logo2
Możesz się śmiać, ale i tak za kilka godzin
zmienisz swoje życie...
91 351 477
197 online
31 929 VIPy
Reklama

 

 

 

 

 

 

TU SIĘ ODBYWA
ODCHUDZANIE BRZUCHA ŻONY
ZA POMOCĄ
 SUPER
SPALACZA TŁUSZCZU

BIKINI BURN TiB

 

 

TOP

Dzień | Tydzien | Miesiąc | Ever
Kategorie

Archiwum

Czy odchudzający post przerywany jest naprawdę świetny?

Dawidus

Czy też post przerywany to dieta odchudzająca dla szaleńców i bez-mięśniowców?

Post przerywany? WTF? Przecież tak się nie robi, gdy chcemy jakoś wyglądać, czyli mieć kształty. Czytaj mięśnie.  Przecież nikt tak nie robi, bo to katabolizm dla mięśni, a jak wiadomo, bez mięśni nie ma jak spalać tłuszczu i efekt jojo gotowy.

„Jedz królewskie śniadanie, książęcy obiad, a kolację żebraczą” – to stare przysłowie ma być poparciem tezy, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia.

Tyle, że bla bla bla

Prawie każdy dietetyk powie Ci, że gdy chcesz schudnąć, upewnij się, czy zaczynasz dzień od dużego i zdrowego śniadania, które odpali Ci metabolizm jak rakieta.

Albo usłyszysz jeszcze taką gadkę, że gdy chcesz stracić na wadze, to masz jeść 5, a najlepiej 6 małych posiłków (garstek), które sprawią, że Twój metabolizm będzie działał cały dzień na maksymalnych obrotach.

Reklama

TU ZNAJDZIESZ SHAPE SHAKE TiB, zero laktozy, kazeiny, tłuszczu, sztucznych słodzików (słodzony stevią) 100% izolat serwatki CFM, wszystkie aminokwasy esencjonalne

TEN SZEJK BARDZO ODCHUDZA!Dostarczy maksymalnie 300 kalorii, a do strawienia go będzie potrzebne 700, czyli bilans na minus jest oczywisty. Dlatego, gdy mamy problem z „robieniem masy’, czyli gdy nie chcemy chudnąć szejka wypijmy tuż po jakimś posiłku. Nie będzie wtedy odchudzał, tylko budował i odżywiał.
Z kolei, gdy wręcz przeciwnie chcesz stracić kilogramy i 500 kalorii po każdym szejku (czyli tyle co na dobrym treningu biegaczym) to wypij go zamiast kolacji.


Sprawa wydaje się oczywista i zamknięta?

Yyy … z tym, że nie na pewno.

Jednak zalecenie komuś na diecie odchudzającej, albo komukolwiek, pominięcie śniadania może być uznane za wstęp do dreszczowca, zgoła bluźnierstwo. Tymczasem, gdy chcesz uzyskać optymalną wagę, zachować mięśnie i spalić tłuszcz na cielsku, powinieneś nabrać dość luźnego stosunku do „obowiązkowego zespołu śniadaniowego”, nie mówiąc o ciągłym jedzeniu małych posiłków, co ma niby napędzić metabolizm.

FAD21

Nie wychodzą Ci już te małe garstki jedzenia uszami?

Chociaż na chwilę zapomnij o tych mądrościach i zastanów się, czy nie ma czegoś lepszego, czegoś znacznie łatwiejszego do zaakceptowania i znacznie bardziej skutecznego? Jak jesteś stałym czytelnikiem tego blogaska, to nie tylko, że jesteś rezolutną osobą, ale już zapewne spotkałeś się z tak zwanym „przerywanym postem”.

Co to jest „post przerywany”?

To nie jest żadna dieta, to raczej rodzaj algorytmu dla diety.

Podejmujesz świadomą decyzję, aby wywalić pewne posiłki, za to te, które zjadasz znacznie powiększyć. Post przerywany polega na tym, że kalorie jemy tylko w wyznaczonym okienku doby, a przez pozostałe godziny pościmy, za to pijemy dowolne ilości bezkalorycznych napojów. Bowiem nawodnienie ciała jest zawsze priorytetem. Niektórzy ludzie jedzą tylko w 8 godzinnym oknie, inni 6, a jeszcze inni w 4.

Ale są też tacy, którzy jedzą raz dziennie, w tym samym czasie, gdy je ich pies

Zasada jest taka, że teoretycznie nie musisz pomijać śniadania, możesz zamiast tego pominąć kolację, byleby zachować minimum 16 godzin postu, pomiędzy ostatnim posiłkiem dnia wczorajszego, a pierwszym dnia następnego. Ale miej świadomość, że z pełnym żołądkiem będzie się gorzej spało, gorzej regenerowało, a co za tym idzie chudnięcie będzie wolniejsze.

Dlatego zasada jest taka, że chodzi przede wszystkim o zachowanie długiego postu, jednak im wcześniej w ciągu dnia skończysz jeść, tym wyraziściej się chudnie.

Czy zaczynasz chudnąć, bo jesz mniej kalorii?

Nie, gdyż może zdarzyć się, że zjesz nawet więcej kalorii, bowiem posiłkujesz się tak, jakbyś nie była na żadnej diecie odchudzającej. Podczas posiłku jesz dużo, tyle tylko, że jest bardzo mało posiłków. Oczywiście zawsze należy jeść jedzenie, a nie złom z karoserii, bo jego miejsce jest na wysypisku.

Jak działa „post przerywany”?

Trzeba zdać sobie sprawę z tego, że ciało działa inaczej, gdy „biesiadujesz”, a inaczej, gdy jesteś „na czczo”. Ale to raczej nie jest dla nikogo, szczególnie diabetyków, tajemnicą.

Gdy zjesz posiłek, Twoje ciało spędza kilka godzin na przetwarzaniu tej żywności, w tym spalaniu jej w celu skorzystania z energii, którą żywność dostarczyła. To jest oczywiste, że ciało będzie korzystać w pierwszej kolejności z energii, którą mu dostarczysz w formie jedzenia, zamiast mozolić się do aktywacji zapasów tłuszczu na Twoim brzuchu. Szczególnie, gdy zjesz cukry proste.

Inaczej rzecz się ma, gdy jesteś na czczo. Nie ma niedawno spożytego posiłku do wykorzystania jako energii, więc jest bardzo prawdopodobne, że ciało sięgnie po swoje zapasy zgromadzone na brzuchu, zamiast glukozy z krwi, czy glikogenu z mięśni/wątroby.

bęc

Spalanie tłuszczu równa się wygrana!

Gdy zjesz posiłek przed treningiem będzie tak samo. Energia na trening będzie czerpana z cukru.

Twoje ciało jest najbardziej wrażliwe na insulinę po okresie postu. Bowiem zapasy glikogenu (przechowywanego w mięśniach i wątrobie, które Twoje ciało może spalić jako paliwo w razie potrzeby) są zawsze zubożone podczas snu (lub, gdy jesteś na czczo) i będą wyczerpane, do tego trening, co zwiększy wrażliwość na insulinę. To oznacza, że posiłek zjedzony zaraz po treningu (kiedy jesteś baaardzo na czczo) z pewnością nikogo nie utuczy, bowiem zostanie najbardziej efektywnie przechowany, głównie jako uzupełnienie zapasu glikogenu w (pustych w glikogen) mięśniach, a tylko minimalne ilości zostaną przechowane w tłuszczu.

Jeżeli porównasz taki posiłek do normalnego dnia, gdy zawsze mamy coś w żołądku, to nadmiar cukru zaraz odłoży się w postaci tłuszczu na brzuchu.

Oczywiście surowa dieta 811 działa jeszcze inaczej, bowiem surowe węglowodany wymuszają ogromny pobór energii w zwykłej termo-genezie po posiłkowej.

Ale wyobraź sobie tylko, jak taka dieta może odchudzić, gdy zastosujesz ją wraz z przerywanym postem?

To samo dotyczy niezbyt zdrowych dla większości, diet wysoko białkowych, gdzie termo-geneza po spożyciu białka jest jeszcze znacznie wyższa niż po zjedzeniu surowych węglowodanów.

Należy pamiętać, że zarówno podczas snu, jak i podczas postu zwiększa się nasz hormon wzrostu, zmniejsza się produkcja insuliny (i tym samym rośnie wrażliwość na insulinę), co zasadniczo mobilizuje ciało do yyy … budowania mięśni i jednoczesnej utraty masy tłuszczowej.

2539503

Na czczo rośnie poziom testosteronu, więc nawet dla zdrowych kobiet jest to bardzo atrakcyjna rzecz, bowiem, kobiety współczesne mają najczęściej zbyt mało testosteronu. Nie mówię o osobach z PCOS, czy innym tego typu schorzeniem.

Dochodzi do pewnego absurdu, że post przerywany pozwala Ci skorzystać z tej samej ilości pokarmu o wiele bardziej efektywnie.

Dlaczego w takim razie prawie wszędzie czytamy o tych 5 lub 6 małych garstkach posiłków? Że to miałoby być dla nas najlepsze?

Dietetycy nie są skończonymi nieukami, więc są logiczne powody:

1.

