017 o 15:10

    Witam, wiem że nie w temacie,ale czy mogłabym prosić o pomoc, chodzi o zagrzybienie i pleśnie jakie pojawiły mi się na ścianach w domu, najgorzej jest w sypialni. rok temu czyściliśmy ściany wodą utlenioną 3%. Na chwilę był spokój, ale po zimie wróciło i jest wszędzie grzyb i pleśń, czy jest jakiś naturalny sposób by to zlikwidować?

    Jaki mogę zastosować oprysk na pomidory zaatakowane zarazą ziemniaczaną i grzybem. Mam swoje, chociaż w tym roku nie ma dużo, a nie chciałabym,żeby mi zaraza zjadła, tak jak ogórki.
    Do nawożenia stosuję gnojówkę z pokrzywy, ale i tak nie chcą mi rosnąć, pewno w glebie brakuje jakichś składników mineralnych?

    1. grzegorzadam 11 sierpnia 2017 o 23:50

      Zagrzybienie domostwa to poważny problem.
      Amerykanie stosują mocniejsze stężenia niż 3 %.

      Na rośliny roztwory boraksu m.inn.

      1. Izabella Zosel 30 września 2017 o 20:29

        Trzeba osuszyc dom. Wyraznie masz problemy z zawilgoceniem. Rozwiazanie to drenaz ( rura wokol calego domu odprowadzajaca wode) i cyrkulacja powietrza w domu. Na suchych scianach grzyb nie rosnie.

        1. grzegorzadam 1 października 2017 o 07:05

          Racja, ale jak przeżrą beton, bywa nieciekawie.

  21. Magda 25 sierpnia 2017 o 07:42

    Witam, wczoraj rano mąż (37 lat) doznał paraliżu lewej ręki i języka. Na szczęście po kilku sekundach ustąpiło. Przerażona wezwałam karetkę. Zabrano go do szpitala i przebadano. Wyniki w normie. mg 2,1. Tylko ciśnienie wyższe niż zwykle 150/76. Po 4 godzinach zwolniony do domu. W nocy miał wysoką gorączkę 39 st. rano już 37,2 st. Mąż jest sportowcem – piłkarz. Codziennie ciężkie treningi. Bardzo proszę o poradę, co robić. Gdzie udać się po pomoc? jesteśmy oboje antylekarzowi i antyfarmaceutyczni.

    1. grzegorzadam 25 sierpnia 2017 o 08:08

      Po 4 godzinach zwolniony do domu. W nocy miał wysoką gorączkę 39 st. rano już 37,2 st.”

      Jest stan zapalny, dobrze że okazywany gorączką, super.
      Organizm coś zwalcza, co poszukacie.
      Trzeba działać, testy domowe najpierw, biorezonans też wskazany:
      http://www.pepsieliot.com/4-bardzo-proste-testy-zdrowotne-ktore-powinienes-przeprowadzic-w-domu-2/
      http://www.pepsieliot.com/przepis-na-herbate-leczaca-ponad-60-chorob-i-zabijajaca-pasozyty/
      To może być błahostka, ale nie musi, lepiej sprawdzić.

      1. Dziubek 25 sierpnia 2017 o 08:46

        Dziękuję za szybką odpowiedź. Pozdrawiam. Uwielbiam Was czytać.

  22. 69smerfeta69 11 września 2017 o 15:07

    Witaj Pepsi,
    Zrobiłam kolejne badania i Homocysteina spadła mi z poziomu 8,1 do poziomu 5,7 umol/L. B12 miałam poziom 580, a teraz mam 540 pg/ml , a cały czas suplementuje B12 G&G 1 tab. dziennie (ostatni tydzień przed badaniem nie brałam). Rozumiem, że mam dalej suplementować B12, tylko jak myślisz znów całe opakowanie i badanie, czy mniej?
    Dalej mam słabą morfologię, niskie leukocyty (podniosło się zaledwie z poziomu 3.09 x10^3 kom/uL do poziomu 3,32 x 10^3kom/uL), myślisz, żeby zwiększyć Green&Fruits w ciągu dnia?

    Teraz badania męża, bo i jemu tym razem porobiłam:
    Homocysteina 12,5 umol/L
    Fibrynogen 3,54g/l
    Kwas Foliowy 13,61 ng/ml
    B12 384,00 pg/ml
    Żelazo w surowicy 35/uc/dl

    Ma niskie żelazko,a na chlorelle jest uczulony. Przez rok był prawie na diecie wegetariańskiej, bardzo rzadko mięso, czy to znaczy, że ma zwiększyć jedzenie mięsa to w diecie? Dodam, że ma krew gadzią, to jest B Rh- 🙂

    1. Pepsi Eliot 11 września 2017 o 19:33

      Bardzo dobrą masz teraz homocysteinę, nadal bierz B12 jeszcze 1 opakowanie np co drugi dzień. To że Ci spadła w krwi nie ma znaczenia, ale ewidentnie podniosła się w komórkach, widać to po homocysteinie. Możesz wprowadzić jeszcze jedną G&F w porze obiadu, taka pełna kuracja to jest 3 razy dziennie po 1 tabletce do głównych posiłków i tak polecieć z 1 opakowaniem, a drugie już brać przez 3 miesiące po 1 do śniadania,

      Twój mąż powinien brać magnez TiB, kwas foliowy G&G, 2 Greens & Fruits TiB (czekamy na dostawę), D3+K2 TiB, Omega 3 TiB, oraz B6 G&G. Oczywiście C TiB tak samo. Rano moja terapia 4 szklanek: http://www.pepsieliot.com/szybko-naturalnie-oczyscic-watrobe-toksyn/

      1. 69smerfeta69 13 września 2017 o 11:27

        ok Pepsi, to czekam na G&F i zamawiam.
        Powiedz mi jeszcze, a jak bedę miała B12 już w górnej granicy normy, to co ile sobie robić badania kontrolne na nią ? I jeśli ja nie jem mięsa, jedynie sporadycznie nabiał i jaja, to jak ją potem suplementować?
        Owocek <3

        1. Pepsi Eliot 13 września 2017 o 11:29

          B12 długo się utrzymuje, gdy się osiągnęło dobry wynik, nie jest jak z poziomem D. Wystaraczy robić kuracje G&F TiB i zwykle jest idealnie z B12. Przy ograniczonym wchłanianiu należy brać Liposomal B12 TiB.

          1. 69smerfeta69 13 września 2017 o 11:34

            Ok, dzięki za każdą Twoją radę :* Bardzo wiele w życiu mi pomogłaś! <3

          2. Pepsi Eliot 13 września 2017 o 11:40

            <3

Dodaj komentarz

Sklep
Dołącz do Strefy VIP
i bądź na bieżąco!

Zarejestruj sięZaloguj się


  • ebook

    Jak zarabiać przez internet? Jak zarabiać na blogu? e-Book KUP TERAZbaner

  • Leczenie dobrą dietą

  • Dołącz do sterfy VIP i pobierz za darmo!

  • Najnowsze komentarze