logo2
Możesz się śmiać, ale i tak za kilka godzin
zmienisz swoje życie...
96 294 735
166 online
32 641 VIPy
Reklama

 

TWOJA WITAMINA D3+K2 TiB
O NATURALNYM, WIŚNIOWYM
SMAKU, DO SSANIA

TOP

Dzień | Tydzien | Miesiąc | Ever
Kategorie

Archiwum

6 najczęściej zadawanych pytań co do suplementacji witaminą D3 z K2 – FAQ

plaża

W tym:

 Czy przyjmując witaminę D3, nie zachoruję na trzustkę?

Wiadomo, że witamina D3 powinna być przyjmowana i to z wielu powodów. Wszyscy już słyszeli o niezwykle istotnym dla zdrowia protokole z witaminą K2, ale, ale….

Jednak lekarz nie pozwolił bo trzustka. I to  yyy …  na poważnie.

Powiem więc co wiem w temacie:

Podsumowanie 25 badań z udziałem 17,332 osób z indywidualnymi przypadkami różnych nowotworów, w tym jelita grubego, piersi i chłoniaka, wykazało znacząco mniejszą śmiertelność wśród osób z wyższym poziomem witaminy D3 w surowicy krwi, w porównaniu do osób o zbyt niskim poziomie tej witaminy.

Oznacza to, że poziom witaminy D jest związany wprost proporcjonalnie z przetrwaniem w przypadku raka.

Nie tak dawno jeszcze lekarze uważali (wielu zresztą uważa tak do dzisiaj), że owszem, witamina D zapobiega krzywicy, ale ponieważ jest rozpuszczalna w tłuszczach, a takich witamin należy się bać, ustalono ograniczenia jedynie do 400 IU (są to międzynarodowe jednostki) na dobę.

A wszystko to z obawy, że witamina D zgromadzi się w tkankach tłuszczowych w ciele, co może prowadzić do nadmiernej absorpcji wapnia, a co za tym idzie, toksyczności. Mogą wówczas powstawać kamienie nerkowe, zwapnienia tętnic, i innych objawów nadmiernej ilości wapnia w tkankach, w moczu i krwi.

Owszem w którymś kościele dzwoniono, tylko nie wiadomo w którym.

sanskryt

Oto 6 najczęściej zadawanych pytań co do suplementacji witaminą D3 z K2:

1. Czy mogę zacząć ot tak sobie przyjmować witaminę D3 w większych dawkach, bo Pepsi i inni zalecają?

To słuszne pytanie kojarzy się ze słynnym cytatem Paracelsusa: Dawka czyni truciznę.

Prawdopodobnie parę osób w tym momencie będzie zszokowanych, gdyż wszyscy wiemy, że tępi się szczury różnymi metodami, ale jedną z nich jest też witamina D3 – cholekalcyferol.

To prawda, tępi się nią gryzonie wykorzystując właśnie „zakamieniowanie”, czyli masowe „zawapnienie” narządów szczurów.

Czy w takim razie należy witaminę D3 traktować jako dobrodzieja, czy złoczyńcę?

W klinice Riordan podaje się wygodną dawkę D3 (cholekalcyferolu) w tygodniu 50 000 IU/tydzień. Z kolei dzieci, według opinii kliniki, mogą bezpiecznie przyjmować 1000 IU dziennie na każde 25 funtów masy ciała, co odpowiada około 11,5 kg wagi dziecka.

Jednak owe informacje w kontekście tego co napisałam wcześniej o gryzoniach wydają się faktycznie dość niepokojące.

Okazuje się, że ustalono śmiertelną dawkę cholekalcyferolu: dla szczurów to 42 mg/kg ciała, z kolei dla psów 88mg/kg, nie ustalając przy tym śmiertelnej dawki dla człowieka (to miłe z ich strony).

Gdyby jednak przełożyć dane (dla psów) na człowieka ważącego 50 kg okazałoby się, że musielibyśmy wziąć (skup się) ponad 3500 sztuk suplementów zawierających w każdej porcji 50 000 IU D3 w ciągu 24 godzin, co przełożyło by się na 146 takich kapsułek na godzinę, a to wszystko, aby mieć 50% szansy na zejście śmiertelne. Myślę więc, że jesteśmy bezpieczni!

Właściwie 10 razy łatwiej można by się zabić spożywając wodę niż przez przedawkowanie witaminy D3!

Jedna uwaga. W kapsułkach, tabletkach i tak dalej muszą znajdować się stabilizatory itp. Szczególnie trudno jest zrobić z D3 formę płynną w kapsułce żelowej, nie mówiąc o groźbie bezoaru z żelatyny, a więc zdecydowanie odradzam szalone pomysły.

Bezoar (wikipedia) – rzekomy kamień jelitowy, powstający przez nagromadzenie niestrawionych substancji w żołądku zwierząt (na przykład sierść, czy włosy) Bezoary można stwierdzić również u ludzi.

rozbitkowie

2. Czy w takim razie witamina, która miała być toksyczna, toksyczną nie jest?

Tego nie powiedziałam. Istnieją inne kwestie toksyczności i czułości, które mogą wyniknąć ze spożywania witaminy D3.

Aby uniknąć wszelkich niepokojów należy wykonać badanie 25(OH)D raz w roku, a poziom w granicach 60 ng/dl, a nawet jeszcze wyższy dla zdrowych osób będzie nadal sprzyjał ich optymalnemu zdrowiu.

Ludzie chorzy na raka powinni utrzymywać poziom witaminy D w granicach górnej normy, a niektórzy naturopaci zalecają 110 ng/dl.

Kanadyjski naukowiec dr Reinhold Vieth szeroko badający kwestię toksyczności D3, stwierdził kategorycznie, że nie ma żadnych opublikowanych danych mówiących, że przyjmowanie przez dorosłych 10 000 IU D3 może być przyczyną toksyczności.

NOWOŚĆ!!! TU ZNAJDZIESZ WITAMINĘ D3 (cholekalcyferol) +K2(mk7 z natto z renomowanego labu w Gnosis)) W DUŻYCH DAWKACH DO SSANIA, o smaku wiśniowym (ze 100% naturalnym aromatem)

3. Miałam niską 25(OH)D, nawet poniżej 10, teraz biorę polecaną D3TiBK2 TiB, to kiedy mam się znowu zbadać?

Nie ma powodu by wykonywać niepotrzebne działania, a wiem, że częstotliwość badań krwi pod kątem witaminy D wzrosła ogromnie. W rzeczywistości okres półtrwania 25(OH)D wynosi około 6 tygodni, więc badanie jej poziomu co miesiąc nie ma sensu.

W przypadku jak najlepszego dobrania ilości suplementu w alarmująco niskich poziomach D, należy zbadać się po 2 miesiącach od rozpoczęcia suplementacji, ale na 5 dni przed badaniem należy zaprzestać suplementacji D3.

Zwyczajowo zaleca się badać 25(OH)D raz w roku.

bogate dziecko

4. Czy branie większych dawek D3 ma sens?

Biorąc pod uwagę ponad 56 000 opublikowanych badań dotyczących korzyści płynących z witaminy D3, które wiążą się z „optymalnymi dawkami” dla indywidualnych ludzi, okazuje się to mieć głębszy sens. Przy czym „optymalna dawka” będzie dla wielu ludzi oznaczała coś innego. Ludzie przewlekle chorzy będą zwykle potrzebować jeszcze większych dawek niż zdrowi.

Jednak nigdy nie należy postępować lekkomyślnie, każdy jest indywidualnym przypadkiem.

Jedynie pomiar wyjściowy 25(OH)D jest najlepszym wskaźnikiem do rozpoczęcia stosowania dużych dawek D3

Troska o dobro całego człowieka, czyli branie witamin i minerałów w najlepszych dla konkretnej osoby dawkach. Często okazuje się, że obecnym stanie zdrowia ludzi (permanentne niedożywienie), wiele witamin trzeba brać w dużych dozach.

Na tym polega potęga medycyny ortomolekularnej, której jestem fanką

grubsza z brzucha

5. Biorę D3, słyszałem o paradoksie wapnia, więc dokładnie ile mam brać witaminy K2?

Na podstawie wiadomości z kliniki Riordana :

W jaki sposób wysokie dawki cholekalcyferolu zabijały gryzonie? Nadmiernym odkładaniem się wapnia w tkankach.

Tymczasem mamy do czynienia z genialnym rozwiązaniem, mianowicie z geniuszem naturalnego partnera witaminy D3, czyli K2.

K2 rozprowadzi wapń do kości i zębów chroniąc nasze tkanki miękkie

Witamina K2 aktywuje kilka ważnych białek w organizmie. Henrick Dam, duński badacz, odkrył witaminę K w 1939 roku (Nobla otrzymał za to odkrycie w 1943 roku). Ponieważ duńskie słowo określające krzepnięcie krwi to koagulation, Dam nazwał cząsteczkę witaminą K. Witamina K jest niezbędna do funkcjonowania 8 białek biorących udział w krzepnięciu krwi.

A potem nastąpiły już tylko nieporozumienia

Większość lekarzy uważa, że witamina K „powoduje” koagulację (krzepnięcie, coś jak żelowanie). Owszem, prawdą jest, że dzieciom urodzonym z niedoborem witaminy K potrzebne są zastrzyki, aby przywrócić koagulację.

Ale…

Należy zrozumieć, że witamina K, za pomocą tak zwanej karboksylacji C A Ł O Ś C I O W O reguluje i równoważy układ krzepnięcia krwi

Oznacza to, że musi stać na straży zarówno powstawania skrzepów, gdyż krwotok mógłby prowadzić do śmierci, ale również musi zapobiegać powstawaniu skrzepów, jeżeli nie ma ran szarpanych, lub innych punktów krwawienia, jak nawet obfita menstruacja, czy uderzenie w nos.

Wszystko dzieje się poprzez balansowanie ośmiu białek, a witamina K jest niezbędna do tego wspaniałego wyczynu.

Karboksylacja osteokalcyny to jest właśnie regulacja dzięki witaminie K prowadząca do odpowiednio zmineralizowanych kości.

Uważa się, że wszystkie antybiotyki stosowane w wielu paszach dla zwierząt, trafiają następnie do ciał konsumentów, gdzie korzystne bakterie przekształcające witaminę K do postaci aktywnej są obecnie poważnie zaburzone. Można nawet wysnuć tezę, że obecne nagminne braki witaminy K przyczyniają się do nowoczesnej epidemii otyłości!

Aktywacja białka GMP dzięki witaminie K2, ma zasadnicze znaczenie w zapobieganiu zwapnień tętnic wieńcowych i szyjnych. Witamina K2 powoduje „twarde kości i miękkie tętnice” (nie odwrotnie). Zero ostróg.

Z tego powodu zmniejsza się o więcej niż 50 % zapadalność na choroby serca u zwykłych użytkowników witaminy K. Ryzyko zachorowania na raka wraz z wiekiem zmniejsza się również dzięki witaminie K2. Na przykład, mężczyźni przyjmujący witaminę K2 w postaci MK7 w ilościach 45 mcg dziennie mogą statystycznie zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka prostaty aż o 60%! To jest tylko jednym z wielu zagrożeń nowotworowych, które mogą zostać znacznie zmniejszone przez regularne przyjmowanie witaminy K2.

Na podstawie zaleceń z kliniki Riordan, gdy weźmiesz 100 mcg witaminy K2 w postaci mk7 zabezpieczysz sobie 5000, a nawet 10 000 jednostek IU dziennie witaminy D3. Możesz mieć pewność, że witamina D3 zwiększająca absorpcję wapnia nie spowoduje szkody, a wpłynie jedynie na Twoje zdrowie.

Na podstawie wiedzy, którą posiadłam, zwykle przy dużych niedoborach sugeruję (nie doradzam, gdyż nie jestem lekarzem) wzięcie 2 tabletek D3+ K2 TiB i 4 tabletek D3 TiB, co stanowi w sumie 10 000 IU D3 na dzień

A następnie proszę o ponowne zbadanie poziomu 25(OH)D po 2 miesiącach, z zaprzestaniem przyjmowania witaminy na 5 dni przed wykonaniem badania

Mówimy tutaj o suplementacji z D3, ale K2 przyjmuje się również jako samodzielny suplement, i w zależności od wieku i innych czynników dobiera się inne dawki

Na przykład kobiety po menopauzie powinny przyjmować 200 mcg K2 dziennie ( o czym mówi dr. Ni Fairchild specjalista medycyny rodzinnej, nutragenomiki i medycyny integracyjnej ortomolekularnej). Z kolei J. Zięba zaleca jeszcze większe dawki w zależności od okoliczności zdrowotnych.

Jak zawsze, bywają również przeciwwskazania, dlatego ludzie, którzy przyjmują Warfarynę, organiczny związek chemiczny, pochodną kumaryny, będącej antagonistą witaminy K, nie powinni przekraczać zalecanej dawki 45-50 mcg dziennie.

Szarlota Gerson

6. Czy wysoki poziom witaminy D w organizmie wiąże się z zachorowalnością na raka trzustki? (pytam, bo tak powiedział mi pan doktor)

Owszem spotkałam się z opinią lekarzy, że należy być ostrożnym z suplementacją witaminy D, gdyż od jej wysokich poziomów w organizmie można dostać raka. Jednak na podstawie mojej wiedzy, na raka trzustki najbardziej narażone są osoby z zaburzeniami gospodarki cukrowej, z cukrzycą, często też ludzie otyli. Również ci wystawieni na długotrwałe działanie toksyn, w tym w pożywieniu.

Co dziwniejsze zwykle tym wszystkim ludziom brakuje witaminy D

Owszem, było takie badanie, które stwierdziło zależność D i raka trzustki, jednak było też dziesiątki i setki badań, które stwierdziły coś krańcowo przeciwnego. W tym to wielkie badanie, o którym wspomniałam wcześniej. Wrzucam też inne badanie, które analizuje zachorowania na raka trzustki populacji świata w aspekcie spodziewanej (nasłonecznienie) zawartości witaminy D w ich ciałach i niczego takiego nie mówi. Wręcz przeciwnie.

Owocek:)

(Visited 161 755 times, 6 visits today)
Pepsi-Eliot Pepsi Eliot
Blog pepsieliot.com nie jest jedną z tysięcy stron zawierających tylko wygodne dla siebie informacje. Przeciwnie, jest to miejsce, gdzie w oparciu o współczesną wiedzę i badania, oraz przemyślenia autorki rodzą się treści kontrowersyjne. Wręcz niekomfortowe dla tematu przewodniego witryny. Jednak, to nie hype strategia, to potrzeba.
Może rzuć też gałką na to:

Dobre suplementy znajdziesz w Wellness Sklep
Disclaimer:
Info tu wrzucane służy wyłącznie do celów edukacyjnych i informacyjnych, czasami tylko poglądowych, dlatego nigdy nie może zastąpić opinii pracownika służby zdrowia. Takie jest prawo i sie tego trzymajmy.

Powiązane artykuły

Komentarze

  1. Kaska 2 lutego 2019 o 02:04

    Hej mam pytanie natury technicznej 😋 skoro witamina K2 w organizmie utrzymuje swój poziom przez trzy dni, to można ją brać co trzeci dzień a D codziennie ? Czy to już przesada w dedukcji Holmes’a…
    Poziom witaminy mam na poziomie 40, chce podnieść do ponad 100 a biorę 10 000. Czy podniesienie poziomu odbywa się poprzez duże dawki(20 000 do 500 000 ?) w okresie krótkim a potem podtrzymywanie połowa dawki?
    Pozdrawiam

    1. Pepsi Eliot 2 lutego 2019 o 08:04

      zdania podzielone, ja wolę wolniejsze,ale systematyczne podnoszenie, a potem trzymanie, nie ma wtedy mowy o przedawkowaniu witaminy D3, ale są sytuacje, jak ciężkie choroby, gdy czas też odgrywa rolę i używa się wielkich dawek. Świetną opcją jest po prostu krótka wycieczka do kraju gdzie teraz jest lato. K2 zawiaduje wapniem w ciele i bierz zawsze z D3.

  2. Kaska 2 lutego 2019 o 22:05

    Dzięki. Wycieczka zaliczona ale coś nie chce skoczyć do góry. Możliwa zła wchłanialność ?
    P.S. Boski „paint” Charlotte Gerson😘

  3. Łukasz 5 lutego 2019 o 17:48

    Czy witamine d3 w kapsułkach płynnych trzeba przyjmować w obecności tłuszczów,po posiłkach ? Czy d3 bez k2 się nie wchłania?

    1. Pepsi Eliot 5 lutego 2019 o 18:56

      K2 nie po to bierzesz, żeby się D3 wchłaniała, chodzi o gospodarkę wapnia https://www.pepsieliot.com/paradoks-wapnia-i-niepozorna-witamina-k2/

      1. Łukasz 5 lutego 2019 o 20:35

        A czy trzeba brać d3 przy posiłkach z tłuszczem?

        1. Pepsi Eliot 5 lutego 2019 o 20:52

          D3+K2 TiB wchłania się już z receptorów podjęzykowych, D3+K2 TiB Liposomal, jest już w otoczce tłuszczowej, ale D3 TiB i K2 zalecam brać z Omega 3 TiB

  4. Kaja 6 lutego 2019 o 09:34

    Jaką dzienną dawkę D3&K2 można przyjmować w ciąży?

    1. Pepsi Eliot 6 lutego 2019 o 09:52

      tyle, żeby trzymać poziom 25(OH)D 50-60, w tym około 50-75 mcg K2. Jaki masz teraz poziom? nie jestem lekarzem

      1. Kaja 7 lutego 2019 o 09:16

        Dlatego do Ciebie napisałam – bo nie jesteś lekarzem 😉 D3 mam 58 ng/ml. Zaczęłam też od tygodnia suplementować Chlorellę i Spirulinę polecaną przez Ciebie. I też bardzo proszę o poradę w jakiej ilości. W zaleceniach jest 5-10 tabl dziennie. Zaczęłam od 2, zwiększyłam do 3 i utknęłam… Z góry wielkie dzięki za poradę!

        1. Pepsi Eliot 7 lutego 2019 o 12:18

          Zaczyna się od 1/2 tabletki chlorelli This is BIO dorośli, dzieci od 1/4. Następnie dociągasz powoli do 6 tabletek dziennie chlorelli i 10 spiruliny. Możesz je podzielić na 2 równe porcje i zjadać połowę przed śniadaniem, jak robisz 4 szklanki, to właśnie idą do 4 szklanki, a pozostałą połowę przed lanczem. W sytuacji, gdy zjesz rybę morską dojedz 1/ lub 2 tabletki po takim posiłku.

          1. Kaja 7 lutego 2019 o 13:50

            Dzięki wielkie!

  5. Kaja 9 lutego 2019 o 21:44

    Cześć! Bardzo Cię proszę o porady (nakierowanie na odpowiedni link), co do diety w ciąży. Teraz zaczynam 8 tydzień i nie chciałabym popełnić głupich jedzeniowych błędów.

    1. Pepsi Eliot 9 lutego 2019 o 22:51

      dobra dieta antyzapalna, to co lubisz, plus suplementy chlorella, spirulina This is BIO, kwas foliowy G&G, D3+K2 TiB, B12 G&G, witamina C, magnez w odpowiednich ilościach, Omega 3

  6. Olak 15 lutego 2019 o 18:22

    Droga Pepsi, czy mogę liczyć odpowiedz na ważne pytanie (dla mnie rzecz jasna, a może jeszcze komuś..)
    K2 a NADCIŚNIENIE i leki np. tritace, amlozek. Czy to prawda, że nie można suplementować, bo rozrzedza krew ?

    1. Pepsi Eliot 15 lutego 2019 o 22:06

      K2 zarządza wapniem, a K1 reguluje krzepliwość, jednak działanie obu tych witamin minimalnie zachodzi na siebie. Warfaryna jest lekiem zmniejszającym krzepliwość krwi, zaliczanym do grupy antagonitów witaminy K, nazywanych też doustnymi lekami przeciwzakrzepowymi i wtedy dawka K2 nie powinna przekraczać u osoby dorosłej 40 mcg. Czyli można założyć, że byłoby wręcz odwrotnie niż piszesz. Leki na nadciśnienie rozrzedzają krew, więc może zachodzić reakcja porównywalna z warfaryną. Jednak nie jestem lekarzem i należy wszystko skonsultować z lekarzem.

      1. Olak 16 lutego 2019 o 17:29

        Czyli K1 jest bardziej problematyczne? nie wiem czy tato biorąc leki na nadciśnienie może brać D3 + K2
        ?

        1. Pepsi Eliot 16 lutego 2019 o 17:44

          tak zdecydowanie bardziej, myślę, że mógłby brać 1/2 D3+K2 TiB do ssania (byłoby ok 35 mcg K2) a resztę D3 dobrać w postaci D3 TiB. Jednak nie jestem lekarzem i nie mogę radzić.

          1. Olak 17 lutego 2019 o 19:26

            Ok dziękuję bardzo:)

          2. Olak 8 marca 2019 o 19:13

            Pepsi a jeszcze pytanko do zestawu, bo chcę kupić tacie Q10 GG i Calcium Citrate GG – na obniżenie ciśnienia wspomagająco i pierwszy jako antyoksydant, ALE czy tata może brać wapń jeśli może brać tylko do 40 mcg K2 czy lepiej nie włączać wapnia? chodzi mi o to czy ten wapń przy małej ilości k2 nie będzie się odkładał tam gdzie nie powinen?

          3. Pepsi Eliot 8 marca 2019 o 20:23

            może, ale tylko 1 góra 2 kapsułki G&G dziennie, i koniecznie magnez

  7. Kaja 19 lutego 2019 o 17:50

    Cześć. Chyba nie przestanę Cię męczyć 😉 bardzo proszę o radę i pomoc. Byłam na teście obciążenia glukozą (skierowanie ginekologa, 9tydz ciąży), zrobiłam przy okazji krzywą insulinowa. Miałam podane 75 g glukozy. Wyniki są następujące:

    Glukoza wyjściowa – 91 mg/dl [65-99]
    Gluk po 1h – 175 mg/dl
    Gluk po 2h – 146 mg/dl

    Insulina na czczo – 7.18 ulU/ml [2.6 – 24.90]
    Ins po 1h – 83.37 ulU/ml
    Ins po 2h – 80.15 ulU/ml

    Proszę o pomoc w interpretacji wyników i wytyczne żywieniowe. Z GÓRY DZIĘKI!!!

  8. gosia 20 lutego 2019 o 15:19

    Pepsi,
    chciałabym kupić witaminę D3+K2 z Twojego sklepu – która będzie najlepsza w moim przypadku i jakie dawkowanie? Przez całą ciąży do teraz (9m-ce) łykam suplement dla kobiet w ciąży i karmiących piersią (karmię), gdzie witamina D jest na poziomie 2000 j (dodatkowo 2-3 razy w tygodniu dobieram D3+K2 na poziomie 4000 j). Robiłam ostatnio poziom 25(OH) wyszło 27. Nie mam woreczka żółciowego, 57 kg przy 163 cm. HELP!!!

    1. Pepsi Eliot 20 lutego 2019 o 16:47

      2 D3+K2 TiB do ssania i do tego 4 tabletki D3 TiB i badanie minimum za 2 miechy, na 5 dni przed odstaw suple

      1. gosia 20 lutego 2019 o 18:25

        Od razu wszystkie po śniadaniu i najlepiej w towarzystwie Omega-3?

        1. Pepsi Eliot 20 lutego 2019 o 21:09

          tak

          1. gosia 20 lutego 2019 o 21:35

            Dziękuję za odpowiedzi i poświęcony czas. Jestem wdzięczna <3

          2. gosia 21 lutego 2019 o 15:03

            Pepsi poszalałam trochę w sklepie i zakupiłam Omega3, Green&Fruits oraz kolagen 🙂 Stosuje już 4 szklanki. Jak suplementacja powinna wyglądać? 4 szklanki (kolagen i MSM do 4?), śniadanie, potem witamina D3+K2 x2 oraz 4 D3 plus omega3 i od razu G&F czy w południe lub wieczorem? Wdrażam PP, okienko żywieniowe zamyka się o 17.30.

          3. Pepsi Eliot 21 lutego 2019 o 15:09

            G&F do śniadania, po śniadaniu D3 z K2 i Omega 3, a kolagen i MDSM do 4 szklanki, pzdr

  9. pomka 21 lutego 2019 o 09:40

    Pepsiaku, a ja właśnie wróciłam z tygodniowego pobytu w tropikach, opalona, wybyczona, słoneczko – minął tydzień od powrotu, robię badania i mam 25(OH)D 23.7 ng/ml.
    To o co cho? buuu

    1. Pepsi Eliot 21 lutego 2019 o 10:57

      a cóż to jest tydzień słońca, to raz, a dwa, wychodziłaś na słońce na 2o minut gdy było najwyżej? używałaś filtrów? a jakie 25(OH)D miałaś przed wyjazdem? Ile masz tkanki tłuszczowej?

  10. Anja 21 lutego 2019 o 20:10

    D3 niby po sniadaniu, a co, jesli moim sniadaniem sa 4 szklanki o 7 rano? Potem nie jem nic do 17-18. Najpierw bralam D3+K2 po szklankach, czyli po zielonkach, a teraz mysle, ze te zielonki „pochlaniaja” witaminy. I juz nie wiem… Czy brac wlasnie dopiero o 17 z szejkiem „jedzeniowym”? Bo biore raz tak, a raz tak, ale niepewna jestem, jak lepiej?

    1. Pepsi Eliot 21 lutego 2019 o 21:46

      po pierwszym posiłku bierz, chodzi o to, żeby był jakiś tłuszcz w żołądku

  11. Anja 23 lutego 2019 o 13:41

    Acha, czyli jak biore wit. D3K2 z omega 3 i wit. A+E, to ten tluszcz juz jest i moge rano zaraz po szklankach.

    1. Pepsi Eliot 23 lutego 2019 o 16:22

      tak, po drugie, jeśli weźmiesz naszą D3+K2 TiB do ssania, to ona w ogóle już wchłania się z receptorów podjęzykowych

  12. Joanna 7 marca 2019 o 07:51

    Droga Pepsi,
    Właśnie otrzymałam wynik odnośnie poziomu wit. D w moim organizmie: 17,7. 3 miesiące temu miałam usuwana zmianę skórna z podejrzeniem raka skory… na szczęście zmiana została usunięta w całości, węzły chłonne czyste – wiec nie muszę podejmować leczenia onkologicznego! Kontrola co 3 miesiące przez 2 lata… itp. Chciałabym prosić o zasugerowanie mi dawek i preparatów aby podnieść poziom wit. D w organizmie (moja waga to 64kg przy wzroście 165).
    Dziękuje za poświęcony czas i pozdrawiam cię serdecznie – Joanna!

    1. Pepsi Eliot 7 marca 2019 o 08:03

      Joanno zalecam codzienną oczyszczającą kurację 4 szklanek, dodatkowo do 4 szklanki pół łyżeczki Kelp This is BIO, do śniadania 1 Greens & Fruits TiB, po śniadaniu 2 D3+K2 TiB do ssania wraz z 4 D3 TiB, i 1 Omega 3 TiB. Badanie 25(OH)D za 2 miesiące na 5 dni przed badaniem odstaw D3 i G&F TiB.

      Zamiast 4 szklanek możesz też wejść na ten protokół https://www.pepsieliot.com/prosty-i-wyjatkowo-tani-protokol-kuracji-przeciwnowotworowej-w-3-krokach/

      zdrówka

  13. Angelika 13 marca 2019 o 14:38

    Witam, ja badałam swoj poziom wit D i mam 14,7. Dostałam receptę tylko na tą witaminę ale znajomy poradził mi żebym brała wit D z K2MK7 i do tego jeszcze wit A bo inaczej to nie ma sensu brania wit D bez K i A.
    Dużo się znajomy tym interesuje A ja nie mam pojęcia na ten temat.
    Czy mogłabyś potwierdzić jego wersję?
    Dziękuję i pozdrawiam
    Angelika

    1. Pepsi Eliot 13 marca 2019 o 17:25

      mogę Ci dobrać suplementację z naszego sklepu adekwatną do Twojego niskiego wyniku.

  14. Lama 13 marca 2019 o 20:20

    Witam! A ostatnio mojej 70letniej mamie, chorującej od dawien dawna na nadciśnienie, lekarka rodzinna zapytana o suplementację wit.K2 (przy okazji brania D3) odpowiedziała, ze nie ma potrzeby, bo: „to nie jest udowodnione naukowo”…☹️ Strasznie to smutne, ze lekarze prezentują taka ignorancję i niewiedzę. Potem taka moja mama jest zdezorientowana i nie wie co ma robić… Niestety z reguły dla starszych osób lekarz to źródło wiedzy i wyrocznia.

  15. sid 16 marca 2019 o 15:41

    Cześć Pepsi,
    zbadałam sobie poziom wit. D metabolit 25(OH), wyszło mi 26 nq/ml. Ile dziennie powinnam przyjmować D3+K2? Czy np. 200ug (8000 j.m.) D3 i 200 ug K2 codziennie będzie wystarczające? Jak szukać przyczyny chronicznego zapalenia w organizmie (OB 43, zazwyczaj mam 30-60)? Zrobiłam testy na alergie pokarmowe – nic mnie nie uczula. Zęby mam zdrowe, antykoncepcja odstawiona 6 mcy temu, wynik TSH 2,511 uIO/ml (norma 0,350-4,940), FT3 2,69 pg/ml (norma 1,71-3,71), FT4 0,88 ng/dl (norma 0,70-1,48), anty-TPO 2,41 IU/ml (norma 0-5,61), anty-TG 1,15 IU/ml (norma 0-4,11). Czekam jeszcze na TRAb. Dziękuję z góry za jakąś wskazówkę.

    1. Pepsi Eliot 16 marca 2019 o 17:10

      Za niski metabolit D. Masz nadwagę?

      Zaczynaj dzień od oczyszczającej wątrobę i ciało, nawadniającej i odżywiającej Kuracji 4 szklanek https://www.pepsieliot.com/prosta-terapia-4-szklanek-czyli-codzienny-rytual-oczyszczania-ciala/, do 4 szklanki kelp This is BIO i sporo bio zielonych liści, lub zielonek

      Do śniadania 3 miesięczna kuracja wzmacniająca Greens & Fruits TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/10-greens-fruits-90tabl-tib–5905344040000.html
      po jednej tabletce, a po śniadaniu 2 D3+K2 TiB do ssania https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/70-vitamin-d3k2-90tabl-tib–5905344040154.html, wraz z 4 tabletkami D3 TiB
      oraz 1 Omega 3 TiB https://thisisbio.pl/zdrowe-tluszcze/16-omega-3-60kaps-tib–5905344040048.html

      Na 5 dni przed badaniem 25(OH)D odstaw D3 i G&F TiB.

      Jakie masz pH moczu rano na czczo i o 12 w południe? Mamy paseczki do badania pH moczu, starczają na długo. https://thisisbio.pl/paski-ph/3730-paski-wskaznikowe-ph-45-90-100szt-tib–5905344040727.html

      Dobrze byłoby zbadać jeszcze B12, kwas foliowy, homocysteinę, lipidy, cukier i insulinę na czczo, kreatyninę, mocznik, kwas moczowy, mocz, ferytynę i żelazo, oraz fibrynogen i próby wątrobowe.

      Trzeba dojść do tego stanu zapalnego.

      Jak wypada domowy test na zakwaszenie ciała? https://www.pepsieliot.com/prosty-test-nadkwasote-raczej-niedokwasote/
      Znajdujesz niestrawione kawałki jedzenia w kale?

      Nie jestem lekarzem

  16. mateuszozon 17 marca 2019 o 15:13

    Okej Pepsi, latem gdy przebywamy większość dnia na słońcu, D3 nie jest obowiazkowe, a K2?

    1. Pepsi Eliot 17 marca 2019 o 19:42

      ja jem codziennie natto przez całe lato

  17. Jolka 18 marca 2019 o 09:56

    Cześć, mam odwieczny problem z dobraniem proporcji D3 i K2 dla siebie i męża.
    Ja: 168 cm, 65 kg, aktualnie 23 tydzień ciąży bliźniaczej, biorę …2 (w dziennej dawce mam D3 10ug (400I.U.) i z tego, co widzę, wcale nie mam K2) biorę też codziennie 1 tabletkę omega med pregna i 2 tabletki Bicaps B complex. A, biore jeszcz 150 Euthyroxu 3 razy w tygodniu i 125 4 razy w tygodniu, bo od lat mam problemy z tarczycą i stwierdzone Hashimoto (klasyk). Czy do tego przydałoby się jeszcze dodać jakąś dawkę D3 i K2? Chętnie w jednej tabletce, bo zupełnie nie umiem przeliczać tych dawek.

    Mąż: 168 cm, 63 kg żywej wagi :D. Serwuję mu codziennie … bo kiedyś ktoś mi powiedział, że dobre: 1 tabl. K2 (dawka 200ug w jednej tabletce) oraz 5 tabletek D3 (dawka 50 ug w jednej tabletce). Do tego dostaje 4 tabsy olejku z oregano, bo zwłaszcza rano ma w gardle strasznego gluta, który obkleja mu krtań.

    Doradzisz coś? Będę bardzo wdzięczna.

    1. Pepsi Eliot 18 marca 2019 o 10:48

      Bierzesz suplementy wcale nie dobrej firmy, tylko popularnej, ale tak czy inaczej, jeśli kupujesz nie u nas, pytaj swojego sprzedawcy, ponieważ nie wiem co zawierają dokładnie tamte suplementy.

  18. Jolka 18 marca 2019 o 14:59

    O kurczę! To mi odpisałaś… Bardzo lubię i cenię Twoje wpisy. Podziwiam wiedzę i determinację do jej zdobywania. Ja jestem polonistką, nie znam się na suplementacji, choć wiem, że to ważny temat. Zależało mi na Twojej pomocy. Prawdę mówiąc, nie wiedziałam, że można u Was kupić suplementy. Uważam, że to super opcja. Niestety dotychczas rzeczywiście korzystałam z „popularnych” suplementów. Mea pulpa. Chętnie zamieniłabym je na lepsze, tyle że nie wiem na jakie i liczyłam na Twoją w tej sprawie pomoc. Pytanie, czy możesz coś mi doradzić czy – skoro dotychczas korzystałam z tego, co tylko wydawało mi się dobre – jestem godna zrobić zakupy u Was…? Jeśli zejdziesz trochę z tonu i poradzisz co nie co, to czuję, że będę w dobrych rękach. Jeśli nie, to pozostanie mi konsultacja w aptece internetowej, w której dotychczas kupilowałam suplementy, czyli u nikogo, nie oszukujmy się. Może jednak możesz zaproponować coś, co macie u siebie? Wybacz, jeśli to tylko moja ciążowa nadwrażliwość na tekst pisany.

    1. Pepsi Eliot 18 marca 2019 o 16:20

      Powiem Ci wszystko, ale później

  19. Jolka 18 marca 2019 o 16:23

    Dzieki! Czekam cierpliwie 🙂

  20. Piotr(ek) 19 marca 2019 o 19:13

    Zaleca się suplementację witaminy D w parze z K.
    Co w sytuacji kiedy D wytwarzamy sobie w naturalny sposób dzięki słońcu? Czy również wtedy potrzebna jest wit. K jako „pomocnik” wit. D?

    1. Pepsi Eliot 19 marca 2019 o 20:00

      nie jest potrzebna, wystarczy z zielonych liści, serów, masła zwierząt karmionyvh trawą, ale już przy suplementacji wapnia, trzeba brać.

  21. rolka88 20 marca 2019 o 13:12

    Witam czy różni się Wit D do ssania a w kapsułkach lub płynie z Twojego sklepu? Która ma najlepszą wchlanialnosc ?

    1. Pepsi Eliot 20 marca 2019 o 13:20

      D3 z K2 do ssania, wchłania się z receptorów podjęzykowych, czyli ma pominąć drogi trawienne, czyli strat jest mało, ale zwykle człowiek nie wytrzymuje i tak ją rozgryzie :), ale jest to opcja dobra i wygodna. D3 solo ma tę zaletę, że jest malutka i łatwa do połykania. a Liposomal D3 z K2 ma dużą wchłanialność porównywalną z iniekcją dożylną, ale nie jest zbyt wygodny w użyciu i ponieważ jest bez konserwantów, a jedynie zawiera malutką dawkę alkoholu, ma zawsze dość krótką datę ważności, szczególnie jak go już otworzysz. Zrobiłabym tak, jak Ci rozpisałam.

  22. Jolka 21 marca 2019 o 08:42

    Cześć cześć, pamiętasz o mnie? Będę wdzięczna za radę. Chciałam uzupełnić apteczkę, bo poprzednia witamina D już mi się skończyła, a z pozostałymi suplementami lecę już na oparach. Co od Was polecasz i w jakich ilościach dla mnie i dla męża? Przy okazji, polecisz też magnez? Nocami łapią mnie skurcze… Z góry dzięki za pomoc.

    1. Pepsi Eliot 21 marca 2019 o 10:17

      Wiem, wiem, przepraszam
      Podstawową wytyczną do jak najlepszego dobrania ilości witaminy D jest zbadanie 25(OH)D.
      Tu mam takie zalecenia ogólne, które pozwalają codziennie na bierząco oczyszczać ciało(wątrobę) z toksyn, nawadniać ciało, uzupełniać niedobory, też dotleniać. I to byłyby rady dla Was obojga, a jak zrobicie badania, rady będą zdecydowanie bardziej szczegółowe jeśli zajdzie taka potrzeba:

      Zaczynaj dzień od oczyszczającej wątrobę i ciało, nawadniającej i odżywiającej Kuracji 4 szklanek https://www.pepsieliot.com/prosta-terapia-4-szklanek-czyli-codzienny-rytual-oczyszczania-ciala/,

      Do śniadania 3 miesięczna kuracja wzmacniająca Greens & Fruits TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/10-greens-fruits-90tabl-tib–5905344040000.html
      po jednej tabletce, a po śniadaniu 2 D3+K2 TiB do ssania https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/70-vitamin-d3k2-90tabl-tib–5905344040154.html,
      oraz 1 Omega 3 TiB https://thisisbio.pl/zdrowe-tluszcze/16-omega-3-60kaps-tib–5905344040048.html

      Wynik badania 25(OH)D niezbędny, a tu jest taka ogólna lista badań, którą zalecam i w miarę możliwości dobrze byłoby zrobić https://www.pepsieliot.com/lista-podstawowych-badan-ktore-pomoga-ci-ruszyc-ze-skrzyzowania/

      Na 5 dni przed badaniem 25(OH)D odstaw D3 i G&F TiB.

      Jakie masz pH moczu rano na czczo i o 12 w południe? Mamy paseczki do badania pH moczu, starczają na długo. https://thisisbio.pl/paski-ph/3730-paski-wskaznikowe-ph-45-90-100szt-tib–5905344040727.html

      Jak wypada domowy test na zakwaszenie ciała? https://www.pepsieliot.com/prosty-test-nadkwasote-raczej-niedokwasote/
      Znajdujesz niestrawione kawałki jedzenia w kale?

      Nie jestem lekarzem, serdecznie pozdrawiam Drogą Polonistkę , i już drżę, jak się męczysz z moją stylistyką and ortografią <3

  23. Jolka 21 marca 2019 o 16:44

    Pięknie dziękuję. Już zaczynam czytać i biorę się za siebie i za męża. A Twój styl niepowtarzalny! Niczego nie trzeba zmieniać 🙂

    1. Pepsi Eliot 21 marca 2019 o 16:49

      z miłością

  24. Berd 1 kwietnia 2019 o 20:54

    Pepsi, mam D3 25(OH) tylko 21,20 ng/ml. Jakie dawkowanie Twoich suplementów zalecałabyś?

      1. Berd 16 czerwca 2019 o 19:35

        Pepsi, dziękuję za dobre rady – zastosowałem i po dwóch miesiacach mój poziom D3 wzrósł do 53,5 mg/ml 🙂 Jakie dawki i suple teraz stosować? Pozdrawiam !

        1. Pepsi Eliot 16 czerwca 2019 o 19:47

          No to świetnie, jak się czujesz, bo utrzymywanie poziomu 25(OH)D zależy od tego, czy jesteś zdrowy, czy nie.

          1. Berd 16 czerwca 2019 o 21:01

            Generalnie zdrowy i czuję się ok, mam problem z prolaktyną od kilku lat (prolaktynemia czynnościowa), w kwietniu odstawiłem dostinex (1/4 tabletki na tydzień), teraz poziom prolaktyny wzrósł (z ok. 250) do 558 mIU/l (norma 86-324), endokrynolog radzi jeszcze poczekać dwa miesiące i zrobić kolejne badania. Inne wyniki (LH, testosteron) w normie (z wyjątkiem MCV – 96 przy normie 79-92,2 oraz MCH 33 przy normie 25,7-32,2). Miałabyś też na to radę ?

          2. Pepsi Eliot 16 czerwca 2019 o 21:48

            Bierzesz B6 i witaminę E naturalną? Jakby co mammy bardzo dobre.

  25. Berd 1 kwietnia 2019 o 21:46

    A czy ten magnez, który polecasz dobrze będzie się sumował z magnezem z drugiej szklanki (chlorek magnezu) ? Czy nie będzie za dużo?

    1. Pepsi Eliot 2 kwietnia 2019 o 11:18

      magnez nalezy przyjmować jednego dnia na 3 sposoby, doustnie, przez skórę oliwą magnezową (smarowanie nadgarstków, kostek, łydek) i przy wieczornej kąpieli, czasami tylko stóp. Zwykle ludzie mają potężne niedobory w komórkach, pomimo tego, że ciało zapewnia odpwowiedni poziom magnezu we krwi, bo jest to kwestia życia. natomiast w przypadku niewydolności nerek niekiedy przy problemach z tarczycą może dojść do sytuacji, że magnezu będzie więcej w krwi niż przewiduje norma. W przypadku niewydolności nerek i poważnego przekroczenia ilości może to być bardzo niebezpieczne, łącznie z zatrzymaniem serca.

  26. Mirosława 12 maja 2019 o 08:23

    Szanowna Pepsi,prosze nie powtarzaj wciaz wyrazenia „nie jestem lekarzem”,poniewaz My wszyscy czytajacy Wasza strone,jestesmy dlatego wlasnie tu ,ze nie Jestescie lekarzami.Wiadomo jak aktualnie traktuja lekarze i czym lecza.Mam nadzieje,ze nie jest to forma asekuracji,ze beda Cie przesladowac/podobnie jak p.Ziebe/,i poblokuja.Musimy mowic prawde i obudzic nieswiadomych.Mamy wielki szacunek do Was za poswiecenie Siebie innym.Nie pozostaje to bez echa,przekazujemy innym i na swoj sposob powielamy Was i leczymy w naturalny sposob.Kupujemy Wasze suplementy,nie mowiac ile razy wspominamy Ciebie,GrzegorzaAdama.Wszystkiego najlepszego .Pozdrawiam w imieniu Wielu.Mirosława

    1. Pepsi Eliot 12 maja 2019 o 09:14

      Droga Mirosławo, dziękuję za miłe słowa, już tłumaczę dlaczego często piszę, że nie jestem lekarzem, na bloga oprócz powracających czytelników, codziennie wpada ponad 20 000, niekiedy 30 000 ludzi, którzy weszli po prostu z wyszukiwarki Googla, którzy nigdy nie byli na blogu i chcę, aby mieli absolutną jasność wyboru.Państwo finansuje w 100% lub częściowo za pomocą naszych podatków ogromną ilość farmaceutyków, oraz działań medycznych. Farmacja nie odda ot tak po prostu nawet cząstki zysków.
      Muszę jasno przedstawiać sprawę, że nie mam wykształcenia medycznego, jestem architektem po Politechnice, jestem umysłem ścisłym, myślę logicznie i moją pasją od 30 lat jest zdrowy styl życia, a przy okazji naturalne metody leczenia, jednak nie jestem lekarzem. Serdecznie Cię ściskam <3

  27. Karol 21 maja 2019 o 01:08

    Witam, trafiłem tutaj przypadkiem. Mój poziom D3 to 10< …. brałem teraz po 12 000 UI d3 , zamierzam jednak zacząc brać 50 000 dziennie tak mi doradzono + 5 kapsułek K2 200 .

  28. Berd 16 czerwca 2019 o 23:07

    B6 i E biorę tylko tyle co we Fruits and Greens, jakie dawki byś polecała?

  29. Rodi 2 lipca 2019 o 20:01

    Mam pytanie do Grzegorza: przy suplementacji D3z K2MK7 u 2-letniego dziecka jaką dawkę stosować na 1kg/masy ciała?

    1. Pepsi Eliot 3 lipca 2019 o 08:13

      pół tabletki D3 +K2 TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/70-vitamin-d3k2-90tabl-tib–5905344040154.html do ssania po śniadaniu wraz z Omega Kids TiB (można rozcinać i wylewać z kapsułki) https://thisisbio.pl/dla-dzieci/3692-kids-omega-3-120kaps-tib–5905344040673.html

  30. Rodi 3 lipca 2019 o 08:32

    Dziękuję Pepsi:)

  31. Aga 3 lipca 2019 o 17:23

    Pepsi, Kochana ,jestem przerażona. Mam boreliozę, zaleczoną,bo objawów już od 2 miesięcy brak. Niestety poszedł w ruch antybiotyk, efektem tego okazał się refleks ( jedno zaleczone drugie dostałam w gratis). Odebrałam teraz wyniki badań A tam witamina D na poziomie tragicznym, 14,3 . Chcę kupić w twoim sklepie Wit D, tylko potrzebuje pomocy ile mam brać. Odbierzesz mi suplementacje, plis 😘

    1. Pepsi Eliot 3 lipca 2019 o 18:24

      Zaczynaj dzień od oczyszczającej wątrobę i ciało, nawadniającej i odżywiającej Kuracji 4 szklanek https://www.pepsieliot.com/prosta-terapia-4-szklanek-czyli-codzienny-rytual-oczyszczania-ciala/, jeśli nie możesz jeszcze stosować octu jabłkowego, to wypij szklankę trzecią bez octu, dopuki nie pozbędziesz się refluksu.

      Do 4 szklanki dodatkowo pół łyżeczki Kelp This is BIO (jod)

      Do śniadania 3 miesięczna kuracja wzmacniająca Greens & Fruits TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/10-greens-fruits-90tabl-tib–5905344040000.html
      po jednej tabletce, a po śniadaniu 2 D3+K2 TiB do ssania i 6000 jednostek D3 solo (nasza będzie dopiero pod koniec lipca, więc kup jakąś w aptece, a następne opakowanie weźmiesz TiB) https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/70-vitamin-d3k2-90tabl-tib–5905344040154.html, oraz 4 D3 TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/57-vitamin-d3-1500iu-100tabl-tib–5905344040130.html
      oraz 1 Omega 3 TiB https://thisisbio.pl/zdrowe-tluszcze/16-omega-3-60kaps-tib–5905344040048.html

      Jakie masz pH moczu rano na czczo i o 12 w południe? Mamy paseczki do badania pH moczu, starczają na długo. https://thisisbio.pl/paski-ph/3730-paski-wskaznikowe-ph-45-90-100szt-tib–5905344040727.html

      Badanie 25(OH) D za 2 miesiące (wcześniej nie ma sensu, bo metabolit D idzie powoli) ale odstaw D3+K2, D3 i G&F TiB
      😍

  32. Aga 3 lipca 2019 o 17:24

    Miało być dobierzesz *

  33. Aga 3 lipca 2019 o 18:55

    Dziękuję Kochana. Już wszystko mam w koszyku,tylko zanim puszczę zamówienie, czy nie za dużo będzie mi spiruliny i chlorelli?. Zamówiłam F&G i 4 greens do 4 szklanki. W jednym i drugim są obie?

    1. Pepsi Eliot 3 lipca 2019 o 20:23

      Jak sobie skończysz 4 greens to dopiero potem możesz sobie robić kurację na spirulinie, czy chlorelli i wtedy kupić. <3

  34. Joanna 12 lipca 2019 o 14:58

    Czy przy suplementacji wit d3 20 000 jednostek wystarczy przyjowac 200 k2mk7 czy więcej? Kiedys czytalam ze na kazde 10 000 d3 przyjmujemy 200 k2mk7.

    1. Pepsi Eliot 12 lipca 2019 o 18:28

      wystarczy 200, ale przy promlemach miażdżycowych można więcej, jednak jest taki problem, że przy problemach miażdżycowych zwykle ludzie biorą leki na rozrzedzenie krwi, a wtedy nie należy przyjmować więcej K2 niż 40 mcg.

  35. KatarzynaK 5 sierpnia 2019 o 16:35

    Witaj Pepsi. Brałam 4 tabletki wit. D TiB i 2 tabletki wit. D+K2 TiB. Udało mi się podnieść poziom wit. D do 63,5 ng/ml. Nie jestem zdrowa, mam hashimoto. Nadal brać takie ilości czy coś zmienić w tej suplementacji?

  36. Kirja 5 sierpnia 2019 o 22:41

    Witaj Pepsi. Brałam 4 tabletki wit. D TiB i 2 tabletki wit. D+K2 TiB. Udało mi się podnieść poziom wit. D do 63,5 ng/ml. Nie jestem zdrowa, mam hashimoto. Nadal brać takie ilości czy coś zmienić w tej suplementacji?

    1. Pepsi Eliot 5 sierpnia 2019 o 22:49

      Poziom metabolitu D jest dobry, teraz jak są wakacje, plaża, możesz brać tylko 2 D3 +K2 TiB do ssania i ewentualnie 1 D3 solo.

      1. Kirja 6 sierpnia 2019 o 14:41

        Dziękuję 🙂

  37. Annabar86 3 września 2019 o 17:14

    Witaj Pepsi, dostałam powiadomienie, że ponownie w Twoim sklepie jest dostepna vit d3 plus K2 o smaku wiśniowy, czy mogę jedna tabletkę dziennie podawać trzylatce? Jej poziom vit d3 wynosi 10 jednostek…

    1. Pepsi Eliot 3 września 2019 o 19:21

      Jeszcze jej nie ma będzie za 2 tygodnie, możesz jej podawać całą.Póki co jest nasza D3 w kapsułkach, solo też 2000

  38. Annabar86 3 września 2019 o 19:25

    Bardzo dziękuję za odpowiedz😊

  39. artgips7 12 września 2019 o 16:20

    Mam zasadnicze pytanie
    Jaki ma sens suplementacja witamin i minerałów skoro mamy sporo pasożytów ( np . tłusty ludzkiej) w organizmie które to spożywają te mikroelementy?

    1. Pepsi Eliot 12 września 2019 o 17:24

      kuracja 4 szklanek systematycznie oczyszcza ciało z pasożytów (chlorofil), a jednocześnie nawadnia i odżywia, dlatego suplemntacja ma jak najbardziej sens

      1. Sol 20 października 2019 o 18:23

        Dziadek (82 l.) robił ogólne badania i wyszły mu m.in. dosyć spore niedobory B12. O pasożytach nie chce słyszeć. Spożywa owoce i warzywa z własnej działki (naturalne i niepryskane) do tego trochę kiszonek i jaja oraz czasami mięso ze wsi. Je sporo owoców generalnie (co prawda teraz więcej z Biedronki). Czy w takim wypadku, gdy nie chce się odrobaczać jest sens podawać mu D3 + K2 i 4 szklanki do tego? 🙂
        Pozdrawiam serdecznie

        1. Pepsi Eliot 20 października 2019 o 19:34

          Jak ma niedobory B12, to i pewnie mało kwasu foliowego i homocysteina wysoka, a to marker znacznie bardziej niepokojący niż wysoki cholesterol udary, etc.
          Podawaj mu codziennie B12 G&G, 1 foliany TiB, magnez cytrynian TiB, dodatkowo B comlex G&G i przeciwzapalną Omega 3 TiB. Witaminy C i D3 z K2 zakładam że mu nie brakuje, jka cały dzień na dworze, ale kontrolnie bym brała i to. <3

          1. Sol 20 października 2019 o 22:48

            W sumie do lekarza chodzi rzadko, jak już to jedynie do tego od męskich spraw bo to jest praktycznie jedyna przypadłość na którą cierpi – problem nasila się od października/listopada do marca, dlatego podejrzewam właśnie niedobór wit. D. Czy to będzie efekt synergii niedoboru witamin z grupy B i D? 🙂 Nawiasem mówiąc to jelita ma zdrowe jak nikt w rodzinie chyba, potrafi się najeść o 10-11 wieczorem tak, że niejednego by na następny dzień męczyło, a gdy go brzuch boli to jest święto 😉 Właśnie jedynie w okresie jesienno-zimowym zazwyczaj źle się czuje, widać po nim, że ma doła, jakieś myśli o śmierci itd
            Teraz słońca coraz mniej a on więcej czasu spędza w domu przed TV i zaczyna mówić, że nic mu się nie chce. Trzeba podkreślić też, że to typ choleryka, niecierpliwy, wybuchowy, a w ostatnim czasie szczególnie, latem potrafił się zdenerwować z byle powodu. Wykrzyczy się i od razu robi się spokojny jak baranek. Podobno od dziecka był taki zadziorny i nerwowy, tak się zastanawiam czy nie miało na niego wpływu zakażenie jakimś pasożytem w dzieciństwie. Czy to możliwe, że w ten sposób „ukształtowało” to jego charakter? 🙂
            Pozdrawiam

          2. Pepsi Eliot 21 października 2019 o 09:47

            Ciało musi umrzeć, myśli o śmierci muszą umrzeć, bo to ego, ale on nigdy nie umrze, bo świadomość / dusza jest nieśmiertelna, i zaraz zaloguje się do nowej gry, jak będzie tylko chciał.Więc niech wrzuci na luz. Podawaj mu D3+K2 na razie 2 do ssania, niech zrobi kurację Greens & Fruits TiB, dodatkowo B12 G&G, foliany TiB i 2 gramy C dziennie.No i omega 3 TiB, albo dobre tłuste ryby dziekie, lub z bio hodowli, byle nie łosoś ze zwykłej hodowli, bo to fatalny wybór,

  40. Rahanka 15 września 2019 o 13:06

    Jesienią 2018 mój poziom D3 był 86, chciałam sprawdzić jak to jest z tym słońcem i w lipcu oraz sierpniu tego roku zaprzestałam suplementacji D3 i K2. Właśnie zrobiłam badanie i teraz moja D3 to 39. Czy to normalne że spadła aż tyle w tak krótkim czasie?

    1. Pepsi Eliot 15 września 2019 o 13:39

      wychodziłaś na słońce, gdy było najwyżej? wystawiałaś nagie ciało, miałaś okulary z filtrami? Na 5 dni przed pierwszym badaniem odstawiłaś D3?

  41. Rahanka 15 września 2019 o 14:16

    Dzięki Pepsi za tak szybką reakcję. Ekspozycja na słońce była umiarkowana, więcej w weekendy, jak zazwyczaj od wielu lat. Wychodziłam najczęściej na spacery albo rower kiedy słońce było wysoko (krótki cień), krótkie spodenki i koszulka bez rękawów, żadnych okularów ani kremów z filtrem. Zrobiłam badanie zanim ponownie zaczęłam brać D3.

    1. Pepsi Eliot 15 września 2019 o 15:40

      trzeba się położyć rozłożyć nogi, bo w pachwinach są receptory, pod oczami, nie wiem dlaczego tak słabo wchłaniasz, jaką masz karnację?

  42. Rahanka 15 września 2019 o 14:41

    Przy okazji D3 sprawdziłam też poziom homocysteiny i wyszedł 12,2. Nie mam porównania bo sprawdziłam po raz pierwszy w życiu, ale zastanawiam się czy D3 może uciekać przy wysokiej homocysteinie?

    1. Pepsi Eliot 15 września 2019 o 15:37

      nie, D3 to nade wszystko za mało słońca, albo dużo tłuszczu, albo ciemna karnacja, albo wszystko razem.

      Zaczynaj dzień od oczyszczającej wątrobę i ciało, nawadniającej i odżywiającej Kuracji 4 szklanek https://www.pepsieliot.com/prosta-terapia-4-szklanek-czyli-codzienny-rytual-oczyszczania-ciala/,

      do drugiej szklanki połknij 1 kapsułkę doskonałych folianów, kwasu foliowego TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3922-foliany-90kaps-tib–5905344040734.html?search_query=kwas+foliowy&results=1172

      wieczorem 1 kapsułka B 6 komplex https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/2524-vitamin-b6-complex-30kaps-gg-5060040820223.html

      do 4 szklanki dodatkowo pół łyżeczki Kelp This is BIO (jod) https://thisisbio.pl/kelp/3621-kelp-100-organic-180g-this-is-bio-5905344040581.html?search_query=kelp&results=6,

      Do śniadania 3 miesięczna kuracja wzmacniająca Greens & Fruits TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/10-greens-fruits-90tabl-tib–5905344040000.html
      po jednej tabletce, a po śniadaniu 8000 jednostek D3, czyli 4 kapsułki D3 TiB https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3915-witamina-d3-60kaps-tib–5905344040758.html i tę 1 K2 https://thisisbio.pl/witaminy-i-mineraly/3674-high-strength-vitamin-k2-90kaps-gg–5060040820261.html?search_query=K2&results=6 (chyba, że bierzesz warfarynę, czy coś na rozrzedzenie krwi, to wówczas nie można brać więcej niż 40 mcg K2)
      oraz 1 Omega 3 TiB https://thisisbio.pl/zdrowe-tluszcze/16-omega-3-60kaps-tib–5905344040048.html

      A tu jest taka ogólna lista badań, którą zalecam i w miarę możliwości dobrze byłoby zrobić https://www.pepsieliot.com/lista-podstawowych-badan-ktore-pomoga-ci-ruszyc-ze-skrzyzowania/
      Na 5 dni przed badaniem 25(OH)D odstaw D3 i G&F TiB.

      Jakie masz pH moczu rano na czczo i o 12 w południe? Mamy paseczki do badania pH moczu, starczają na długo. https://thisisbio.pl/paski-ph/3730-paski-wskaznikowe-ph-45-90-100szt-tib–5905344040727.html

      Jak wypada domowy test na zakwaszenie ciała? https://www.pepsieliot.com/prosty-test-nadkwasote-raczej-niedokwasote/

      badanie za 2 miesiące , na 5 dni przed odstaw suplemntację

  43. Rahanka 15 września 2019 o 17:21

    Bardzo dziękuję za rozpiskę. Wykorzystam. Jestem szczupła, mam jasną karnację, tłuszcze umiarkowanie- oleje roślinne, orzechy (nie jem mięsa), dieta bezmleczna, bezcukrowa, ograniczam gluten. Ph moczu sprawdzam paskami – jest ok. Organizm odkwaszony, odrobaczony, nawodnienie wg biorezonansu 83%. Jest problem z kolanami -artroza, zwyrodnienia 3 i 4 st., miejscami brak chrząstki, różnymi działaniami uciekam dosyć skutecznie od endoprotezy i tu zadam jeszcze jedno pytanie: byłam ostatnio na biorezonansie i okazało się że mają tam program „kolana artroza” co sądzisz o tym programie, czy warto go zrobić? Bardzo dziękuję za zainteresowanie, Pepsi dobrze że jesteś.

    1. Pepsi Eliot 15 września 2019 o 19:53

      nie znam tego tematu, na kolana zrobiłabym co innego <3

  44. Rahanka 15 września 2019 o 23:38

    Droga Pepsi, kusisz wiedzą, której nie sposób się oprzeć. Czy możesz podpowiedzieć co byś zrobiła na kolana?

  45. Amelia 20 września 2019 o 16:36

    Pepsi ,chce brać 10000 Wit d3 Tib ile do tego k2 brać ? I czy będzie sama k2 w sklepiku?

    1. Pepsi Eliot 20 września 2019 o 20:27

      Będzie lada moment, już się robi w labie , 200 mcg jest ok

  46. Amelia 20 września 2019 o 20:36

    Dziękuję 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *