Antydepresanty mają tyle skutków ubocznych, że niedługo zabraknie miejsca na ulotce
  • Horry PorttierAutor:Horry Porttier

Antydepresanty mają tyle skutków ubocznych, że niedługo zabraknie miejsca na ulotce

Dodano: 7

Nowe badanie ujawnia poważne objawy odstawienia u ponad połowy osób, które zaprzestają przyjmowania leków przeciwdepresyjnych!

Nowe, zastanawiające badanie opublikowane w magazynie naukowym Addictive Behaviour, zatytułowane „Systematyczny przegląd występowania, nasilenia i czasu trwania skutków odstawienia leków przeciwdepresyjnych: czy wytyczne oparte są na dowodach?” ujawnia, że antydepresanty są znacznie bardziej uzależniające niż wcześniej zakładano.

Co szczególnie rzuca się w oczy w badaniu?

Ponad połowa (56%) osób rezygnując z antydepresantów doświadczyła objawów odstawienia, - Niemal połowa (46%) osób, które zdecydowały się zrezygnować z antydepresantów doświadczyła objawów odstawienia , które sklasyfikowano jako ciężkie, - Nie są rzadkimi przypadki, w których efekty odstawienia leków trwają tygodniami (powyżej dwóch) lub miesiącami,

Jak przeprowadzano badanie?

Dokonano systematycznego przeglądu literatury, aby ustalić częstotliwość występowania, nasilenie i czas trwania odstawienia leków przeciwdepresyjnych. Następnie zidentyfikowano 23 odpowiednie badania przeprowadzone ze zróżnicowaną metodologią i różnymi wielkościami próbek.

Czego się dowiedziano?

Zaobserwowane objawy odstawienia z czternastu oddzielnych badań wyniosły od 27% do 86%, dając tym samym średnią 56%. Cztery duże badania wykazały średnią 46% osób, które doświadczyły ekstremalnych skutków odstawienia takich jak między innymi halucynacje i stany lękowe. Siedem dużych badań dowiodło, że ludzie często doświadczają objawów odstawienia przez ponad dwa tygodnie, a czasem nawet przez kilka miesięcy.

Skutki uboczne

Typowe skutki uboczne odstawienia to odczuwanie niepokoju i lęku, objawy podobne do przeziębienia, bezsenność, mdłości, zaburzenia równowagi, zaburzenia czuciowe i nadpobudliwość. Do tego odnotowano zawroty głowy, biegunki, bóle głowy, halucynacje, poczucie zagubienia, nadmierną potliwość, poirytowanie, skurcze mięśni i inne skutki uboczne.

W czym ambaras?

Coraz więcej osób przyjmuje antydepresanty chronicznie, przez wiele-wiele lat. To co według matrixowej alopatii miało być pomocą w zwalczeniu choroby, stało się kolejną, nieuświadomioną chorobą przyczyniającą się do niezdolności funkcjonowania bez dawki leków, których odstawienie wywołuje okropne skutki sprawiając, że staje się ono niemal niemożliwe. W zasadzie w wielu przypadkach leków się nie odstawia, nie szuka się źródeł problemu. Zamiast tego podaje się coraz to nowsze tabletki, manipuluje się dawkami aby wywołać określone skutki. I tak też zamiast pozbywać się stopniowo źródła problemu, maskuje się je coraz bardziej i bardziej nowymi substancjami.

Czy coś się zmieni?

Trudno powiedzieć. Z jednej strony osób ze zdiagnozowaną depresją przybywa, a leki są łatwo dostępne, tym bardziej, że szukanie pomocy coraz rzadziej jest powodem do wstydu. Z drugiej strony świat znów zwraca się w kierunku korzeni i owa pomoc może być naturalna, wynikać z intuicji i dotarcia do własnej głębi. Do tego mainstreamowe media coraz częściej podłapują temat, co skutkuje nagłówkami takimi jak „Skutki odstawienia antydepresantów uderzają w miliony” (BBC NEWS) lub „Bolesna cena przyjmowania leków na depresję” (The Times). Co będzie dalej? To wiedzą tylko zainteresowani.

na zawsze Twój, Horry Porttier

Źródła: greenmedinfo.com/blog/antidepressants-cause-severe-withdrawal-symptoms-hallucination-mania-anxiety-new-
 7
  • Sia   IP
    Potwierdzam, odstawienie antydepresantów jest koszmarne, bynajmniej w moim wypadku..od ponad miesiąca odstawiam venlafaksynę i jeszcze nie jest normalnie !
    Dodaj odpowiedź 0 0
      Odpowiedzi: 0
    • Dudek   IP
      I za to Cię lubię Strrrowy. Sorki, jeśli bywam nie teges....
      Dodaj odpowiedź 0 0
        Odpowiedzi: 0
      • Dudek   IP
        Horry, sorry ale nie pie...., Dotknij, zjedz i wtedy dopiero nawijaj. A zresztą, po co ja to piszę kiedy ciebie i tak nie ma .
        Dodaj odpowiedź 0 0
          Odpowiedzi: 1
        • sylwia   IP
          Ja w czasie odstawiania miałam jeden objaw .....mega silne napięcie , które objawiało się totalnym szczękościskiem , ale ten szczękościsk był tak silny , że praktycznie miałam wrażenie ,że tracę szkliwo od nacisku i pocierania zębami . Brrrr, to było okropne !
          Dodaj odpowiedź 0 0
            Odpowiedzi: 0
          • Rena   IP
            Pepsi. Jak wazne sa.odstepy miedzy posilkami przy PP? Czy lepiej miec waskie okno np 4 h czy je wydluzyc i jesc w oknie 8h? Chodzi mi o przerwy miedzy posilkami w oknie.
            Dodaj odpowiedź 0 0
              Odpowiedzi: 1

            Czytaj także