Gdy zjesz 2000 kalorii rozłożone na 6 posiłków w ciągu dnia, Twoje ciało będzie wciąż łaknęło kalorii, co ma przyspieszyć metabolizm przez cały dzień. Dobrze, że jednak nie jest to prawdą. Czy zjesz 2000 kalorii rozłożone na 6 posiłków, czy zjesz te kalorie w małym oknie, ciało spali i tak, taką samą ilość kalorii.

I chociaż to rozłożenie kalorii na wiele posiłków brzmi dość rozsądnie, to jednak rzeczywistość opowiada inną historię. Natura tak nie działa.

2.

Gdy jesz mniejsze posiłki prawdopodobnie nie będziesz się przejadała. I jest w tym sporo prawdy, jednak, gdy porozmawiasz z kimś o takiej diecie, to każdy przyzna, że jest to bardzo kłopotliwe, nie mówiąc, że bardzo drażniące. Dodatkowo jest jeszcze jedna mina, bowiem fakt, że nie czujesz się pełna, zachęca Cię niejako do podjadania. I to nieustającego.

Gdybyś cofnęła się nieco w czasie i pomyślała o sobie, jak o troglodytce, to zapewne byłabyś mocno zniechęcona, gdyby trzeba było co 2,5-3 godziny szykować sobie posiłek. Trochę inaczej ma się rzecz z witarianami na 811. Posiłki są oczywiste i najprostsze z najprostszych.

Reklama


IDEALNA KURACJA UODPORNIAJĄCA I SILNE ODŻYWIANIE  GREENS & FRUITS TIB minerałowo-witaminowy
plus 50 warzyw, owoców, ziół, enzymów i probiotyków POMAGAJĄ W ODCHUDZANIU ZAWSZE


2 ważne cytaty z badania opublikowanego kiedyś w New York Times:

“… Założenia leżące u podstaw niniejszego badania miały na celu dowieść, że częste spożywanie posiłków doprowadzi ostatecznie do regulacji apetytu. Ponadto uznano, że będzie to miało korzystny wpływ na profil dobrych peptydów, co miałoby prowadzić do większej utraty wagi. Zgodnie z warunkami opisanymi w niniejszym opracowaniu, owe hipotezy zostały odrzucone. ”

i druga cytata

“… Częste posiłki przyczyniają się do zwiększenia zgodności diety z naturalnym wydatkowaniem energii, co prowadzi do większej utraty wagi. Wyniki obecnego badania nie obsługują tej hipotezy. ”

Oczywiście, że ograniczenie kalorii powoduje chudnięcie, ale częstotliwość posiłków nie odgrywa aż takiej roli, jak sądzono. Liczy się najbardziej jakość pokarmów i oczywiście ilość. Przy czym na dietach witariańskich 811 musimy jeść dużo kalorii ze względu na opisaną wcześniej termo-genezę po posiłkową. Przyjmuje się nawet 10g węglowodanów na kilogram masy ciała i tak jak we wszystkich „zrównoważonych” dietach 1 g białka na kilogram masy

Dlaczego „przerywany post” działa?

Tak jak napisałam wcześniej, wszystko sprowadza się do tego, że rośnie wrażliwość na insulinę, i rośnie hormon wzrostu, a są to 2 klucze na budowanie mięśni i spalanie tłuszczu. I chociaż może się to wydawać nieprawdopodobne, aby ktoś, kto buduje suchą masę mięśniową nie chodził przez cały dzień z przytroczoną do paska miską ryżu i piersi z kurczaka, to jednak gdy przyjrzymy się koniowi wyścigowemu, czy hartowi, zrozumiemy, że jest coś na rzeczy.

Yyy … jakie są więc wady diety z „przerywanym postem”?

W moich własnych doświadczeniach znalazłam bardzo niewiele negatywnych skutków ubocznych. No może to, że trzeba mieć trochę samozaparcia, ale świadomość, że następny posiłek, który nadejdzie, nie będzie głodową racją drażniącą osobę uwielbiającą jeść, ale dużym, satysfakcjonującym posiłkiem, dodaje mocy do przetrwania.

Dla ludzi, którzy jedzą stale, rzeczywiście te kilkanaście godzin bez jedzenia może być szokiem, w tym kulturowym. Jednak ciało przystosowuje się do tego trybu jedzenia zadziwiająco szybko. Bowiem szczególnie dawni bulimicy, czy ludzie jedzący w sposób kompulsywny o wiele łatwiej radzą sobie z niejedzeniem wcale, niż z jedzeniem mało.

a cat portrait close up

Zwierzę (za wyjątkiem Twojego pupila) wstaje rano i musi zatroszczyć się o wodę, pędzi więc do wodopoju, a następnie dopiero zaczyna zdobywać pożywienie, czyli pracować. Zwierzę nigdy nie zaczyna dnia od żarcia. Tak działa natura. Oczywiście człowiek robi wszystko, aby jego życie jak najmniej współgrało z naturą. Kładzie się późno, jak tylko może stara się wstać również jak najpóźniej, tak czy siak nie wysypiając się ostatecznie. Je wysoko przetworzone pokarmy. Ciągle spala energię dostarczaną jak do lokomotywy. Ale po pewnym czasie post przerywany staje się dla niego bodźcem do nowego życia. Bardziej zwierzęcego, z większą ilością użytecznej tkanki mięśniowej, i mniejszego balastu w postaci otyłości brzusznej, wyznacznika fatalnego zespołu metabolicznego.

Gdy jesteś mieszczuchem, Twoja głowa będzie zmuszała Cię do jedzenia zaraz po przebudzeniu.

Gdy odkryjesz w sobie zwierzę, zrozumiesz, że jest to irracjonalne.

Jedzenie nie powinno po prostu czekać w lodówce. Posiłek to wyzwanie. Palacze często są chudzi, nie tylko z tego powodu, że mają przyspieszony metabolizm darciem faj, ale również z tego, że dla nich faja z rana jest bardziej atrakcyjna niż croissant. Tak czy siak chodzi o programy głowy, czyli ego

Co do tych rosnących mięśni i redukcji tłuszczu, czy to rzeczywiście prawda?

To brzmi absurdalnie przecież. Co innego mówił 100 razy guru na siłowni.

Absolutnie!

Pomimo, że Ci się to nie mieści w głowie, absolutnie prawda. Masz wielkie zyski dla mięśni, gdy tylko zechcesz je dodatkowo stymulować treningiem. To nie jest robienie wyglądu przed wakacjami, to stały dobry wygląd. Szczególnie, gdy dodasz do tego wycinający tłuszcz trening obwodowy, o czym pisałam wczoraj Odchudzający trening obwodowy dla bardzo poczatkujących

muskulatura

Czy „post przerywany” działa identycznie na kobiety i na mężczyzn?

Niektórzy twierdzą, że działa różnie. Na przykład panna odżywiająca się paleo, mówi, że kobiety na diecie paleo objęte badaniami nie doświadczyły w wyniku przerywanego postu zwiększonej wrażliwości na insulinę, ale wręcz przeciwnie doświadczyły spadku tolerancji. Co oznacza tylko jedno, że metabolizm kobiecy podobno cierpi w wyniku przerywanego postu. Kobieta ma rozchwiane hormony, nieregularny okres, oraz dostaje trądziku bez względu na wiek. W tym absolutny brak młodzieńczego.

Muszę w takim razie dodać, że widocznie kobiety na paleo „coś” robią szczególnie nie tak, bowiem poważne praskie badanie, które przytaczam w mojej rewolucyjnej książce „Leczenie dobrą dietą”  dowiodło (i rzecz dotyczyła zarówno chorych kobiet, jak i mężczyzn na tak zwanej zrównoważonej diecie), że mała ilość posiłków, a przez to znacznie większych objętościowo przyczyniła się do spektakularnie lepszych wyników badanych diabetyków z zaawansowaną cukrzycą (sic!).

Podobno mężczyźni i kobiety mają różne doświadczenia z postem przerywanym, jednak nie znalazłam na to ostatecznych dowodów. Ale faktycznie ludzie różnią się od siebie, dlatego bez względu na to, czy jesteś kobietą, czy mężczyzną moja rada jest taka, że powinnaś się badać i śledzić swoje wyniki, czy wszystko idzie ku lepszemu.

Czy nie będę okropnie głodna?

Organizm z czasem (dość szybko) przyzwyczai się do jedzenia w stosunkowo wąskich widełkach czasowych i będzie sobie cenił wydłużony czas na regenerację. Szczególnie, gdy „okno z jedzeniem” będzie wypadało mniej więcej w podobnych godzinach.

Skąd wezmę energię na trening na czczo?

Ciało nie tylko może, ale będzie się jeszcze rozwijać, gdy pójdziesz na trening z pustym żołądkiem. Jednakże w oknie anabolicznym, czyli do 30 minut po treningu, gdy budujesz masę mięśniową radziłabym zjeść dobry posiłek, który uzupełniłby glikogen w mięśniach.

Czy gdy jestem na czczo nie tracę mięśni?

Powiedziano nam kiedyś, że gdy co kilka godzin nie zjemy 30 g białka nasze mięśnie wejdą w silny katabolizm, zaczną się rozpadać i służyć jako źródło energii.

Nieprawda, nie ma żadnego znaczenia kiedy zjesz swoją codzienną porcję białka.

Badania dowodzą, że wchłanianie białka może trwać wiele godzin, do tego nie trzeba go jeść aż tak dużo, dlatego nie trzeba ciągle go dostarczać.

Czy moje ciało nie spowolni metabolizmu z powodu postu?

Mamy dowody na to, że obniżenie metabolizmu spoczynkowego w odpowiedzi na post występuje dopiero po 60 godzinach (+- 8%). Inne badania wykazują, że metabolizm obniża się po 72-96 godzinach postu.

Natomiast mamy tutaj do czynienia z pozornie paradoksalnym zjawiskiem, bowiem w krótkotrwałym poście metabolizm yyy … przyspiesza. Określono wzrost o 3,6% do 10% po 36-48 godzin postu.

Adrenalina/noradrenalina wyostrza umysł i sprawia, że chcesz się poruszać. Są to bardzo pożądane cechy dla pierwotnego myśliwego, i zachęcały go do poszukiwania żywności, długiego tropienia i w końcu zdominowania ofiary.

defined-womans-muscles

– Jestem wychowankiem siłowni, cenię mięśnie ponad wszystko, a to brzmi jakbyś była Pepsi szaleńcem, nie zrobię tego nigdy!

Na to ja:

– Twoja sprawa. Nie spróbujesz? Nigdy nie doświadczysz. Tylko samodzielne eksperymentowanie daje najlepsze wyniki. Chcesz nie mieć tłuszczu, chcesz być bardzo zdrowa, chcesz mieć ładne mięśnie? Spróbuj przerywanego postu.

– Tylko błagam, nie świruj:

Jejku co ja zrobię, zjadłam jabłko w poście i wszystko zniweczyłam?!

Albo, Pepsi ratuj, czy woda z sokiem z cytryny z rana przerywa post?!

Kurde flaczek, czy mogę pościć 15 godzin zamiast 16?!

Opowiadanie:

Jest późno, jeszcze nie jadłam śniadania, tylko piłam, potem jeszcze pojechałam na trening i zamierzam zjeść coś teraz ogromniastego. Spotykam kumpelę z klubu fitness i mówię, że teraz będę dopiero jadła, a ona aż się zachłysnęła. I dalej mi nawija truizmy, czym jest śniadanie, że obiad z przyjacielem, a kolacja dla wroga, bla bla. A ja nawet nie wiem już, o czym ona mówi.

Jest taka zasada:

Odczekaj troszkę, daj mu się przyzwyczaić, a potem tylko go wysłuchaj, swojego mądrego ciała

Zmierz poziom tkanki tłuszczowej przed i po miesiącu diety z przerywanym postem. Sama zobaczysz. Gdy się spodziewasz cudów, to może się rozczarujesz, ale niekoniecznie. Jednak gdy po prostu chcesz schudnąć będziesz usatysfakcjonowana. Bowiem post przerywany ma wielki potencjał prozdrowotny i odtłuszczający.

Raz, góra 2 razy w tygodniu można zrobić dłuższy post, czyli przykładowo zjeść ostatni posiłek w niedzielę wieczorem, a dopiero następny we wtorek rano.

Oto sztandarowa dieta: Przerywane „Jem i … chudnę” poszczeniem bezapelacyjnie najlepszą dietą na Świecie

owocek

(Visited 57 513 times, 1 visits today)
Pepsi-Eliot Pepsi Eliot
Blog pepsieliot.com nie jest jedną z tysięcy stron zawierających tylko wygodne dla siebie informacje. Przeciwnie, jest to miejsce, gdzie w oparciu o współczesną wiedzę i badania, oraz przemyślenia autorki rodzą się treści kontrowersyjne. Wręcz niekomfortowe dla tematu przewodniego witryny. Jednak, to nie hype strategia, to potrzeba.
Może rzuć też gałką na to:

Dobre suplementy znajdziesz w Wellness Sklep
Disclaimer:
Info tu wrzucane służy wyłącznie do celów edukacyjnych i informacyjnych, czasami tylko poglądowych, dlatego nigdy nie może zastąpić opinii pracownika służby zdrowia. Takie jest prawo i sie tego trzymajmy.

Powiązane artykuły

Komentarze

  1. zofija 2 września 2018 o 00:33

    Pepsi czy terapia 4 szklanek przerywa post? U mnie tak ona wygląda: 1 szklanka pół cytryny, kurkuma, imbir, cynamon, msm, 2 szklanka pół cytryny, chlorek magnezu, 3 szklanka ocet, woda, 4 szklanka duuuuużoooo jarmużu i 4 greens. Czy tam może być i czy to nie przerwie?

    1. Pepsi Eliot 2 września 2018 o 10:01

      4 szklankę wypij już przed śniadaniem, bo może przerwać post

      1. zofija 2 września 2018 o 14:11

        Dżizas….. ja po 4 szklankach pół dnia nie mam ochoty na jedzenie. Myślałam, że jak ok 7 wypiję wszystkie 4, to w sam raz do śniadania o 11. Jak wypiję czwartą szklankę przed śniadaniem, to nie ma bata żebym to śniadanie zjadła 😉

        1. Pepsi Eliot 2 września 2018 o 15:32

          a masz nadwagę?

          1. zofija 2 września 2018 o 16:44

            Taką oponę mam. 167 wzrostu 68 kg, więc tak ciut jakbym zrzuciła to fajnie by było. Biegam 4 razy w tyg plus rower plus fitness.

          2. Pepsi Eliot 2 września 2018 o 21:31

            post przerywany ostatni kęs maksymalnie o 18 i post do późnego śniadania, program jem i chudnę, kuracja 4 szklanek, G&F TiB, D3+k2 TiB,

        2. grzegorzadam 2 września 2018 o 16:56

          to w sam raz do śniadania o 11.”

          12, i 13 to też dobre godziny 😉

        3. Anja 2 września 2018 o 20:09

          No tez tak mam: rano 4 szklanki, ide do pracy do 17 i jesc nic nie potrzebuje, ino tylko pic. Jem dopiero po 18, „przez rozum” (bo wszyscy krzycza, zem chuda).

  2. Xyz 3 września 2018 o 11:21

    Wypijam na czczo około 400 ml soku z selera naciowego, czy to przerywa post?

    1. Pepsi Eliot 3 września 2018 o 11:26

      tak

  3. MW 7 września 2018 o 10:06

    Pepsi, przez 4 miesiące stosowałam post przerywany z 2h oknem żywieniowym i ok 24h postu. Od jakiegoś czasu moje okno wydłużyło się do 4h, bo w 2 godziny nie daję rady kalorycznie zjeść odpowiedniej ilości owocków. Czy to jest nadal dobre okno, by skutecznie chudnąć?

    1. Pepsi Eliot 7 września 2018 o 10:10

      4 godziny jest idealne, sama wybrałam tę opcję, a ile schudłaś po tych 4 miesiącach?

      1. Asia 7 września 2018 o 10:28

        Nie masz napadów na jedzenie przy tak krótkim poście? Nie boli Cię brzuch ?

        1. Pepsi Eliot 7 września 2018 o 17:06

          no mam napady, właśnie w oknie żywieniowym, nigdy mnie nie boli brzuch, przecież nie polecałabym tego typu odżywiania, i nie pisałabym na ten temat masy artykułów

      2. MW 7 września 2018 o 15:11

        Nie ważę się, więc ciężko mi powiedzieć, ale spodnie lecą i sylwetka (szczególnie nogi) bardziej się wysmukliła. Jeżeli będę dawała radę to będę chyba wracać do okienek 2 godzinnych, bo trochę boję się, że wydłużając okno znowu jakieś kg wrócą…

        1. Pepsi Eliot 7 września 2018 o 16:52

          2 godziny, to musiałabyś cały czas jeść, aa ponieważ trzeba długo i dokładnie rzuć, więc nie ma co przesadzać, tym bardziej,że ma to być raczej model na życie, a nie jakiś pojedynczy wyskok z jo jo

  4. MW 7 września 2018 o 17:30

    Zgadzam się- czyli jak najbardziej te 4h okno jest w porządku i waga będzie spadać, a przynajmniej nie wzrośnie?

    1. Pepsi Eliot 7 września 2018 o 18:41

      różnimy się, ale 4 godziny to można ciągnąć całe życie i być dobrze odżywioną, a 2 godziny nie.

  5. Bluetopaz 10 września 2018 o 22:51

    Kochany Pepsiku, melduje zaczynam 4 tydzien Postu Przerywanego! I wszystko idzie przepieknie. Jestem zachwycona, do tego stopnia, ze juz nie chce tylko troche zgubic co mi sie przez ostatnia zime przypetalo a bede probowac zejsc do wagi bardziej dla mnie komfortowej bo przestalam sie bac, ze juz tak nie mozna. Wszystko jest takie proste. I wogole nie jestem glodna, a byla straszliwie. Post uswiadomil mi jak duzo podjadalam, miedzy posilkami I po. Nie liczylam tego, albo uwazalam, ze to zdrowe badz potrzebne przekaski. Czytam tez ksiazke „Kod Otylosci” I bardzo mi sie podoba. Jeszcze raz dziekuje!

    1. Pepsi Eliot 11 września 2018 o 08:22

      <3

  6. Ewelina 18 września 2018 o 10:31

    Kochana Pepsi. Bardzo Cię proszę o pomoc, gdzieś po drodze zbladzilam i podeszłam od postu przerywanego. Chce mocno schudnąć i pościc 20 godzin dziennie. Ale ciężko mi wytrzymać na głodzie. Jak mam sobie z tym poradzić ? Jak zagłuszyć głód?

    1. Pepsi Eliot 18 września 2018 o 10:41

      pić ciepłe zielone herbatki, czarną też jak lubisz, możesz napić się bio kawy najlpeiej bez kofeiny, pokrzywę, jednym słowem wypełniać żołądek płynami zerokalorycznymi (byle nie pepsi 0). No i mówić sobie, że to cudownie, bo właśnie podczas głodu dzieje się autofagia. A gdy zaczniesz chudnąć, żołądek też będzie mniejszy i głodu będzie dużo mniej, rzadko odczuwam głód, musiałabym się obudzić w nocy.

  7. Ewelina 18 września 2018 o 12:43

    Będę próbowała. Nawet jak się potkne kilka razy to trudno… nikt od razu nie jest idealny. Dziękuję za szybką odpowiedź i cenne rady.

  8. Sylwia 10 października 2018 o 13:32

    Niby prawda tylko, że …yyy… nie prawda. Kobiety i PP to inna bajka niż mężczyźni. Ja nie reaguję spadkiem wagi na żadną przetestowaną formę PP – tj. na początku 1-2 tygodnie tak, potem wraca i stoi. Mało tego, hormony wytrącają się z równowagi, rośnie cukier i lipidy, z którymi normalnie nie miałam problemu. Moja złota reguła to 13- max. 14 godzin postu (dla utrzymania wagi). Chudnę dopiero jak odstawiam węgle – drastycznie.
    Ponadto, jako osoba zwyczajowo przywiązana do śniadań, nijak z nich nie zrezygnuję bo się po prostu męczę. Z kolacji natomiast rezygnuję bez problemu bo nigdy nie jadłam na noc. Ja tak mam 🙂 bo każdy jest inny, a kobiety to stworzenia hormonalne i nie można z tym eksperymentować.

    1. Pepsi Eliot 10 października 2018 o 14:59

      mężczyźni również produkują hormony, to co napisałaś jest bardziej Twoim przekonaniami niż ogólną prawdą, niech każda z nas próbuje sama, nikomu nic się nie stanie, gdy przez 2 tygodnie, a nawet miesiąc ograniczy okno z jedzeniem, tak robili kiedyś wszyscy nasi przodkowie i tak robią dzikie zwierzęta też bez względu na płeć.

  9. Sylwia 10 października 2018 o 16:38

    To nie są moje przekonania tylko doświadczenia. A z zamieszczanych tu komentarzy widać, że nie tylko moje.

    1. Pepsi Eliot 10 października 2018 o 17:05

      różnimy się, ale nie aż tak bardzo, może nie jadłaś tego co powinnaś,nigdy nie wolno było jeść tak długo, jak to robimy teraz

  10. Sylwia 11 października 2018 o 09:01

    No własnie kiedy idea PP polega na tym, że nie ważne jest tak bardzo co jesz ale ważne jest kiedy jesz. Co pokazały dobitnie eksperymenty Mosleya, który jednego dnia jadł wszystko, a drugiego pościł, a wyniki badań się mu i tak poprawiły. To jest ta prostota i piękno PP. Jak zaczniemy dodawać argumenty typu, a może za dużo węgli, a może za dużo białka to już nie będzie PP tylko dieta, a jedno i drugie nie mają nic ze sobą wspólnego.

    1. Pepsi Eliot 11 października 2018 o 16:05

      Chciałabyś, ale niekoniecznie jest tak, złomu raczej nie można jeść: https://www.pepsieliot.com/najwiekszy-blad-jaki-robisz-stosujac-post-przerywany/ a nawet na poście przerywanym mogą skoczyć trójglicerydy, czy pojawić się może insulinooporność. Trzeba jeść świadomie,nie świrować, bo się je w krótkim oknie.

  11. Ania 11 października 2018 o 13:40

    Pepsi, prosze o pomoc. Pisze w sprawie meza. Maz od zawsze na dietach, cale zycie albo sie ogranicza, albo cwiczy, probuje zbijac wage. Byl u 4 dietetykow, 3 trenerow personalnych i nic. Kazdy sugerowal ze jest cos nie tak, ze maz podjada( co bylo mocno frustrujace ) Gdy waga doszla do pulapu 110 kg powiedzielismy ostatecznie dosc. Zaczelismy szukac pomocy u lekarzy. Robili liczne badania, tarczyca itp ok, endokrynolog stwierdzila insulinoopornosc. Dala leki. Ale mimo wszystko maz tyje 🙁 mimo duzego wysilku fiz, diety, waga rosnie 🙁 lekarka rozklada rece, maz traci nadzieje… najpierw sie zloscil , teraz jest przygnebiony… co tu robic ? Prosze o rade . Moze post przerywany cos by wskural ? Pepsi w Tobie nadzieja … bardzo pomoglas mi radą, gdy mialam problem z migdalem i sluchem u syna . Udalo sie bez operacji !!!

    1. Pepsi Eliot 11 października 2018 o 15:47

      Programn jem i chudnę z postem przerywanym. Jak jest insulinooporność? jaki ma poziom 25(OH)D, oraz mega ważne badanie homocysteina, oraz trójglicerydy chciałabym zobaczyć. Ph moczu rano na czczo i o 12 w południe,kolor moczu jaki? oraz test sody https://www.pepsieliot.com/prosty-test-nadkwasote-raczej-niedokwasote/

    2. grzegorzadam 11 października 2018 o 19:46

      Pepsi w Tobie nadzieja … bardzo pomoglas mi radą, gdy mialam problem z migdalem i sluchem u syna . Udalo sie bez operacji !!!”

      brawo, sobie podziękuj, większość i tak nie wierzy w zdrowienie naturalne.

      1. Karolina 7 kwietnia 2019 o 18:42

        A co zrobiliście z tym migdalem?

  12. Ania 11 października 2018 o 18:51

    Glukoza na czczo 94, po 2h 125. Insulina na czczo 18, po 2 h 90 . Test sody robilismy jakies pol roku temu i od tamtej pory min. 3x dziennie maż pije ocet jablkowy z woda przed posilkami. 25ohD badal rok temu i mial 35, przez okres wiosna, jesień, zima bierzemy w dawce 2000-4000. Triglicerydy w normie 108mg/dl. Kortyzol w normie. Homocysteiny nie widze w jego badaniach wiec pewnie nie mial badanej. Mocz z badan ph 5 , kolor zolty. W ciagu dnia wczesniej maz mowi ze kolor moczu byl bardziej bezbarwny, odkad bierze Metformax kolor mocno zolty. Aktualnie lekarz kazal mu jesc co 3 godz. bardzo mikro ilosci z zegarkiem w reku ,czyli wszystko sprzeczne z tym co tu przeczytalam… Mąz jest podlamany, lekarz zrzucil z siebie nasz problem kazal szukac innego specjalisty … nie wiemy co robic…maz ma dosyc,motywacja spada z kazdym dniem, albo juz nie ma jej wogole… ciagle diety, walka od zawsze, nie ma sily juz sie ciagle glodzic…

    1. Pepsi Eliot 11 października 2018 o 19:23

      ma jeść ile chce w oknie żywieniowym. Co jest mu bliższe dieta wysoko tłuszczowa, czy roślinna?

    2. grzegorzadam 11 października 2018 o 20:36

      25ohD badal rok temu i mial 35, przez okres wiosna, jesień, zima bierzemy w dawce 2000-4000.”

      jaki jest teraz.
      2000 to mizerna dawka, nawet nie podtrzymująca, kto tak zalecił?
      Sprawdzić trzeba grzybice i inne pasożyty, jeżeli są, działania będą mało skuteczne.

  13. Ania 11 października 2018 o 20:11

    Zdecydowanie dieta wysokotluszczowa. Byl przez dluzszy czas na zywieniu optymalnym, spadlo mu wtedy 5 kg i sie zatrzymalo na pare miesiecy, potem byla wizyta u lekarza i maż zaniechal.ale tak mysle ze miedzy ostatnim a pierwszym posilkiem nie bylo duzego okna …

    1. Pepsi Eliot 11 października 2018 o 22:03

      No to ketoza. Kiedy woli jeść, w ciągu dnia, rano, czy wieczorem?

  14. Ania 12 października 2018 o 07:10

    Mowi ze moze nie jesc rano. Ale musi miec posilek ok 12 , 16 i 19 bo szczczerze nie wytrzyma inaczej .

    1. Pepsi Eliot 12 października 2018 o 14:36

      Dobra, zaczyna o 12, albo o 13 i ostatni kęs o 19. Czyli ma 6, lub 5 godzin jedzenia, najlepiej, żeby to były 2 duże posiłki, nie musi się ograniczać, a jakby mógł ostatni kęs zjeść o 18, czyli 12-18 byłoby wręcz doskonale.

  15. Ania 12 października 2018 o 20:29

    Ok tak zrobimy. Mam wielka nadzieje, ze cos ruszy … czy jakies suplementy mu dodac ? Mamy od Ciebie omega 3, chlorelle i spiruline i wit d do ssania.

    1. Pepsi Eliot 12 października 2018 o 22:35

      magnez, ocet jabłkowy, zielonki, najlepiej jakby zaczynał dzień od kuracji 4 szklanek,3 pierwsz to post, a 4 już zaliczała się do okna jedzeniowego, po niej odrazu można jeść już śniadanie

  16. E. 17 października 2018 o 10:29

    Witam wszystkich i chylę czoła dla wszystkich wytrwałych, sama jestem na początku swojej drogi z postem przerywanym i myślę że to jedyna opcja dla mnie :), mam pytanie czy jeżeli moje okno jest między 12-18 to gdy rano wypiję kawę bez mleka i cukru post będzie nieprzerwany?
    ściskam Was mocno i życzę wytrwałości:)

    1. Pepsi Eliot 17 października 2018 o 13:30

      czarna kawa/herbata nie przerywa postu, najlpeiej jak jest bio i bez kofeiny

  17. Ulla29 18 listopada 2018 o 12:32

    Kochana Pepsi, moja 18-letnia po prysznicu strasznie sie drapie, swedzi ją skora,ale nie zawsze to wystepuje ,używa plynow bezzapachowych ,szarego mydla i innych naturalnych specyfikow ale nie zawsze to pomaga. Zastanawiam sie czy to nir jest alergiczne?prosze pomoz nam?

    1. Pepsi Eliot 18 listopada 2018 o 13:05

      szare mydło to straszna ściema, niech myje się jakimś bio mydłem, lub płynem do mycia Cores, nawilżanie ciała od środka, potem olej kokosowy

  18. Ulla29 18 listopada 2018 o 17:10

    Serdecznie dziekujemy?

    1. grzegorzadam 18 listopada 2018 o 20:16

      doskonały sposób, to po rozgrzaniu skóry (otwarte pory) – natrzeć się solą kłodawską, np.
      poczekać z 10 min., potem zmyć.
      Nacieranie gąbką 1-2% H2o2 też dobre.

  19. Ikebano 1 grudnia 2018 o 22:12

    Bardzo chciałabym zacząć PP ale dowiedziałam się że mam kamienie żółciowe I teraz zastanawiam się czy w takim przypadku taki styl żywienia jest dla mnie odpowiedni ..

    1. Pepsi Eliot 1 grudnia 2018 o 22:14

      a jaki miałaś styl żywienia, że zrobiły Ci się kamienie?

    2. grzegorzadam 3 grudnia 2018 o 09:05

      na kamienie (usuwalne) kasza jaglana na różne sposoby, pilnowanie wysokiego pH,
      zioła w różnych konfiguracjach, magnez na 3 sposoby.

  20. Ikebano 1 grudnia 2018 o 22:20

    Wieczne próby zrzucenia kg najrozniejszymi dietami.
    Ponad rok temu przeprowadziłam post…I później starałam się wdrożyć w życie zdrowe racjonalne jedzenie, chociaż do ideału mi daleko.
    Chyba największym problemem jest jedzenie wieczorne.

    1. Pepsi Eliot 1 grudnia 2018 o 22:23

      zastosuj post przerywany z jednym posiłkiem kolacją, jeśli wtedy najbardziej lubisz jeść, ja jem tylko duże, późne śniadanie

      1. Ikebano 1 grudnia 2018 o 22:25

        Dziękuję za odpowiedź ?
        Spróbuję tak jak piszesz.

        1. grzegorzadam 3 grudnia 2018 o 09:12

          jaki masz poziom wit.D?

  21. monikawo 30 grudnia 2018 o 16:32

    Witam i proszę o poradę, stosuję PP od około miesiąca z oknem zazwyczaj pomiędzy 15 a 20. Grupa krwi 0 R H +. Post nie jest dla mnie wielkim wyzwaniem ponieważ zawsze miałam kłopot wmuszaniem w siebie śniadań. Około 15 (po poranku który zaczynam od terapii czterech szklanek oczywiście z pominięciem czwartej, następnie herbaty ziołowe i woda.) wypijam organiczną kawkę i do tego zazwyczaj gryczane brownie na organicznym surowym kakao. Niestety nie schudłam nic, wręcz mam wrażenie że spuchłam. Wraz z postem przerywanym zaczęłam ćwiczyć interwały dwudziesto minutowe. Takie średnio intensywne. Od paru lat staramy się z partnerem o dziecko, jemy w miarę zdrowo, suplementujemy się. Invitro nieudane póki co. Jako dziecko chorowałam na Kłębuszkowe zapalenie Nerek. Mam sporo stresów i smutku w życiu, zastanawiam się Czy problem jest z moimi nerkami lub ewentualnie kwestia wyczerpanych nadnerczy, być może wysokiego poziomu kortyzolu? Czy możliwe jest że zaczynając okno od wypijania kawki popełniam błąd i np. podwyższam jeszcze kortyzol? Od kilku tygodni stosuje chińskie zioła na ożywienie Nerek. Niby wszystko robię dobrze ale efekty żadne. Bardzo proszę o poradę. Pozdrawiam

    1. Pepsi Eliot 30 grudnia 2018 o 19:05

      to ile kalorii zjadasz rano?

  22. monikwo 31 grudnia 2018 o 00:13

    Rano tylko płyny tj. 3 pierwsze szklanki z terapii 4 szklanek i woda. Nic więcej.

    1. Pepsi Eliot 31 grudnia 2018 o 08:33

      no ale napisałaś o jakimś tam dodatku kakao

  23. monikawo 31 grudnia 2018 o 08:41

    To właśnie juz w oknie około 15 to gryczane brownie z kakao i kawa organiczna. Od rana do 15 tylko płyny. 15 kawa i to brownie. Później około 19 kolacja i tu rożnie makaron z soczewicy lub fasoli, oliwa, suszone pomidory, jakaś parnenska szynka i nistety lampa dobrego wytrawnego wina. Może tu jest błąd.

    1. Pepsi Eliot 31 grudnia 2018 o 13:08

      wybrałaś jedno z najtrudnoejszych okien do chudnięcia, gdybyś kończyła o 15 jedzenie, już nie miałabyś w czym chodzić, bo wszystko by z Ciebie leciało. Zaczynaj jeść jeszcze później, tylko kolacja, jeśli nie potrafisz jak Włoch przenieść jedzenia na pierwszą część dnia. Podaj wyniki TSH, 25(OH)D, B12, kwasu foliowego, homocysteiny, lipidy, cukier i insulina na czczo, pH moczu , ile ważysz, ile masz lat?, ile chcesz ważyć.

  24. monikwo 31 grudnia 2018 o 15:41

    Wielu z tych badań nie mam. Na ten moment TSH 1,9, D 25 OH 113, B 12 przestałam suplementować w październiku ponieważ miałam poziom 600, ph moczu 5,0. Glukoza 79. Folian suplementuje zawsze i poziom był Ok. Mój wzrost 172, waga Ok 64. Wiek 42. Generalnie jak się na mnie patrzy to nie jestem gruba, ale opona na brzuchu i spore ramiona. Generalnie brzuch i ramiona jak nie moje. Pozostałe badania zrobię zaraz po Nowym Roku. W zasadzie nie o kilogramy mi chodzi tylko ten tłuszcz bo to niezbyt dobrze wróży dla moich organów -otyłość brzuszna, w ogóle jak to brzmi 🙂 dzięki za zainteresowanie, nie miałam pojęcia że tak to działa że można napisać i zaraz jest wsparcie 🙂 pozdrawiam

    1. Pepsi Eliot 31 grudnia 2018 o 16:52

      pozdro2 jaka jest aktywność?

      1. monikawo 31 stycznia 2019 o 18:02

        Witaj Pepsi zrobiłam badania i bardzo proszę o wsparcie. Czy mam je zamieścić jako komentarz ? Jestem tuz przed in vitro dlatego bardzo zależy mi żeby spojrzała na wyniki. Pozdrawiam

        1. Pepsi Eliot 31 stycznia 2019 o 18:17

          podaj te nie mieszczące się w normie z boku podaj wartości referencyjne labu, plus 25(OH)D, homocysteinę, B12, kwas foliowy żelazo, cukier i insulinę bez względu na wynik.

          1. monikawo 31 stycznia 2019 o 18:53

            podaj te nie mieszczące się w normie z boku podaj wartości referencyjne labu, plus 25(OH)D 110 , homocysteinę 7,8, B12 362, kwas foliowy 15,48 , cukier glukoza 85 i insulina 4,9. Tarczyca tsh 1,66 (norma 0,35 do 4,9), FT3 1,78 (Norma 1,88 do 3,18) FT4 0,91 (norma 0,7 do 1,48) Anty TPO 0,03 (norma 0,00 do 5,61). Mocz Ok. Zrobiłam też Hematokryt bo wspomniałaś o tym ostatnio, Parametry Nerek, tylko w morfologii wyszło coś niby nie tak np. MCV 95,2 (norma 79 do 95) i Eozynofile % 12,7 (norma 1 do 6) Ostatnia mogą świadczyć o pasożytach lub stanie zapalnym ale CRP i ob idealne. Ciąży nadal nie ma, tycie w brzuchu i w ramionach. Tak jak wspomniałam wcześniej dzień zaczynam od terapii czterech szklanek z czego trzy szklanki od rana czwarta przed godziną czternastą wówczas zaczyna się mój okna zjedzeniem i trwa do około dziewiętnastej.Wyników jest pięć stron ponieważ tyle aż musiałam przygotować do kliniki in vitro w razie czego mogę podesłać jakiś inny sposób żeby nie publikować albo wykreślę moje dane. Pozdrawiam

  25. monikawo 31 grudnia 2018 o 17:09

    W sensie fizyczna ? Tylko interwał 20 min minimum 4 razy w tygodniu

  26. Oleńka 12 stycznia 2019 o 19:07

    Cześć wszystkim, mam problem z napadowym głodem i podjadaniem. Poza tym lubię czuć się najedzona… Chcę spróbować postu przerywanego bo może dzięki niemu nie będę miała napadów na jedzenie… A więc będę jadła od 9 do 17 na razie. Mam pytanie tylko o kaloryczność. Moja dieta ma 1200-1300 kcal, czy zachować ta sama kaloryczność przy poście przerywanym?

    1. Pepsi Eliot 12 stycznia 2019 o 23:07

      Nie, jedz do syta, nie licz kalorii, i kończ o 16

  27. Bluetopaz 23 stycznia 2019 o 23:40

    Miesiac 5. Robie 4/20. Raz w tygodniu 24 h. Czasem przeciagne do 28 jak jakies obzarstwo typu impreza. Robilam 8/16 przez dwa tygodnie – 3 posilki, okazalo sie ze to za duzo jedzenia I przeszlam na okno 4/20 – dwa posilki. Nie jem gluten I ostroznie z tymi „gorszymi” weglowodanami. Czy jak waga dojdzie do tej wymarzonej (za jakies 4 kg) to jedzac nadal 4/20 bede leciec na wadze czy ona sama zatrzyma sie jak dojdzie to tej wlasciwej? Czy jesli bedzie leciec a ja chciala zatrzymac ten process to moge zaczac znowu jesc 8/16? Czy jesli wydluze okno albo dodam jeden posilek to waga mi stanie czy raczej… zaczne na powrot tyc?
    Ktos probowal? Mial podobna sytuacje.
    Nie mialam duzej nadwagi. Zgubilam 10.5 kg. Chce jeszcze te 4.

    1. Pepsi Eliot 24 stycznia 2019 o 07:43

      sama się zatrzyma w pewnym momencie ( ale nie będzie efektu jojo) i trzeba by znowu zwiększyć reżim, żeby jeszcze poszła w dół, ale po co?

      1. Bluetopaz 24 stycznia 2019 o 20:38

        Dzieki Pepsi!

        Zamelduje sie za kilka miesiecy.

        Czytam duzo dobrego o robieniu 36 h od czasu do czasu czy nawet 72h (by zresetowac system).
        Mam duzo ciezsze znajome, ktore takie duze posty uzywaja bo wczesniej waga malo spadala a przy tych powyzszych ruszyla. Korci mnie to 36 h tak by… siebie sprobowac, ale jak dochodze do 28 h to mentalnie panikuje I ide jesc bo… boje sie by nie zjesc pozno. Ja… ha ha ha… co latami jadlam kolacje o 8 czy 9 I naprawde powazna teraz koncze jedzenie o 4 (chyba, ze jakas uroczystosc) I jestem z tym okey. Nie wyobrazam sobie znowu jesc tak pozno.

        1. Bluetopaz 13 maja 2019 o 07:19

          Mialam sie zameldowac.

          Waga sama sie zatrzymała w styczniu. Jako, ze cwicze przestalam tak na to zwracac uwage. Widac po ubraniach. Skurczylam sie choc waga ta sama. Nadal nie jem duzo weglowodanow i staram sie te dobre, unikam pszenicy i glutenu bo mi nie sluzy. Jem 4/20 a z piatku na sobote robie 24 h post. Jesli za bardzo pobiesiaduje albo pozjadam jakis zlom poszcze dluzej tak by wrocilo uczucie lekkosci. Kilka razy zrobilam 45 h. Waga wtedy obniza sie do ponad 2 kg i wraca jak wchodze na moje okno. Uznalam, ze to taka waga wtedy najlepsza. Utrzymuje sie bez wysilku.

          Pozdrawiam.

      2. bluetoaz 14 maja 2019 o 04:05

        Dwa Ponizsze byly do Ciebie Pepsi, a teraz widze, ze pisalam je tak jakby do siebie, bo zle zakreslilam, pozdrawiam.

  28. Jarko 25 stycznia 2019 o 14:13

    Pepsi, czy okno żywienowe od 16 do 20 jest okej? Tzn. o 6:00 pije 3 szklanki, a czwartą o 16 i zaczynam jeść. Czy 10h postu w ciągu dnia jest okej? Mam pełno energii podczas tych 10 godzin i głód nie jest problemem, tylko czy to jest zdrowe?

    1. Pepsi Eliot 26 stycznia 2019 o 00:55

      a co w tym chorego? masz schudnąć?

  29. monikawo 4 lutego 2019 o 22:22

    Witam ponawiam prośbę, zrobiłam wszystkie badania które rekomendowałaś. Jestem tuż przed kolejną próbą in vitro, za mną kilka niepowodzeń i szukałam u Was wskazówek/pomocy. Podaję jeszcze raz: 25(OH)D 110 , homocysteinę 7,8, B12 362, kwas foliowy 15,48 , cukier glukoza 85 i insulina 4,9. Tarczyca tsh 1,66 (norma 0,35 do 4,9), FT3 1,78 (Norma 1,88 do 3,18) FT4 0,91 (norma 0,7 do 1,48) Anty TPO 0,03 (norma 0,00 do 5,61). Mocz Ok. Zrobiłam też Hematokryt bo wspomniałaś o nim ostatnio, Parametry Nerek, tylko w morfologii wyszło coś niby nie tak np. MCV 95,2 (norma 79 do 95) i Eozynofile % 12,7 (norma 1 do 6) Ostatnia mogą świadczyć o pasożytach lub stanie zapalnym ale CRP i ob idealne. Ciąży nadal nie ma, tycie w brzuchu i w ramionach. Tak jak wspomniałam wcześniej dzień zaczynam od terapii czterech szklanek z czego trzy szklanki od rana czwarta przed godziną czternastą wówczas zaczyna się mój okna zjedzeniem i trwa do około dziewiętnastej.Wyników jest pięć stron ponieważ tyle aż musiałam przygotować do kliniki in vitro w razie czego mogę podesłać w jakiś inny sposób żeby nie publikować albo wykreślę moje dane. Pozdrawiam

  30. Ewa 3 marca 2019 o 10:28

    Potwierdzam POST PRZERYWANY działa (8 godzin odżywianie, 16 post). Jem wszystko i dużo – chudnę powoli. Od 12 stycznia do dzisiaj (3 marca) waga wskazuje 5 kg mniej. Wiem, wiem…powinnam odżywiać się zdrowo. Mam taki zamiar – ograniczenie przetworzonej żywności na rzecz warzyw i owoców.

  31. Jaa 13 marca 2019 o 21:53

    Hej!
    To znowu ja. Mam takie pytanie. Przestałam jeść po 18 od ponad tygodnia. Niestety zle samopoczucie odmówiło mi dotrwania z postem do 16 h, ale wychodzi mi po 12h, a nawet po 14 h niejedzenia. Przed postem ważyłam 52 kg. Dzisiaj staję na wagę, a jest wieczór!!! Patrzę i oczom nie wierzę-50, 7. Nie mogłam zejść do takiej wagi.
    A teraz pytanie. Czy to tylko woda ze mnie zeszła?
    Czy jednak niejedzenie po 18 faktycznie odchudza?
    Jestem w szoku, że teraz wróciłam z pracy i….nic nie jem!!
    Martwi mnie tylko to, że w ciągu dnia strasznie rzucam się na jedzenie 🙁

  32. asiamm 17 marca 2019 o 08:48

    Czy zakwas z buraka wypity na czczo przerywa post? Czy można go traktować jako post ?

    1. Pepsi Eliot 17 marca 2019 o 10:10

      a ile ma kalorii?

      1. asiamm 17 marca 2019 o 10:40

        Zakwas z buraka 11 kcal…..

        1. Pepsi Eliot 17 marca 2019 o 14:45

          na 100? a Ty ile wypijasz? a nie obniży Ci za bardzo ciśnienia z rana?

          1. asiamm 18 marca 2019 o 08:21

            Nie przyszło mi do głowy , ze obniża ciśnienie ..🙄. Raczej czasem powoduje rewolucje😂….dlatego wole na noc , ale to tez już jest okno postu…stad pytanie czy taka porcja zakwasu przerywa post .pozdrawiam . Dobrego dnia 😘

  33. mateuszozon 21 marca 2019 o 18:22

    Pepsi, okno żywieniowe otwieram wieczorem. Gdy z rana wezmę dwie Omegi 3 TIB po to aby zapewnić trochę tłuszczu dla D3+K2 to nie przerwę postu?

    1. Pepsi Eliot 21 marca 2019 o 21:23

      weź po jedzeniu wieczorem, ale jak jesteś na wysokotłuszczówce, to Omega z rana, podobnie jak kawa z olejem kokosowym nie przerwie ketozy, ale autofagię już tak

  34. olcia 4 kwietnia 2019 o 08:24

    a mam pytanie. mam otyłość ile schudnę w 30 dni ? tak pi razy drzwi, zawsze taki konkret mnie motywuje bardziej do działania 🙂 nie lubię liczyć kalorii ale lubię jeść zdrowo pomyślałam że to coś dla mnie. ostatni posiłek o 19, trenuje, ale zeby nie jeść nic rano to jeszcze z tym walczę, zmieniam myślenie, bo ja z tyych „dzieci” co śniadanie obowiązkowe – wmawiali przez lata, ale szczerze, czuje sie lepiej bez sniadania 😉

    1. Pepsi Eliot 4 kwietnia 2019 o 09:20

      Takie konkrety to nie na tym blogu, nie wygłupiaj się tylko już dzisiaj skończ jedzenie o 17.

  35. olcia 7 kwietnia 2019 o 00:30

    to jest nie możliwe skończyć jedzenie od 17:00 bo ja pracuję od 9-17 i nie mam czasu na jedzenie w tym czasie ;p wiec ogolnie jem sniadanie o 10 – jak mam przerwe a potem jem dopiero o 18.

    1. Pepsi Eliot 7 kwietnia 2019 o 09:31

      No to raczej nie dla Ciebie przerywany post, albo możesz zastosować system włoskiej, czy francuskiej kolacji, czyli jesz raz, ale dopiero po pracy, coś jak obiado kolacja, a cały dzień sobie pijesz herbatki

  36. Olga 17 kwietnia 2019 o 08:17

    A jak wygląda kwestia stewii poza oknem żywieniowym? Piję dużo wody ale tylko dlatego, że dodaję do niej dodatki smakowe…bez cukru, bez kcl, słodzone właśnie stewią. Jedna saszetka wystarcza mi na około 6l wody. Mogę to pić w fazie postu??

    1. Pepsi Eliot 17 kwietnia 2019 o 09:47

      stewię ciało może potraktować inaczej, tak jak cukier, bo mózg będzie niejako oszukany, ale jak już musisz, to właście tylko taka stewia mogłaby być, nie widzę altermnatywy na okno postu

  37. Sonya 8 czerwca 2019 o 10:55

    Droga Pepsi jak to jest z PP i niedoczynności tarczycy? Biorę euthytox dawkę 50, Stosuje pp od 2 tyg i czuję się bardzo dobrze, waga spadła. Zawsze miałam problemy z podjadaniem teraz zniknęły jednak dużo trenerów mi konsekwentnie powtarza że przy niedoczynności regularne posiłki w ciągu dnia i najlepiej 5-6. Taki sposób żywienia mi w ogóle nie odpowiada… Bo chodzę głodna. Na pp czuje się fantastycznie. Co myślisz?

    1. Pepsi Eliot 8 czerwca 2019 o 13:35

      czytaj bloga, przecież Ci pomaga, a Ty jeszcze masz wolty, lekarze nie wszystko wiedzą

  38. Kasiutek 13 czerwca 2019 o 13:31

    Pepsi,stosuje post przerywany od okolo 2 tygosni.Nie chce schudnac,bo jestem szczupla,niedozywiona z hashimoto,endometrioza,stanami zapalnymi,celiakoa,podejrzeniem kolagenozy,chronicznym bolem gardla z kamieniami migdalkowymi.Czy przy takich schorzeniach post przerywany (okienko od 9 do 17) jest dobrym pomyslem?
    Zaczelam biegac (20-30 minut) wieczorem.Rano nie ma mowy o treningu,gdyz nie zostawie malego dziecka samego w domu.
    Czy tak jest zdrowo?Czy cos (co) powinnam zmienic?Suplementuje sie wszystkim co trzeba,kuracja czterech 4 od kilku miesiecy…
    Pepsi,pomozesz

    1. Pepsi Eliot 13 czerwca 2019 o 15:55

      Nie jest dobrym pomysłem, po prostu odstaw kolację

      1. Kasiutek 13 czerwca 2019 o 16:55

        Dziekuje Kochana!
        Za bloga, za kazdy wpis,za pomoc:-*

        1. Pepsi Eliot 13 czerwca 2019 o 18:47

          z miłością

  39. Ania 23 czerwca 2019 o 09:35

    A co w przypadku osob z hipoglikemia reaktywna? Niski cukier nadaje sie do postu? nie znalazlam tego w podawanych przez Ciebie ewentualnych przeciwwskazaniach. Wspomnialas o hashimoto tylko…

    1. Pepsi Eliot 23 czerwca 2019 o 10:18

      w sumie zebrałam już ze 20 poważnych badań na temat pp, żeby się utwierdzić w przekonaniu że pp jest nie tylko idealny dla mnie, ale też dla wielu innych osób.Jednak nie wiem jak będzie w przypadku Twoim, a jak znosisz długie przerwy między posiłkami, na jakiej jesteś diecie, może w Twoim wypadku wysokotłuszczówka by się sprawdziła. Jedno jest pewne trzeba by trzymać rękę na pulsie i po prostu mierzyć cukier.

  40. Ania 24 czerwca 2019 o 12:44

    Od paru miesięcy staram się zachować min. 5h przerwy pomiedzy 3 posilkami. Ciężko… głodna jestem i wolałabym jeść 5 razy dziennie 🙂 Nie mam mocnej hipoglikemii… w badaniu, po 2 godzinach mam poziom cukru 64 (na czczo 82) Czyli nie mam takich dramatycznych spadkow cukru, objawow hipoglikemii… glod jedynie i takie oslabienie… Natomiast insulina po 2 h – na poziomie 20 wiec tez za wysoko… jakby poczatek insulinoopornosci… Ja rzeczywiście co 3h jestem bardzo głodna. Najgorsze jest to ze bez sniadania ciezko… ale jesli zjem i odlicze 8h to znowu nie jeść juz od 17 tez ciezko… nie umiem zasnac glodna.. 🙁 Koktajl mozena na noc? wiem ze post przerwie… ale co zrobic? Czy w ogole sadzisz ze przy problemie z cukerem powinnam zaniechac pp? Tak czy siak zamowilam zestaw do 4 szklanek i bede przynajmniej to chciala robic… jak sądzisz?

    1. Pepsi Eliot 24 czerwca 2019 o 22:38

      No to shape shake na noc, nie przejmuj się, po prostu trzeba dostosować pewne rzeczy do swoich możliwości na ten czas.

  41. Fiona 13 lipca 2019 o 11:24

    Pepsi. Mam io oraz hipoglikemie – czesto po ćwiczeniach robi mi sie słabo, ręce się trzesą – wiem że muszę wtedy napić sie soku albo zjesc choćby jakiegoś owoca. Odpada wiec u mnie ćwiczenie na czczo. Podpowiesz gdzie wrzucić ćwiczenia? Czy post będzie miał sens, jesli będę ćwiczyc po śniadaniu czy po południu? Bardzo chciałabym sprobować.. mam 15 kg do zrzucenia, ciężko idzie bo waga stoi mimo stawania na glowie niekiedy.

    1. Pepsi Eliot 13 lipca 2019 o 15:08

      Przejdź na post przerywany https://www.pepsieliot.com/wszystko-co-musisz-wiedziec-o-rewolucyjnej-diecie-jem-i-chudne-z-przerywanym-postem/
      a przed ćwiczeniami zjedz porcję Shape Shake TiB na wodzie z garstką owoców, albo zmiksuj pół brzoskwini. Produkty do jem i chudnę będą w całości dostępne od wtorku.

      1. Fiona 13 lipca 2019 o 15:13

        Czili np jesli robie sobie okienko 8 h od 10 do 18 to mam zjesc o 10, zaczac cwiczyc i liczyc okienko od tego posilku? Czy w ogole ma znaczenie o jakiej porze bedziemy trenować?

        1. Pepsi Eliot 13 lipca 2019 o 15:16

          w Twoim przypadku ma, bo będziesz jeść, w moim nie ma, bo mogę być cały czas na czczo

          1. Fiona 13 lipca 2019 o 15:18

            Rozumiem. Czyli najlepsze jednak ćwiczenie rano, po zjedzeniu owoca czy tego shakea? I od tego posiłku liczę okienko, tak?

          2. Pepsi Eliot 13 lipca 2019 o 15:19

            tak <3

  42. Fiona 13 lipca 2019 o 15:21

    Merci Pepsi <3 Być może właśnie teraz ratujesz mi życie 🙂

    1. Pepsi Eliot 13 lipca 2019 o 18:31

      <3

  43. Mimi 14 lipca 2019 o 01:59

    Pepsi a czy np mozna robic tak ze jednego dnia np wstaje o 10 i robie okienko od 11 do 19, a na 2 dzien wstaje o 8 i robie okienko od 9 do 17? Wiem, ze roznica godzin jest wtedy i post nie trwa tyle samo, ale jak sie ma rozny czas pracy to czasem wstaje o 8 a czasem siedzac do pozna w dzien poprzedni, spie do 11 bo ide spac o 3 czy 4rano. Jak to wpasowac w moj tryb dobowy?

    1. Pepsi Eliot 14 lipca 2019 o 08:09

      harmonia, regularność, tylko to ma sens, ale jak jest praca zmianowa, to lepsze to niż jedzenie constans

  44. Weronika 20 lipca 2019 o 22:58

    Cześć Pepsi:) bardzo dziękuję za wszystkie cenne informacje które u ciebie znajduje. Mam pytanie odnośnie postu, od tygodnia go stosuje ( 4 szklanki już dłużej ) i strasznie mnie wysypało. Mam hashimoto, odstawione gluteny nabiały i psianki i suplementuje się wg Twoich zaleceń.) samopoczucie super ale ta cera ?😱organizm się oczyszcza ?

    1. Pepsi Eliot 21 lipca 2019 o 09:26

      może jednak wpadł jakiś gluten? jesteś na programie jem i chudnę z pp? wprowadziłaś jakiś nowy pokarm, czy suple?

