Pepsieliot
Możesz się śmiać, ale i tak za kilka godzin
zmienisz swoje życie...
215 661 915
158 online
36 613 VIPy

Dlaczego program JEM I … CHUDNĘ jest najlepszą dietą na świecie?

Dieta, którą dopracowałam w ciągu ostatnich yyy … dwudziestu lat, jest połączeniem najbardziej prozdrowotnych trendów pozwalających przenieść ciało na tryb spalania tłuszczu.

Jest tak potężnym narzędziem, że słowo dieta samo z siebie zamienia się w styl życia.

Tak po prostu należałoby żyć, żeby uporać się z kompulsywnym jedzeniem, bulimią, nawarstwionym tłuszczem, efektem jo-jo.

Oraz, co równie ważne, z bezsilnością i rozpaczą z powodu silnego uzależnienia od jedzenia.

Nie jestem jednak uderzona metalową sztabką w czoło, nie twierdzę więc, że wymyśliłam tę dietę.

Ona istniała dla homo sapiens od zawsze.

Był przymusowy post, i było obżeranie się, gdy tylko nadarzyła się okazja.

Ale nie było nadwagi i pewnych choróbsk nadmiaru cywilizacyjnego.

Program Jem i … chudnę z przerywanym postem działa

I opiera się na 3 mocnych  fundamentach prozdrowotnych:

1. Nie liczysz kalorii, dzięki czemu nie grozi Ci niedożywienie

Nie ma więc mowy o żadnym głodzeniu się w czasie okna jedzeniowego.

Należy tylko zadbać, aby ciału nie zabrakło makro i mikro składników odżywczych, witamin, minerałów, w tym elektrolitów.

Bowiem dobre nawodnienie ciała, obok dotlenienia (alkalizacji), to kolejny punkt na drodze do zdrowia.

Dlatego nawadniające, odżywiające i oczyszczające 4 szklanki są nadal świetną opcją uzupełniającą.

Niech ilość Twoich poranków
Pomnaża codzienny rytuał 4 Szklanków !:)

Codzienne 4 szklanki (na bazie wody z cytryną), wspierające dotlenianie, oczyszczanie,

NAWADNIANIE, DOTLENIANIE i ODŻYWIANIE komórek!


2. Chudnąc nie tracisz masy mięśniowej, co minimalizuje niezdrowy efekt jo-jo

Budulcem mięśni, w których komórkach spala się tłuszcz jest białko proteogenne.

Program Jem i chudnę polega na wykorzystaniu WYSOKIEJ TERMOGENEZY PO PO-POSIŁKOWEJ bo zjedzeniu czystego białka 100% izolatu serwatki CFM.

26 gramowa porcja białka (bez węglowodanów i tłuszczu) zwiększy wydatnie metabolizm ciała w ciągu następnych 3 godzin.

Przeciętne zapotrzebowanie energetyczne ciała w ciągu 3 godzin to średnio 375 kalorii.

Jednak w przypadku zwiększonej termogenezy i metabolizmu zapotrzebowanie kaloryczne może wzrosnąć NAWET DWUKROTNIE.

Czyli porcja SZYBKIEGO (izolat serwatki CFM) białka BUDULCOWEGO, działa nie tylko antykatabolicznie (ochronnie) i odżywczo na mięśnie, ale także pobiera energię do strawienia się ze zgromadzonego w ciele tłuszczu.

3. Dzięki postowi przerywanemu codziennie doświadczasz autofagii

Zasada jest bowiem niezmienna, CIAŁO REGENERUJE SIĘ, GDY POŚCI!

Post przerywany, nazywany też kryptowitaminą PP normalizuje wrażliwość na insulinę i leptynę, co jest kluczem do optymalizacji zdrowia

W programie „Jem i… chudnę” proponuję jeden lub dwa duże posiłki ze zdrowego najlepiej organicznego i chociaż w lekkiej przewadze surowego pokarmu roślinnego.

Ludzie wciąż nie mają pojęcia o prozdrowotnej roli surowych węglowodanów.

Surowe węgle to oczywiście coś zupełnie innego niż rafinowane, gotowane, fatalna opcja, pryskane glifosatem, żeby szybciej podeschły, czy też okropna opcja, smażone węglowodany, przypiekane, zrumieniane, zabrązawiane.

Nie upieram się jednak, że koniecznie ma to być witarianizm niskotłuszczowy 811 (80% kalorii z węglowodanów, i po 10% z białka i tłuszczu).

Jednak powinnaś mieć świadomość, czym jest łączenie cukrów prostych (jak słodkie owoce) z tłuszczami (jak awokado).

Nie sprzeciwiam się też tym, którzy rezonują z wysokotłuszczówką, gdzie ilość tłuszczu w diecie, głównie zwierzęcego to mniej więcej 70%, węglowodanów maksymalnie 10%, i około 20% białka.

PRZY ROZREGULOWANYCH HORMONACH często dochodzą również problemy z insuliną.
Dlatego nie ma się co dziwić dlaczego dobrze byłoby zastosować:

10 dniowe oczyszczanie hormonalne DIETĄ 

Które może okazać się tym przełomowym krokiem dla Ciebie, gdy doświadczasz nieprzyjemnych objawów w kształcie bezsenności, stałego zmęczenia i osłabienia.

Bywa, że nawet rano po przebudzeniu, słabego nastroju, wypadania włosów, zero chęci na robienie coitus, do tego zamglenie umysłu.
Zależnie jednak od rodzaju problemu i indywidualnych potrzeb oraz cech Twojego organizmu, objawy te mogą się różnić.

Co nie znaczy, że nie jest Ci potrzebny dziesięciodniowy detoks hormonalny, w charakterze pierwszego impulsu do ruszenia z tego skrzyżowania.
Surowa, roślinna dieta (znajdziesz w  tym e-booku tygodniowe wyliczanki na wszystkie 4 pory roku: co, ile kupić, jak zrobić) ma istotny wpływ na regulację hormonów.

Dlaczego? To proste, gdyż jest dietą żywą, dostarczającą ekstremalnych ilości substancji odżywczych i poprawiającą przemianę materii.
Ma to ogromne znaczenie z perspektywy regulacji gospodarki hormonalnej.

Polecam Ci mój 10 dniowy programu detoksu hormonalnego,
Twojego pierwszego kroku wyruszenia we własną drogę ze skrzyżowania …


Zasady są takie:

  • W oknie żywieniowym NIE JEDZ ZŁOMU,
  • Jedz wspaniałe jedzenie najlepiej organiczne,
  • Jak najmniej przetworzone,
  • A jak już to z wdziękiem kuchni śródziemnomorskiej,
  • Łap słońce, zarówno w pokarmie, jak i w okolicznościach przyrody.

Wracając do węglowodanów i smalcu, faktycznie MOŻE BYĆ TYLKO ALBO, ALBO.

Bowiem dieta roślinna, czy jakakolwiek wysoce węglowodanowa, automatycznie WYKLUCZA dietę wysokotłuszczową.

To nigdy nie może iść w parze!

Jak to działa?

1 porcja (30g) Shape Shake TiB zawiera:

26 gramów białka dostarczy 26 x 4 = 96 kalorii

26 gramów czystego białka potrzebuje do strawienia 30% (w przypadku izolatu serwatki można nawet uznać 50%.

Pozostańmy jednak przy wersji mniej optymistycznej) tych kalorii, czyli 29 kalorii

96-29 = 67 kalorii faktycznie dostarczy porcja białka

Jednak to nie wszystko, taka porcja zwiększy wydatnie metabolizm ciała w ciągu następnych 3 godzin.

Zapotrzebowanie energetyczne ciała w ciągu 3 godzin to średnio 375 kalorii.

Natomiast, w przypadku zwiększonej termogenezy poposiłkowej po zjedzeniu czystego białka (bez węglowodanów i tłuszczu),

oraz przyspieszonego metabolizmu, zapotrzebowanie kaloryczne może wzrosnąć nawet dwukrotnie.

Gdy przyjmiemy, że w ciągu 3 godzin po spożyciu białka nie zjesz nic, a 3 godziny wcześniej również nic nie jadłaś,

bo takie są zalecenia programu „jem i… chudnę” można założyć, że ciało będzie na minusie około 450 kalorii.

A nawet 500 i więcej kalorii, w przypadku, gdy masz dużą masę mięśniową.

Gdybyś z kolei zastosowała tylko głodówkę, wówczas metabolizm jest spowolniony,

a mięśnie stają się zabiedzone, czyli nieodżywione, wiotkie, obwisłe.

– (MINUS!) 450 kalorii!!!

Czyli tyle ile spalasz na godzinnym, intensywnym treningu aerobowym!


Oraz nieobowiązująca część dla dociekliwych:

No dopsz Pepsi, ale jak ten pp w ogóle działa?

Dlaczego, gdy zjem 3000 kalorii w ciągu 4 godzin, to przejdę na tryb spalania tłuszczu, a rzecz nie będzie miała miejsca, gdy rozłożę te 3000 kalorii na cały dzień, nie mówiąc o kawałku nocy?

W 2007 roku American Journal of Clinical Nutrition przedstawiło bardzo interesujące wyniki pewnych studiów.

Naukowcy podzielili uczestników badania na dwie grupy i każda z nich miała jeść tę samą liczbę kalorii, odpowiednią dla ich wagi.

Jedyna różnica, między grupami była taka, że jedni jedli tę samą ilość kalorii rozłożoną na 3 posiłki w ciągu całego dnia, a drudzy tę samą ilość kalorii, ale w ograniczonym czasie, a poza tym okresowo pościli.

Ci co jedli posiłki w konkretnym oknie czasowym, a później pościli, nie tylko, że schudli, ale jeszcze skład ich ciała uległ znacznej modyfikacji, bowiem zredukowali ilość yyy… tłuszczu.

Po prostu, w okresie postu organizm poszukuje życiowej energii i w końcu znajduje ją na brzuchu, więc zaczyna tę akurat tkankę pożerać, czyli palić fat.

TOŻ TO KETO W CZYSTEJ POSTACI:-)

Ale są też inne zaskakujące info, i według badań Panda, gdy ograniczysz czas w którym ładujesz w siebie kalorie, sprawiasz, że CIAŁO ZACZYNA SPALAĆ WIĘCEJ KALORII W ciągu dnia, gdyż Twój metabolizm przyspiesza.

Co jest dość dziwaczne, bo zawsze mówiono, chcesz schudnąć, jedz często i mało, najlepiej garsteczką.

AKURAT!

TAK SIĘ PRZECIEŻ TUCZY DZIECI!

Już od dawna wiem, że dużo, ale w krótkim czasie, daje wymarzony klekot kości przy każdym siadaniu na krześle.

No a teraz mała rundka po banana (ciągle jestem w oknie jedzeniowym), parę przysiadów i do Ciebie wracam.

Okazuje się do tego wszystkiego, że utrata wagi to tylko jeden z bonusów przerywanego postu. Bowiem rzecz może mieć o wiele większy wydźwięk zdrowotny.

Niedożywienie to początek wszelkich problemów zdrowotnych

No dobra, ale w jaki sposób jedzenie tylko w określonych widełkach czasowych ma promować ogólne zdrowie i długowieczność? Nie ma w tym przesady?

  • Post przerywany, nazywany dalej kryptowitaminą PP normalizuje wrażliwość na insulinę i leptynę, co jest kluczem do optymalizacji zdrowia.

Insulinooporność (to jest to, co akurat ma się, gdy spada wrażliwość na insulinę) jest podstawowym czynnikiem przyczyniającym się do prawie wszystkich przewlekłych chorób, od cukrzycy, poprzez choroby serca, do humorzastego nowotworu.

Na marginesie

Przy okazji zachęcam Cię, aby przy robieniu zwyczajowych badań na cukier we krwi na czczo, zbadać też poziom insuliny na czczo, oraz hemoglobinę glikowaną (ma być w normie!)

Następnie masz się po badaniach spodziewać, że obok cukru w normie, insulina osiągnie poziom między 2,5 do 4,5.

  • PP normalizuje poziom greliny, znany również jako „hormon głodu”.
  • Promuje produkcję ludzkiego hormonu wzrostu HGH, odgrywającego arcy ważną rolę dla zdrowia, kondycji, też spowalniając proces starzenia się
  • Obniża poziom trójglicerydów
  • Zmniejsza stan zapalny
  • Zmniejsza ilość wolnych rodników
  • Jest również faktem, że przerywany post zmniejsza liczbę markerów chorobowych silnie przyczyniających się do ogólnego stanu zdrowia.

Ciemniejsza strona księżyca

W jednym z badań okazało się, że w wyniku diety opartej na przerywanym poście wzrosła ilość cholesterolu całkowitego o 16 %, w tym HDL, czyli dobrego o 6%.

Jak do tego doszło?

Dr Benjamin D. Horne, dyrektor Instytutu Układu Krążenia i Epidemiologii Genetycznej i główny autor badania, przedstawia następujące wyjaśnienie,:

  • Post wywołuje głód, albo stres.
  • Z kolei w odpowiedzi na to, organizm uwalnia więcej cholesterolu, co pozwala na wykorzystanie tłuszczu jako źródła paliwa zamiast glukozy.
  • Jednocześnie taka akcja przyczynia się do zmniejszania liczby komórek tłuszczowych w organizmie.
  • Czyli czarno na białym mamy, że pp uaktywni fat, który zgromadziłaś w pasie na niewiadomo jakie ciężkie czasy.

Cholesterol trochę podskoczy, ale im mniej masz komórek tłuszczowych w naddatku, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że doświadczysz niezdrowej oporności na insulinę lub nawet cukrzycy. Dlatego post przerywany pomimo tej miny, jest naprawdę w porzo.

Organiczna peruwiańska Maca This is BIO dla zmęczonych nadnerczy i niedobór progesteronu

I oczywiście na LIBIDO dla obu płci!


Oporność na insulinę jest aktualnie głównym problemem zdrowotnym

Duńscy naukowcy kontynuują złowieszczą tyradę, że oporność na insulinę jest aktualnie głównym problemem zdrowotnym.

Ciągle więcej jemy, a coraz mniej się ruszamy.

Ten styl życia zderza się z naszym genomem, który prawdopodobnie został określony pod koniec epoki paleolitu (50 000-10 000 pne), gdzie uprzywilejowani przetrwaniem żyli w środowisku charakteryzującym się wahaniami pomiędzy okresami uczty i głodu.

Teoria OSZCZĘDNYCH GENÓW zakłada, że wahania te są wymagane dla optymalnego funkcjonowania naszego metabolizmu.

Gdy decydujemy się na taką dietę, prawdopodobnie najbardziej zbliżamy się do schematu idealnego dla naszego metabolizmu.

Coraz więcej dowodów wskazuje na to, że zarówno przerywany post, jak i ćwiczenia wyzwalające geny i czynniki wzrostu, odmładzają mózg, mięśnie i tkanki.

Program jem i … chudnę™ , jako forma przerywanego postu jest najlepszą dietą na świecie

Bowiem działa nie tylko odchudzając, ale również może działać prozdrowotnie i odmładzająco.

Moim skromnym zdaniem jest to jedyna droga do wyjścia z matni dla wszelkich bulimików, kompulsowców, wilczych apetytów i innych chorych na głowę z powodu nieopanowanego jedzenia.

Brakujące ogniwo w przerywanym poście?

  • To (moim skromnym zdaniem) jedzenie w oknie anabolicznym wielkiej ilości surowych owoców i warzyw, DO CZEGO ZACHĘCAM!
  • Jeśli jesteś na diecie wysoko tłuszczowej i przestajesz chudnąć, świetnym pomysłem jest technika zmienności diety 511.
  • Na diecie Paleo szczególnie, ale też na diecie wysoko-tłuszczowej zachodzi niebezpieczeństwo jedzenia ZBYT DUŻEJ ilości białka, dlatego są to (moim skromnym zdaniem) diety dla ludzi o sporej masie mięśniowej.

Obrazki na bazie: https://depositphotos.com/home.html

Odmaszerować!

Na zawsze Twój

 

(Visited 37 507 times, 15 visits today)
-
Blog pepsieliot.com nie jest jedną z tysięcy stron zawierających tylko wygodne dla siebie informacje. Przeciwnie, jest to miejsce, gdzie w oparciu o współczesną wiedzę i badania, oraz przemyślenia autorki rodzą się treści kontrowersyjne. Wręcz niekomfortowe dla tematu przewodniego witryny. Jednak, to nie hype strategia, to potrzeba.
Może rzuć też gałką na to:

Dobre suplementy znajdziesz w Wellness Sklep
Disclaimer:
Info tu wrzucane służy wyłącznie do celów edukacyjnych i informacyjnych, czasami tylko poglądowych, dlatego nigdy nie może zastąpić opinii pracownika służby zdrowia. Takie jest prawo i sie tego trzymajmy.

Komentarze

  1. avatar Monika 16 lutego 2020 o 11:55

    No dobrze. Zastanawiałam się od miesięcy ale dziś przekonałas mnie ostatecznie. Chudne i tak powolutku na weganie ale potrzeba mi dużo energii.

  2. avatar Aga 16 lutego 2020 o 12:33

    Pepsi jak z tym tłuszczem? Czy do koktajli mogę dodać banana i awokado i mleko roślinne?

    1. avatar Jarmush 16 lutego 2020 o 13:49

      moim zdaniem nie, jak tłuszcz, to owoce typu kwaśne jagody, truskawki, nie banany, nie mango, nawet nie słodkie pomarańcze, ananasy też bywają bardzo słodkie.

  3. avatar Mefi 16 lutego 2020 o 13:56

    Jak w krótkim oknie żywieniowym dostarczyć sobie pokarm o odpowiedniej kaloryczności i gęstości? Szczególnie w jednym bądź dwóch posiłkach. Czy jeżeli tak rzadko jemy nie dochodzi do zastoju żółci a co za tym idzie w przyszłości problemów z kamieniami w woreczku żółciowym?

    1. avatar Jarmush 16 lutego 2020 o 17:35

      Jeśli masz jakiś problem zdrowotny idziesz, badasz i podejmujesz decyzję. Praskie badanie wykazuje że nawet w przypadku diabetyków dobrze działa post przerywany. Piszę o tym w mojej książce Leczenie Dobrą dietą, piszę na blogu. Są pewne problemy zdrowtne, które wykluczają taką dietę, np przy refluksie żółciowym mają być posiłki częste i malutkie. Jestem dziesiątki lat na poście przerywanym, nie mam takich problemów, ale ludzie są różni, spotkałam wiele przypadków, że mogą jeść frytki z colą a nie mogą surowych jabłek, przynajmniej tak twierdzą.
      Tak naprawdę wszyscy dobrze wiedzą, że prawdziwie regenerujący sen jest wtedy, gdy nie zje się kolacji.

      1. avatar darek 20 lutego 2020 o 13:17

        Ja mam akurat problemy z refluksem żółciowym i rozpocząłem tą dietę 16/8 szukając rozwiązania problemu i póki co jakby mi pomaga, gdyż nie mam już tak notorycznych problemów jak wcześniej, niezależnie co jadłem, nawet po małych porcjach dostawałem ataków zgagi takich że myślałem często że się uduszę. Pewnie to też kwestia że jem teraz też zdrowiej i odstawiłem pszenicę i inne zboża poza ryżem.

  4. avatar waraszka 17 lutego 2020 o 12:48

    Droga Pepsi, pytanie ni stąd ni zowąd…co myślisz o orgonitach??

  5. avatar zaanka 17 lutego 2020 o 13:48

    Pepsi, robię tak że PP od 16 do 9 rano Rano (o 6godz. rytuały tyb, kilka asan, co mi w duszy gra) wieczorem około 19-20 bieganie/kije/interwały. Robię to dla oczyszczania limfy, medytacji pobudzania czakr itp. Magłabym trochę schudnąc max 5 kg zwłaszcza na nogach i tu pytanie czy dobrze dla mnie robi bieganie wieczorem? Czyli 3 godz po posiłku w czasie postu przerywanego (po biganiu już nic nie jem ) Czy ogólnie dla kształtowania sylwetki powinnam białko po bieganiu czy powinnam uzupełniać jakieś minerały? Te rozkład dopasowałam do możliwości i sprawdza się już 8 miesięcy 🙂 Z góry dziękuję za info zwrotne

    1. avatar Jarmush 17 lutego 2020 o 17:01

      biegać możesz zawsze, w oknie postu nie jedz niczego, ale pij, możesz zrobić sobie kurację Greens & Fruits TiB, a jaki masz poziom 25(OH)D? bierzesz D3 z K2?

  6. avatar zaanka 17 lutego 2020 o 19:15

    Czyli taki system dla organizmu jest ok ? D3 mam 120 jednostek Brałam przez miesiąc po 50 jed żeby szybko podnieść, bo miałam 23 🙂 )Zrobiłam sobie badania z listy podstawowych twoich badań) Z końcem roku skończyłam Green&Friuts wzięłam całe opakpowanie I biorę omega od Ciebie na stałe 4 szklanki 🙂 Ale ciągle problem mam z trądzikiem (38 lat) wzdłuż lini żuchwy i coś na ciele jakby łupiesz pstry w na kilku miejscach i bardzo silny kamień na zębach mimo, iż uzębienie piękne naturalnie białe i tyko jedno wypełnienie z bardzo dawnych czasów:)

    1. avatar Jarmush 17 lutego 2020 o 19:44

      trądzik wzdłuż linii żuchwy to typowe zaburzenia hromonalne, jak tam u Ciebie z nadnerczami, jakie TSH? Bierzesz do tego D3, również K2?

      1. avatar zaanka 20 lutego 2020 o 16:57

        Pepsi w nawiązaniu do powyższej naszej korespondencji to zrobiłam dziś „badania tarczycy” anty – tpo będzie jutro, a rT3 nie robiłam bo bardzo drogie Co mogę zrobić z tym trądzikiem? D3 z K2 oczywista oczyswistość Nadnercza zmęczone z pewnością (stres) Pięknie dziekuję wiosennie pozdrawiam
        TSH TSH 0,707 µIU/ml 0,350 4,940 N
        FT3 FT3 4,18 pmol/l 2,63 5,70 N
        FT4 FT4 0,90 ng/dl 0,70 1,48 N

        1. avatar Jarmush 20 lutego 2020 o 18:17

          Wydaje się , że tarczyca w porządku

  7. avatar Omega 18 lutego 2020 o 06:58

    No ok. Wszystko pieknie opisane. A jaki wplyw ma post przerywany na tarczyce, np u osob z niedoczynnoscia lub Hashimoto? Poza tym jak PP dziala na kobieca gospodarke hormonalna? Czy nie rozregulowuje jej? W tych kwestiach mam duze watpliwosci, bo temat jest pomijany.

    1. avatar Jarmush 18 lutego 2020 o 14:53

      Nie pomijany, absolutnie, wielokrotnie o tym piszę. Przy tarczycy wszystko świetnie, tutaj naprawdę nadwaga i brak autofagii robi złą robotę. Natomiast przy Hashi odradzam te długie posty 20 godzinne, ale wczesna kolacja jeszcze nikomu nie zaszkodziła. Po prostu przy Hashimoto okno postu musi być dostosowane do odczuwalnych skutków zdrowotnych <3

      1. avatar Omega 18 lutego 2020 o 22:33

        Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź

      2. avatar Marze 19 lutego 2020 o 07:37

        Pepsi, możesz sprecyzować, jakie skutki uboczne są nie wskazane? uczucie głody wystąpi, czy nie podbije kortyzolu zbyt wysoko przy Hasi? jaka jest optymalna długość postu przy w takiej konfiguracji?

        1. avatar Jarmush 19 lutego 2020 o 10:04

          nie ma czegoś takiego, jak optymalna długość postu, Ty to ustalasz, widzisz, że chudniesz, lepiej śpisz, masz więcej energii, to znaczy, że jest ok. Taki post nie spowalnia metabolizmu, jak długie posty, wręcz przeciwnie.

  8. avatar Marta 20 lutego 2020 o 02:58

    Czy pijąc przed shape shake szklankę z 4greens mogę tu dodać babkę płesznik, czy wpłynie to na działanie szejka proteinowego?

    1. avatar Jarmush 20 lutego 2020 o 06:48

      spowolni szybkie białko

  9. avatar darek 20 lutego 2020 o 10:11

    Od 3 tygodni przestrzegam diety 16/8 oraz porannych 4 szklanek i jestem na tak, przede wszystkim zauważam że zaczynam jeść coraz mniej kompulsywnie, szanuję bardziej jedzenie i przykładam większą wagę do tego co jem, na zasadzie rzadziej ale lepiej. Podoba mi się to że jedzenie bardziej smakuje, cieszę się w sposób naturalny posiłkiem i delektuję się smakami, zwykła niezwykła kapustka albo rukola z oliwą super smakuje.
    Mam tylko stale pewien dylemat co do węglowodanów, które po wielu latach przewęglowodanowania (na weganiźmie bazującym na zbożach i kaszach) mocno ograniczam obecnie i czuję że wychodzi mi to na zdrowie, m.in. gdyż nie odczuwam gwałtownych spadków energetycznych i senności w trakcie dnia (chyba już zahaczałem o insulinooporność). Ale tak sobie nieraz myślę, że mówi się że kuchnia włoska i grecka to najzdrowsze kuchnie europejskie, a przecież oni tak na prawdę bazują głównie na białej mące pszennej (wiadomo, mnóstwo makaronów i pizze, przeciętny Włoch potrafi jadać 3 posiłki makaronowe dziennie) plus sery, czyli dieta która teoretycznie powinna chyba uchodzić za najgorszą na świecie. No chyba że sytuacje ratuje że dorzucają do tego kilka oliwek i leją oliwę, ale tu z kolej przychodzi niekorzystne łączenie węgli z tłuszczem, czyli też nie tak kolorowo.

    1. avatar Jarmush 20 lutego 2020 o 16:34

      cieszę się Darku, nie mówi się, że grecka i włoska kuchnia jest najzdrowsza, mówi się, że śródziemnomorska, a to jednak nie to samo

  10. avatar Alicja Bielecka 22 lutego 2020 o 16:13

    Treść została usunięta

    1. avatar Jarmush 22 lutego 2020 o 21:32

      Jesteś na przerywanym poście? O której kończysz jedzenie? Ile jesz kalorii? Jak jesz za mało, to spowolnisz metabolizm. Wysypiasz się? Jakie masz TSH i 25(OH)D?

  11. avatar Paulina 26 lutego 2020 o 21:15

    Witaj

    1. avatar Jarmush 27 lutego 2020 o 06:12

      cześć Kochanie

      1. avatar Paulina 27 lutego 2020 o 20:11

        Witaj Pepsi

        1. avatar Jarmush 27 lutego 2020 o 22:38

          Hej Paulina

  12. avatar Paulina 28 lutego 2020 o 06:48

    O matko, bardzo Cię przepraszam ale z moich komentarzy zostaje tylko hej i witaj , dziwna sprawa ! Mam pytanie, pije 4 szklanki i czasami dodaje shape shake oczywiście do ostatniej szklanki ale czuje się po nim mega wydęta i nie mogę normalnie pójść do toalety, czemu tak reaguje na białko? I co zrobić ? Jak żyć

  13. avatar Maria 1 marca 2020 o 20:23

    Pp dzień po dniu czy na przykład 2 dni jedzenia i 1 dzień pp

    1. avatar Jarmush 2 marca 2020 o 08:16

      pp to też jedzenie, najlepiej wejść w rytm, czyli codziennie. Można zrobić wyjątek np na ślub przyjaciółki 🙂

  14. avatar Natasza 18 marca 2020 o 08:30

    Pepsi mam pytanie, a co jesli rano po 3 szklankach zrobie czwarta z shape shake ale na mleku roslinnym? I dodam jakies owoce kwasne np. Czy jak pozniej zrobie 3 h przerwy do kolejnego posilku to tez bedzie efekt? Chodzi mi o odchudzanie. Mam 170 cm wzrostu i waże 75kg, chcialam okno zywieniowe miec od 9 do 17 i o 9 wypic szejka na mleku i pozniej o 12 jakis kolejny posiłek. Boję się ze na samym szejku na wodzie nie wytrzymam tyle czasu ale chce wiedziec czy tez bedzie efekt.

    1. avatar Jarmush 18 marca 2020 o 09:47

      a ile będzie miało kalorii to co dodasz? moim zdaniem będzie efekt regeneracyjny, budulcowy i odżywczy, ale możesz nie skorzystać z właściwości spalania tłuszczu, jeśli wraz z białkiem dostarczysz energię, garstka kwaśnych owoców i woda, moja propozycja

      1. avatar Natasza 18 marca 2020 o 10:19

        Ok faktycznie będzie to lepszy pomysł, wrzuce kilka malin i już podziała na mój mózg że niby coś więcej zjadlam ? a gdybym tak rano normalnie zjadla pierwszy posilek o 9 , a szejk na koniec jako kolacja np o 17 i pozniej juz nic, bedzie gorszy efekt??

        1. avatar Jarmush 18 marca 2020 o 13:17

          zobacz, przecież to model życia, szejki są przede wszystkim na początku, a potem, będziesz sobie z tą idealną wagą żyła.

      2. avatar Natasza 18 marca 2020 o 10:23

        Jeszcze jedno – czy w ogóle to moje okno ma sens w przypadku odchudzania? Nie za długie? Chce to potraktowac jako sposob na zycie a nie jako jednorazowa akcje odchudzajaca dlatego pytam. Czy lepiej byloby skrócić okno do czasu zeszczuplenia i pozniej trzymac 8/16? Głupie pytanie ale w jakim czasie mogę spodziewac sie ubytku cm i kg? Tak dla motywacji 🙂 dodam że nadwaga wynika tylko i wyłącznie z mojego wieczornego podjadania bo jakies 3 lata temu bylam super laska:)

        1. avatar Jarmush 18 marca 2020 o 13:16

          Najgorsze z możliwych pytań, jeśli sama nie umiesz się zmotywować, nie potrafisz być cierpliwa i konsekwentna, nic Ci to nie da. a jak nie schudniesz tyle, co powiem, to zaczniesz znowu objadać się na noc? Uważasz, że to się nie odbije na Twoim zdrowiu kiedyś? A jak schudniesz więcej niż Ci powiem, to co, wejdziesz w nałóg chudnięcia?
          Zobacz, poczekaj, skoro ma to być zmiana na całe życie, dobierzesz sobie okno takie, żeby dobrze zaspokajało osdżywianie i skutkowało idealną wagą. Dla każdego coś innego, zależy też od wieku i aktywności sportowej. To się może zmieniać.

  15. avatar kasia 20 marca 2020 o 21:08

    Cześć Pepsi, czy wypicie złotego mleka (mleko roślinne, ashwaganda, kurkuma, cynamon i odrobina lucumy) ok. godziny po shape shake’u zniweczy jego odchudzające działanie?
    Czy przerywa post przerywany?

    1. avatar Jarmush 20 marca 2020 o 22:49

      Tak, mleko roślinne ma sporo kalorii

  16. avatar Edyta 24 marca 2020 o 18:34

    Witaj Pepsi, czy do porannego shape shake’a (będącego 4 szklanką) można dodać macę? Pytam pod kątem jego działania odchudzającego : )

    1. avatar Jarmush 24 marca 2020 o 19:46

      maca ma kalorie, ale jak dasz tylko łyżeczkę, możesz dodać, ile masz do schudnięcia? jest aktywność? jaka długość postu?

      1. avatar Edyta 24 marca 2020 o 21:10

        Do schudnięcia 5 kg, trening cardio co dwa dni, długość postu – 16 h : )

        1. avatar Jarmush 25 marca 2020 o 06:49

          możesz dodawać łyżeczkę macy. ale okno niejedzenia dość krótkie, a przynajmniej wcześniej zaczynaj i wcześniej kończ

  17. avatar izabeladomanska 29 marca 2020 o 14:04

    Witaj Pepsi. Komentarz prywatny.
    Mam pod opieką Stowarzyszenia Sue Ryder chłopaka 18 lat waga 296kg w Bydgoszczy. Ostatnio byłam z nim Klinice leczenia otyłością w Gadańsku u dr Kaski. Niestety w każdej chwili może umrzeć. Niestety zaburzone psychicznie matka i babka doprowadziły do tak tragicznej sytuacji. To jest bardzo zaburzony dom. Kacper ma wykluczone choroby genetyczne. Matka niweczy wszelkie próby ratowania mu życia od kilku lat. Przejęliśmy go pod opiekę miesiąc temu. Póki szaleje wirus nie mamy szans na uruchomienie psychiatry psychoterapeuty fizjoterapeuty dietetyka. Postanowiłam wysyłać mu Twoje artykuły ze strefy jem i chudnę. Jest świetnym chłopakiem, pięknie maluje, chce zrobić prawo jazdy. Ma wiele chęci w życiu. Czy masz jakieś wskazów jak dotrzeć do jego świadomości i małymi krokami zmieniać jego nawyki?

    1. avatar Jarmush 29 marca 2020 o 21:42

      Post przrywan, czyli najpierw skrócić czas jedzenia, do 6 godzin . Niech je co chce ale tylko w ciągu 6 godzin. W tym jak najwięcej surowych pokarmów. Da radę? Nie jestem lekarzem, ani dietetykiem

  18. avatar Basia 6 kwietnia 2020 o 07:07

    droga pepsi,
    czy pp jest odpowiedni dla osób z zespolem jelita drażliwego? od 10 dni stosuje pp w godzinach 10-14, musze sporo schudnąć. odkąd przeszłam na ten tryb odżywiania, odezwały sie moje jelita i jedyne co moge powiedzieć to ciagly ból i ból jelit. cierpię na to od lat, ale teraz i sa skurcze żołądka i tych jelit i jest okrutnie. jem co zwykle, chleba unikam, słodyczy tez, mięsa nie jadam od lat. stosuje twoje suplementy, ale moje jelita sa niesforne i dla mnie ten czas gdzie mam Czuc sie że mam wciągnięty brzuch, jest czasem męki. na wadze nie ubyło ani grama, co jeszcze bardziej wkurza 🙁

    1. avatar Jarmush 6 kwietnia 2020 o 08:47

      na pewno nie powinien być stosowany przy refluksie żółcziowym, gdy trzeba jesć mało i często, czyli nie doprowadzać do głodu, ani sytości. Zaczęłaś zbyt radykalnie, na jakiej jesteś diecie tak w ogóle? co jesz? bierzesz ten probiotyk? jest dedykowany przy IBS i przy SIOBO https://thisisbio.pl/trawienie/3664-saccharomyces-boulardii-60kaps-gg–5060040820322.html
      Czytałaś te wpisy?
      https://www.pepsieliot.com/4-szklanki/12266/masz-ibs-zrob-te-4-kroki-i-pozbadz-sie-zespolu-jelita-wrazliwego.html
      https://www.pepsieliot.com/badania-i-interpretacje/12458/sibo-czyli-wszystko-co-by-wiedziec-o-zespole-rozrostu-bakteryjnego-jelita-cienkiego.html

      1. avatar Basia 6 kwietnia 2020 o 10:41

        zakupie sobie ten probiotyk. o tych dwóch wpisach czytałam wczoraj. jadłam wczoraj w oknie 8godzinnym, bolało mniej, ale stan zapalny jest i duży dyskomfort. może zejdę do okna 6godzinnego, bo zależy mi aby schudnąć.. rano twoje szklanki pijam. potem wciągam banany bo bardzo dużo ulgi mi przynoszą, a po godzinie jem jakieś kasze, surówki, jajko sobie zrobie. staram sie jest tych 2000 kalorii, owoce zawsze rano, ale to boli tak jakby mi ktoś kwas solny po jelitach rozlał

        1. avatar Jarmush 6 kwietnia 2020 o 21:21

          martwię się o Ciebie, jelito cienkie musi być jałowe, zrób sobie powolutku to co napisałam, koniecznie kuracja kolagenowa, czy glutaminowa, żeby uszczelnić jelita, odbudować,

  19. avatar Dorota 6 kwietnia 2020 o 13:49

    Hej Pepsi,
    Od dwóch miesięcy jestem na PP, okno żywieniowe od 11 do 17. Stosuje 4 szklanki, pierwszy posilek to sniadanie o 11, potem jeszcze 1lub 2 posilki. Czasami zdarza mi sie zjeść słodycze. Na początku Pp na 1 posilek pilam polecanego przez Ciebie shaka. Moja waga stoi jak zaklęta, nie zmniejsza się też obwody. Co robię nie tak,że nic nie chudne.

    1. avatar Jarmush 6 kwietnia 2020 o 21:10

      przesuń okno na 9-15, co jesz napisz

      1. avatar Dorota 7 kwietnia 2020 o 07:22

        Na snadanie jem dwie kromki chleba z ziarnami z bialym lub zóltym serem + pomidor,ogorek….
        Obiad to czasami tylko zupa np pmidorowa z makaronem, ogórkowa czy tez grochowa , jeżeli drugie danie to tez staram się jesc bez miesa, np zapiekanka z ziemniakow z cukinia, lub makaron z sosem serowym z brokulami.
        Czasami jem tradycyjnie filet z kurczaka z ziemniakami i surowka.

        1. avatar Jarmush 7 kwietnia 2020 o 14:49

          nie mogłabyś czasami coś zjeść zdrowego? nieprzetworzonego? jakiś zielony szejk, kilo bio jabłek?

          1. avatar Dorota 8 kwietnia 2020 o 14:50

            Ok, teraz przygotowuje się do oczyszczania jelit więc będą zielone szejki. Po oczyszczaniu postaram się wprowadzac więcej „surowych” posiłków, naan nadzieje ,ze zadziala.

    2. avatar Bea_2206 21 kwietnia 2020 o 08:07

      Też nie chudłam na PP, może masz insulinooporność jak ja i ma znaczenie duże co się je, jak najmniej cukrów, nie że od razu keto? i nigdy same węgle, w połączeniu z tłuszczem bądź białkiem, wtedy nie ma tak gwałtownego wyrzutu insuliny. Ale to gdy ma się IO a nactym schudnąć jest ciężko. Nawet przez zbyt intensywny trening można przestać chudnąć

  20. avatar Natasza 8 kwietnia 2020 o 12:34

    Witaj pepsi, stosuje program i chudne, rano bialkowy szejk o 10 i max do 17 cos zjem, potem nic. I tu moje pytanie – co z czerwonym wytrawnym winem? Lampka przerywa post? Chcialabym czasem w weekend napic sie z mezem dobrego wina a nie wiem jak to wplesc, czy po prostu musze wtedy zrobic sobie dzien przerwy od pp

    1. avatar Jarmush 8 kwietnia 2020 o 15:41

      nie, wypij wieczorem na głodnego, lepiej działa:) nie bądź ortodoksyjna, to może doskonale wpłynąć na Twoją psychikę, 2 kieliszki wieczorem w piąteczek

      1. avatar Natasza 8 kwietnia 2020 o 15:45

        You made my day 🙂
        Nie dość, że taka 'dieta’ bardzo mi pasuje to jeszcze winko nie zabronione ? w to mi graj! A z ciekawości mogę zapytać czy ty pijesz alkohol? Prowadzisz tak zdrowy tryb życia a niektórzy twierdzą ze to sie wyklucza (ja nie z tych, ja akurat doceniam zalety dobrego wytrawnego wina).

        1. avatar Jarmush 8 kwietnia 2020 o 17:56

          jak mam ochotę piję kieliszek bardzo dobrego szampana, ale rzadko mam ochotę 🙂

  21. avatar Angela 8 kwietnia 2020 o 16:16

    Dzien dobry. Mam pytanie o soki warzywne. Jem pomiędzy 10 a 16, pozniej juz poszcze. Czy moge wieczorem wypic sok marchewkowy czy to zaburza post?

  22. avatar Olkaw 21 kwietnia 2020 o 12:11

    Hej Pepsi, uwielbiam być poście. Nie mam problemów z poszczeniem, posiłki komponuje tak aby były zdrowe, mam odpowiednią ilość błonnika w diecie. Ogolnie to czuję się na nim świetnie. Problem w tym że mam wtedy mam problemy z zatwardzeniem. Nie stosuje terapii szklanek bo nie mogę na czczo, masz jakiś pomysł jak rozwiązać mój problem?

    1. avatar Jarmush 21 kwietnia 2020 o 15:56

      jesteś odwodniona, , tylko 4 szklanki, a druga z chlorkiem zwykle załatwia sprawę

  23. avatar Arielka 21 kwietnia 2020 o 14:19

    Peps, jestem w klasie przedmaturalnej, mieszkam z ojcem. Irytuje mnie to, ze nie szanuje mojej prywatności (potrafi nonstop włazić mi do pokoju, nienawidzę tego) – co myślisz o zamykaniu pokoju na klucz? Generalnie rozmawiałam z nim o tym z nim i nie dociera, nie akceptuje tego. Marze o tym by w najbliższym czasie wyfrunąć z tego gniazda, ogólnie nie mam nic do niego, ale mnie wkurza na dłuższa mete i są często spięcia.

    1. avatar Jarmush 21 kwietnia 2020 o 15:02

      brakuje mu zasad dobrego wychowania, zawsze pukamy, zawsze wchodzący kłania się pierwszy bez względu na wiek etc, zamknij się

      1. avatar Arielka 21 kwietnia 2020 o 15:41

        tak, wiem, masz racje. Jemu bardzo brakuje kultury, beka na cały głos żeby wszyscy sąsiedzi słyszeli, lubi się napić i robić z siebie durnia. Wstyd nie raz za niego było mi, nie ma mowy mieć gości w domu, gdy on jest. Ale nie chce oceniać, wolałam zapytać takiej dobrej duszyczki jak Ty czy coś złego robić będę, zamykając się w pokoju. Dzięki dzięki

  24. avatar Beata 21 kwietnia 2020 o 21:51

    No dobra, a teraz tak mysie, po przeczytaniu tego posta, ze stwierdzili u mnie IO i zalecenia są takie aby jeść 4 posiłki dziennie w ostępach 4h…. co „wyklucza” możliwość takiego poszczenia. Czy przy IO faktycznie są to dobre zalecenia ??? Z tego co czytam to nie. Kiedyś przed dzieckiem 🙂 stosowałam post przerywany i było git, teraz kiedy przez zaniedbanie i brak czasu nabawiłam się tego gowna, dostaje zupełne inne zalecenia. Czy przy IO całe to jedzenie które kalorycznie zostało mi wyliczone powinnam zjeść w konkretnym oknie ??? Jak tak to w jakim oknie ? Trenując rano ,..
    plisssss

    1. avatar Jarmush 22 kwietnia 2020 o 07:00

      Odpisałam Ci już, tylko nie wiem gdzie to jest

      1. avatar Beata 22 kwietnia 2020 o 20:08

        Mam dziękuje 🙂

  25. avatar Beata 22 kwietnia 2020 o 05:12

    Czy przy IO , wskazane są okna? Czy regularność posiłków . Np 4 posiłki co 4h?

    1. avatar Jarmush 22 kwietnia 2020 o 06:56

      Jeśli poczytasz o moim programie, zechce Ci się, rozkminić badani, ktore przytaczam, pojmiesz, że porzerywany post działa również przy IO, ba, nawet przy cukrzycy typu 2. Mniej posiłków, i w kró†szym oknie bprzy takiej samej ilości kalorii, zadziała o wieke lepiej niż więcej posiłków w długim oknie jedzeniowym. W mojej książce Leczeni dobrą dietą przytaczam praskie badanie kliniczne przeprowadzone przez profesorów od diabetologii, ale od tego czasu powstało wiele innych badań potwierdzającyh to co mówię.

      1. avatar Beata 22 kwietnia 2020 o 20:10

        Potrzebowałam tylko potwierdzenia. Dzięki

    2. avatar Beata 22 kwietnia 2020 o 20:14

      I powiedz prosze co robić kiedy 15-16 jest taki zjaaaazd i spanie . Godzinę po cardio rano to nic tylko dajej iść spać. Jak to opanować :(?

      1. avatar Jarmush 23 kwietnia 2020 o 07:22

        Jakie TSH, jaki poziom cukru i insuliny na czczo?

        1. avatar Beata 23 kwietnia 2020 o 13:19

          Insulina 9, glukoza 86 tsh 1,030

          1. avatar Beata 23 kwietnia 2020 o 19:46

            Coś wcisnęłam przepraszam:) i co z ta insulina najlepiej….??

          2. avatar Jarmush 24 kwietnia 2020 o 09:48

            aktywność fizyczna i post przerywany i zaraz się poprawi

          3. avatar Beata 25 kwietnia 2020 o 01:27

            Dziękuje 🙂

  26. avatar MamaNaDiecie 22 kwietnia 2020 o 10:42

    A czy mamy karmiące mogą zacząć taką dietę nie martwiąc się o laktacje?

    1. avatar Jarmush 22 kwietnia 2020 o 14:01

      Tak, tylko najdłuższe okno postu, czyli 8 godzin, nawet mamie karmiącej lepiej się śpi, jak się nie obje na kolacje.

  27. avatar Gabii 23 kwietnia 2020 o 09:18

    Super, konkretny post, lubię takie!
    Pepsi, jak dziecko zje o 8.00 na śniadanie pół avocado to, o której mogę mu dać mango czy banana?

    1. avatar Jarmush 23 kwietnia 2020 o 10:28

      najpierw słodkie owoce, potem tłuszcz, ale u przeciętnego dziecka nie trzeba aż tak przestrzegać tych zasad w przypadku zdrowych produktów, możesz mu nawet zmiksować dojrzałego banana z awokado i trochę surowego kakao, i dosłodziż Lucumą np, albo wręcz miodem. Bardziej tu chodzi o nabieranie zdrowych nawyków, żeby smakowało dziecku proste jedzenie, własnie banan solo, czy jabłko.

  28. avatar Emilia Świątek 30 kwietnia 2020 o 19:35

    Pepsi, cztery tematy, które mnie dotyczą

  29. avatar Emilia Świątek 30 kwietnia 2020 o 19:44

    Pepsi, cztery sprawy:
    1. Hashimoto
    2. Poranna sztywność dłoni (RZS wykluczony)
    3. Kamienie w woreczku żółciowym
    4. Nadwaga (na moje oko ok 30 kg:()

    Rozpoczęłam pięć dni temu PP 8/16 oraz kurację 4 szklanek (do drugiej dodaje MSM a do czwartej kolagen)
    Próbowałam soku z czarnej rzepy ale ciężko było po 3 dniach znieść koszmarny zapach unoszący się w całym domu po otworzeniu butelki. NIe chcę wycinać woreczka żółciowego ale trochę mam obawy, że PP może te kamienie poruszyć albo pogorszyć sprawę.
    Czy doradziłabyś jeszcze coś do powyższych 4 przypadłości? Rozważam protokół autoimmunologiczny jeszcze…
    I co z tą sztywnością dłoni zrobić? Czy oprócz MSM jeść miód z cynamonem?
    Emiliaa.Milaa

    1. avatar Jarmush 30 kwietnia 2020 o 20:30

      To może być od Hashimoto
      Nie podałam Ci rozpiski na Hashimoto z programem jem i chudnę?

      1. avatar Emiliaa Milaaa 30 kwietnia 2020 o 20:39

        Mnie nie podałaś:) pierwszy raz tu napisałam.
        Zapomniałam dodać, że ćwiczę, co drugi dzień ok 50 min. Jak się rozruszam to zacznę codzienne treningi.
        I tylko te kamienie jeszcze mnie martwią…

        1. avatar Jarmush 1 maja 2020 o 07:47

          kamienie w żołądku nie zadziały się bez tego wszystkiego co się dzieje w Twoim życiu, pokarm, styl życia, zanieczyszczona wątroba. To co Ci podam oczyszcza też ciało, uwalnia od toksyn, poprawia pracę wątroby i innych narządów, nadwaga też Cię dociąża wewnętrznie, nadwaga oznacza, że wątroba źle zarządza gospodarką tłuszczową, etc. Specjalnie dla Ciebie odświeżyłam straszy wpis w temacie https://www.pepsieliot.com/badania-i-interpretacje/12605/oczyszczanie-woreczka-zolciowego-z-kamieni-w-domu-rili.html

          Tutaj jest z kolei program Jem i chudnę z przerywanyum postem , w którym uwzględniam 4 szklanki, dobrze byłoby połączyć to z suplemnetacją stricte na Hashimoto, ale tak naprawdę to się ze sobą zazębia:
          https://www.pepsieliot.com/wszystko-co-musisz-wiedziec-o-rewolucyjnej-diecie-jem-i-chudne-z-przerywanym-postem/

          Podstawowa suplementacja i trochę rozszerzona przy Hashimoto:

          Witamina D3 (w protokole z K2)
          Badanie 25(OH)D obowiązkowe i suplementacja (zwykle niezbędna, należy utrzymywać poziom chociaż 80). 

          Po śniadaniu:
          Bierz 2-3 kapsułek D3 TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3915-witamina-d3-60kaps-tib–5905344040758.html?search_query=D3&results=8 wraz z 1 kapsułką K2 https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3933-witamina-k2-60kaps-tib–5905344040789.html
          oraz 1 Omega 3 TiB https://thisisbio.pl/zdrowe-tluszcze/16-omega-3-60kaps-tib–5905344040048.html
          Jeśli masz niski poziom 25(OH)D dołożyć należy jeszcze 2 lub 3 D3 TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3915-witamina-d3-60kaps-tib–5905344040758.html oraz 1 kapsułkę K2 https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3933-witamina-k2-60kaps-tib–5905344040789.html
          Selen
          SELEN, niedobór selenu upośledza pracę tarczycy. 
          Bierz  1 kapsułkę selenu TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3930-selen-60kaps-tib–5905344040772.html?search_query=selen&results=20(nie łącz go z cynkiem, ale bierz go z witaminą E i C) około 17
          dopóki nie zbadasz poziomu selenu, raczej trzeba będzie brać 2 kapsułki, czyli 200 mcg

          Witamina C albo kwas askorbinowy TiB  
          Witamina C (kalibracja i suplementacja)  https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/1685-witamina-c-kwas-l-askorbinowy-170g-tib-254475917398.html
          albo C1000+TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/58-vitamin-c-1000-50tabl-tib-254475917206.html

          Braki witaminy C i przewlekłe i ostre stany zapalne
          Witamina C (kalibracja i suplementacja)  https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/1685-witamina-c-kwas-l-askorbinowy-170g-tib-254475917398.html

          KALIBRACJA na podstawie protokołu witaminowego dr. Cathcarta:
          Idziesz do sklepu o nazwie Hipermarket i kupujesz dużo (4 kg, lub więcej) pomarańczy. W Lidlu są bio. Następnie wyciskasz (może być ręczna wyciskarka) z nich sok. Na każde pół szklanki dodajesz łyżeczkę kwasu askorbinowego. Podajesz ten specyfik osobie co pół godziny aż do wystąpienia biegunki. To jest właśnie ten próg jelitowy. Cała sztuka polega na systematycznym dozowaniu witaminy C z sokiem co 20-30 minut, ponieważ jest to okres pół-rozpadu.
          Następnie należy przyjmować codziennie 2 gramy kwasu askorbinowego TiB, albo przejść na Witaminę C 1000+TiB raz dziennie https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/58-vitamin-c-1000-50tabl-tib-254475917206.html
          Witamina E naturalna  https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2530-vitamin-e-400iu-natural-bursztynian-120kaps-gg–5060040826713.html
          jest jeszcze druga tej firmy, też naturalna

          Cynk
          1-2 kapsułki https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3929-cynk-60kaps-tib–5905344040741.html?search_query=cynk&results=31 , lub 1 gdy nie badałaś miedzi i cynku ( nie łącz cynku go z selenem) rano tuż przed śniadaniem, albo wieczorem przed snem wraz z kąpielą z dodatkiem chlorku magnezu, lub soli Epsom TiB
          B complex
          Do śniadania dobry B complex G&G, albo z niacyną https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2183-super-balanced-b-complex-50-w-niacin-120kaps-gg-5060040826256.html, albo z nikotynamidem https://thisisbio.pl/suplementy-diety/2678-super-balanced-b-complex-50mg-w-nicotimade-120k-5060040820490.html, gdy nie lubi się flesza, albo ma się nadwrażliwość na B3 w formie niacyny.

          cynk jest antagonistą miedzi, możesz nosić bransoletkę, albo jeść suszone owoce, daktyle, rodzynki

          Jod
          Przy selenie konieczne jest branie jodu pierwiastkowego.
          Należy dla bezpieczeństwa podawać płyn Lugola ( w aptece) przez skórę robiąc plamę o śrenicy około 3 cm z 2-3 kropel płynu Lugola i ponowić po całkowitym wchłonięciu (czyli gdy zniknie brązowa plama)

          Magnez
          MAGNEZ jest niezbędny do prawidłowego wchłaniania jodu
          np. chlorek magnezu TiB  https://thisisbio.pl/cialo-twarz/2165-chlorek-magnezu-900g-tib–254475917428.html łyżeczka do szklanki wody zvcytryną w godzinach rannych. Gdyby okazało się , że Cię rozwalnia bierz łyżeczkę jabłczanu magnezu TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2494-jablczan-magnezu-90g-tib-254475917442.html
          Zbadaj też przy okazji prolaktynę

          NIESZCZELNOŚĆ JELITA:

          Domowy test kwasowości żołądka:
          WYPIJASZ 3/4 szklanki wody z płaską łyżeczką sody oczyszczonej
          Czasy „odbicia”:
          Jeśli odbije Ci się jeszcze podczas picia mikstury, to nadkwasota. Małe prawdopodobieństwo, ale oczywiście istnieje.
          Jeśli do 40 sek po wypiciu: nadkwasota (im bliżej 40 sek tym mniejsza)
          Jeśli zmieścisz się w czasie 40 – 90 sek, oznacza to dobre zakwaszenie żołądka
          Jeśli od 90 do 3 minut, to słabe (im bliżej 3 minut, tym gorzej)
          Jeśli nie bekniesz powyżej 180 sek lub wcale, co się też zdarza, yyy … nie jest dobrze.
          Co robić więc?
          PICIE rozwodnionego soku z cytryny lub octu jabłkowego, lub wprowadzenie tak zwanego „gorzkiego trawienia” zwykle dobrze sprawdza się w łagodnych przypadkach niedokwasoty.
          Słabo zakwaszony żołądek plus nietolerancja glutenu zwykle jest przyczyną przeciekania jelit

          Glutamina
          Glutamina np. Amix  https://thisisbio.pl/aminokwasy/140-l-glutamine-micro-powder-500g-amix–8594159531673.html?search_query=glutamina+&results=7
          albo Fit Max ( z B6) https://thisisbio.pl/aminokwasy/2528-base-l-glutamine-4000-300g-fitmax–5908264416511.html?search_query=glutamina+&results=7

          1 opcja

          Dawkowanie według protokołu przy celiakii- Naprawdę świetne wyniki działania tego silnego antykatabolika i budulca  dostrzeżemy podczas dawek 20 do maksymalnie 40 gramów dziennie
          JEŚLI jednak ktoś nie poczuje się dobrze, zawsze będzie miał możliwość po drodze przerwać suplementację. Tak samo jak w przypadku testowania chlorelli. Tu jest stosowny artykuł o glutaminie https://www.pepsieliot.com/l-glutamina-czyli-protokol-testowania-glutaminy-przy-nieszczelnym-jelicie/
          Poniżej podaję przykład protokołu testowania opracowanego przez Stevena Wrighta, współautora popularnej strony o zdrowiu i zdrowym stylu życia – SCD Lifestyle, który sam borykał się przez wiele lat z chorobą autoimmunologiczną jaką jest celiakia dorosłych
          TEST:
          Dzień 1 – po 2,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 2 – po 2,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 3 – po 5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 4 – po 5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 5 – po 7,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 6 – po 7,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 7 – po 10 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 8 – po 10 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 9 – po 12,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 10 – po 12,5 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 11 – po 15 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 12 – po 15 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 13 – po 20 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem
          Dzień 14 – po 20 g przedpołudniem i popołudniu z jedzeniem

          JAK widać, pod koniec drugiego tygodnia będziesz już mogła przyjmować maksymalną dawkę 40g dziennie, czyli taką, przy której zarówno badania, jak i większość ludzi doświadcza bardzo dobrych rezultatów.
          Najlepiej, gdy ten aminokwas zostanie podany tuż po posiłku, gdyż będzie jeszcze lepiej wchłaniany wraz z innymi aminokwasami, które są obecne w jedzeniu.

          2 opcja

          ZAMIAST protokołu z dużą dawką glutaminy można, a nawet wskazane byłoby stosować szejk białkowy składający się z jednej miarki odtłuszczonego izolatu serwatki CFM Shape Shake TiB, (zawiera wszystkie aminokwasy proteogenne, w tym glutaminę), dodatkowo wraz z 1 miarką glutaminy w proszku, 2 bananów, oraz garści truskawek. Uwaga
          https://thisisbio.pl/odchudzanie/83-shape-shake-420g-tib–254475917145.html

          To jest ten sam szejk, który idzie do programu „Jem i chudnę”

          GLUTAMINĘ testujemy powoli, najpierw zaczynamy od małej dawki tego aminokwasu (na przykład od 1/4 miarki), żeby powoli odbudowywać jelita, a nie zaszkodzić sobie

          Jakie masz pH moczu rano na czczo i o 12 w południe? Mamy paseczki do badania pH moczu, starczają na długo.  https://thisisbio.pl/paski-ph/3730-paski-wskaznikowe-ph-45-90-100szt-tib–5905344040727.html

          Kolagen
          https://thisisbio.pl/stawy-wiezadla-kosci/2497-kolagen-peptan-f-150g-tib–254475917435.html

          Białko izolat serwatki CFM https://thisisbio.pl/odchudzanie/83-shape-shake-420g-tib–254475917145.html
          Jeden posiłek dziennie z szejka białkowego Shape Shake TiB 

          Chlorella 100% Organik This is Bio
          https://thisisbio.pl/chlorella/46-chlorella-100-organic-410tab-254475917299.html

          3 gramy dziennie (zaczynasz od pół grama i zwiększasz co tydzień o 1 tabletkę chyba, że już Twój organizm zna ten pokarm) jakbyś była uczulona odstaw i daj przyjaciółce. Jeśli decydujesz się na terapię 4 szklanek nie musisz brać jeszcze dodatkowo chlorelli,

          Kurkuma
          Kurkuma 100% Organik This is Bio
          https://thisisbio.pl/kurkuma/108-kurkuma-100-organic-110g-this-is-bio-254475917343.html
           1, 5 grama dziennie z piepr. czarnym ( albo cayenne) i olejem kokosowym (możesz sobie dodać jeszcze octu balsamicznego i czosnek, oraz trochę soli himalajskiej i będziesz miała świetny sos winegret do sałatki), albo tak jak w pierwszej szklance w kuracji 4 szklanek.
          Olej kokosowy https://thisisbio.pl/oleje-oliwy-oliwki/976-olej-kokosowy-virgin-bio-400ml-bio-planete-4260355580572.html
          Używaj bio olej kokosowy surowy, olej kokosowy zwiększa biodostępność kurkumy. Czarny pieprz 20 razy zwiększa biodostępność kurkuminy z kurkumy.

          Siarka organiczna MSM TiB można stosować wraz z witaminą C kwasem askorbinowym TIB, zgodnie z tym protokołem Lasta:
          Witaminę C i MSM najlepiej jest stosować razem
          Walter Last zaleca 10 g witaminy C (kwas askorbinowy, lub askorbinianu sodu) i 10 g MSM. Można rozpuścić te proszki w 1 litrze wody lub świeżego soku i sączyć w ciągu dnia. W razie biegunki przerwać, albo zmniejszyć dawkę

          Omega 3 TiB https://thisisbio.pl/zdrowe-tluszcze/16-omega-3-60kaps-tib-254475917190.html
          1 kapsułka po śniadaniu (razem z D3 i K2) 

          Ashwaghandha  https://thisisbio.pl/ashwagandha/115-ashwagandha-100-organic-110g-this-is-bio-254475917367.html łyżeczka do wody/herbaty bez kofeiny przed snem

          Ogólne zalecenia uzupełniające:
          Zero cukru z cukiernicy
          Zero kazeiny
          Zero glutenu
          Minimum raz w tygodniu ćwiczenia o wysokiej intensywności
          Codziennie dużo chodzenia, kup krokomierz, gdyż 10 000 kroków byłoby idealnie
          Dużo surowych owoców i warzyw (nie przesadzaj z ilością krzyżowych, ale jedz je)
          Długo śpij, liczy się bardzo prozdrowotnie sen przed 12 w nocy, śpij 8 godzin, jak możesz.
          Całkowicie odstaw kofeinę
          Nie jestem lekarzem
          http://www.pepsieliot.com/o-najlepszych-dietach-dla-hashimoto-cz-i/

          1. avatar Emiliaa Milaaa 1 maja 2020 o 15:33

            Dziękuję Pepsi, sporo tego 🙁

          2. avatar Jarmush 1 maja 2020 o 16:23

            Hashimoto to poważna sprawa.

          3. avatar Emiliaa Milaaa 18 maja 2020 o 19:41

            Pepsi, zaczęłam już 19 dzień 4 szklanek i PP okno mam od 10-18 jest ok? Znalazłam gdzieś w komentarzach jak polecałaś na bolące kolano do drugiej szklanki pół łyżeczki MSM natomiast w postach o MSM zalecasz dodać siarkę do 4 szklanki. Czy to ma znaczenie do której dodam? Obecnie mieszam z magnezem. Dodam, że codziennie mnie przeczyszcza po tych szklankach w tempie błyskawicznym od razu po wypiciu

          4. avatar Jarmush 19 maja 2020 o 06:26

            nie ma znaczenia, ale możesz jeszcze dosypać kolagen Pepstan F i szczyptę C

  30. avatar Edyta 3 maja 2020 o 05:53

    Pytanko mam. Nie łączymy cukrów z tłuszczami. Przykładowo po posiłku węglowym (owsianka z miodkiem) po jakim czasie można zjeść fat? Chyba że trzymamy się tylko proporcji (tj. % udział tłuszczu/węglowodanów w diecie na dzień) i jemy to w oknie żywieniowym ? 🙂

    1. avatar Jarmush 3 maja 2020 o 06:20

      możesz zjeść tłuszcz zaraz po cukrach

      1. avatar Edyta 3 maja 2020 o 06:35

        Dziekuję

      2. avatar Meryl 4 sierpnia 2020 o 05:21

        Ale w artykule powyżej napisane jest, żeby cukrów z tłuszczem nie łączyć. No to jak to jest?:) Jeśli jem 2 posiłki przez 7h to co zjeść z czym? Myślałam ze białko z tłuszczem a węglowodany osobno

        1. avatar Jarmush 4 sierpnia 2020 o 09:56

          Nie to jest napisane w artykule. Mówimy tutaj o przypadku diety wysokowęglowodanowej (80% węglowodanów) i niskotłuszczowej. ( 10% max). Ty mówisz o zwykłej/zrównoważonej diecie, gdzie normalnie je się warzywa, sałaty z tłuszczem, i generalnie patrzysz głownie na to, aby nie jeść fastfoodu i unikać pokarmów wysokoprzetworzonych.

  31. avatar emika 6 maja 2020 o 09:17

    Pepsi czy w tym oknie PP gdzie już nie jemy można pić np. wodę czy herbatę zieloną ?

    1. avatar Jarmush 6 maja 2020 o 13:35

      trzeba, woda, zielona herbata, wszystko bez kalorii za wyjątkiem pepsi light 🙂

  32. avatar Karolina 1 lipca 2020 o 19:35

    Mam pytanie stosuje okno 18/6 , zaczynam o 12 kończę o 18 , wiadomo teraz pora grillowa itp . Jak ugryźć temat wizyt u znajomych oczywiście od czasu do czasu czy np mogę w takie dni zmienić godziny postu czy to raczej mija się z celem i wszytko nam rozleguluje ?

    1. avatar Jarmush 1 lipca 2020 o 20:39

      to jest kwestia wyborów, generalnie kolacja jest opcją, którą nikomu się nie poleca, a już grill jest chyba najsłabszą formą posiłku, ale wybór należy do Ciebie. Opcją może być ewentualnie dieta wysokotłuszczowa z 7% węglowodanów, i wtedy cały dzień nic nie jesz i wieczorem jesz tłuszcz, robią tak ludzie na ketozie

    2. avatar Jarmush 1 lipca 2020 o 20:39

      to jest kwestia wyborów, generalnie kolacja jest opcją, którą nikomu się nie poleca, a już grill jest chyba najsłabszą formą posiłku, ale wybór należy do Ciebie. Opcją może być ewentualnie dieta wysokotłuszczowa z 7% węglowodanów, i wtedy cały dzień nic nie jesz i wieczorem jesz tłuszcz, robią tak ludzie na ketozie

    3. avatar Jarmush 1 lipca 2020 o 20:39

      to jest kwestia wyborów, generalnie kolacja jest opcją, którą nikomu się nie poleca, a już grill jest chyba najsłabszą formą posiłku, ale wybór należy do Ciebie. Opcją może być ewentualnie dieta wysokotłuszczowa z 7% węglowodanów, i wtedy cały dzień nic nie jesz i wieczorem jesz tłuszcz, robią tak ludzie na ketozie

  33. avatar Kasandra 20 lipca 2020 o 10:02

    Droga Pepsi – mam agorafobie – rodzaj nerwicy lękowej objawiającej się silnymi atakami paniki poza miejscem zamieszkania. Niestety terapia półroczna mi nie pomogła, leki miały za duzo skutkow ubocznych. Badania wit D – po suplemntacji na dobrym poziomie, 4 szklanki stosuje, 3 razy w tyg rower, 2 razy bieganie. Mąż się na mnie flustruje, że do znajomych, do rodziny czy na wakacje nie jeździmy. Mam 36 lat. Nerwice od 10 lat. Strasznie mnie to dołuje. Kochana co zrobić ? Zacząć brać psychotropy podobnie. To uczucie lęku w moim żołądku mnie zabija.

    1. avatar Jarmush 20 lipca 2020 o 10:07

      Wydaje mi się, że już Ci odpowiadałam na to. Mnie się pytasz, czy zacząć brać psychotropy? To zwykła nerwica lękowa. Nowa dieta, 4 szklanki, suple, oddychanie na 4, no i codzienne bieganie. <3

      1. avatar Kasandra 20 lipca 2020 o 14:17

        Pepsi ja to robie, staram się, dołączyłam medytacje którą mi zaproponowałaś. Jednak mój cholerny mózg nie chce się przeprogramować, zapomnieć o tym lęku bo nie ma niebezpieczeństwa.

        1. avatar Kasandra 21 lipca 2020 o 07:08

          Pepsi odebrałam wyniki badań – wit. D – 48, kwas foliowy – 5,2 (4,6-18,7), ferrytyna – 10,30 (10-291). Czy może mieć to związek z nerwicą?

          1. avatar Jarmush 21 lipca 2020 o 09:33

            bardziej z niedożywieniem, oczywiście cykl metylacji może być zaburzony z powodu niskiego kwasu foliowego. Na już: 4 szklanki + do śniadania 1 Greens & Fruits TiB + 1 kwas foliowy + po śniadaniu 5 D3 TiB i 1 K2 TiB, oraz 1 Omega 3 TiB. Za 2 miesiące odstawić suplemnety na 5 dni i zbadać 25(OH)D, kwas foliowy, B12 i homocysteinę, oraz żelazo. Ferrytyna może być niska, gdy jest w normie.

  34. avatar Adriana 31 lipca 2020 o 17:31

    Pepsi, a co zrobić z tym głosem w głowie, który Ci mówi żebyś zjadła? Miałam anoreksję i wpadłam w kompulsy. Chciałabym spróbować postu, ale cały czas moja głowa pracuje i mnie ogranicza…

    1. avatar Jarmush 31 lipca 2020 o 19:42

      wszyscy mają takie same głowy, jak jeden może jeść w oknie, to inny też może.Pomyśl, przynajmniej w oknie możesz się najeść, a na innych dietach cały czas małe porcyjki. Biegaj codziennie.

  35. avatar Agnieszka 2 sierpnia 2020 o 07:32

    Witam Pepsi!Prosze o radę ,bo już nie wiem co robic.Mam 51 lat ,Haszimoto ,otyłość ,zgaga ,bolące stawy,ból łokcia okropny,stwierdzony łokieć tenisisty ,zmęczenie i ogólna niechęć do życia !Czytam wszystko co piszesz ,ale pogubiłam się w tym wszytkim i chyba potrzebna mi taka informacja ,jak mam sobie pomoc i co zarzywac,żeby było lepiej .Prosze i pomoc !?

    1. avatar Jarmush 2 sierpnia 2020 o 08:01

      To wszystko się razem łączy, jesteś bardzo młoda i jednocześnie w wieku, gdy u kobiety wszystko się nawarstwia i kumuluje. Trzeba się temu troszkę pokłonić, ustąpić, nie walczyć, uśpić czujność i rozpocząć działanie. Pierwszy krok ze skrzyżowania zrobiłaś, napisałaś do mnie. To co Ci podam to jest moje opracowanie dla przypadku Hashimoto z nadwagą. Nie znaczy to, że musisz odrazu wprowadzić wszystko, ale na spokojnie sobie przeczytaj, i zacznij wdrażać, to co akurat do Twojej sytuacji pasuje. Np nie wiem jaką masz homocysteinę, B12, kwas foliowy, 25(OH)D, kreatyninę, cukier i insulinę na czczo, USG etc, podam Ci też link do wpisu z listą podstawowych badań, no i jeśli jesz gluten, to trzeba go odstawić, a niekiedy nawet białka gluteno-podobne, jak owies, kukurydza.
      Tutaj jest program Jem i chudnę z przerywanym postem https://jemichudne.com , w którym uwzględniam 4 szklanki, dobrze byłoby połączyć to z suplementacją stricte na Hashimoto, ale tak naprawdę to się ze sobą zazębia:
      https://www.pepsieliot.com/wszystko-co-musisz-wiedziec-o-rewolucyjnej-diecie-jem-i-chudne-z-przerywanym-postem/

      Podstawowa suplementacja i trochę rozszerzona przy Hashimoto:

      Witamina D3 (w protokole z K2)
      Badanie 25(OH)D obowiązkowe i suplementacja (zwykle niezbędna, należy utrzymywać poziom chociaż 80). 

      Po śniadaniu:
      Bierz 3 kapsułki D3 TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3915-witamina-d3-60kaps-tib–5905344040758.html wraz z 1 kapsułką K2 https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3933-witamina-k2-60kaps-tib–5905344040789.html
      oraz 1 Omega 3 TiB https://thisisbio.pl/zdrowe-tluszcze/16-omega-3-60kaps-tib–5905344040048.html
      Jeśli masz niski poziom 25(OH)D dołożyć należy jeszcze 3 lub 4 D3 TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3915-witamina-d3-60kaps-tib–5905344040758.html oraz 1 kapsułkę K2 https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3933-witamina-k2-60kaps-tib–5905344040789.html
      Selen
      SELEN, niedobór selenu upośledza pracę tarczycy. 
      Bierz  1 kapsułkę selenu TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3930-selen-60kaps-tib–5905344040772.html (nie łącz go z cynkiem, ale bierz go z witaminą E i C) około 17
      dopóki nie zbadasz poziomu selenu, raczej trzeba będzie brać 2 kapsułki, czyli 200 mcg

      Witamina C albo kwas askorbinowy TiB  
      Witamina C (kalibracja i suplementacja) https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/1685-witamina-c-kwas-l-askorbinowy-170g-tib-254475917398.html
      albo C1000+TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/58-vitamin-c-1000-50tabl-tib-254475917206.html

      Braki witaminy C i przewlekłe i ostre stany zapalne
      Witamina C (kalibracja i suplementacja) https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/1685-witamina-c-kwas-l-askorbinowy-170g-tib-254475917398.html

      KALIBRACJA na podstawie protokołu witaminowego dr. Cathcarta:
      Idziesz do sklepu o nazwie Hipermarket i kupujesz dużo (4 kg, lub więcej) pomarańczy. W Lidlu są bio. Następnie wyciskasz (może być ręczna wyciskarka) z nich sok. Na każde pół szklanki dodajesz łyżeczkę kwasu askorbinowego. Podajesz ten specyfik osobie co pół godziny aż do wystąpienia biegunki. To jest właśnie ten próg jelitowy. Cała sztuka polega na systematycznym dozowaniu witaminy C z sokiem co 20-30 minut, ponieważ jest to okres pół-rozpadu.
      Następnie należy przyjmować codziennie 2 gramy kwasu askorbinowego TiB z wodą z cytryną, lub z drugą, czy 4 szklanką., albo przejść na Witaminę C 1000+TiB raz dziennie https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/58-vitamin-c-1000-50tabl-tib-254475917206.html
      Witamina E naturalna https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2530-vitamin-e-400iu-natural-bursztynian-120kaps-gg–5060040826713.html
      jest jeszcze druga tej firmy, też naturalna

      Cynk
      1-2 kapsułki https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3929-cynk-60kaps-tib–5905344040741.html?search_query=cynk&results=31 , lub 1 gdy nie badałaś miedzi i cynku ( nie łącz cynku go z selenem) rano tuż przed śniadaniem, albo wieczorem przed snem wraz z kąpielą z dodatkiem chlorku magnezu, lub soli Epsom TiB
      B complex
      Do śniadania dobry B complex G&G, albo z niacyną https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2183-super-balanced-b-complex-50-w-niacin-120kaps-gg-5060040826256.html, albo z nikotynamidem https://thisisbio.pl/suplementy-diety/2678-super-balanced-b-complex-50mg-w-nicotimade-120k-5060040820490.html, gdy nie lubi się flesza, albo ma się nadwrażliwość na B3 w formie niacyny.

      cynk jest antagonistą miedzi, możesz nosić bransoletkę, albo jeść suszone owoce, daktyle, rodzynki

      Jod
      Przy selenie konieczne jest branie jodu pierwiastkowego.
      Należy dla bezpieczeństwa podawać płyn Lugola ( w aptece) przez skórę robiąc plamę o śrenicy około 3 cm z 2-3 kropel płynu Lugola i ponowić po całkowitym wchłonięciu (czyli gdy zniknie brązowa plama)

      Magnez
      MAGNEZ jest niezbędny do prawidłowego wchłaniania jodu
      np. chlorek magnezu TiB https://thisisbio.pl/cialo-twarz/2165-chlorek-magnezu-900g-tib–254475917428.html łyżeczka do szklanki wody zvcytryną w godzinach rannych.

      Jeśli masz częściej rozwolnienia z powodu jelita drażliwego, do drugiej szklanki bierzesz 2 Cytryniany magnezu TiB (połykasz 2 kapsułki) https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3923-magnez-cytrynian-90kaps-tib–5905344040765.html a chlorek magnezu używasz tylko jako oliwa magnezowa.

      Probiotyki

      Idealne probiotyki przy IBS, to S.bulardii to https://thisisbio.pl/trawienie/3664-saccharomyces-boulardii-60kaps-gg–5060040820322.html

      Jeśli cierpisz z powodu zatwardzeń, możesz brać chlorek magnezu do drugiej szklanki, pomimo, że jest do użytku zewnętrznego, to według dr Sircusa, też Waltera Lasta znanego naturopaty jest to jakby skrystalizowana woda morska i można prozdrowotnie używać chlorku doustnie. Gdy bierzesz chlorek magnezu do drugiej szklanki, nie bierzesz już doustnie więcej magnezu.

      NIESZCZELNOŚĆ JELITA:

      Zrób domowy domowy test kwasowości żołądka https://www.pepsieliot.com/badania-i-interpretacje/4657/prosty-test-czy-masz-nadkwasote-czy-raczej-niedokwasote.html

      ZAMIAST protokołu z dużą dawką glutaminy można https://www.pepsieliot.com/diety/4706/l-glutamina-czyli-protokol-testowania-glutaminy-przy-nieszczelnym-jelicie.html , a nawet wskazane byłoby stosować szejk białkowy składający się z jednej miarki odtłuszczonego izolatu serwatki CFM Shape Shake TiB, (zawiera wszystkie aminokwasy proteogenne, w tym glutaminę), dodatkowo wraz z 1 miarką glutaminy w proszku, 2 bananów, oraz garści truskawek. Uwaga
      https://thisisbio.pl/odchudzanie/83-shape-shake-420g-tib–254475917145.html

      To jest ten sam szejk, który idzie do programu „Jem i chudnę” https://jemichudne.com

      GLUTAMINĘ testujemy powoli, najpierw zaczynamy od małej dawki tego aminokwasu (na przykład od 1/4 miarki), żeby powoli odbudowywać jelita, a nie zaszkodzić sobie

      Jakie masz pH moczu rano na czczo i o 12 w południe? Mamy paseczki do badania pH moczu, starczają na długo. https://thisisbio.pl/paski-ph/3730-paski-wskaznikowe-ph-45-90-100szt-tib–5905344040727.html

      Kolagen
      https://thisisbio.pl/stawy-wiezadla-kosci/2497-kolagen-peptan-f-150g-tib–254475917435.html

      Białko izolat serwatki CFM https://thisisbio.pl/odchudzanie/83-shape-shake-420g-tib–254475917145.html
      Jeden posiłek dziennie z szejka białkowego Shape Shake TiB 

      Chlorella 100% Organik This is Bio
      https://thisisbio.pl/chlorella/46-chlorella-100-organic-410tab-254475917299.html

      3 gramy dziennie (zaczynasz od pół grama i zwiększasz co tydzień o 1 tabletkę chyba, że już Twój organizm zna ten pokarm) jakbyś była uczulona odstaw i daj przyjaciółce. Jeśli decydujesz się na terapię 4 szklanek nie musisz brać jeszcze dodatkowo chlorelli,

      Kurkuma
      Kurkuma 100% Organik This is Bio
      https://thisisbio.pl/kurkuma/108-kurkuma-100-organic-110g-this-is-bio-254475917343.html
       1, 5 grama dziennie z piepr. czarnym ( albo cayenne) i olejem kokosowym (możesz sobie dodać jeszcze octu balsamicznego i czosnek, oraz trochę soli himalajskiej i będziesz miała świetny sos winegret do sałatki), albo tak jak w pierwszej szklance w kuracji 4 szklanek.
      Olej kokosowy https://thisisbio.pl/oleje-oliwy-oliwki/976-olej-kokosowy-virgin-bio-400ml-bio-planete-4260355580572.html
      Używaj bio olej kokosowy surowy, olej kokosowy zwiększa biodostępność kurkumy. Czarny pieprz 20 razy zwiększa biodostępność kurkuminy z kurkumy.

      Siarka organiczna MSM TiB można stosować wraz z witaminą C kwasem askorbinowym TIB, zgodnie z tym protokołem Lasta:
      Witaminę C i MSM najlepiej jest stosować razem
      Walter Last zaleca 10 g witaminy C (kwas askorbinowy, lub askorbinianu sodu) i 10 g MSM. Można rozpuścić te proszki w 1 litrze wody lub świeżego soku i sączyć w ciągu dnia. W razie biegunki przerwać, albo zmniejszyć dawkę

      Omega 3 TiB https://thisisbio.pl/zdrowe-tluszcze/16-omega-3-60kaps-tib-254475917190.html
      1 kapsułka po śniadaniu (razem z D3 i K2) 

      Ashwaghandha https://thisisbio.pl/ashwagandha/115-ashwagandha-100-organic-110g-this-is-bio-254475917367.html łyżeczka do wody/herbaty bez kofeiny przed snem

      Ogólne zalecenia uzupełniające:
      Zero cukru z cukiernicy
      Zero kazeiny
      Zero glutenu
      Minimum raz w tygodniu ćwiczenia o wysokiej intensywności
      Codziennie dużo chodzenia, kup krokomierz, gdyż 10 000 kroków byłoby idealnie
      Dużo surowych owoców i warzyw (nie przesadzaj z ilością krzyżowych, ale jedz je)
      Długo śpij, liczy się bardzo prozdrowotnie sen przed 12 w nocy, śpij 8 godzin, jak możesz.
      Całkowicie odstaw kofeinę
      Nie jestem lekarzem
      <3

  36. avatar Asuss 2 sierpnia 2020 o 20:44

    Hejo Pepsi.Jestem na poście 2 miesiąc,mam IO.Wybrałam godzinę 14-21.Doradź mi proszę,czy te godziny są ok,czy powinnam przesunąć na wczesniejsze godziny?
    Drugie pytanie;czy 1 i 2 wydanie Twojej książki są takie same?Czy 2 wydanie jest poszerzone?
    Pozdrawiam

    1. avatar Jarmush 3 sierpnia 2020 o 04:08

      Dla mnie NIE ok, za późno kończysz jeść i do tego bardzo długie okienko z jedzeniem.
      Książki są takie same, różnią się tylko nową okładką. To pomysł wydawcy, który kupił ode mnie tę książkę, czyli pisałam ją na zamówienie i przez 7 lat wydawca jest właścicielem treści.

  37. avatar PolaNa 19 listopada 2020 o 19:03

    Hej Pepsi! Czy twoja guarana z rana przerywa post?

    1. avatar Jarmush 19 listopada 2020 o 20:45

      nie, to znikoma ilość kalorii:)

  38. avatar Kasia 21 listopada 2020 o 19:11

    Czy poza oknem żywieniowym można pic napój z kurkumy na mleku roślinnym z przyprawami bez słodziwa, na który podawałas przepis ?

    1. avatar Jarmush 21 listopada 2020 o 22:18

      nie, to masa kalorii

  39. avatar Maja6 23 grudnia 2021 o 07:19

    Droga Pepsi, jutro Wigilia, jestem na poście przerywanym i nie jem wieczorem. Możesz powiedzieć jak Ty sobie z tym radzisz gdy wszyscy wkolo jedzą a Ty nie? Co wtedy robisz? Czy w święta rezygnujesz z postu? Dziękuję!

    1. avatar Pepsi Eliot 23 grudnia 2021 o 07:41

      nie rezygnuję z postu, tylko zmieniam czas, nie jem nic od rana do wigilii, i dopiero wtedy otwieram okno. Ale już w kolejne dni świąt wszystko wraca do moich rytuałów. Rano biegnę na długi trening i otwieram okno jak zwykle.
      Możesz też na czas świąt odejść od pp, jeśli znasz siebie i wiesz, że na bank wrócisz po świętach do zwyczajów na codzień. Ważniejsze jest, żeby za bardzo nie mieszać cukru z tłuszczem, ale jakieś ciasto musi wpaść :))) <3

  40. […] przerywany, a przy nadwadze program jem i chudnę z przerywanym postem to najprostsza droga do wyleczenia się z zaburzeń jedzenia, Jest tak potężnym narzędziem, że […]

  41. […] się z programem Jem i chudnij z przerywanym postem, po czym […]

  42. avatar j3jii83 1 maja 2024 o 15:34

    Pepsi, jakie są negatywne fizyczne skutki oczyszczania? Coś w stylu przemijające pryszcze itp.

    1. avatar Pepsi Eliot 1 maja 2024 o 18:52

      Tak zwany herks to duża sprawa i wziął się z dużej reakcji, wręcz szoku na oczyszczanie np z bakterii borelii.

      Reakcja Jarischa-Herxheimera, to spotykana w niektórych chorobach (w tym w boreliozie) reakcja organizmu na wydzieloną w dużej ilości toksynę bakterii. Zachodzi w odpowiedzi na SKUTECZNE LECZENIE boreliozy, kiedy umierające bakterie wydzielają szkodliwe substancje (toksyny) zatruwające organizm. Masowe wymieranie bakterii w przypadku boreliozy jest dla organizmu potężnym szokiem, głównie dlatego, że wydzielają się wtedy neurotoksyny mające silne działanie na układ nerwowy. Herx występuje przy wszystkich zakażeniach bakteriami gram-ujemnymi poddanymi właściwej terapii, dodatkowo też występuje przy niektórych zakażeniach bakteriami gram-dodatnimi.

      Ale w zależności od stopnia zatrucia /zakwaszenia/niedotlenienia komórek ciała, nawet po 4 szklankach na początku może być lekki grypopodobny dyskomfort. Ja po pierwszym wżyciu wielkim zielonym surowym szejku dostałam gorączki.

      1. avatar j3jii83 1 maja 2024 o 21:47

        Dziękuję! Poczytam.

        Znam ten wajb, kilka lat temu lawinowo posypała mi się cera właśnie po rzuceniu papierosów, a przez lata darcia faj buzię miałam jak dziecko. Teraz podobnie. Ale czuję się znakomicie. Ufam procesowi. 4 szklanki i ashtanga <3

        1. avatar Pepsi Eliot 2 maja 2024 o 08:45

          <3

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sklep
Dołącz do Strefy VIP
i bądź na bieżąco!

Zarejestruj sięZaloguj się
Reklama

Dodaj łyżeczkę doskonałego Kolagenu TiB do 4 szklanki!

Ta piękna blond sierść od czego proszę Pani?

A jelita?

A pozostała tkanka łączna?:)

TOP

Dzień | Tydzień | Miesiąc | Ever
Kategorie

Archiwum