      1. Weronika 21 lipca 2019 o 11:10

        Byłam raz w restauracji, niby wybrałam danie w którym nie powinno być glutenu ale faktycznie licho wie jak przyrządzają :/ choć bardziej tłumaczyłam sobie, że to może efekt uboczny oczyszczania.Jestem na pp jem i chudnę choć nie mam dużo do zrzucenia bo ze 2 kg. Bardziej chce tłuszcz na mięśnie zamienić. Robię okno 8 h bo lepiej się tak czuję, przy 6 h mało nie wybiłam wszystkich domowników ;p no i karmie jeszcze piersią. Bardziej chce dzięki pp dbać o zdrowie, nie mam zamiaru zaczynac brać hormonów ani lekow i chce pozbyć się hashi, tym bardziej, że to dopiero początek choroby. Jestem obciążona genetycznie hashimoto, mialsm zapalenie po 1 ciąży teraz po drugiej znowu( tylko bardziej No i pojawiły sie 2 guzki na tarczycy ktore od razu chcieli sprawdzać biopsją ale się nie zgodziłam ) natomiast co do choroby to obwiniam duzy stres plus minimalna ilość snu i total zmęczenie przy dwojce maluchów w tym początkowym okresie. Dzieciaki chorowały na zmianę i młodsze zaliczyło szpital tak wiec nawet nerwicy lekowej się nabawiłam tej zimy..Poza tym nic nowego nie wprowadzałam do diety, staram się jeść w 90 proc produkty bio. W weekendy lubimy chodzić rodzina do restauracji to nasz rytuał ale wybieram wtedy głównie warzywa jajka no i mięso tez. Jeśli jest się tym co się je to przed odstawieniem glutenu i nabiału byłam chodzącym chlebem żytnim na zakwasie, kozim serem i pomidorami 😂 chore ilości tego szły u mnie

  45. Bluetopaz 26 lipca 2019 o 03:17

    Czy wypicie pol szklanki wody z ogórków kiszonych przerwie post?

    1. Pepsi Eliot 26 lipca 2019 o 07:21

      ile ma kalorii?

      1. Bluetopaz 27 lipca 2019 o 05:55

        Kurcze, nie mam pojecia. Ze słoika kupnego. Poszukam w necie. Czy ty tez uwazasz, że 50 kalorii przerywa post?

        1. Pepsi Eliot 27 lipca 2019 o 11:47

          to zależy jakich, jak z błonnikiem na 20 godzin postu, nie przerywa, ale jak jest to kostka cukru z cukierniczki na 12 godzin postu moim zdaniem przerywa

  46. Bluetopaz 27 lipca 2019 o 05:57

    Znalazłam to:

    Szklanka soku z ogórków kiszonych waży 250 g i zawiera 28 kalorii

    Moje było pół szklanki.
    Bardzo mi się zachciało ha ha ha

    1. Pepsi Eliot 27 lipca 2019 o 11:45

      14 kalorii to nic, nie raz połknęłam owada podczas treningu na czczo 😀

      1. Bluetopaz 27 lipca 2019 o 17:41

        Ok. Z ciekawości tak. Robiłam 45 h postu a to wypiłam w godzinie 32. Dramatu nie ma, tylko mnie ciekawiło. Dziękuję. Owady.. lol

  47. Yoris 29 lipca 2019 o 10:57

    Trafiłem tu przypadkiem. Świetny blog 🙂 oraz cała prawda odnośnie diety OMAD (One Meal A Day). Stosowałem, w zasadzie stosowałem różne diety. A ze nie jadam mięsa- to bardzo eksperymentuje wykorzystując wszystko to co dała Nam Matka Natura.
    Kończąc napiszę tylko że uprawiam takze dużo sportu, biegam na zawodach ……i kocham wszystko co dobre i piękne. Pozdro

    1. Pepsi Eliot 29 lipca 2019 o 13:32

      Pozdro Yoris, kochamy Cię

  48. teqiila 1 sierpnia 2019 o 14:34

    Nie wiem jak to jest w końcu, rano kawa z olejem kokosowym przerywa post?

    1. Pepsi Eliot 1 sierpnia 2019 o 15:22

      na jakiej diecie? na wysokotłuszczówce nie przerywa ketozy, ale autofagii nie ma

      1. teqiila 1 sierpnia 2019 o 21:29

        Diecie niskoweglowodanowa,

        1. Pepsi Eliot 1 sierpnia 2019 o 22:15

          ile węgli, ile procentowo tłuszczu

          1. teqiila 2 sierpnia 2019 o 10:19

            Yyy, nie wiem, tak na „oko” sama sobie układam, jeszcze mam pytania czy można stosować PP podczas karmienia piersia(nie mówię tu o pierwszych tygodniach życia dziecka, tylko sporadycznie karmienie np na noc) pytam bo nie mogę znaleźć odp, nie mam kogo zapytać, a lekarze uważają że po skończeniu 2lat, karmienie to już patologia.. 🙄😣

          2. Pepsi Eliot 2 sierpnia 2019 o 10:34

            oczywiście że można, zawsze można, nawet w ciąży najadanie się na noc jest słabe, oczywiście okno postu musi rezonować z daną sytuacją

          3. teqiila 2 sierpnia 2019 o 12:16

            Ok, dziękuję za info😘

  49. Ventura 2 sierpnia 2019 o 08:12

    Co jesli trening na czczo w godzinach porannych 7-8 rano a szejp szejk dopiero o 13? Zwykle tak działam i teraz mam zagwostke czy ten szejk nie za późno? Moje okno to 13-17 czasem do 16. Po urlopie ze znajomymi naszło mnie cos jak pisałaś „dawni bulimicy” jadlam strasznie kompulsywnie i lepiej wychodzi mi niejedzenie wcale bo inaczej jem jak wieprz:( w poście przerywanym mam nad sobą „bata” kompulsywnie jem przez 3-4godziny. Czy to bulimia?

    1. Pepsi Eliot 2 sierpnia 2019 o 08:47

      tak, ale kontrolowana i zdrowotnie nieszkodliwa, a wręcz przeciwnie, bylebyś tylko nie jadła absolutnego złomu, jeden złom może wpaść

      1. Ventura 2 sierpnia 2019 o 10:34

        To kamień z serca 💙 zawsze jak mam napady to dużo daje mi czytanie blogaska. Niby to wszystko wiem i niektóre teksty czytam juz któryś raz ale sa chwile słabości. Dopiero czytanie jak krowie na rowie i to wykrzyczenie sobie „nieee Pepsi nie bylaby ze mnie dumna” pomaga😁 wyryłam sobie w mózgownicy, ze jestes mega mądrą kobietą, która chce dla każdego dobrze i wtedy ta świadomość spływa mi na duszę jak miód😁 odnajduje się tu za każdym razem. Dzięki! 🍉💙

        1. Pepsi Eliot 2 sierpnia 2019 o 11:11

          oczywiście, że Cię kocham

  50. Ania 2 sierpnia 2019 o 11:02

    Witaj Pepsi 😉 Ratowniczko nasza !!!
    Jak zacząć przerywany post ? Śniadanie np o 8 rano i tak: 4 szklanki + Shake, potem za 3 godziny czyli o 11 co jeść ( owoce/warzywa ? jakie wszystkie jakie lubie ? bez obliczania kcal ? jakies sałatki warzywne, krem warzywny i owoce do tego ? i kolejny ostatni posiłek np o 16 moze byc ? I co wtedy zjeść ? Szczerze mówiąc nie wiem, a teraz zdrowo się odzywiałam i 4/5 posiłków zjadałam tylko nie wiem jak duzo mam teraz jesc na tym PP i co ze sobą mogę łączyć żeby było dobrze. Bardzo proszę o rade 🙂

    1. Pepsi Eliot 2 sierpnia 2019 o 11:10

      jesz wszystko co lubisz, starasz się nie jeść fastfoodu, jesz ile chcesz, nie liczysz kalorii, im krótsze okno jedzeniowe tym bardziej ilość kalorii nie odgrywa roli. Masz jeść na co masz ochotę, urozmaicenie, a zielonki jakbyś nie miała to uzupełnisz 4 szklanką.

      1. Ania 2 sierpnia 2019 o 11:17

        Czyli duszone mieso , zapiekanki z ciemnego pieczywa , do tego warzywa i owoce moge ? łał dotąd trzymałam rygor niby 1600kcal , waga moja 66kg wzrost 173cm ale chciałabym pozbyc sie tluszczyku i ważyc tak 60/61 kg , ale zauwazyłam ze nie chudne mimo trzymania się diety , piłam prawie 3l wody codziennie…..
        Doszłam do wniosku ze muszę to zmienić i trafiłam na twoją diete , poczytałam dużo o niej i wygląda na ŚWIETNĄ !!!!!! I jeszcze mogę jesc co chce i ile chce coś pieknego !!
        Oczywiscie bez fastfooda, kolorowych napoi i słodyczy !!! A jeżeli w trakcie drugie posłku zjem drożdżówke i do tego coś zdrowego tooo ?

        1. Pepsi Eliot 2 sierpnia 2019 o 11:56

          żaden rygor kaloryczny, ja jem 2500-3000 kalorii, albo nawet więcej, ważę 49 kilo wzrost 167, kiedyś kula

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *